Eerste gps

Zolang er maar knopjes aan zitten
User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Eerste gps

Post by OzzePaa »

F M wrote: 01 Jul 2021 17:01
Marsman wrote: 12 Jun 2021 12:22

Als ge dat maar weet!!! :whip: :whip: :whip:


Ik heb mijn hoop gesteld op de service van Mertens: ze gaan gertrut tot de orde roepen en ik hoop dat ze daarna deftig in de pas gaat lopen en dàn kan het misschien nog wel goed komen tussen ons. :dontknow:
En? Is het al terug goedgekomen? Of mogen we een scheiding verwachten?
Denk dattem terug z'n vertrouwen in het kompas en een Mercatorkaart gaat stellen ;) :mrgreen: :whip:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Eerste gps

Post by Marsman »

F M wrote: 01 Jul 2021 17:01
Marsman wrote: 12 Jun 2021 12:22

Als ge dat maar weet!!! :whip: :whip: :whip:


Ik heb mijn hoop gesteld op de service van Mertens: ze gaan gertrut tot de orde roepen en ik hoop dat ze daarna deftig in de pas gaat lopen en dàn kan het misschien nog wel goed komen tussen ons. :dontknow:
En? Is het al terug goedgekomen? Of mogen we een scheiding verwachten?
yup, ze is inderdaad terug. Maar ze heeft nog steeds nukken. 't Zou anders geen garmin zijn, niewaar. :wall:
Al moet ik er eerlijkheidshalve aan toevoegen, dat ze de routes die we tijdens ons weekend gereden hebben, feilloos uitgevoerd heeft. :thumbsup:
Op één schoonheidsfoutje na: als je aan de start ingaf dat ze naar het einde van de route moest navigeren, dan ging ze daadwerkelijk onmiddellijk naar het einde. :dontknow: Maar dat werd snel verholpen door de route enkele kilometers na het vertrek opnieuw op te starten. :roll:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Eerste gps

Post by Marsman »

OzzePaa wrote: 02 Jul 2021 20:42 Denk dattem terug z'n vertrouwen in het kompas en een Mercatorkaart gaat stellen ;) :mrgreen: :whip:
ge kunt daar mee lachen zoveel ge wilt, maar ik ga nooit, zegge en schrijve: NOOIT zonder mijn papieren kaarten op stap. Liefst Michelin exemplaren. :whistling:
Als ik naar het buitenland ga, dan neem ik ELKE detailkaart mee van de streken waar ik voorbij moet. ALTIJD!
Zo hou ik tenminste het overzicht van waar ik ben.

En dan heb ik misschien geen kloten verstand van geepee-essen, maar een kaart lezen, dàt kan ik wel!!
:rayof: :rayof:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Eerste gps

Post by duibhce Kaelann »

Marsman wrote: 02 Jul 2021 22:20 En dan heb ik misschien geen kloten verstand van geepee-essen, maar een kaart lezen, dàt kan ik wel!!
ImageImage

:whistling: :twisted: :mrgreen:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Eerste gps

Post by F M »

Marsman wrote: 02 Jul 2021 22:09 Op één schoonheidsfoutje na: als je aan de start ingaf dat ze naar het einde van de route moest navigeren, dan ging ze daadwerkelijk onmiddellijk naar het einde. :dontknow: Maar dat werd snel verholpen door de route enkele kilometers na het vertrek opnieuw op te starten. :roll:
Dikwijls komt dat omdat de Zumo zijn gps-positie nog niet goed heeft kunnen bepalen na opstarten. Waardoor hij niet weet dat hij al op de route zit.

Of je zit bv nog op de parking van een hotel, een paar tientallen meter van de route. Het komt nauw. Je moet echt op de route zitten.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Eerste gps

Post by Marsman »

duibhce Kaelann wrote: 02 Jul 2021 22:28
Marsman wrote: 02 Jul 2021 22:20 En dan heb ik misschien geen kloten verstand van geepee-essen, maar een kaart lezen, dàt kan ik wel!!
ImageImage

:whistling: :twisted: :mrgreen:
your point being???
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Eerste gps

Post by duibhce Kaelann »

Marsman wrote: 03 Jul 2021 18:00 your point being???
dat ge altijd goed uwe weg weet en dat dat doorgaans tot heel fijne ritjes leidt. :ricky:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Eerste gps

Post by Marsman »

duibhce Kaelann wrote: 03 Jul 2021 20:09
Marsman wrote: 03 Jul 2021 18:00 your point being???
dat ge altijd goed uwe weg weet en dat dat doorgaans tot heel fijne ritjes leidt. :ricky:
wel, ik probeer dat toch altijd zo goed mogelijk voor te bereiden. ;) :thumbsup:
MET de landkaart trouwens. :mrgreen: :mrgreen:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

Post Reply