Blijkt dat deze zaak in Lebbeke zit, wat voor mij een half uur gezellig binnendoor cruisen is.
Vandaar de beslissing om er eens een bezoekje aan te brengen, ipv 6 euro op te hoesten voor de transportkosten.
Zaterdagochtend stond ik dus voor de poort in wat we gerust het centrum van Lebbeke kunnen noemen.

Even aanbellen en hop we waren binnen.
Meteen werd ik verliefd op die rood-witte moto rechts in beeld. De moto was werkelijk in nieuwstaat, alles blonk en glom als nieuw. Da's uitermate zeldzaam!

(die moto gaat trouwens voorzien worden van wat meer versleten kuipwerk, want de eigenaar wil ermee aan een rally deelnemen!)
De zaakvoerder is een jonge dertiger, vol enthousiasme en goesting. Hij is slechts vijf jaar bezig (enkel 's avonds en in het weekend) maar verzuipt in het werk. In tegenstelling tot vele webshops, biedt hij namelijk ook een montage-service met bijhorende garantie aan, en dat blijkt een gat in de markt te zijn. Want de producenten ondervinden dat veel prutsers hun online bestelde producten tijdens het monteren verkloten, waarna ze schaamteloos een beroep doen op de "garantie". De vele merken die er tegenwoordig bestaan, staan haast letterlijk in de rij om aan hem te mogen verdelen. Dat brengt hem wel in een mooie positie natuurlijk. Zo weigert hij Wünderlich te verdelen omdat ze 1) willen dat hij een enorme voorraad bestelt en 2) hem maar max. 10% winst gunnen.
Helaas werd zijn zaak op die vijf jaar tijd al drie keer door een controleur binnenstebuiten gedraaid. Er is duidelijk ergens iemand die zijn succes niet kan uitstaan. Mijn reactie was dat hij nu na al die controles tenminste zeker weet dat hij volledig in orde is!
Dit is kortom méér dan een gewone webshop. Hier zit een sleutelaar achter, die met liefde en passie aan de motorfietsen sleutelt. De BMW links op de werktafel kwam van 130km ver! Er werd een ruit gemonteerd en nadien kon de klant weer naar huis toe.
Een meer dan geslaagd bezoek kortom! En ja ik bewonder zijn werkplaats!

(niet op de foto: de grote voorraad aan materiaal, die zijn erg korte levertijden verklaren)