Allroad-banden: wat informatie en filmpjes

Op en bij de motor, zonder elektriek
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Allroad-banden: wat informatie en filmpjes

Post by Muug »

Waarom niet?

Het kan geen kwaad om wat filmpjes en sites bij elkaar te zetten, zodat nieuwsgierigen niet zelf heel internet moeten afzoeken.

Goed begrepen: het gaat hier enkel over allroad-banden.

Tip: om Youtube-filmpjes te posten, gebruik de button "youtube" als je een post aan 't typen bent.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Allroad-banden: wat informatie en filmpjes

Post by Muug »

Mitas E-07 versus Heidenau K60

Dat zijn toch echt gigantische groeven bij die K60's!


User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Allroad-banden: wat informatie en filmpjes

Post by Muug »

Hierzie,

de ervaringen van ene RTWPAUL. Straffe kerel.

https://rtwpaul.com/2018/01/21/tires/

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Allroad-banden: wat informatie en filmpjes

Post by petervdc »

Goed idee Paul !
Keep going

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Allroad-banden: wat informatie en filmpjes

Post by OzzePaa »

Muug wrote: 16 Jan 2021 19:52 Hierzie,

de ervaringen van ene RTWPAUL. Straffe kerel.

https://rtwpaul.com/2018/01/21/tires/
Dieje mens mag inderdaad uit ervaring spreken :!: :thumbsup:

Van de Heidi K60Scouts heb ik er een vijftal sets versleten ... zeer OK, maar zoals'em zegt : op nat en wat koud wegdek kunnen ze "verraderlijk" zijn.
Wel prijzig. Vooraan stak ik steeds een "nopperiger" exemplaar zoals de TKC 80 of E09
Eén keer die Mitas ook vanachter gehad : was het ook goed toeven maar int midden rap weg op hard oppervlak. Toch ook niet echt goedkoop.
Wat wel goedkoop was, maar tevens ook niet echt long-lasting, waren de Shinko's 804/805. Reed zoals straatbanden maar de voorband ging wel 3 achtersloffen mee :mrgreen: Zo gaat er in de zomer toch nog eens een setje op :ricky:
De Karoo 3 viel wat tegen : navenant hardere compound toch rap weg int midden en eigenlijk geen top-gevoel bij vlot bochtenwerk
De Pirelli Scorpion Rally STR heeft de man niet getest, maar voor mij tot nu toe de beste allround-band voor Gertruud.

Van die MotoZ Tractionator GPS lees ik elders ook goeie dingen ... Dacht dat je 'm links- of rechtsom kon leggen naargelang de weg- en ernaast-relatie :? :dontknow: Hier niet bij elke bandenboer verkrijgbaar, maar blijkbaar zou Piet Grondpadman hem kunnen leveren.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Allroad-banden: wat informatie en filmpjes

Post by Muug »

OzzePaa wrote: 21 Jan 2021 12:22 Van die MotoZ Tractionator GPS lees ik elders ook goeie dingen ... Dacht dat je 'm links- of rechtsom kon leggen naargelang de weg- en ernaast-relatie :? :dontknow: Hier niet bij elke bandenboer verkrijgbaar, maar blijkbaar zou Piet Grondpadman hem kunnen leveren.
Van die Tractionator heb ik ook al diverse klachten gelezen over enorme barsten in het loopvlak, tot op het karkas zelfs. Met foto's en al bij. Verbazend. Dus behoorlijk sterk uiteenlopende meningen. Voorlopig heb ik er zelf geen ervaring mee.
Ook Allroadmoto.be kan hem leveren. :thumbsup:
https://www.allroadmoto.be/nl/search/motoz/

edit: topic met goede foto's over de cracks in die Tractionator: https://advrider.com/f/threads/motoz-gp ... s.1334322/

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Allroad-banden: wat informatie en filmpjes

Post by duibhce Kaelann »

OzzePaa wrote: 21 Jan 2021 12:22 Van de Heidi K60Scouts heb ik er een vijftal sets versleten ... zeer OK, maar zoals'em zegt : op nat en wat koud wegdek kunnen ze "verraderlijk" zijn.
Wel prijzig. Vooraan stak ik steeds een "nopperiger" exemplaar zoals de TKC 80 of E09
Ik doe hetzelfde op de Terra, K60 gecombineerd met een Shinko 700 of 244
OzzePaa wrote: 21 Jan 2021 12:22 De Pirelli Scorpion Rally STR heeft de man niet getest, maar voor mij tot nu toe de beste allround-band voor Gertruud.
Op de T7 ook best tevreden van de STR, althans achteraan. Vooraan verwacht ik van een band die zo'n trillingen en lawaai veroorzaakt betere performantie in de modder.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Allroad-banden: wat informatie en filmpjes

Post by duibhce Kaelann »

Muug wrote: 21 Jan 2021 13:24 edit: topic met goede foto's over de cracks in die Tractionator: https://advrider.com/f/threads/motoz-gp ... s.1334322/
er zijn niet veel all-road banden waarvan ik nog geen enkele klacht heb gezien over cracks. Inclusief de Heidenau, de Mitas of de TKC. Dus da's wel relatief.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Allroad-banden: wat informatie en filmpjes

Post by Koeno »

Dus een Pirelli Scorpion Rally STR die zo'n geblokt profiel heeft is in de modder dan evenveel waard als bv een heidenau K60?
en de Heidenau K60 die minder noppen-band achtig overkomt is dan weer minder goed op vochtige banen als de Pirelli Scorpion Rally STR?

en dan afvragen waarom mensen die hun eerste stapkes in allroad rijden het zo moeilijk vinden om nen band te kiezen... :lipsrsealed2:

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Allroad-banden: wat informatie en filmpjes

Post by duibhce Kaelann »

Koeno wrote: 22 Jan 2021 09:31 Dus een Pirelli Scorpion Rally STR die zo'n geblokt profiel heeft is in de modder dan evenveel waard als bv een heidenau K60?
en de Heidenau K60 die minder noppen-band achtig overkomt is dan weer minder goed op vochtige banen als de Pirelli Scorpion Rally STR?
Noch de Heidenau K60, noch de Rally STR zijn erg veel waard in de modder. Beter dan een gewone straatband, dat wel. Maar om een beetje performant te zijn in de modder heb je toch diepere "blokken" nodig die verder uit elkaar staan. Anders blijft de modder er gewoon tussen plakken.

Op de baan zijn de K60 en de Rally STR imho redelijk aan elkaar gewaagd. Achterband voor beiden behoorlijk ok. Van de voorbanden ben ik bij geen van beiden echt tevreden.

Maar het gevoel en vertrouwen dat mensen in banden hebben is dan ook behoorlijk persoonlijk.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Allroad-banden: wat informatie en filmpjes

Post by Muug »

:stupid:

Ozzepa vindt die STR goed op zijn GS, maar hij doet daar geen blubber mee. Veel offroad ja, maar dat zijn in 9/10 gevallen toch gewoon veldwegels, met veel grind en harde grond, en af en toe de obligate plas.


Koeno, de motoplus tests zijn zeker niet slecht. Dat zijn ongeveer de meest objectieve tests die ik mij kan voorstellen. Daar kan je veel uit leren, ook als je leert lezen wat er niet staat. De gebruikerservaringen daarentegen zijn uitermate grillig en onbetrouwbaar, omdat je nooit weet hoeveel ervaring de schrijver heeft, en hoe wild hij rjidt, en op welk soort wegen etc

Verder al duizend keer gezegd en ik zeg het nog eens: voor échte 5 of 20cm diepe modder heb je crossbanden nodig. Voor al de rest zijn al die adventurebanden goed tot heel goed. Enkel het gedrag bij regenweer en de slijtagefactor op asfalt kunnen sterk verschillen.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Allroad-banden: wat informatie en filmpjes

Post by OzzePaa »

Muug wrote: 22 Jan 2021 11:15 :stupid:

Ozzepa vindt die STR goed op zijn GS, maar hij doet daar geen blubber mee. Veel offroad ja, maar dat zijn in 9/10 gevallen toch gewoon veldwegels, met veel grind en harde grond, en af en toe de obligate plas.

Koeno, de motoplus tests zijn zeker niet slecht. Dat zijn ongeveer de meest objectieve tests die ik mij kan voorstellen. Daar kan je veel uit leren, ook als je leert lezen wat er niet staat. De gebruikerservaringen daarentegen zijn uitermate grillig en onbetrouwbaar, omdat je nooit weet hoeveel ervaring de schrijver heeft, en hoe wild hij rjidt, en op welk soort wegen etc

Verder al duizend keer gezegd en ik zeg het nog eens: voor échte 5 of 20cm diepe modder heb je crossbanden nodig. Voor al de rest zijn al die adventurebanden goed tot heel goed. Enkel het gedrag bij regenweer en de slijtagefactor op asfalt kunnen sterk verschillen.
:stupid:
Zwaar ijzer op eender welk rubber is voor modderbaden mijgedacht ook totaal ongeschikt ... zeker als ge dan ook nog het "verkeerd" spoor kiest :oops: :peepwall:

Image

Image

Gertruud stond toen op TKC80 ... :whistling:


Nochthans zijn er genoeg filmkes te vinden van mannen die teen en tander uithalen met zwaar tracteurs :o (al ist hier nog niet in échte blubber :mrgreen: )



Deze is al wat meer modderbad-welness :mrgreen: :laughing:

TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Allroad-banden: wat informatie en filmpjes

Post by Stefke »

Muug wrote: 22 Jan 2021 11:15 Verder al duizend keer gezegd en ik zeg het nog eens: voor échte 5 of 20cm diepe modder heb je crossbanden nodig.
...en een mountainbike... 8-)

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Allroad-banden: wat informatie en filmpjes

Post by Blackbert »

OzzePaa wrote: 22 Jan 2021 13:17
Zwaar ijzer op eender welk rubber is voor modderbaden mijgedacht ook totaal ongeschikt ... zeker als ge dan ook nog het "verkeerd" spoor kiest :oops: :peepwall:

Gertruud stond toen op TKC80 ... :whistling:


Nochthans zijn er genoeg filmkes te vinden van mannen die teen en tander uithalen met zwaar tracteurs :o (al ist hier nog niet in échte blubber :mrgreen: )



Deze is al wat meer modderbad-welness :mrgreen: :laughing:

Tis allemaal in uw hoofd. :ugeek:
Zelfs meisjes van ne meter en half kunnen dat.

grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Allroad-banden: wat informatie en filmpjes

Post by Muug »

Ktms liggen platter... 8-)

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Allroad-banden: wat informatie en filmpjes

Post by petervdc »

Jess kan dat ook hoor ;-)
Keep going

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Allroad-banden: wat informatie en filmpjes

Post by OzzePaa »

Blackbert wrote: 22 Jan 2021 20:46 .............
Tis allemaal in uw hoofd. :ugeek:
Zelfs meisjes van ne meter en half kunnen dat.

"I'm the Boss of it" .... Grandioos 8-) :grin: :grin: :thumbsup:
petervdc wrote: 28 Jan 2021 14:19 Jess kan dat ook hoor ;-)
Geloof ik graag ... en die steekt ook niet veel hoger boven de grond uit hé ;) :lol:
Ze kunnen dan wel onder m'n arm door als ik naast hen zou staan, maar ik zou me toch tenminste 2 koppen kleiner voelen ;) :headbang: :lol:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Allroad-banden: wat informatie en filmpjes

Post by Muug »

duibhce Kaelann wrote: 22 Jan 2021 09:41 Op de baan zijn de K60 en de Rally STR imho redelijk aan elkaar gewaagd. Achterband voor beiden behoorlijk ok. Van de voorbanden ben ik bij geen van beiden echt tevreden.
Duib, hebt gij ook al met de STR gereden? Dat zien er toch ook enorme blokken uit. En dat rijdt goed op de baan? Ook in de regen kan daar vlot mee gereden en geremd worden?

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Allroad-banden: wat informatie en filmpjes

Post by Muug »

Heel leuk om eens goed te bekijken: alle profielen op een rijtje:

De HELE grote afbeelding - klik nog eens extra op de afbeelding - staat hier: https://adventuremotorcyclinghandbook.f ... -tyres.jpg

Image
Last edited by Muug on 01 Mar 2021 12:07, edited 2 times in total.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Allroad-banden: wat informatie en filmpjes

Post by Muug »

Koeno wrote: 22 Jan 2021 09:31 Dus een Pirelli Scorpion Rally STR die zo'n geblokt profiel heeft is in de modder dan evenveel waard als bv een heidenau K60?
en de Heidenau K60 die minder noppen-band achtig overkomt is dan weer minder goed op vochtige banen als de Pirelli Scorpion Rally STR?

en dan afvragen waarom mensen die hun eerste stapkes in allroad rijden het zo moeilijk vinden om nen band te kiezen... :lipsrsealed2:
Zo, Koeno, ik heb een STR besteld. Ik weet welke toeren Ozzepa met zijn dikke Beier uithaalt, dus ik vertrouw dat wel. We zien wel ! Ge moogt er eens aan komen ruiken dan 8-) :thumbsup:

Post Reply