Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Locked
User avatar
Raketman
Posts: 1260
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Raketman »

Ben nu al een week aan't rondhossen in Normandië...nul gendarmes, nul controles, nul camera's. Wel pakken franse zotten die in mijn gat liggen te boren en inhalen op de meest spastische manieren terwijl ik mij netjes aan de limieten houd. De ene côté van Frankrijk is precies de andere niet.
Nil volentibus arduum

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by OzzePaa »

Raketman wrote: 18 Aug 2021 00:14 Ben nu al een week aan't rondhossen in Normandië...nul gendarmes, nul controles, nul camera's. Wel pakken franse zotten die in mijn gat liggen te boren en inhalen op de meest spastische manieren terwijl ik mij netjes aan de limieten houd. De ene côté van Frankrijk is precies de andere niet.
... 't is dan ook een iet of wat groter plakske grond dan ons Belgiekske, alwaar ge al diezelfde verschillen van aanpak/tolerantie/vigilance ziet hé ;)
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11817
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Muug »

Raketman wrote: 18 Aug 2021 00:14 terwijl ik mij netjes aan de limieten houd.
Hoe blijft ge in 's hemelsnaam wakker? :grin:
Afin, met zo'n rijdiscpline was je beter naar Duitsland geweest ;)

User avatar
Raketman
Posts: 1260
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Raketman »

Bwa, als ge gewoon zijt om bijna constant 50/70 te moeten rijden dan voelt 80 al als een soort bevrijding aan :mrgreen: ...
Nil volentibus arduum

User avatar
Muug
Posts: 11817
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Muug »

Raketman wrote: 19 Aug 2021 19:11 Bwa, als ge gewoon zijt om bijna constant 50/70 te moeten rijden dan voelt 80 al als een soort bevrijding aan :mrgreen: ...
Aja just, gij geeft ook weer les. Vergeten... :lipsrsealed2:

User avatar
Stefke
Posts: 2934
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Stefke »

En hup, just thuis. Zo een nachtelijke rit is toch altijd heerlijk rijden! Geen verkeer, een slagske doorrijden en dat bij droog weer en een aardige temperatuur. :ricky:

User avatar
zappa
Posts: 4518
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by zappa »

Stefke wrote: 24 Aug 2021 00:21 En hup, just thuis. Zo een nachtelijke rit is toch altijd heerlijk rijden! Geen verkeer, een slagske doorrijden en dat bij droog weer en een aardige temperatuur. :ricky:

Als je 's morgens om 4 u naar je werk vertrekt, heb je ook 't kot voor je alleen :mrgreen:
sig nature

User avatar
Stefke
Posts: 2934
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Stefke »

Coronatijden hadden wel één voordeel, het was doorgaans rustig op de baan. Ge kon al eens normaal van A naar B rijden maar dat is nu precies ook weer gedaan. Wat een doffe ellende weer op de baan. Terug files, weer aanschuiven... niet eens de toegelaten snelheid kunnen halen.... En dat gsm gebruik aan't stuur.... :veryangry: :veryangry: :veryangry: :veryangry: :veryangry: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1243
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by TuttoTerreno »

Ik ben echt blij en hoopvol voor de klimaatverandering. Stel u voor hoe veel kouder het zou zijn zonder die extra opwarming.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1243
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by TuttoTerreno »

eigenlijk was het plan om vandaag de BBQ aan te steken.... het werd de houtkachel (en de verwarming).

het is niet eens 10graden hier.

User avatar
Stefke
Posts: 2934
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Stefke »

2 auto's naast elkaar op de A12 in Meise. Ik wil ze alle twee inhalen en ga van de rechtse strook naar de linkse. Ik kijk over mijn schouder en op het moment dat ik terug voor mij kijk gaat diene op de middelste rijstrook vol op de rem staan. Best vervelend want ik rij daar op dat moment ongeveer achter... :wall: Ik snok mij toch nog sneller naar het linker vak en dan zie ik het probleem... :ricky: Het linkse vak en een stuk van het middelste vak liggen vol... euh matrassen?... een zetel aan flarden gereden of een bed aan flarden gereden?... :w00t: :pillepalle: Remmen was geen optie meer, streepje gas bij en rakelings tussen een matras en de middenstrookrijder aan het onheil ontsnapt... :wall: :wall: :wall: Wat verderop enkele auto's op de pechstrook... :roll: Ver vooruit kijken zeg ik dan altijd maar dees had ik echt niet zien komen... :furious3:

User avatar
zappa
Posts: 4518
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by zappa »

Stefke wrote: 06 Sep 2021 20:52 Het linkse vak en een stuk van het middelste vak liggen vol... euh matrassen?... een zetel aan flarden gereden of een bed aan flarden gereden?... :w00t: :pillepalle:
:o :o :o
Soms zie je een vrachtwagenband liggen of een volledige 3zit zetel.... ik vraag mij dan steeds af, als dat ergens aftottert en ge komt daar just achter met de moto, maar het volgende moment denk ik dat het beter is daar niet te veel mee bezig te zijn of ik krijg schrik om de autostrade te nemen.
Maar blijkbaar kan zo iets wel degelijk op je afkomen :shock:
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11817
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Muug »

zappa wrote: 06 Sep 2021 22:41........ maar het volgende moment denk ik dat het beter is daar niet te veel mee bezig te zijn of ik krijg schrik om de autostrade te nemen.
Klopt.
De dingen pakken gelijk ze komen, anders komt ge uw kot niet meer uit.

Zelf heb ik ook wel al wat dingen gepasseerd op de ottoroet. Eén van de dingen die ik me nog herinner was een lege plastieken bak die onder invloed van de luchtverplaatsingen van de passerende voertuigen heen en weer aan het schuiven was over mijn rijvak. Het was dus een beetje moeilijk om in te schatten naar welke kant die ging schuiven, maar 't is me toch gelukt om er naast te mikken. 8-) Veel tijd heeft ne mens niet eh in zulke gevallen. Ge rijdt op zo'n moment grofweg 30 meter per seconde. Dan zijt ge daar rap! Ik heb mij niet afgevraagd wat er in het andere geval gebeurd zou kunnen zijn.

User avatar
Blackbert
Posts: 3472
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Blackbert »

Het is niet te schatten hoe debiel/nonchalant mensen zijn mbt ladingen die niet in hunne koffer passen. Ook professionelen heb ik al mogen zien.

De laatste was een aanhanger vol houten latjes achter een bestelwagen. gewoon los derin.
De voorlaatste ene met een DHZ-remorkske, waarschijnlijk een beetje overladen en de dissel had daar een S-vorm van gekregen. En dan staan ze daar wat beteuterd rond te draaien.

Zo'n grappen als Stefke nog niet, maar dan eigenlijk liever met de moto, die heeft minder plaats nodig om er toch langs te geraken.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1243
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by TuttoTerreno »

Het EK tijdrijden is in Trento. parcours is 22km of zo: zo plat als een pannekoek. :mrgreen: Faut le faire, in Trento een koers organiseren en er dan een vlakke rit van maken! :pillepalle:


de wegrit is ook een beetje raar. Ze laten de Monte Bondone (en vooral de klim vanuit Arco: de "Monte Velo") eigenlijk links liggen om dan 7 rondjes in Trento te doen.

Rare keuze.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1243
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by TuttoTerreno »

Moto Guzzi V100 Mandello.

watergekoeld, nokkenassen per ketting, ...

de honderdjarige draait door.


User avatar
F M
Posts: 5081
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by F M »

TuttoTerreno wrote: 09 Sep 2021 16:26
de wegrit is ook een beetje raar. Ze laten de Monte Bondone (en vooral de klim vanuit Arco: de "Monte Velo") eigenlijk links liggen om dan 7 rondjes in Trento te doen.

Rare keuze.
Ik lees net dat de Monte Bondone gedaan wordt net voor de 7 rondjes.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11817
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Muug »

TuttoTerreno wrote: 11 Sep 2021 09:03 Moto Guzzi V100 Mandello.

watergekoeld, nokkenassen per ketting, ...

de honderdjarige draait door.
Wow!

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1243
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by TuttoTerreno »

F M wrote: 11 Sep 2021 12:54
TuttoTerreno wrote: 09 Sep 2021 16:26
de wegrit is ook een beetje raar. Ze laten de Monte Bondone (en vooral de klim vanuit Arco: de "Monte Velo") eigenlijk links liggen om dan 7 rondjes in Trento te doen.

Rare keuze.
Ik lees net dat de Monte Bondone gedaan wordt net voor de 7 rondjes.
ze rijden er meer langs dan erover. De echte klim(men) worden aan twee kanten vermeden: de hillclimb racetrack via Vaneze en "Norge" aan de kant v Trento en de Monte Vélo bij Arco.

Locked