Ducati gaat laagbijdegrond
Ducati gaat laagbijdegrond
Wie Motogp wat volgt kent het bestaan van de holeshot device.
Simpel gesteld: bij de start wordt de achtervering van de moto bij elkaar geperst. Daardoor komt het zwaartepunt lager - minder kans op wheelie - en kantelt de moto bij de start een pak minder naar achter. Alweer minder kans op wheelie. Wat dus wilt zeggen meer voorwaartse acceleratie. Dus rapper vooraan en veel kans op een goei ingangspositie aan de eerste bocht.
Belangrijk dus.
Wel, voorheen installeerde Ducati dat dus alleen op de achtervork. (Aprilia trouwens op de voorvork)
Tegenwoordig experimenteert Ducati ook met de achterkant.
Resultaat: een bizar lage moto aan de startlijn.
Ze denken dat ze hiermee op 2.3 seconden 100km/u kunnen halen. Misschien zelfs 1.9.
De wetenschappelijke uitleg vind je hier: https://www.crash.net/motogp/feature/92 ... hot-device
Simpel gesteld: bij de start wordt de achtervering van de moto bij elkaar geperst. Daardoor komt het zwaartepunt lager - minder kans op wheelie - en kantelt de moto bij de start een pak minder naar achter. Alweer minder kans op wheelie. Wat dus wilt zeggen meer voorwaartse acceleratie. Dus rapper vooraan en veel kans op een goei ingangspositie aan de eerste bocht.
Belangrijk dus.
Wel, voorheen installeerde Ducati dat dus alleen op de achtervork. (Aprilia trouwens op de voorvork)
Tegenwoordig experimenteert Ducati ook met de achterkant.
Resultaat: een bizar lage moto aan de startlijn.
Ze denken dat ze hiermee op 2.3 seconden 100km/u kunnen halen. Misschien zelfs 1.9.
De wetenschappelijke uitleg vind je hier: https://www.crash.net/motogp/feature/92 ... hot-device
Re: Ducati gaat laagbijdegrond
Volgens mijne ducati zijn ze al enkele jaren bezig met onderdegrond
sig nature
Re: Ducati gaat laagbijdegrond
Gij hebt echt de miskoop van uw leven gedaan. Heel uw motormicrobe is er door uitgestorven. Ik vraag me al een paar jaar af hoelang ge dat daar nog gaat laten staan. Maar daar heb ik mij natuurlijk niet in te moeien.
Re: Ducati gaat laagbijdegrond
en dat ziet er dan zo uit:
https://twitter.com/motoupdate/status/1 ... ice-sepang
techniek is ongelooflijk
https://twitter.com/motoupdate/status/1 ... ice-sepang
techniek is ongelooflijk
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today
Re: Ducati gaat laagbijdegrond
Op de cross zijn ze daar al lang mee bezig of bezig geweest ,maar dan op de voorvork, die duwen ze in en blijft zo staan tot blijkbaar na de start.Muug wrote: ↑24 Mar 2021 17:03 Wie Motogp wat volgt kent het bestaan van de holeshot device.
Simpel gesteld: bij de start wordt de achtervering van de moto bij elkaar geperst. Daardoor komt het zwaartepunt lager - minder kans op wheelie - en kantelt de moto bij de start een pak minder naar achter. Alweer minder kans op wheelie. Wat dus wilt zeggen meer voorwaartse acceleratie. Dus rapper vooraan en veel kans op een goei ingangspositie aan de eerste bocht.
Belangrijk dus.
- den Bullet
- Posts: 1481
- Joined: 23 Oct 2009 11:18
Re: Ducati gaat laagbijdegrond
Re: Ducati gaat laagbijdegrond
Niks eigenlijk: maar de vering van die moto is zo hatelijk slecht dat ze er absoluut niet graag mee rijdt. Typisch Ducati eigenlijk: enkel op de duurste beste modellen zit de goei vering. Ik heb er ook eens mee gereden: 't is gelijk er hele harde resorts onderzitten zonder demping. Een ramp voor je gat en ruggegraat als de weg niet biljart glad is.
- den Bullet
- Posts: 1481
- Joined: 23 Oct 2009 11:18
Re: Ducati gaat laagbijdegrond
Die Scramblers zijn niet gemaakt om off road te gaan; toch niet tè.
Hier komt er binnenkort ne nieuwe, terug voor dagelijks gebruik
De wissel komt er omdat nu nog ne goeie overnameprijs te krijgen is bij Jacky.
Hier komt er binnenkort ne nieuwe, terug voor dagelijks gebruik
De wissel komt er omdat nu nog ne goeie overnameprijs te krijgen is bij Jacky.
Re: Ducati gaat laagbijdegrond
Ehm, we hebben het over gewone wegen: asfalt en betonden Bullet wrote: ↑25 Mar 2021 14:16 Die Scramblers zijn niet gemaakt om off road te gaan; toch niet tè.
- den Bullet
- Posts: 1481
- Joined: 23 Oct 2009 11:18
Re: Ducati gaat laagbijdegrond
Daar heeft 'm toch absoluut geen klachten over.Muug wrote: ↑25 Mar 2021 14:44Ehm, we hebben het over gewone wegen: asfalt en betonden Bullet wrote: ↑25 Mar 2021 14:16 Die Scramblers zijn niet gemaakt om off road te gaan; toch niet tè.
Banden: Dunlop Roadsmart
Vering is dezelfde
Woon / werk (Nijvel): asfalt (autostrade of N28) en stukken beton (Nijvel zelf).
En hij gaat diep in den bocht; heel diep ...
Re: Ducati gaat laagbijdegrond
mja jongden Bullet wrote: ↑25 Mar 2021 15:44Daar heeft 'm toch absoluut geen klachten over.
Banden: Dunlop Roadsmart
Vering is dezelfde
Woon / werk (Nijvel): asfalt (autostrade of N28) en stukken beton (Nijvel zelf).
En hij gaat diep in den bocht; heel diep ...
Re: Ducati gaat laagbijdegrond
dat had ik heel vlug door maar als je gewoon op de baan rijdend uw nr plaat houder afbreekt 2x , dan vraag ik me af hoe mijn rugwervelkes d'r na een tijdje gaan uit zien?den Bullet wrote: ↑25 Mar 2021 14:16 Die Scramblers zijn niet gemaakt om off road te gaan; toch niet tè.
sig nature
Re: Ducati gaat laagbijdegrond
zappa wrote: ↑25 Mar 2021 18:13dat had ik heel vlug door maar als je gewoon op de baan rijdend uw nr plaat houder afbreekt 2x , dan vraag ik me af hoe mijn rugwervelkes d'r na een tijdje gaan uit zien?den Bullet wrote: ↑25 Mar 2021 14:16 Die Scramblers zijn niet gemaakt om off road te gaan; toch niet tè.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Ducati gaat laagbijdegrond
Hebben Zappa en Fé een ander model Scrambler? Andere jaargang misschien, en die van Fé is dan voorzien van een betere vering? Of zit het verschil hem in de "verwachtingen"? Fé die een Ducatisti is, en automatisch akkoord gaat met strakke vering, terwijl Zappa komt van de pluche vering van de Adventure? Of lijkt de ruggegraat van Zappa al méér op een stapel pannekoeken dan bij Fé?den Bullet wrote: ↑25 Mar 2021 15:44Daar heeft 'm toch absoluut geen klachten over.
Banden: Dunlop Roadsmart
Vering is dezelfde
Woon / werk (Nijvel): asfalt (autostrade of N28) en stukken beton (Nijvel zelf).
En hij gaat diep in den bocht; heel diep ...
- den Bullet
- Posts: 1481
- Joined: 23 Oct 2009 11:18
Re: Ducati gaat laagbijdegrond
Beide (Desert Sled / Full Throttle) van 2017 en met instelbare Kayaba-achtervering, dacht ik.
De nieuwe trouwens ook.
En Fé is inderdaad gewoon om zich op een spartaans ding voort te bewegen (zit in de familie, vrees ik).
De nieuwe trouwens ook.
En Fé is inderdaad gewoon om zich op een spartaans ding voort te bewegen (zit in de familie, vrees ik).
Re: Ducati gaat laagbijdegrond
Ik heb moeten zoeken wat naampje hij had, maar 't is een urban ENDURO !!
sig nature
Re: Ducati gaat laagbijdegrond
Wel ja, een Desert Sled, volleding instelbare vering, daar heb je het antwoord eh. Dat komt exact overeen met wat ik zeg: Ducati zet zijn beste vering op zijn duurste modellen. Doen ze al decennia. Kijk naar de 916's en al wat erachter kwam. Maar éérst brengen ze een basismodel op de markt, dat koopt iedereen, dan pas brengen ze een duurder model op met betere specs en dat wilt óók iedereen. Bekijk het zo: de marketeers - van gelijk welk motorbedrijf - werken volgens mij zo: ze maken eerst de machine van hun dromen, no limits, no price tag. Vervolgens vervangen ze high specs parts door eenvoudiger goedkoper materiaal. Dus je hebt wel de looks, maar niet the feel van the real deal.
De Urban Enduro daarentegen is een basic model. Met ditto vering. Check deze review: https://motorbikewriter.com/ducati-scra ... ro-review/
Het valt trouwens op dat in vele reviews heel hard gezwegen wordt over de vering. Vreemd vreemd. Of ze testen die moto's enkel op biljartgladde wegen. Waar vind je dat in België? (aja, in de Limburg)
Ergo: met een soepele Hyperpro of Wilbers achteraan gaat de Urban Enduro wél een tof motoke worden.
edit: hier nog een testje gevonden, dat plaats vond in de San Jacinto Mountains, geschreven door Ronald Brown, iemand die al vele decennia moto's test.
https://www.motor.nl/motortests/motor-t ... bler-icon/
De Urban Enduro daarentegen is een basic model. Met ditto vering. Check deze review: https://motorbikewriter.com/ducati-scra ... ro-review/
Dat komt exact overeen met wat tijdens een ritje van tien minuten ervoer, en waar Zappa's nieren, wervels en hersens last van hebben.The only basic ingredient in the bike is the Kayaba suspension. It’s quite stiff, doesn’t handle hard hits very well and trips up over high-frequency bumps such as corrugations.
The only adjustment is the pre-load on the rear and even on its softest setting, it jittered over the bumps, making it unsuitable for rough dirt or bumpy tar roads.
Het valt trouwens op dat in vele reviews heel hard gezwegen wordt over de vering. Vreemd vreemd. Of ze testen die moto's enkel op biljartgladde wegen. Waar vind je dat in België? (aja, in de Limburg)
Ergo: met een soepele Hyperpro of Wilbers achteraan gaat de Urban Enduro wél een tof motoke worden.
edit: hier nog een testje gevonden, dat plaats vond in de San Jacinto Mountains, geschreven door Ronald Brown, iemand die al vele decennia moto's test.
https://www.motor.nl/motortests/motor-t ... bler-icon/
Gelukkig is 't maar een uitzondering, zegt 'm noge veren zijn nogal stug. Zo reageerde de vork nogal hard op een bepaald stukje hobbelige weg met scheuren in het asfalt.
Re: Ducati gaat laagbijdegrond
Als die Ducati dan de directe opvolger van de KTM is, dan begrijp ik dat Zappa liever met haar lijnbus rijdt...
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: Ducati gaat laagbijdegrond
Er zit al van km 1500 ofzo hyperpro ter vervanging onder, met dat verschil dat hij sindsdien meer gelijk ne chopper staat en dat ik pijn krijg in mijn nekwervels van het woordje hyperpro
ij moest al 4j van mijn erf geweest zijn, we passen niet samen, ik heb het over de ducati ééé
waar liggen die pijnstillers hier ergens ?
sig nature
Re: Ducati gaat laagbijdegrond
oei. er is dan toch precies wat misgegaan... Alleen de veer vervangen? Volledige nieuwe demper? Te lichte veer? Te zware veer? Toch wel jammer dat doordoor zo' n leuk motoke aan de kant blijft staan..