Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2926
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by duibhce Kaelann »

Jopet wrote: 20 Feb 2021 12:32 A ja, dat zal wel, want ramen in hout of kunststof zouden zwaar op je maag liggen hé :lol:
Bamboeramen, best of both worlds ;)
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Jopet
Posts: 831
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Jopet »

Image
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Droopy
Posts: 1066
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Droopy »

Best grappig om te zien :

Sinds enkele weken is de politie hier strenger voor alle patserwagens die hier 's nachts en op zondag komen lawaai maken en show geven. :o

Zondag was er eentje show aan het geven in een winkelstraat en een agent die met de fiets op patrouille was is er dan vollenbak achterna gegaan. :ricky:

Pech voor de patser, er sukkelde verderop eentje met zijn/haar parkeermanoeuvre en zo stond het verkeer plots stil (en de patser ook). :grin:

User avatar
Muug
Posts: 11816
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Muug »

Wel,
maandenlang dacht ik dat dat permanent telewerken geen impact had op mijn gemoed, maar als ik erop terugblik kan ik toch concluderen dat dat mentaal toch wel zwaar heeft doorgewogen. En weegt. De vrouwen hier in huis brengen het er beter van af. Eén van mijn nieuw verworven inzichten is hoe ik voor mijn geluk zeer sterk afhankelijk ben van contacten met andere mensen.

User avatar
den Bullet
Posts: 1481
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by den Bullet »

Muug wrote: 30 Mar 2021 08:42 Wel,
maandenlang dacht ik dat dat permanent telewerken geen impact had op mijn gemoed, maar als ik erop terugblik kan ik toch concluderen dat dat mentaal toch wel zwaar heeft doorgewogen. En weegt. De vrouwen hier in huis brengen het er beter van af. Eén van mijn nieuw verworven inzichten is hoe ik voor mijn geluk zeer sterk afhankelijk ben van contacten met andere mensen.
Ik ben elke dag sinds ( meer dan) een jaar praktisch alleen op het werk (vrijwillige dienstverzekeraar) en ondervind dat mijn sporadisch opduikende collega's duidelijk behoefte hebben aan een sociale babbel. Echte watervallen!

En zelf heb ik ook dringend nood aan contact met mijn medeklinkers ...

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by OzzePaa »

Als er nog wat ruimte in huis en een tuintje is, duurt het wat langer, maar stilaan begint het door te dringen.
Die in appartementjes 10 hoog, met drie of meer klein koters hartje stad zijn al langer op de hoogte. :mrgreen:
Eens curieus of we na afloop ook elke dag met "de cijfers" i.v.m de collateral damage gebombardeerd gaan worden ...
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Koeno
Posts: 3233
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Koeno »

Muug wrote: 30 Mar 2021 08:42 Wel,
maandenlang dacht ik dat dat permanent telewerken geen impact had op mijn gemoed, maar als ik erop terugblik kan ik toch concluderen dat dat mentaal toch wel zwaar heeft doorgewogen. En weegt. De vrouwen hier in huis brengen het er beter van af. Eén van mijn nieuw verworven inzichten is hoe ik voor mijn geluk zeer sterk afhankelijk ben van contacten met andere mensen.
Zeer herkenbaar...
Al meer dan een jaar full time thuis. Bureau niet meer gezien sinds 01 maart 2020...

Eerste maanden, geen klachten en veel achterstallig werk kunnen inhalen...
nadien gemerkt dat er geen grens meer was tussen vrije tijd & werken...
nadien gemerkt dat ik meer en meer volledige conversaties tegen mijzelf begin te voeren, waarin dingen gezegd worden die nooit echt zullen gezegd worden...
nadien gemerkt dat ik depressief werd van die fictieve gesprekken...
en stiekem een vorm van jaloezie op mijn madam...
Leerkracht van beroep... Elke dag contact met 100tal mensen... Ze staat "in de vuurlinie" tussen 12 en 13 jarigen die een wegwerpmasker 6maand hergebruiken...

Als uitlaatklep iets te veel met moto's geknutseld... waardoor ik daar ook een weerslag krijg...

Alleh kom ik heb het al gezegd hier opt forum en herhaal het nog ne keer...
ik pijs dat nen psycholoog aan mij een stevige kluif zou hebben...
:peepwall:

User avatar
Muug
Posts: 11816
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Muug »

pijs is met ei :mrgreen:

:peepwall:

Nee, efkes serieus, we gaan motardknuffelweekends moeten organiseren. :lipsrsealed2:

User avatar
Blackbert
Posts: 3471
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Blackbert »

Alleen voor dragers van een gesloten full face helm? 4 per sessie? :twisted:

Maar ge hebt gelijk. ik prijs mij zeer gelukkig dat ik mijn werk kan blijven doen. Af en toe moet ik eens iemand naar een ander deel van zijn eigen huis verbannen, maar dat wordt dan goedgemaakt met veel langer staan zeveren op het trottoir of de oprit.

Om het allemaal niet te rooskleurig te laten worden: gisteren een ouwe keuken gaan slopen in een sociale woonwijk. sommige mensen laten hun hond uit met een masker op en lopen met een boog om je heen. Maar de aantallen buurvrouwen die buiten stonden te kletsen alsof het 2019 is waren toch groter. Niet per 2, nee, van de ene naar de andere. Om politiek correct te blijven, ik denk niet dat het elders heel veel anders zal zijn. Voor iedereen zijn spuitjes gehad heeft zullen ze dus niet echt verbeteren vrees ik, die cijfers.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
den Bullet
Posts: 1481
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by den Bullet »

Koeno wrote: 30 Mar 2021 11:33
...

nadien gemerkt dat ik meer en meer volledige conversaties tegen mijzelf begin te voeren, ...
Als ge tegen de muur begint te klappen moet ge nog ni naar ne psychiater. Als de muur u antwoord wel ...

User avatar
Muug
Posts: 11816
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Muug »

den Bullet wrote: 30 Mar 2021 12:43
Koeno wrote: 30 Mar 2021 11:33
...

nadien gemerkt dat ik meer en meer volledige conversaties tegen mijzelf begin te voeren, ...
Als ge tegen de muur begint te klappen moet ge nog ni naar ne psychiater. Als de muur u antwoordt wel ...
:grin:

User avatar
Stefke
Posts: 2934
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Stefke »

Voor, met en op het werk bezig zijn:
maandag 15u
dinsdag 15u
woensdag 13u
vandaag 13u
morgen mijn vrije dag, ik reken toch op 7u...
en een geweldige klacht van een klant kunnen scoren!
8-)

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2926
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by duibhce Kaelann »

Stefke wrote: 15 Apr 2021 21:55 en een geweldige klacht van een klant kunnen scoren!
Er stond geen gierindiekeeter op de lesmoto? :dontknow:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Stefke
Posts: 2934
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Stefke »

duibhce Kaelann wrote: 15 Apr 2021 22:05
Stefke wrote: 15 Apr 2021 21:55 en een geweldige klacht van een klant kunnen scoren!
Er stond geen gierindiekeeter op de lesmoto? :dontknow:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

User avatar
Raketman
Posts: 1260
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Raketman »

Zijt content dat ik in panne gevallen ben, nu kunt gij lekker veel uren doen :mrgreen:
Nil volentibus arduum

User avatar
Muug
Posts: 11816
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Muug »

Raketman wrote: 16 Apr 2021 14:29 Zijt content dat ik in panne gevallen ben, nu kunt gij lekker veel uren doen :mrgreen:
Zou je bij de VDAB niet beter een opleiding knie-reparator volgen? :mrgreen: ;) Laat u goed verzorgen eh. :thumbsup:

Jopet
Posts: 831
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Jopet »

Stefke wrote: 15 Apr 2021 21:55 Voor, met en op het werk bezig zijn:
maandag 15u
dinsdag 15u
woensdag 13u
vandaag 13u
morgen mijn vrije dag, ik reken toch op 7u...
en een geweldige klacht van een klant kunnen scoren!
8-)
63 uur, bij ons is dat dus een normale werkweek, niets specials..... soms presteren we wat meer, soms wat minder....
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Raketman
Posts: 1260
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Raketman »

Muug wrote: 16 Apr 2021 14:31
Raketman wrote: 16 Apr 2021 14:29 Zijt content dat ik in panne gevallen ben, nu kunt gij lekker veel uren doen :mrgreen:
Zou je bij de VDAB niet beter een opleiding knie-reparator volgen? :mrgreen: ;) Laat u goed verzorgen eh. :thumbsup:
't Zou vandoen kunnen zijn...naast de verwijderde stukskes meniscus zaten er ook 2 scheuren ergens in een ander stuk kraakbeen. Waarschijnlijk op dezelfde moment gebeurd toen ik er den tweede keer doorgegaan ben. Dat moet dus uit zichzelf genezen maar het zou dus ook goed kunnen dat het meer dan 6-8 weken gaat worden. En ik word nu al zot van stil te zitten :? . Maandag begint de kiné.
Nil volentibus arduum

User avatar
Muug
Posts: 11816
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Muug »

Willen we eens passeren met een doos pralines of zo? :thumbsup: We hebben ook ergens nog een bezigheid liggen voor gekwetsten. Ligt al een tijd werkloos bij Vanja dacht ik. :dontknow:

User avatar
Stefke
Posts: 2934
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Stefke »

Muug wrote: 17 Apr 2021 13:22 We hebben ook ergens nog een bezigheid liggen voor gekwetsten. Ligt al een tijd werkloos bij Vanja dacht ik. :dontknow:
Ha, is dat mijne "wisselbeker" die bij Sofie begonnen is? :dontknow:

Locked