Zumo 345: vraag ivm herberekenen

Zolang er maar knopjes aan zitten
Post Reply
User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Zumo 345: vraag ivm herberekenen

Post by Muug »

Zo,

eergisteren die condroz-route als track opgeladen in een Zumo 345 die in mijn bezit gekomen is. De track zag er op het scherm goed uit. Ontdekt dat ik die nog moet laten omrekenen naar een route. Geen probleem, die ligt mooi over de track.
Gisterenmorgen: gps wordt weer opgestart, we zijn nog thuis, binnen, dus geen gps-ontvangst. Ik start die route, hij begint die te berekenen en gaat dan in tegenstelling tot de dag ervoor zo rechtdoor mogelijk van begin- naar eindpunt. Eh pardon? :dontknow: Wat is de uitleg, en wat is de remedie :?:

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Zumo 345: vraag ivm herberekenen

Post by F M »

Een route die in de GPS berekend is van een spoor kent maar 2 routepunten: begin en einde.

Er zijn 2 manieren om zulk een route te starten:
1. Je bent nog niet op de route (bv je bent binnenshuis), en je moet nog langs het beginpunt: bij starten van de route kies je voor 'start route'. Er wordt dan een route berekend naar het beginpunt, en van daar wordt de route volledig gevolgd.
2. Je bent al op de route: bij starten van de route kies je voor 'einde route'. De gps berekent niets en je volgt de route tot het einde.

Ben je niet op de route en je wil niet meer langs de start, start dan niet de route op door 'einde' te kiezen, want dan berekent de Zumo een volledig nieuwe route recht naar het einde. Zorg altijd eerst op de route te komen (bv door de track te tonen op je scherm), en rijd er zelf naartoe. Eens je op de route bent, dan volg je punt 2 van hierboven.

En natuurlijk: NIET rijden met automatisch herberekenen van de route bij afwijken, want ook dan wordt een route recht naar het einde berekend.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Zumo 345: vraag ivm herberekenen

Post by Muug »

Ok. :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Dat automatisch herberekenen had ik achteraf reeds uitgezet.

Post Reply