Hellingshoeken

Defensief rijden, assertief rijden, veilig rijden, vaardig rijden, bochtjes pikken, remmen totdat de voorband begint te zingen. Daar gaat het over: over écht Goed Motorrijden verdomme. En niks anders.
User avatar
F M
Posts: 5044
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Hellingshoeken

Post by F M »

Wat hellingshoeken betreft ben ik zeker niet bij de spektakelgroep. Voetsteunen aan de grond kom ik ook uiterst zelden tegen. Bij de 790 is de kans klein dat dit ooit zal gebeuren, want ik heb 2 keer gemerkt dat de middenbok eerst de grond raakt. En dat is geen leuk gevoel. Ik heb al spijt dat ik die heb laten installeren.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Blackbert
Posts: 3431
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Hellingshoeken

Post by Blackbert »

Onder maten kunnen die discussies zeer entertainend worden. :furious3: :)
Voor de rest heb ik het motorrijdersgild stillekesaan opgedeeld in 2 groepen.
De ene zijn de dames en heren die ik hier in de geburen zie rondtaffelen: lang voor het stoppen en lang na het aanzetten 2 voetjes naar de grond, elke bocht zo rechtop mogelijk proberen door te geraken.
De andere zijn motorrijders zoals hier op het forum. Ze weten allemaal hoe het moet, de ene is daar meer bedreven in dan de andere maar je kan met allemaal een rit rijden zonder je te gaan ergeren over gebrek aan rijvaardigheid.
Cijfertjes en randjes zijn dan bijzaak.
grease up your baby for a ball on the hill

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Hellingshoeken

Post by Jopet »

Muug wrote: 02 Oct 2021 13:17 Dat lijkt een zéér compleet artikel. Helaas een ramp om te lezen, omdat het een doorlopende tekst is. En de grafiekjes ontbreken. Maar, dus, het is erg compleet en gaat behoorlijk diep. :thumbsup:
U vraagt wij draaien, hieronder een link naar mijn Drive, hopelijk kun je de PDF downloaden, zijn 6 delen "Praktijk : perfect rijden met motoplus"
Is dus dezelfde tekst als van Droopy maar met de tekeningetjes erbij ;-)

1. Bochten - de theorie
2. Snel op de openbare weg
3. Hellingshoek, een obsessie
4. Effectief remmen
5. Rijden met bagage
6. Rijden in de stad

https://drive.google.com/file/d/1-IxW_2 ... sp=sharing
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

Werner
Posts: 217
Joined: 05 Jan 2013 06:54

Re: Hellingshoeken

Post by Werner »

Blackbert wrote: 03 Oct 2021 08:54 Onder maten kunnen die discussies zeer entertainend worden. :furious3: :)
Voor de rest heb ik het motorrijdersgild stillekesaan opgedeeld in 2 groepen.
De ene zijn de dames en heren die ik hier in de geburen zie rondtaffelen: lang voor het stoppen en lang na het aanzetten 2 voetjes naar de grond, elke bocht zo rechtop mogelijk proberen door te geraken.
De andere zijn motorrijders zoals hier op het forum. Ze weten allemaal hoe het moet, de ene is daar meer bedreven in dan de andere maar je kan met allemaal een rit rijden zonder je te gaan ergeren over gebrek aan rijvaardigheid.
Cijfertjes en randjes zijn dan bijzaak.
Volledig mee eens.
Had het zelf niet beter kunnen verwoorden :thumbsup:

Post Reply