Houden of niet??

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Post Reply
J2FK
Posts: 138
Joined: 19 May 2015 17:28

Houden of niet??

Post by J2FK »

Zoals reeds gezegd heeft mijn dochter een ongeval gehad met haar Honda cb300r en is deze perto verklaard.
Aangezien de moto heel recent is moet ik volgens offerte expertise bureau, een kleine 50 euro laten vallen op onze aankooprijs.

Aanvankelijk had dealer, volgens zijn ervaring, voorspeld dat we voor wrak mss een kleine 600 zouden krijgen. Mijn eerste gedacht toen was om dan die paar honderd euro te laten vallen en de moto bij te houden voor reserve onderdelen, banden, remblokken, schijven, ketting, etc.... aangezien er maar 2000km opstaan en we krak dezelfde hebben terug gekocht maar dan jaartje jonger. Enkel de voorkant is opgestuikt al de rest is meer dan ok.
In onderdelen verkopen is mss ook een optie, maar daar moet ge dan weer tijd en plaats voor hebben.

Alles hangt er mss wat van af hoelang dochter er mee blijft rijden.
Maar het hoogste bod is 1430 euro voor het wrak, de rest past de verzekering dan bij tot aankoopprijs - die 50 euro.

Wat denken jullie ervan, houden of geld opstrijken??

User avatar
F M
Posts: 5063
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Houden of niet??

Post by F M »

Ga je die 1430 euro ooit terugverdienen aan onderdelen, als vervanging bij een nieuwe ?
En wat ga je kunnen gebruiken? Banden, ketting, ... Veel van de andere delen zal je bij normaal gebruik van de motor nooit moeten vervangen.

En hoe lang gaat je dochter met die motor gaat blijven rijden?

En onderdelen verkopen :dontknow: . Dan moet je ook weer iemand vinden die net die onderdelen nodig heeft, bij een model dat mij lijkt een beginnermodel te zijn, dus waar weinigen vele duizenden kilometers mee gaan rijden, en waar er ook niet zo heel veel van verkocht zijn. En waar als er iets mee voorvalt het dan nog bij een handige Harry moet zijn die moeite gaat doen om onderdelen te zoeken, en hoe moet die bij jou terecht komen?

Ik zou het wrak overlaten.
I am confused. Oh no, maybe not!

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Houden of niet??

Post by pingu »

F M wrote: 30 Sep 2020 21:06Ik zou het wrak overlaten.
:stupid:
50,- verlies slikken, en dan is dat wrak 'van uw erf' en uit uw gedacht. Nieuwe start i.p.v nog lange tijd met de verkoop van die spullen opgescheept zitten.

User avatar
red_zebra
Posts: 166
Joined: 26 Oct 2019 23:27

Re: Houden of niet??

Post by red_zebra »

pingu wrote: 30 Sep 2020 21:39
F M wrote: 30 Sep 2020 21:06Ik zou het wrak overlaten.
:stupid:
50,- verlies slikken, en dan is dat wrak 'van uw erf' en uit uw gedacht. Nieuwe start i.p.v nog lange tijd met de verkoop van die spullen opgescheept zitten.

+1

Been there, done that, beide, en geloof me, een klein verlies is veel meer waard dan maanden sukkelen of een wrak op uw erf in uw weg te hebben.
Vi veri veniversum vivus vici. -V-

Post Reply