Allroadmoto.be - een bezoekje

Op en bij de motor, zonder elektriek
Post Reply
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Allroadmoto.be - een bezoekje

Post by Muug »

Naar aanleiding van de topic over bandenlichters heb ik dan een bestellingetje geplaatst bij Allroadmoto.be.
Blijkt dat deze zaak in Lebbeke zit, wat voor mij een half uur gezellig binnendoor cruisen is.
Vandaar de beslissing om er eens een bezoekje aan te brengen, ipv 6 euro op te hoesten voor de transportkosten.
Zaterdagochtend stond ik dus voor de poort in wat we gerust het centrum van Lebbeke kunnen noemen.
Image
Even aanbellen en hop we waren binnen.
Meteen werd ik verliefd op die rood-witte moto rechts in beeld. De moto was werkelijk in nieuwstaat, alles blonk en glom als nieuw. Da's uitermate zeldzaam!
Image
(die moto gaat trouwens voorzien worden van wat meer versleten kuipwerk, want de eigenaar wil ermee aan een rally deelnemen!)

De zaakvoerder is een jonge dertiger, vol enthousiasme en goesting. Hij is slechts vijf jaar bezig (enkel 's avonds en in het weekend) maar verzuipt in het werk. In tegenstelling tot vele webshops, biedt hij namelijk ook een montage-service met bijhorende garantie aan, en dat blijkt een gat in de markt te zijn. Want de producenten ondervinden dat veel prutsers hun online bestelde producten tijdens het monteren verkloten, waarna ze schaamteloos een beroep doen op de "garantie". De vele merken die er tegenwoordig bestaan, staan haast letterlijk in de rij om aan hem te mogen verdelen. Dat brengt hem wel in een mooie positie natuurlijk. Zo weigert hij Wünderlich te verdelen omdat ze 1) willen dat hij een enorme voorraad bestelt en 2) hem maar max. 10% winst gunnen.
Helaas werd zijn zaak op die vijf jaar tijd al drie keer door een controleur binnenstebuiten gedraaid. Er is duidelijk ergens iemand die zijn succes niet kan uitstaan. Mijn reactie was dat hij nu na al die controles tenminste zeker weet dat hij volledig in orde is!

Dit is kortom méér dan een gewone webshop. Hier zit een sleutelaar achter, die met liefde en passie aan de motorfietsen sleutelt. De BMW links op de werktafel kwam van 130km ver! Er werd een ruit gemonteerd en nadien kon de klant weer naar huis toe.

Een meer dan geslaagd bezoek kortom! En ja ik bewonder zijn werkplaats! :thumbsup:
(niet op de foto: de grote voorraad aan materiaal, die zijn erg korte levertijden verklaren)
Image

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Allroadmoto.be - een bezoekje

Post by zappa »

Heb al ritten met Glenn samen gereden, hij is ook een heel sympathieke vent !
sig nature

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Allroadmoto.be - een bezoekje

Post by duibhce Kaelann »

Ik hoop dat ge Glenn de groeten hebt gedaan ;)
Zijn nieuwe werkplaats heb ik voorlopig enkel nog op foto gezien, ben er zelf nog niet geraakt. Misschien komt dat er een van de komende weken wel van. Voor de T7 nog zadeltassen besteld gehad die door de 'Rona wat langer op zich laten wachten. De rest is netjes enkele dagen na bestelling aan huis geleverd geweest en hangt al op de motor.

Voor Discover Overland volgend jaar hoop ik dat hij ook weer op de reizigersmarkt zal staan.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Allroadmoto.be - een bezoekje

Post by Muug »

a bon gulle kent die gast zelfs al bij naam en zo verder! :shock:
Had dat gezegd eh makkers :-)

Afin, om maar te zeggen dat 'm goe bezig is. :thumbsup:

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Allroadmoto.be - een bezoekje

Post by F M »

Ik heb er ook al bestellingen gedaan, en ben super tevreden van hun service.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Bij
Posts: 435
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Allroadmoto.be - een bezoekje

Post by Bij »

In een ver verleden heeft er zo nog een tenere zoals op de foto in mijn garage gestaan.
Tof bakske alleen starten was niet altijd even gemakelijk . :grin:
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Allroadmoto.be - een bezoekje

Post by Blackbert »

8-)
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Allroadmoto.be - een bezoekje

Post by Muug »

Blackbert wrote: 26 Oct 2020 20:218-)
Uw boodschappen zijn wel héél kernachtig, tegenwoordig. Komt gij wel genoeg onder de mensen??? :ugeek:

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Allroadmoto.be - een bezoekje

Post by zappa »

Muug wrote: 26 Oct 2020 20:33
Blackbert wrote: 26 Oct 2020 20:218-)
Uw boodschappen zijn wel héél kernachtig, tegenwoordig. Komt gij wel genoeg onder de mensen??? :ugeek:
overdosis beton en asfalt ? :dontknow:
sig nature

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Allroadmoto.be - een bezoekje

Post by Blackbert »

Muug wrote: 26 Oct 2020 20:33
Blackbert wrote: 26 Oct 2020 20:218-)
Uw boodschappen zijn wel héél kernachtig, tegenwoordig. Komt gij wel genoeg onder de mensen??? :ugeek:
Ik ben hier toch. :whistling:

Voor de rest: zo weinig mogelijk, het ziekenhuis hier is vol. :?
grease up your baby for a ball on the hill

Post Reply