Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by OzzePaa »

den Bullet wrote: 22 Jan 2021 01:51
OzzePaa wrote: 21 Jan 2021 19:19
...

Wel, dat lijkt me nu ook eens een te verantwoorden aankoop zie :!:
...
Ge moet wel een vrij gladde vloer hebben om dat te kunnen gebruiken ;)
Hierzie, opmerkzame geest Bullet ;) 8-) :thumbsup:
Glad issem niet, en er zitten wat naden in ... maar verder perfect vlak hoor :lol:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

De uitleg op de site van RAD is heel, heel compleet. Ze verwittigen ook dat de vloer effen moet zijn.
"Opgelet! De grondspeling van de parkeerhulp bedraagt zowat anderhalve centimeter. Dat heeft als voordeel dat het opbokken niet wezenlijk zwaarder wordt, maar als nadeel (nou ja) dat de ondergrond min of meer egaal moet zijn."
De wieltjes zijn ook maar 5cm diameter, daarom ook dat een gladde vloer het perfectst is.

Verder moet je ook snappen dat je de moto hoger moet opbokken. Die middenbok klapt immers niet zo ver uit, want die parkeerhulp zit eronder. Dus bij mijn zware KTM wil dat simpelweg zeggen dat ik nu hulp nodig heb om de moto naar achteren te trekken terwijl ik hem opbok. Dus als ge nen happy single zijt én ge hebt zo'n KTM 950 Adventure dan zult ge uw buurvrouw of -man moeten inschakelen. :mrgreen:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by OzzePaa »

Muug wrote: 22 Jan 2021 11:34 De uitleg op de site van RAD is heel, heel compleet. Ze verwittigen ook dat de vloer effen moet zijn.
........ Dus als ge nen happy single zijt én ge hebt zo'n KTM 950 Adventure dan zult ge uw buurvrouw of -man moeten inschakelen. :mrgreen:
God weet wat voor schoons groeit daar dan wel niet uit ;) :lol: :lol:

Toch het proberen waard denk ik ... trouwens : moogde dat niet terugsturen naar RAD mocht het "niet voldoen" :?: :dontknow:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

OzzePaa wrote: 22 Jan 2021 11:40 Toch het proberen waard denk ik ... trouwens : moogde dat niet terugsturen naar RAD mocht het "niet voldoen" :?: :dontknow:
Ik dacht het wel ja.

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by F M »

Ik zal het ook niet aankopen. Mijn madam vindt dat de moto niet op de vloer van de garage mag staan, maar wel op een groot stuk 'balatum' dat we overgehouden hebben van de oude vloer op de slaapkamers. Want de tegels mogen niet vuil worden. :roll:

Die wielekes gaan heel slecht rollen op die zachte ballatum, en ze gaan nooit over de rand van dat stuk geraken. Ik kan er dus niks mee beginnen.

Nu ja, ik hoop ook niet dat er iets begint met de buurvrouw... :lipsrsealed2:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Blackbert »

F M wrote: 22 Jan 2021 13:57 Ik zal het ook niet aankopen. Mijn madam vindt dat de moto niet op de vloer van de garage mag staan, maar wel op een groot stuk 'balatum' dat we overgehouden hebben van de oude vloer op de slaapkamers. Want de tegels mogen niet vuil worden. :roll:

Die wielekes gaan heel slecht rollen op die zachte ballatum, en ze gaan nooit over de rand van dat stuk geraken. Ik kan er dus niks mee beginnen.

Nu ja, ik hoop ook niet dat er iets begint met de buurvrouw... :lipsrsealed2:
De buurvrouw heeft niks met balatum naar 't schijnt. :mrgreen: :peepwall:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

F M wrote: 22 Jan 2021 13:57 Mijn madam vindt dat de moto niet op de vloer van de garage mag staan, maar wel op een groot stuk 'balatum'.
Rijdt gij dan van buiten meteen binnen op die balatum? Zodat ge dus geen enkele tegel aanraakt?
Anders zou 'k zeggen: hou een derde van die balatum voor onder 't voorwiel.

De rest van die balatum kunt ge dan aan uw buurvrouw geven. :lol: :mrgreen:

Kijk, vandaag al veel leute gehad van die parkeerhulp. Ik wou nog eens grondig onderzoeken of er nergens in de uitlaat een "fuite" zat, wat het knallen in de uitlaat zou kunnen verklaren. Maar die was nog serieus vuil van Koeno's en mijn laatste ritje. Maar de oplossing was heel simpel: Moto-op-parkeerhulp achteruit gereden tot ie met zijn kont buiten stond (parkeerhulp dus op 't randje van de drempel), dan de uitlaat en subframe afgewassen en afgedroogd waarbij het vuil en 't water dus mooi buiten vielen. Dan motor gestart en wat met die uitlaat bezig geweest. Vervolgens motor-op-parkeerhulp weer mooi naar binnen gerold. Wat we gewonnen hebben: het niet meer moeten op- of afbokken om de moto te verzetten, het losjes heen en weer kunnen schuiven van de moto gelijk het u uitkomt. Een pak flexibiliteit gewonnen dus. De max. Had ik beter vijftien jaar eerder gedaan! :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Koeno »

Remvloeistof & koppelingsvloeistof vervangen...
en..... dat mocht wel ne keer precies

Image

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

Het loopt zelfs niet meer uit het potje . 8-)

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by OzzePaa »

Muug wrote: 24 Jan 2021 09:38 Het loopt zelfs niet meer uit het potje . 8-)
Ja, lekker karamelsauske precies :lol: :lol:
Eens één keer meegemaakt met den Div900 dat tijdens een fluks Ardens bochtentraject een trap op de achterrem plots los "tot de bodem" ging zonder nog enig verwacht vertragend/stabilizerend effect te vertonen :shock:
De DOT4 die er toen dat later uitkwam was exact dezelfde vanillepuddingtopping :peepwall:
Zolang dat goedje niet te heet gestookt wordt, blijft het bij wat sponzig aanvoelen van hendels en pedalen, maar dat kan dus inderdaad rap plots omslaan naar een héél los gevoel in die dingen. :whistling: Wat kap je erin ? DOT4 of 5.1 :?:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

Dat zal wel de 4 zijn, want de 5.1 is niet hygroscopisch.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by OzzePaa »

Muug wrote: 24 Jan 2021 11:47 Dat zal wel de 4 zijn, want de 5.1 is niet hygroscopisch.
Ge verwart met de op silicon gebaseerde 5.0 toch :?: 5.1 is evenzeer hygroscopisch mijgedacht. Wet en dry kookpunt ligt gewoon wat hoger.
5.0 ligt veel mensen niet zo omdat het inherent een wat sponziger gevoel geeft.
Maar 'k had inderdaad misschien beter gevraagd wat KoenO er GAAT opkappen ;)
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Koeno »

Ik gok dat er ooit Dot4 zal ingezeten hebben.
Ik ben 100% zeker dat ik er Dot4 heb ingedaan.

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Raketman »

Het staat dikwijls op het dekselke wat erin moet. Al hetgeen wat Koeno staan heeft is 4.
De 5.0 komt bijna nergens voor tenzij bij de eerste generaties TwinCams en de oudere Evo modellen van Harley.
Nil volentibus arduum

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

OzzePaa wrote: 24 Jan 2021 12:36
Muug wrote: 24 Jan 2021 11:47 Dat zal wel de 4 zijn, want de 5.1 is niet hygroscopisch.
Ge verwart met de op silicon gebaseerde 5.0 toch :?: 5.1 is evenzeer hygroscopisch mijgedacht.
Weer wat bijgeleerd! :thumbsup:
Dot 3, 4 en 5.1 zijn perfect mengbaar. En hygroscopisch.
De 5 is siliconen based en hydrofoob en mag absoluut niet vermengd worden.

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Koeno »

met zo'n dingen ga ik niet experimenteren...
Als mr Honda zegt Dot4, dan doe ik dot4.
Als die zegt: ge moet den Dot4 der in gieten terwijl ge in uwen badjes Koembaja zingt, awel.... dan zal ik Koembajaën & badjassen :p

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

Gisteren de moto met zijn gat nog eens buiten gezet en nog eens hard mijn best gedaan om aan de uitlaat iets van een "fwiet" te voelen/horen. Maar niks dus.
'k peis da'k hem weer efkes ga aankleden en op de testbank van Mototech ga laten zetten.
Waarschijnlijk staat 'm veel te rijk, met alle mogelijke knallen tot gevolg.
Afin, 't is een denkpiste gelijk een ander.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by duibhce Kaelann »

Gisteren wat doorzichtige vinyl panelen op de kont van de T7 geplakt als bescherming tegen krassen van de Enduristan Blizzard zijtassen.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

duibhce Kaelann wrote: 25 Jan 2021 09:07 doorzichtige vinyl panelen
Wat moet ik mij voorstellen bij "panelen"? :dontknow:
Gekocht bij een DHZ of zo?

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by duibhce Kaelann »

Muug wrote: 25 Jan 2021 12:04 Wat moet ik mij voorstellen bij "panelen"? :dontknow:
Gekocht bij een DHZ of zo?
ge moet u daar niet veel bij voorstellen, hoor. Da's gewoon een rol zelfklevende vinylfolie die ge zelf op maat moet snijden.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Locked