Re: Haarspeldbochten: een kleine handleiding
Posted: 30 Sep 2021 20:23
OK, leuk om lezen. Maar het voelde allemaal niet goed, niet natuurlijk. Veel spanning.
Het motorforum met een hoek af
http://motorpraat.be/
Je mag er dan nog geen goed gevoel bij hebben Fm maar ik zou het niet beter kunnen.
Haddek idd opgemerkt : daar zit nu net het voordeel van een Drift dat ik erg waardeer : die lens is draaibaar, zodat de horizon altijd mooi horizontaal is ... asge tenminste niet vergeet het desgevallend aan te passenF M wrote: ↑02 Oct 2021 13:55 ......
By the way, hebben jullie gemerkt dat ik weer heel wat zwart heb in de randen van het beeld? De tweede dag van de reis is mijn nieuwe geplakte chinese houder voor de camera net als vorig jaar afgebroken. Ik heb de camera weer met de velcro tegen de helm moeten plakken, waardoor ik het beeld 25 graden moet draaien om de horizon recht te krijgen.
Ik heb de indruk dat ozzepa eerder en verder de bocht inkijkt, waarna de motor volgt.
De piloot van de RT zou in mijn ogen toch beter zijne motor verkopen of andere wegen opzoeken.
Die RT rijder voert gewoon uit wat Stefke hier propageert en F M 1 bocht later uitvoert? heel de weg gebruiken, er komt immers geen tegenligger.Stefke wrote: ↑30 Sep 2021 20:12Ik zie daar werkelijk niks verkeerd aan. Netjes, propere rijlijn, ver doorkijken.F M wrote: ↑30 Sep 2021 19:26 Je kunt dat stukje Stelvio misschien eens vergelijken met mijn afdaling aldaar?
Ik sta volledig achter deze uitleg.
Zo'n situatie beoordelen op een filmke is niet evident, dat vraagt de nodige voorzichtigheid. Ik weet niet de hoeveelste hairpin dit is, misschien al de 17de, waardoor FM al lang weet dat het door oa die muurkes gewoon niet mogelijk is om te zien wat er af komt. Zie ook dat de benedenweg echt quasi loodrecht lager licht, dus om te zien wie daar rijdt, moet ge misschien wel afstappen en over 't muurke gaan hangen om naar beneden te kijken.zelfs al zou F M willen zien dat er een tegenligger aankomt, dat gaat niet als je helemaal links tegen de wand kleeft. Daarvoor moet je eerst maximaal rechts zitten, zodat je over de rand kan kijken
Muug wrote: ↑04 Oct 2021 13:27Ik sta volledig achter deze uitleg.
Wat deze opmerking betreft:Ik weet niet de hoeveelste hairpin dit is, misschien al de 17de, waardoor FM al lang weet dat het door oa die muurkes gewoon niet mogelijk is om te zien wat er af komt.zelfs al zou F M willen zien dat er een tegenligger aankomt, dat gaat niet als je helemaal links tegen de wand kleeft. Daarvoor moet je eerst maximaal rechts zitten, zodat je over de rand kan kijken
Voor 99% van de bochten sta ik hier volledig achter.TuttoTerreno wrote: ↑04 Oct 2021 14:13 Verbazingwekkend dat het een contraire visie is om blinde bochten niet aan te snijden (en te beëindigen) op het baanvak van de tegenligger.
Hier zijn toch een paar belangrijke nuances bij te maken.TuttoTerreno wrote: ↑04 Oct 2021 11:54Die RT rijder voert gewoon uit wat Stefke hier propageert en F M 1 bocht later uitvoert? heel de weg gebruiken, er komt immers geen tegenligger.
seconde 20 tot 32
F M heeft helemaal niet gekeken of er een rappe bestelwagen de berg omhoog komt, hij kijkt star rechtdoor en zoekt zijn rijlijn helemaal links.
Nu, zelfs al zou F M willen zien dat er een tegenligger aankomt, dat gaat niet als je helemaal links tegen de wand kleeft. Daarvoor moet je eerst maximaal rechts zitten, zodat je over de rand kan kijken. Terwijl F M al vanaf seconde 20 (!) op de linkse kant gaat, dwz 10 seconden voor de bocht.
Zo blind zijn die bochten niet.TuttoTerreno wrote: ↑04 Oct 2021 14:13Verbazingwekkend dat het een contraire visie is om blinde bochten niet aan te snijden (en te beeindigen) op het baanvak van de tegenligger.