14-06-2021 - Mettet
Posted: 15 Jun 2021 11:16
2019: Hey laten we eens beginnen met circuit rijden. We kopen een CBR600F4I, een leren pakske, een integraalhelm en rugbeschermer en weg zijn we...
- Mettet gereden: 1:28:xxx met een topsnelheid van 210km/u (thx gopro)
- Croix gereden en kraak vaarwel pols en gevoel dat ik nog kan motorrijden.
2020: Revalidatie & restauratie motor en nog een keertje op circuit met de CBR600.
- Mettet gereden: 1:38:xxx met een topsnelheid van 160km/u... damn toch wel wat mentale schade opgelopen precies (alsof we dat nog niet wisten).
Angst voor het rechte stuk en vooral angst om te remmen (en dat is nu eenmaal een noodzakelijkheid op elk voertuig.) maar wel voorgenomen om in 2021 een 5 a 10 circuitdagen te doen.
2021: 't Jaar is half gepasseerd van de minstens 5 trackdays is er al eentje gebeurd nu... Deze keer met de CB1000R op de baan, want dat spel heeft natuurlijk ABS (wohoow voor gemoedsrust).
1e sessie.... kwartier wachten in de pitlane en dan plots.... sessie afgelast... dus compleet in't zweet terug naar de tent.
de andere 5 sessies zijn kort samen te vatten:
- Beste tijd: 1:30:250
- Het leek als of ik aan't vliegen was. Regelmatig inhalen (waar ik het veilig vond).
- Het leek wel alsof ik de motor eindeloos plat leg.
- Het leek alsof mijn zithouding best goed zat.
- Het kijken ging zeer goed, niet meer (zoals vorig jaar) gefixeerd op de grindbak, maar mooi naar de volgende bocht/aansnijpunt/... aan't kijken.
- Op't rechte stuk is het wel even wennen, 'k heb ergens de 190km/u gehaald, maar wel een gevecht met wind natuurlijk...
- Mis schakelen/ te laat schakelen deed ik iets te vaak
- Ik rijd te gemakkelijk op het koppel van de CB ipv in een hoger toerental te blijven, waardoor ik in het uitkomen van de bocht, wat moest wachten alvorens de CB hem lanceerde.
Nu als ik achteraf fotos bekijk dan:
- Lag de motor helemaal niet eindeloos plat.
- was mijn zithouding helemaal niet zo goed
- Het kijken ziet er op de foto's wel goed uit,
Mijn grote redding is dat ik de laatste 2 jaar geleerd heb om enkel beter te willen zijn dan mezelf.
De prestatie drang richting anderen is geminderd.
Mijn 2e grote redding is dat de kameraad die meegaat dezelfde ingesteldheid heeft.
[url=http://koenonline.be/jGallery2/cache/al ... 08.25.jpeg][url]
[url=http://koenonline.be/jGallery2/cache/al ... 08.00.jpeg]
[url]
Ergens moet ik ook iets misdoen,
volgens veel specs moet de CB100R op 1/4mile op 11,3sec afronden waar hij een topsnelheid van 200km/u bijna zou moeten halen.
Mettet heeft ergens 700meter, maar toch piek ik op 180 a 190... zou dit puur mijn gewicht zijn (want ik ben niet van de lichtste natuurlijk)
- Mettet gereden: 1:28:xxx met een topsnelheid van 210km/u (thx gopro)
- Croix gereden en kraak vaarwel pols en gevoel dat ik nog kan motorrijden.
2020: Revalidatie & restauratie motor en nog een keertje op circuit met de CBR600.
- Mettet gereden: 1:38:xxx met een topsnelheid van 160km/u... damn toch wel wat mentale schade opgelopen precies (alsof we dat nog niet wisten).
Angst voor het rechte stuk en vooral angst om te remmen (en dat is nu eenmaal een noodzakelijkheid op elk voertuig.) maar wel voorgenomen om in 2021 een 5 a 10 circuitdagen te doen.
2021: 't Jaar is half gepasseerd van de minstens 5 trackdays is er al eentje gebeurd nu... Deze keer met de CB1000R op de baan, want dat spel heeft natuurlijk ABS (wohoow voor gemoedsrust).
1e sessie.... kwartier wachten in de pitlane en dan plots.... sessie afgelast... dus compleet in't zweet terug naar de tent.
de andere 5 sessies zijn kort samen te vatten:
- Beste tijd: 1:30:250
- Het leek als of ik aan't vliegen was. Regelmatig inhalen (waar ik het veilig vond).
- Het leek wel alsof ik de motor eindeloos plat leg.
- Het leek alsof mijn zithouding best goed zat.
- Het kijken ging zeer goed, niet meer (zoals vorig jaar) gefixeerd op de grindbak, maar mooi naar de volgende bocht/aansnijpunt/... aan't kijken.
- Op't rechte stuk is het wel even wennen, 'k heb ergens de 190km/u gehaald, maar wel een gevecht met wind natuurlijk...
- Mis schakelen/ te laat schakelen deed ik iets te vaak
- Ik rijd te gemakkelijk op het koppel van de CB ipv in een hoger toerental te blijven, waardoor ik in het uitkomen van de bocht, wat moest wachten alvorens de CB hem lanceerde.
Nu als ik achteraf fotos bekijk dan:
- Lag de motor helemaal niet eindeloos plat.
- was mijn zithouding helemaal niet zo goed
- Het kijken ziet er op de foto's wel goed uit,
Mijn grote redding is dat ik de laatste 2 jaar geleerd heb om enkel beter te willen zijn dan mezelf.
De prestatie drang richting anderen is geminderd.
Mijn 2e grote redding is dat de kameraad die meegaat dezelfde ingesteldheid heeft.
[url=http://koenonline.be/jGallery2/cache/al ... 08.25.jpeg][url]
[url=http://koenonline.be/jGallery2/cache/al ... 08.00.jpeg]
[url]
Ergens moet ik ook iets misdoen,
volgens veel specs moet de CB100R op 1/4mile op 11,3sec afronden waar hij een topsnelheid van 200km/u bijna zou moeten halen.
Mettet heeft ergens 700meter, maar toch piek ik op 180 a 190... zou dit puur mijn gewicht zijn (want ik ben niet van de lichtste natuurlijk)