Eerste gps

Zolang er maar knopjes aan zitten
User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Eerste gps

Post by F M »

Frankrijk is geen onderontwikkeld land. Je vindt daar genoeg benzinestations. Enkel in de bergstreken moet je iets beter uitkijken.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Eerste gps

Post by F M »

En van Marsman moet je je op gps-gebied niets aantrekken. Zolang ik die ken is die in oorlog met zijn gpssen.😜
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Eerste gps

Post by duibhce Kaelann »

F M wrote: 11 Jun 2021 21:56 En van Marsman moet je je op gps-gebied niets aantrekken. Zolang ik die ken is die in oorlog met zijn gpssen.😜
Ik heb nog wel ergens ne foto waar 'm aan't uitleggen is waarom we weer verkeerd gereden zijn :lol:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Boysnoize
Posts: 62
Joined: 11 Jun 2021 08:05
Location: Kluisbergen

Re: Eerste gps

Post by Boysnoize »

F M wrote: 11 Jun 2021 21:56 En van Marsman moet je je op gps-gebied niets aantrekken. Zolang ik die ken is die in oorlog met zijn gpssen.😜
Ben t hier nog aant proberen ontcijferen :grin:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Eerste gps

Post by Muug »

Boysnoize wrote: 11 Jun 2021 21:45 Ja lap,
'k zal ook nog eens iets zeggen :lol:

Allereerst, dat van t tanken was omdat m'n eerste grote gps test wss direct naar Frankrijk wordt.. en m'n nonkel heeft gezegd dat hij daar al twintig min moet rijden vooraleer hem een bakker heeft, dus om te tanken zal t wel nog wat verder zijn.. weet het liever op voorhand dan het op de harde manier te ontdekken 8-)

En m'n versnellingsblokje heb ik vooral veel hulp aan omdat het motorrijden nog altijd veel tegelijk is voorlopig.. en als ik op een rondpunt zit ofzo ist eenvoudiger eens snel naar beneden te kijken om te verleggen.. maar tkomt wel ze jongens, t komt wel..

Tvoordeel aan een forum is dat er veel mensen met kennis zijn, maar dat is ook ineens t nadeel he F M :lol:

En merci Ozzepaa :thumbsup:
Ik voel het al: ge zijt uit het juiste hout gesneden om het hier nog lang uit te houden. 8-) :pillepalle:

Boysnoize
Posts: 62
Joined: 11 Jun 2021 08:05
Location: Kluisbergen

Re: Eerste gps

Post by Boysnoize »

Muug wrote: 11 Jun 2021 22:39 Ik voel het al: ge zijt uit het juiste hout gesneden om het hier nog lang uit te houden. 8-) :pillepalle:
Ik ga dees als een compliment pakken se :P

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Eerste gps

Post by den Bullet »

duibhce Kaelann wrote: 11 Jun 2021 21:57
Ik heb nog wel ergens ne foto waar 'm aan't uitleggen is waarom we weer verkeerd gereden zijn :lol:
Met de GPS staan bij 't vertrek alle neuzen in dezelfde richting ...

Image

:mrgreen:

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Eerste gps

Post by Marsman »

F M wrote: 11 Jun 2021 21:56 En van Marsman moet je je op gps-gebied niets aantrekken. Zolang ik die ken is die in oorlog met zijn gpssen.😜
Als ge dat maar weet!!! :whip: :whip: :whip:


Ik heb mijn hoop gesteld op de service van Mertens: ze gaan gertrut tot de orde roepen en ik hoop dat ze daarna deftig in de pas gaat lopen en dàn kan het misschien nog wel goed komen tussen ons. :dontknow:

Maar mijne vaste copain de route heeft al dikwijls verbijsterd staan schuddebollen bij de stoten die ze soms durft uithalen :o :o
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Eerste gps

Post by OzzePaa »

Had uw Gertrut verkocht/overgegeven en ne goeie prijs bedisseld voor nen XT ... Ge zoudt ook nog wellis vloeken, maar gebt dan toch ne schonen tellevies ;) :idea: :lipsrsealed2:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Boysnoize
Posts: 62
Joined: 11 Jun 2021 08:05
Location: Kluisbergen

Re: Eerste gps

Post by Boysnoize »

Ok jongens,
Ik was de boel zoals gewoonlijk weer teveel aant overdenken.. (vandaar ook dat dat versnellingsblokje bij mij z'n nut heeft door t constant twijfelen, maar dat ligt aan mij :grin: )
Heb de TomTom 550 besteld!
Ga er gewoon voor gaan, en zoals gezegd ik kan in de toekomst nog voor de ander gaan..
Merci voor de reacties en ik post wel nog updates als ik hem heb!

Grts!
Boysnoize

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Eerste gps

Post by zappa »

Boysnoize wrote: 11 Jun 2021 21:45 Ja lap,
'k zal ook nog eens iets zeggen :lol:

Allereerst, dat van t tanken was omdat m'n eerste grote gps test wss direct naar Frankrijk wordt.. en m'n nonkel heeft gezegd dat hij daar al twintig min moet rijden vooraleer hem een bakker heeft, dus om te tanken zal t wel nog wat verder zijn.. weet het liever op voorhand dan het op de harde manier te ontdekken 8-)


N Frankrijk = tanken wanneer er een benzine pomp is en anders op voorhand kijken welke "grote" steden je tegenkomt en eventueel "afwijken" van de route ( bijna iedere supermarkt heeft een tankstation en brood, maar dat laatste niet op zondag :mrgreen: )
sig nature

User avatar
Schussboelie
Posts: 480
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Eerste gps

Post by Schussboelie »

Over dat tanken, in sommige Garmin GPS'en kan je je rijbereik op een volle tank ingeven en die geeft dan eventueel waarschuwingen.
Dat zou echter de slechtst denkbare reden zijn om een Garmin boven een ander te verkiezen.

Wat de gear indicator betreft, als voormalig rijinstructeur vind ik dat best een zinvol instrument.
Uiteraard is het beter om de motor te leren voelen maar dta ding kan toch wat verrassingen voorkomen, zeker bij minder ervaren of minder intuïtieve piloten die toch met volle teugen van hun moto willen genieten.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Eerste gps

Post by F M »

Schussboelie wrote: 14 Jun 2021 14:26 Wat de gear indicator betreft, als voormalig rijinstructeur vind ik dat best een zinvol instrument.
Yeah !
WE GOTTA FIGHT !!!
FOR OUR RIGHT !!!
TO LOVE OUR GEAR INDICATORS !!!

:ricky:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Eerste gps

Post by Marsman »

OzzePaa wrote: 12 Jun 2021 16:43 Had uw Gertrut verkocht/overgegeven en ne goeie prijs bedisseld voor nen XT ... Ge zoudt ook nog wellis vloeken, maar gebt dan toch ne schonen tellevies ;) :idea: :lipsrsealed2:
Van een schoon talloor kunt ge niet eten hé Paa.

mijn gertrut zal nog een tijdje moeten meegaan want ik ben daar ondertussen helemaal op ingesteld: een craddle naast mijn computer waar ze aan de jus kan hangen want de originele batterijen deugen niet (aftermarket zijn veeeeel beter EN een pak goedkoper). Je zou verwachten dat dit euvel ondertussen zou opgelost zijn, maar garmin ruikt alleen maar centen. :thumbsdown:
Bovendien is de XT niet compatibel met mijn bandenspanningssensoren (toch iets dat perfect werkt op mijn gertrut). :thumbsup: :thumbsup:
Verder ben ik de modus operandi van de trut een beetje gewoon en weet ongeveer in welk bedje ze regelmatig ziek is. :wall:

En mijne vaste compagnon de route is niet echt enthousiast over de XT. Zijne zoon heeft er eentje en we zijn daar laatst mee op de brats geweest: niet echt geschikt voor intuïtief gebruik. En als hij daar al last van heeft, dan knijp ik helemaal mijn billen toe... :-o :-o

Ik ga echt geen tijger binnenhalen om de hond te verjagen :lipsrsealed2:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Eerste gps

Post by Marsman »

F M wrote: 14 Jun 2021 15:40
Schussboelie wrote: 14 Jun 2021 14:26 Wat de gear indicator betreft, als voormalig rijinstructeur vind ik dat best een zinvol instrument.
Yeah !
WE GOTTA FIGHT !!!
FOR OUR RIGHT !!!
TO LOVE OUR GEAR INDICATORS !!!

:ricky:
I LOVE MY GEAR INDICATOR!!! :whistling: :peepwall:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Eerste gps

Post by F M »

Marsman wrote: 14 Jun 2021 21:29 En mijne vaste compagnon de route is niet echt enthousiast over de XT. Zijne zoon heeft er eentje en we zijn daar laatst mee op de brats geweest: niet echt geschikt voor intuïtief gebruik. En als hij daar al last van heeft, dan knijp ik helemaal mijn billen toe...
Tja, ik had voor de XT een 590. Qua modus operandi is er zo goed als geen verschil tussen de 2. Dus dit is geen argument tegen de XT. De bandenspanningsensoren natuurlijk wel.

En dat euvel met de batterijen heeft Garmin wel degelijk opgelost. Ze hebben de XT uitgebracht :mrgreen:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Schussboelie
Posts: 480
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Eerste gps

Post by Schussboelie »

Marsman wrote: 14 Jun 2021 21:30
F M wrote: 14 Jun 2021 15:40
Yeah !
WE GOTTA FIGHT !!!
FOR OUR RIGHT !!!
TO LOVE OUR GEAR INDICATORS !!!

:ricky:
I LOVE MY GEAR INDICATOR!!! :whistling: :peepwall:
Hoog tijd om een Gear Indicator Fanclub op te richten!
Of een forum voor Gear Indicator Lovers!!
Het Gear Indicator Lovers Forum, GILF! Of staat dat al voor iets anders? :dontknow:
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Eerste gps

Post by den Bullet »

Schussboelie wrote: 15 Jun 2021 17:17 Hoog tijd om een Gear Indicator Fanclub op te richten!
Of een forum voor Gear Indicator Lovers!!
Het Gear Indicator Lovers Forum, GILF! Of staat dat al voor iets anders? :dontknow:
Girls I Like to Fu** ...

:peepwall:

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Eerste gps

Post by duibhce Kaelann »

den Bullet wrote: 15 Jun 2021 17:21 Girls I Like to Fu** ...
Gays ...
reuzeGommers...
Goosterweel3Mtoxischestorters ...

ik zeg maar wat :dontknow:

no offense naar die eerste groep trouwens :mrgreen:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Eerste gps

Post by Muug »

den Bullet wrote: 15 Jun 2021 17:21
Schussboelie wrote: 15 Jun 2021 17:17 Hoog tijd om een Gear Indicator Fanclub op te richten!
Of een forum voor Gear Indicator Lovers!!
Het Gear Indicator Lovers Forum, GILF! Of staat dat al voor iets anders? :dontknow:
Girls I Like to Fu** ...

:peepwall:
:lol: :lol:

Post Reply