Allroad-banden: wat informatie en filmpjes

Op en bij de motor, zonder elektriek
User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Allroad-banden: wat informatie en filmpjes

Post by OzzePaa »

Mijn eieren liggen ook nogallis in de Pirelli-mand. Angel GT(I & II) stuk of 8 versleten op den Blaawe Geschelpte ... maar nu de Pilot Road 6 : better still :thumbsup: Véél Shinko E805 en STR's op Gertruud en al éneke op de Rudolf : wordt mee gereden zoals een straatband. Bij STR vanachter, vooraan wel altijd ietskes noppiger gemonteerd (Shinko E804, Mitas E09, één keer Anakee Wild : LAWEIT!!!, en ja, TKC80)
Ben benieuwd naar de nieuwe Mitas Enduro Trail+, Dunlop Trailmax Raid en Karoo 4 die (onder andere) in de Motoplus/AlpenTourer in het voorjaar getest gaan worden.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Allroad-banden: wat informatie en filmpjes

Post by Muug »

Lol, enkel iemand die zoveel rijdt/reist als gij kan zoveel banden testen. Een ander, gelijk ik tegenwoordig, doet er vijf jaar over om één bandje tegen de slijtage-limiet te krijgen. Dus van een bepaald type band zijn er dan al drie nieuwe versies uitgebracht! :lol:

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Allroad-banden: wat informatie en filmpjes

Post by petervdc »

Jopet wrote: 08 Feb 2023 09:15 daarvoor heeft Mitas de Terra Force-R (ligt die niet op de nieuwe 1290?
Allee, Chris Birch zegt al dat het ne goeien is :grin:
Keep going

User avatar
Schussboelie
Posts: 480
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Allroad-banden: wat informatie en filmpjes

Post by Schussboelie »

Iets als een TKC-70?
Heeft ook een centrale middenstrip wat voor op de weg wel aangewezen is ivm slijtage.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Allroad-banden: wat informatie en filmpjes

Post by OzzePaa »

Schussboelie wrote: 14 Feb 2023 13:01 Iets als een TKC-70?
Heeft ook een centrale middenstrip wat voor op de weg wel aangewezen is ivm slijtage.
Mnjah ... het enige setje dat ik Gertruud ooit cadeau deed voelde wel goed aan kwa rijden, maar de achterband was ook kwazie veel rapper weg dan pakweg een STR :thumbsdown:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Allroad-banden: wat informatie en filmpjes

Post by petervdc »

Schussboelie wrote: 14 Feb 2023 13:01 Iets als een TKC-70?
Heeft ook een centrale middenstrip wat voor op de weg wel aangewezen is ivm slijtage.
Ja peis ik ook, een meer road band die Mitas de Terra Force-R, beetje gelijkaardig.
Kheb na 5 sets tkc70 es zin in iets anders, en meer dan occasionele gravel doe ik toch niet
Keep going

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Allroad-banden: wat informatie en filmpjes

Post by petervdc »

OzzePaa wrote: 14 Feb 2023 13:31 Mnjah ... het enige setje dat ik Gertruud ooit cadeau deed voelde wel goed aan kwa rijden, maar de achterband was ook kwazie veel rapper weg dan pakweg een STR :thumbsdown:
Euh tkc70 ? ik doe daar bijna 20.000km mee. En tis af&toe toch ook sport standje hoor... Tis niet dat mijne 1190 weinig pk heeft.
Keep going

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Allroad-banden: wat informatie en filmpjes

Post by OzzePaa »

Toch eerlijk waar, Peter ... den "Bompa" kan daar van meespreken : toen we van één of andere Polderrit terugkwamen naar de verre Kempen kwam hij ne bepaalde moment naast me rijden om te vertellen"dat ik gensters aan het maken was". De TKC-70 stond 's morgens nochthans maar net aan de slijtstreepjes .... :dontknow: Oh ja : en de voorband sleet erg "puntig" zodat Gertruud op den duur wat neiger in de bocht ging vallen ... maar voor de rest verder best goed rubber :!:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Allroad-banden: wat informatie en filmpjes

Post by petervdc »

OzzePaa wrote: 14 Feb 2023 13:45 Toch eerlijk waar, Peter ... den "Bompa" kan daar van meespreken : toen we van één of andere Polderrit terugkwamen naar de verre Kempen kwam hij ne bepaalde moment naast me rijden om te vertellen"dat ik gensters aan het maken was". De TKC-70 stond 's morgens nochthans maar net aan de slijtstreepjes .... :dontknow: Oh ja : en de voorband sleet erg "puntig" zodat Gertruud op den duur wat neiger in de bocht ging vallen ... maar voor de rest verder best goed rubber :!:
Ja, ne keer dat die "bijna" op is gaat het heel snel
Keep going

Stoffel
Posts: 464
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Allroad-banden: wat informatie en filmpjes

Post by Stoffel »

petervdc wrote: 14 Feb 2023 13:37
OzzePaa wrote: 14 Feb 2023 13:31 Mnjah ... het enige setje dat ik Gertruud ooit cadeau deed voelde wel goed aan kwa rijden, maar de achterband was ook kwazie veel rapper weg dan pakweg een STR :thumbsdown:
Euh tkc70 ? ik doe daar bijna 20.000km mee. En tis af&toe toch ook sport standje hoor... Tis niet dat mijne 1190 weinig pk heeft.
Tkc 70 ligt nu op den Africa Twin, goede mix voor een allroud band.
Ik vind hem net te weinig grip hebben op onverhard, daarvoor Heidenau k60 en die was onverhard een tikkeltje beter .
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

Post Reply