Van de mensen hier die met een allroad wel eens offroad gaan...
welk schoeisel gebruiken jullie?
'k heb momenteel 2 sets, waarvan de ene op circuit gebruikt worden of op cb1000 (omdat die wat voorgevormd zitten in sportieve zit)
en dan een typische motorlaars de daytona GTX....
tijdens het naast de baan rijden al een keer mijn scheen tegen de cilinder van de GS getikt..... net boven de motorbot...
kameraad die mee wilt beginnen allroaden heeft (in mijn gedacht) een echte crossbot gekocht...
lijkt mij qua gevoel voor remmen/schakelen 0,0
maar naar mijn herinnering was een toucan ook vrij stroef...
wat lappen jullie aan jullie voeten?
letten jullie op waterdichtheid? of speciale sokken om droge voetjes te houden?
Kust men botten...
Re: Kust men botten...
Gaerne motorbotten voor het ruige werk. Daarin Sealskinz om de voeten droog te houden.
Of simpelweg mijn gewone Gore-tex motorlaarzen voor het gewonere offroadwerk. Maar op een GS kan dat verraderlijk zijn inderdaad, he he he.
Bij uitbreiding telt mijn gehele motorcrosstenue die Gaerne laarzen en sealskinz (indien nodig), knieprotectoren die ik met velcro rond mijn benen bevestig, een protectorharnas (merk zou ik moeten kijken, daarover mijn Rally2Pro tenue zonder protectoren (kunnen er handig uitgezipt worden) of bij hete zomers een luchtige motorcrossbroek en oversized T-shirt met lange mouwen. BMW GS crosshandschoenen: zijn gewoon de beste in mijn ogen. Als helm iets van Shoei met klep en ferm kinstuk, die toch ook een vizier heeft. En een ferme crossbril, plus nog een nekbrace maar in mijn geval is dat iets relatief kleins, Trooper heeft iets veel massiever om zijn kop op zijn nek te houden. Maar mensen da's lang geleden da'k dat allemaal aan gehad heb.
En hier thuis zo mee rondlopen zou ook heel raar zijn. 
Of simpelweg mijn gewone Gore-tex motorlaarzen voor het gewonere offroadwerk. Maar op een GS kan dat verraderlijk zijn inderdaad, he he he.

Bij uitbreiding telt mijn gehele motorcrosstenue die Gaerne laarzen en sealskinz (indien nodig), knieprotectoren die ik met velcro rond mijn benen bevestig, een protectorharnas (merk zou ik moeten kijken, daarover mijn Rally2Pro tenue zonder protectoren (kunnen er handig uitgezipt worden) of bij hete zomers een luchtige motorcrossbroek en oversized T-shirt met lange mouwen. BMW GS crosshandschoenen: zijn gewoon de beste in mijn ogen. Als helm iets van Shoei met klep en ferm kinstuk, die toch ook een vizier heeft. En een ferme crossbril, plus nog een nekbrace maar in mijn geval is dat iets relatief kleins, Trooper heeft iets veel massiever om zijn kop op zijn nek te houden. Maar mensen da's lang geleden da'k dat allemaal aan gehad heb.


Re: Kust men botten...
Als je graag zoals de Terminator stapt = alpinestar tech 8 met uitneembaar en wasmachine wasbaar schoentje; als je ooit je voet in een sloot zet, of nog beter zelf helemaal onderin op de bodem ligt naar 't wateroppervlak te staren, dan merk je dat je bot begint te stinken door de bacteriën die in sloot water zwemmen en dan is dat wasbaar dingetje de oplossing
Maar verder is zo'n crossbot stijf stijf goed om mee te stampen op die rem of schakelpook. Wat die stijve bot wel goed doet is je vertrouwen als je ergens over betonblokken of rotsen moet stampen en botsen, ge gewoon weet dat je enkel omslaan, als je eens een voetje moet zetten gereduceerd is tot 0,0 Als je een schuiver maakt dan zijn die metalen gespen van die botte schitterend, ik heb zo'n 30 meter op zo een gespje geschoven, en een klein beetje met een stukje van mijn broek
Als het er braver aan toe gaat, maar je moet nog grip hebben van je zool, en toch nog redelijk bescherming om je enkel niet om te slaan op een kiezelsteentje, dan is de sidi adventure een goede, je kan er nog wat mee stappen ook zonder imiteren van een fiere haan
En is die Sidi wel nog beschermend genoeg ( geen crossbot) om takken of brokken tegen je scheenbeen te krijgen Ook je hiel is versterkt, als je tegen iets aan knalt met een achteruit zwaaiend been, geen probleem.
Eigenlijk moet je zo'n botten gaan passen en voelen, je merkt zelf wel hoe beschermend en of beweeglijk ze zijn

Maar verder is zo'n crossbot stijf stijf goed om mee te stampen op die rem of schakelpook. Wat die stijve bot wel goed doet is je vertrouwen als je ergens over betonblokken of rotsen moet stampen en botsen, ge gewoon weet dat je enkel omslaan, als je eens een voetje moet zetten gereduceerd is tot 0,0 Als je een schuiver maakt dan zijn die metalen gespen van die botte schitterend, ik heb zo'n 30 meter op zo een gespje geschoven, en een klein beetje met een stukje van mijn broek

Als het er braver aan toe gaat, maar je moet nog grip hebben van je zool, en toch nog redelijk bescherming om je enkel niet om te slaan op een kiezelsteentje, dan is de sidi adventure een goede, je kan er nog wat mee stappen ook zonder imiteren van een fiere haan

En is die Sidi wel nog beschermend genoeg ( geen crossbot) om takken of brokken tegen je scheenbeen te krijgen Ook je hiel is versterkt, als je tegen iets aan knalt met een achteruit zwaaiend been, geen probleem.
Eigenlijk moet je zo'n botten gaan passen en voelen, je merkt zelf wel hoe beschermend en of beweeglijk ze zijn
sig nature
Re: Kust men botten...
Mijn Gaerne's zijn behoorlijk soepel na al die jaren.
Maar die gladde zool is frustrerend, omdat ze niet echt helpt als je een motorfiets in de modder moet rechtzetten.
Raketman raadde daarom trail boots aan, hetgeen die mannen gebruiken die zo dartel over rotsen springen, alsof voor hun de zwaartekracht omgekeerd werkt. Dat zijn hele stevige, maar toch soepele schoenen met een ruwe zool die veel grip biedt.

Maar die gladde zool is frustrerend, omdat ze niet echt helpt als je een motorfiets in de modder moet rechtzetten.
Raketman raadde daarom trail boots aan, hetgeen die mannen gebruiken die zo dartel over rotsen springen, alsof voor hun de zwaartekracht omgekeerd werkt. Dat zijn hele stevige, maar toch soepele schoenen met een ruwe zool die veel grip biedt.
Re: Kust men botten...
Muug wrote: ↑10 Apr 2021 21:35
Maar die gladde zool is frustrerend, omdat ze niet echt helpt als je een motorfiets in de modder moet rechtzetten.
Raketman raadde daarom trail boots aan, hetgeen die mannen gebruiken die zo dartel over rotsen springen, alsof voor hun de zwaartekracht omgekeerd werkt. Dat zijn hele stevige, maar toch soepele schoenen met een ruwe zool die veel grip biedt.
Bompa weet daar meer van , je mag geen ruwe zool hebben, als je al rijdende een voetje moet zetten, dan hangt je been achter je oor

sig nature
Re: Kust men botten...
Bompa is ne rappen. Die moet zijne moto niet uit de modder duwen. Wij zijn traag, wij moeten dat wel doen.zappa wrote: ↑10 Apr 2021 22:15Muug wrote: ↑10 Apr 2021 21:35
Maar die gladde zool is frustrerend, omdat ze niet echt helpt als je een motorfiets in de modder moet rechtzetten.
Raketman raadde daarom trail boots aan, hetgeen die mannen gebruiken die zo dartel over rotsen springen, alsof voor hun de zwaartekracht omgekeerd werkt. Dat zijn hele stevige, maar toch soepele schoenen met een ruwe zool die veel grip biedt.
Bompa weet daar meer van , je mag geen ruwe zool hebben, als je al rijdende een voetje moet zetten, dan hangt je been achter je oor![]()

Re: Kust men botten...
we zitten hier nogal aan de toog hé Muug, met ons glaazeke brouwselsap, als 't over voeten en hun directe omgeving gaat 

sig nature
- duibhce Kaelann
- Posts: 2812
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Chapel-of-the-Well
- Contact:
Re: Kust men botten...
is dat diejen toog van "We're all equal but we need a fuckin' map!" ?
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: Kust men botten...

Re: Kust men botten...
Rainers Trial idd. Zelfde scheenbescherming dan crossbotten, maar zonder de blokkerende enkelscharnieren. Zeer comfortabel en een geweldige zool met veel grip. Die van mij zijn 2 weken geleden gesneuveld na dik 15 jaar dienst (kunststof bevestiging van de sloten verstorven en uitgescheurd). Bestelling niet meer mogelijk tot einde mei wegens coronaproblemen in de fabriek in Spanje.
Nil volentibus arduum