Wat kost het?

Reisadvies gezocht en reisadvies te geef.
Post Reply
User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Wat kost het?

Post by duibhce Kaelann »

Veruit de meestgehoorde vraag die wij krijgen over lange overlandreizen naar verre oorden (naast "isdaniegevaarlijk") is "wakosta?"

Hier alvast een (zeer gedetailleerd) mogelijk antwoord voor Zuid-Amerika.

voor de tl;dr : 20.000EUR voor 1024 dagen met 2 op ne vespa. Oftewel zo'n 600EUR per maand.

Misschien een goede inspiratie voor wie na het opheffen van alle lockdowns iets heeft van: nu wil ik ff-kes niet meer in mijn huis komen :mrgreen:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Wat kost het?

Post by TuttoTerreno »

en dagelijks kakkerlakken als ontbijt.

er moet daar nog een bijna 20j oude hilarische draad zijn over de average cost/day, waar de bare Bones uit vuilbakken etende maximaal van arme mensen profiterende fractie (vooral Duitsers) het opnam tegen de rijkere travelers (lees: USA).

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Wat kost het?

Post by Muug »

TuttoTerreno wrote: 25 Nov 2020 08:17 bare Bones uit vuilbakken etende maximaal van arme mensen profiterende fractie
:lol:
Ja, ik kan me zo voorstellen dat er reizigers zijn die maanden achter elkaar pasta of rijst zonder saus eten, omdat dat nu eenmaal gemakkelijk is: het vervalt niet, het bederft niet, het is spotgoedkoop en je kan het in diverse recipiënten bewaren. Of het leuk is, is iets anders.
De moto is voor een motorrijders wat het paard voor een cowboy was: het belangrijkste. Dus eerst het transportmiddel verzorgen, en dan pas zichzelf.

In dat opzicht is "Hit the road, Jac!" leuk om lezen. Jacqui Furneaux tuffert in (onder andere) Indië rond met een Enfield en eet gewoon hetgeen in de stalletjes langs de weg te koop wordt aangeboden. Ze besteedt er in het boek graag en regelmatig aandacht aan. En dat is dus geen junk food, maar echt gezond eten, voor een habbekrats. Overnachten doen ze dan weer wel in goedkope en meestal gore logementen, soms zijn het zelfs heuse bordelen.

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Wat kost het?

Post by F M »

En dan kijkt iedereen hier met een scheef oog naar Rijke Mensen die met een georganiseerde BMW GS-reis rondtrekken. :o

Ik zou weten wat kiezen als ik een Rijke Mens was... :whistling:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Wat kost het?

Post by Muug »

F M wrote: 26 Nov 2020 09:32 En dan kijkt iedereen hier met een scheef oog naar Rijke Mensen die met een georganiseerde BMW GS-reis rondtrekken. :o
Ik zou weten wat kiezen als ik een Rijke Mens was... :whistling:
:lol:
Later in het boek blijkt trouwens dat haar toenmalige partner extreem neig op zijn geld zat, 't was dan ook een rasechte Hollander. Zijzelf had tijdskrediet genomen en ontving elke maand een vast bedrag waarmee ze het breder kon hebben dan hem. Toen het uit was koos ze dan ook iets luxueuzere logementen. ;)

MIjn motto is - al heel mijn leven - dat de gulden middenweg de verstandigste en de beste is. ;) Da komt zowat overeen met dat van Ozzepa (te is nooit goed, behalve in...) :thumbsup:

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Wat kost het?

Post by duibhce Kaelann »

Muug wrote: 26 Nov 2020 08:48 Overnachten doen ze dan weer wel in goedkope en meestal gore logementen, soms zijn het zelfs heuse bordelen.
Ik hoor van vele bezoekers op Discover Overland die ervaring hebben met Mexico en Centraal Amerika dat de "love hotels" zeer gegeerde overnachtingsplaatsen zijn. Wegens: volledig geautomatiseerd, zeer proper en goed onderhouden, complete en moderne inrichting, beveiligde private parking voor je voertuig(en), kredietkaartbetaling en dat allemaal voor een relatief goedkope prijs. Tenminste als je niet te vroeg incheckt of te laat vertrekt, want je betaalt uiteraard wel per uur :mrgreen:
Niet echt bordelen, maar eerder een rendezvous-hotels.

Zelf ben ik eigenlijk nog maar 1 keer terecht gekomen in een hotel van het niveau "kakkerlakken". Dat was in een klein stadje in oost Turkije waar niet echt veel alternatieven waren.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Wat kost het?

Post by Muug »

Oh, Ze hebben dat in Londen ook hoor. Wellicht zelfs in Brussel. :|

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Wat kost het?

Post by Blackbert »

duibhce Kaelann wrote: 26 Nov 2020 10:29
Ik hoor van vele bezoekers op Discover Overland die ervaring hebben met Mexico en Centraal Amerika dat de "love hotels" zeer gegeerde overnachtingsplaatsen zijn. Wegens: volledig geautomatiseerd, zeer proper en goed onderhouden, complete en moderne inrichting, beveiligde private parking voor je voertuig(en), kredietkaartbetaling en dat allemaal voor een relatief goedkope prijs. Tenminste als je niet te vroeg incheckt of te laat vertrekt, want je betaalt uiteraard wel per uur :mrgreen:
Niet echt bordelen, maar eerder een rendezvous-hotels.

Zelf ben ik eigenlijk nog maar 1 keer terecht gekomen in een hotel van het niveau "kakkerlakken". Dat was in een klein stadje in oost Turkije waar niet echt veel alternatieven waren.
Tiens, zou dat de gemiste insteek zijn van de F1 en andere snelwegbarakken? :dontknow:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Wat kost het?

Post by Muug »

duibhce Kaelann wrote: 26 Nov 2020 10:29..... "love hotels" ........: volledig geautomatiseerd, zeer proper en goed onderhouden, complete en moderne inrichting, beveiligde private parking voor je voertuig(en), ......
Lol, duidelijk niet in Indië! Krothuizen met krotkamers met krotbedden waar ge niet op wilt gaan liggen. Allez, toch de aller aller aller goedkoopste.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Wat kost het?

Post by duibhce Kaelann »

Muug wrote: 26 Nov 2020 13:32 Lol, duidelijk niet in Indië! Krothuizen met krotkamers met krotbedden waar ge niet op wilt gaan liggen. Allez, toch de aller aller aller goedkoopste.
Ik ben nog niemand tegengekomen die in India expliciet op zoek is gegaan naar love hotels om te overnachten :lol:

In Centraal Amerika is het inderdaad een beetje gelijkaardig aan een F1: volledig geautomatiseerd en anoniem. Maar met een twist: een lichtjes andere decoratie op de kamers, een roomservicekaart met allerlei speeltjes, een uitgebreide cataloog paytv en een afgesloten private garage met directe toegang tot de kamer zodat ge niet een uit uw auto moet komen om binnen te gaan en niemand u kan herkennen.
En aangezien de uitbaters geen zaken willen hebben met wat ge in die kamer allemaal uitspookt kunt ge daar dus ook terecht als vuile motard om uwe moto veilig kwijt te geraken, een proper doucheke te kunnen pakken, u vol te proppen aan roomservice eten en drinken (dat anoniem via een luikske in de muur wordt geleverd) en een goede nachtrust in een ruim en proper bed.
Ik vrees wel dat ge u wat over het leer- en luipaardprint decor en de spiegels boven het bed moet kunnen zetten.

(alleen nog maar van horen zeggen zunne, maar het staat op mijn todo-list)
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Post Reply