Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Locked
User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Muug »

Toogpraat-topic - tetter-topic - tater-topic... you name it. Om zomaar wat uit je nek te kletsen. Omdat het kan, omdat het mag.

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Muug »

Dat het ferm regent, zeg ik u.
Tegen de middag zal zo goed als alle sneeuw verdwenen zijn.
Ergens is 't spijtig, maar ergens ben ik ook content.
Het zou wel eens kunnen dat de winter nu wel voorbij is.
De tijd om de tuin op te kuisen begint er aan te komen. :thumbsup:

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Koeno »

ik ben stiekem toch blij, de nummerplaat voor den SV is blijkbaar toegekomen.
Dus die vertrekt uit mijn garage... komt er weer wat plaats vrij.... :peepwall:

ook met die regen ben ik blij: het zout spoelt weg van de wegen...
enkel achteraan in de tuin... voor het sleutelhok... serieuze modder problemen...
daar ga ik nog veel problemen mee hebben :(

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Muug »

Koeno wrote: 15 Feb 2021 10:38 enkel achteraan in de tuin... voor het sleutelhok... serieuze modder problemen...
Ah, dat was een factor waarmee je zo precies geen rekening gehouden had. :-(
Geen mogelijkheid om een pad aan te leggen? In bankirai? Beton? Je eigen gravelroad aanleggen? Een rode loper? :dontknow:

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Stefke »

Koeno wrote: 15 Feb 2021 10:38 ook met die regen ben ik blij: het zout spoelt weg van de wegen...
het zal dat toch een paar dagen serieus moeten gieten...helaas.... :roll:

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Stefke »

Muug wrote: 15 Feb 2021 10:58 Geen mogelijkheid om een pad aan te leggen? In bankirai?
Bankirai? Of een ander tropisch hout? Dat is goed om uwe nek op te breken bij regenweer... Ik heb zo 'n een terraske gelegd van 25m2 padouk. Onverwoestbaar, ligt er nu een jaar of tien en is nog geen mm bewogen. Supergezellig in de zomer en bij droog weer... Maar in vochtige toestand toch de betere ijspiste... :wall:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Muug »

Stefke wrote: 15 Feb 2021 23:11
Muug wrote: 15 Feb 2021 10:58 Geen mogelijkheid om een pad aan te leggen? In bankirai?
Bankirai? Of een ander tropisch hout? Dat is goed om uwe nek op te breken bij regenweer...
Hehe, da weet ik, mijn pa heeft zo'n paadje in zijn tuin. Het was dan eigenlijk ook om te lachen. :mrgreen:

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Koeno »

Muug wrote: 16 Feb 2021 07:36 Het was dan eigenlijk ook om te lachen. :mrgreen:
Euhm ik ben net 70m² bankirai gaan kopen en nu zegt gij dat dat om te lachen is??????????

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by den Bullet »

Stefke wrote: 15 Feb 2021 23:11
Muug wrote: 15 Feb 2021 10:58 Geen mogelijkheid om een pad aan te leggen? In bankirai?
Bankirai? Of een ander tropisch hout? Dat is goed om uwe nek op te breken bij regenweer... Ik heb zo 'n een terraske gelegd van 25m2 padouk. Onverwoestbaar, ligt er nu een jaar of tien en is nog geen mm bewogen. Supergezellig in de zomer en bij droog weer... Maar in vochtige toestand toch de betere ijspiste... :wall:
Kunststof bankirai! Bv. https://gadero.be/composiet-terrasplank-massief/
Het vroegere terras van mijn 2de Halse verblijf was daarmee aangelegd en was onverwoestbaar, onderhoudsvrij en niet glad als 't geregend had!

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Muug »

plastic! :shock: :shock: :shock:
Gij milieuvernietigaar!
(zegt de man met een terras van blauwe steen die ze vanuit Azië naar hier verscheept hebben...) :|

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Muug »

Koeno wrote: 16 Feb 2021 08:41
Muug wrote: 16 Feb 2021 07:36 Het was dan eigenlijk ook om te lachen. :mrgreen:
Euhm ik ben net 70m² bankirai gaan kopen en nu zegt gij dat dat om te lachen is??????????
Maakt gebruik van uw 30 dagen geld terug optie! :thumbsup:

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by den Bullet »

Muug wrote: 16 Feb 2021 09:50 plastic! :shock: :shock: :shock:
Gij milieuvernietigaar!
(zegt de man met een terras van blauwe steen die ze vanuit Azië naar hier verscheept hebben...) :|
Kunststof is een heel goed product in de juiste/goede toepassing.

En liever dat dan tropisch hout dat toch geen al te lang leven gaat hebben.

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Muug »

Plastiek is echt alomtegenwoordig. Het is simpelweg onmogelijk om u een maatschappij te proberen verzinnen zonder plastiek.
Kijk gewoon rond u, maakt niet uit waar ge zit of staat, en probeer de plastiek te vervangen door hout of metaal of glas.
Het gaat niet.
:shock:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by OzzePaa »

Muug wrote: 16 Feb 2021 11:21 Plastiek is echt alomtegenwoordig. Het is simpelweg onmogelijk om u een maatschappij te proberen verzinnen zonder plastiek.
Kijk gewoon rond u, maakt niet uit waar ge zit of staat, en probeer de plastiek te vervangen door hout of metaal of glas.
Het gaat niet.
:shock:
Inderdaad, en ook akkoord met den Bullet : kunststof is OK. Als het verketterd wordt omdat de oceanen er vol mee geraken, ligt dat niet aan het product, maar aan de onverantwoorde oenen die eender wat achteloos weg gooien. Punt.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Schussboelie
Posts: 485
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Schussboelie »

OzzePaa wrote: 18 Feb 2021 12:45
Muug wrote: 16 Feb 2021 11:21 Plastiek is echt alomtegenwoordig. Het is simpelweg onmogelijk om u een maatschappij te proberen verzinnen zonder plastiek.
Kijk gewoon rond u, maakt niet uit waar ge zit of staat, en probeer de plastiek te vervangen door hout of metaal of glas.
Het gaat niet.
:shock:
Inderdaad, en ook akkoord met den Bullet : kunststof is OK. Als het verketterd wordt omdat de oceanen er vol mee geraken, ligt dat niet aan het product, maar aan de onverantwoorde oenen die eender wat achteloos weg gooien. Punt.
Hmm, tandpasta, douchegel... zit allemaal vol met fijn plastiek.
Het gaat heus niet alleen om wat mensen onachtzaam weggooien hoor.

Een wereld zonder kunststof is inderdaad niet meer voor te stellen.
Dat betekent echter niet dat we er niet naar moeten streven om het gebruik toch te beperken.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by den Bullet »

Schussboelie wrote: 18 Feb 2021 16:37
OzzePaa wrote: 18 Feb 2021 12:45 Hmm, tandpasta, douchegel... zit allemaal vol met fijn plastiek.
Het gaat heus niet alleen om wat mensen onachtzaam weggooien hoor.

...
Inderdaad, die microplasticparels zouden verboden moeten worden; die dragen niets echt bij.

Ik gebruik meestal alleen het basisbestanddeel: natriumbicarbonaat ofte bakpoeder ofte baking powder ofte uitermate geschikt materiaal om te zandstralen ofte toevoeging aan veevoeder ofte onderhoudsproduct voor siervijvers ofte ...

Als bakpoeder te koop aan zo 'n €17 per kilo meestal in dozekes van 400 gr, maar bij Aveve in zakken van 10 kilo voor minder dan €20 en dat kan ik dus ook gebruiken om te zandstralen of hardnekkig vuil te kuisen.

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Stefke »

Plastieken vloerbedekking is toch ronduit bweurk...! Idem voor muren en plafonds! :puke: :puke: :puke:

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Jopet »

Stefke wrote: 18 Feb 2021 19:50 Plastieken vloerbedekking is toch ronduit bweurk...
Niet helemaal akkoord, wij hebben er gekocht om te leggen in de nieuwe badkamer en wasplaats en dat ziet er verdomd goed uit.
Oké echt hout blijft op zich mooier en aantrekkelijker maar in de badkamer opteer ik toch voor vinyl planchetten...
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by den Bullet »

Stefke wrote: 18 Feb 2021 19:50 Plastieken vloerbedekking is toch ronduit bweurk...! Idem voor muren en plafonds! :puke: :puke: :puke:
Voor binnen in huis: volledig akkoord; voor buiten liever kunststof dan te vergankelijke materialen.

Ramen en buitendeuren mogen voor mij ook van (onderhoudsvrij) kunststof.

(aloewel ik ramen het liefst bij de Japanner nuttig ...)

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Jopet »

den Bullet wrote: 19 Feb 2021 09:15
(aloewel ik ramen het liefst bij de Japanner nuttig ...)
A ja, dat zal wel, want ramen in hout of kunststof zouden zwaar op je maag liggen hé :lol:
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

Locked