Henriëtte of Gaston of Gusta of...
Posted: 15 Aug 2021 19:43
allee, ik zal er dus maar mee voor de dag komen...
heb dus ook het geld nog eens laten rollen en een andere moto gekocht, namelijk een Moto Guzzi V7 III Special van vorig jaar (dus niet het nieuwe model dat een paar maanden geleden uitkwam), een occasie waarmee welgeteld 51 km mee gereden was
de 'zoektocht' begon eigenlijk gewoon met het nieuwsgierig kijken naar Yamaha's XJR's 1300 en de beslissing die ik genomen had dat gewoon blijven sparen voor binnen x jaar misschien weinig zin heeft
daarbovenop kreeg ik een bon voor een rijvaardigheidscursus motorrijden maar met de gele heb ik te weinig vertrouwen in mijn eigen (manoeuvreer)kunnen om zo'n cursus bevredigend af te ronden
daarnaast was ik het eigenlijk wat beu om met de SS constant tegen 50 of 70 over onze secundaire wegen te rijden ; die moto is daar helemaal niet voor gemaakt en mijn lichaam (polsen en handen) nog veel minder ; er is gewoon weinig tot geen lol aan zo rijden en ik deed het meer en meer gewoon om te vermijden dat de accu opnieuw plat zou raken
laatst nog met de Ducati naar Zeeland gereden op onder meer heel wat kleinere baantjes en ook daar vroeg ik me af "wat zit ik hier met zo'n sportmotor eigenlijk te doen ?" ; hij komt tot zijn recht op bijvoorbeeld Frans departementales waar de ene mooie bocht de andere opvolgt, zonder daarbij per se supersonische snelheden te moeten halen, maar in Vlaanderen zie ik niet goed meer hoe je die op onze openbare wegen nog tot zijn recht kunt laten komen
na een beetje nadenken, kwam ik tot de conclusie dat er naast zo'n XJR's nog wel andere modellen zijn die in aanmerking zouden kunnen komen en bovendien zit er in Turnhout een officiële Guzzi-dealer, dus waarom niet
2dehands en autoscout wat verkend en daar op wat advertenties gevallen die me wel wat leken (ook 2 Moto Guzzi V9 Roamers in Oost-Vlaanderen)
tijdens een weekend dan naar 3 moto's gaan kijken ; een V7 in Buvrinnes en die twee Roamers maar uiteindelijk toch maar de V7 gekozen (met een heel correcte voormalige eigenaar)
vorige dinsdag gaan halen (en kwam zo in een serieuze stortbui terecht op de Brusselse ring, waar het verkeer stapvoets ging en m'n vizier aandampte) en dan vandaag het eerste ritje in de streek gedaan (in de kolonie in Merksplas)
het monster heeft zo'n 52 pk en een maximumkoppel van ergens in de 60 Nm ; da's het minste van de 4 moto's die ik al gehad heb, denk ik
kans is groot dat dit m'n laatste moto zal worden
pluspunten die ik tot nu toe ontdekte :
- een stuk wendbaarder als de Duc
- komt een fijn geluid uit de nochtans standaarduitlaten
- mooie moto
- de zithouding (mooi rechtop)
- heel fijne moto om gewoon rustig mee tegen 50 of 70 te rijden op secundaire wegen of kleine baantjes
- je kunt er ook vrij probleemloos op de snelweg
- voor mijn 1.75m is de moto zeker niet te klein, heb meer dan voldoende knieruimte
- je voelt er je snel op thuis
minpunten :
- neutraal laat zich nogal moeilijk vinden
- moest in het begin nog wennen aan de combinatie voetsteuntjes-schakelstang
- je voelt het gewicht van de moto wel als je hem te voet verplaatst (ruim 200 kg)
- de koplamp lijkt ondermaats qua lichtsterkte en lichtbundel
moet er ook aan denken bij het bochten pakken dat ik niet met de Ducati onderweg ben, zou anders wel net iets te plat kunnen gaan...
ben er wel blij mee
ik probeer eerstdaags wat foto's te posten
de Supersport is er nog en blijft mogelijk ook gewoon voor de occasionele snelwegrit of zo
heb dus ook het geld nog eens laten rollen en een andere moto gekocht, namelijk een Moto Guzzi V7 III Special van vorig jaar (dus niet het nieuwe model dat een paar maanden geleden uitkwam), een occasie waarmee welgeteld 51 km mee gereden was
de 'zoektocht' begon eigenlijk gewoon met het nieuwsgierig kijken naar Yamaha's XJR's 1300 en de beslissing die ik genomen had dat gewoon blijven sparen voor binnen x jaar misschien weinig zin heeft
daarbovenop kreeg ik een bon voor een rijvaardigheidscursus motorrijden maar met de gele heb ik te weinig vertrouwen in mijn eigen (manoeuvreer)kunnen om zo'n cursus bevredigend af te ronden
daarnaast was ik het eigenlijk wat beu om met de SS constant tegen 50 of 70 over onze secundaire wegen te rijden ; die moto is daar helemaal niet voor gemaakt en mijn lichaam (polsen en handen) nog veel minder ; er is gewoon weinig tot geen lol aan zo rijden en ik deed het meer en meer gewoon om te vermijden dat de accu opnieuw plat zou raken
laatst nog met de Ducati naar Zeeland gereden op onder meer heel wat kleinere baantjes en ook daar vroeg ik me af "wat zit ik hier met zo'n sportmotor eigenlijk te doen ?" ; hij komt tot zijn recht op bijvoorbeeld Frans departementales waar de ene mooie bocht de andere opvolgt, zonder daarbij per se supersonische snelheden te moeten halen, maar in Vlaanderen zie ik niet goed meer hoe je die op onze openbare wegen nog tot zijn recht kunt laten komen
na een beetje nadenken, kwam ik tot de conclusie dat er naast zo'n XJR's nog wel andere modellen zijn die in aanmerking zouden kunnen komen en bovendien zit er in Turnhout een officiële Guzzi-dealer, dus waarom niet
2dehands en autoscout wat verkend en daar op wat advertenties gevallen die me wel wat leken (ook 2 Moto Guzzi V9 Roamers in Oost-Vlaanderen)
tijdens een weekend dan naar 3 moto's gaan kijken ; een V7 in Buvrinnes en die twee Roamers maar uiteindelijk toch maar de V7 gekozen (met een heel correcte voormalige eigenaar)
vorige dinsdag gaan halen (en kwam zo in een serieuze stortbui terecht op de Brusselse ring, waar het verkeer stapvoets ging en m'n vizier aandampte) en dan vandaag het eerste ritje in de streek gedaan (in de kolonie in Merksplas)
het monster heeft zo'n 52 pk en een maximumkoppel van ergens in de 60 Nm ; da's het minste van de 4 moto's die ik al gehad heb, denk ik
kans is groot dat dit m'n laatste moto zal worden
pluspunten die ik tot nu toe ontdekte :
- een stuk wendbaarder als de Duc
- komt een fijn geluid uit de nochtans standaarduitlaten
- mooie moto
- de zithouding (mooi rechtop)
- heel fijne moto om gewoon rustig mee tegen 50 of 70 te rijden op secundaire wegen of kleine baantjes
- je kunt er ook vrij probleemloos op de snelweg
- voor mijn 1.75m is de moto zeker niet te klein, heb meer dan voldoende knieruimte
- je voelt er je snel op thuis
minpunten :
- neutraal laat zich nogal moeilijk vinden
- moest in het begin nog wennen aan de combinatie voetsteuntjes-schakelstang
- je voelt het gewicht van de moto wel als je hem te voet verplaatst (ruim 200 kg)
- de koplamp lijkt ondermaats qua lichtsterkte en lichtbundel
moet er ook aan denken bij het bochten pakken dat ik niet met de Ducati onderweg ben, zou anders wel net iets te plat kunnen gaan...
ben er wel blij mee
ik probeer eerstdaags wat foto's te posten
de Supersport is er nog en blijft mogelijk ook gewoon voor de occasionele snelwegrit of zo