reizen 2022

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
User avatar
red_zebra
Posts: 166
Joined: 26 Oct 2019 23:27

Re: reizen 2022

Post by red_zebra »

Ja lap, North-West is op de lijst, South-West ook ... en dal wil ik echt terug naar Oxford en in de Peak District in Derbyshire ook ...
Devon en Cornwall in de South-West gaan nog gemakkelijk te doen zijn op een lange weekend ... Northumbria en zo ga mij toch ietsje langer vragen.

Verdomme, ik ga weer een nieuw plek in het centrum van't dorp moeten vinden voor diendwaze kerk :wall:
Vi veri veniversum vivus vici. -V-

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: reizen 2022

Post by Blackbert »

red_zebra wrote: 13 Jun 2022 13:29 Verdomme, ik ga weer een nieuw plek in het centrum van't dorp moeten vinden voor diendwaze kerk :wall:
suggestie?
viewtopic.php?f=42&t=5005
:whistling:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
red_zebra
Posts: 166
Joined: 26 Oct 2019 23:27

Re: reizen 2022

Post by red_zebra »

Blackbert wrote: 14 Jun 2022 10:04 suggestie?
viewtopic.php?f=42&t=5005
:whistling:
:pillepalle:
Pas maar op gij ... I know where you live :whip:
Vi veri veniversum vivus vici. -V-

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: reizen 2022

Post by Mario »

Aangezien Tuttoterreno er zo lief om vroeg :grin:

Dit jaar dus mijn allereerste echte motorreis gemaakt, na ongeveer 20 jaar motorrijden, dit wegens omstandigheden en grote veranderingen in m'n leven
.............................
opmerking van administrator: Mario heeft een aparte topic gemaakt voor zijn reisverslag.
Last edited by Mario on 18 Jun 2022 14:35, edited 2 times in total.

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: reizen 2022

Post by Mario »

opmerking van administrator: Mario heeft een aparte topic gemaakt voor zijn reisverslag.

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: reizen 2022

Post by Mario »

opmerking van administrator: Mario heeft een aparte topic gemaakt voor zijn reisverslag.

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: reizen 2022

Post by Blackbert »

:worthless:
Het verhaal is goed, maar we zijn visueel ingesteld. 😉
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: reizen 2022

Post by Muug »

Mario,
Met veel respect voor uw mooie verslag, maar het hoort eigenlijk in een aparte topic eh. ;)
En zo blijft het ook beter terugvindbaar, later. :thumbsup:

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: reizen 2022

Post by Mario »

Blackbert wrote: 18 Jun 2022 15:18 :worthless:
Het verhaal is goed, maar we zijn visueel ingesteld. 😉
ja, Bert, je hebt gelijk maar ik heb momenteel echt geen idee hoe ik hier foto's moet plakken zonder dat die ergens op een of andere fotowebsite staan

tip : op Instagram staan er wel heel wat (momus_sablon) maar daar heeft iemand die daar niet op zit natuurlijk niks aan
ik probeer het vroeg of laat te verhelpen :)

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: reizen 2022

Post by Mario »

Muug wrote: 18 Jun 2022 15:32 Mario,
Met veel respect voor uw mooie verslag, maar het hoort eigenlijk in een aparte topic eh. ;)
En zo blijft het ook beter terugvindbaar, later. :thumbsup:
in orde gebracht ; verhaal zal dan ook daar verder gaan :)

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: reizen 2022

Post by TuttoTerreno »

Mario wrote: 18 Jun 2022 17:00
Blackbert wrote: 18 Jun 2022 15:18 :worthless:
Het verhaal is goed, maar we zijn visueel ingesteld. 😉
ja, Bert, je hebt gelijk maar ik heb momenteel echt geen idee hoe ik hier foto's moet plakken zonder dat die ergens op een of andere fotowebsite staan

tip : op Instagram staan er wel heel wat (momus_sablon) maar daar heeft iemand die daar niet op zit natuurlijk niks aan
ik probeer het vroeg of laat te verhelpen :)
Imgbb.com , daar kunde uw foto's parkeren/uploaden en dan hier de link/code posten.

Waarschijnlijk kunde uw foto's zelfs van Instagram naar imgbb copieren.

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: reizen 2022

Post by Mario »

TuttoTerreno wrote: 18 Jun 2022 22:50
Mario wrote: 18 Jun 2022 17:00
ja, Bert, je hebt gelijk maar ik heb momenteel echt geen idee hoe ik hier foto's moet plakken zonder dat die ergens op een of andere fotowebsite staan

tip : op Instagram staan er wel heel wat (momus_sablon) maar daar heeft iemand die daar niet op zit natuurlijk niks aan
ik probeer het vroeg of laat te verhelpen :)
Imgbb.com , daar kunde uw foto's parkeren/uploaden en dan hier de link/code posten.

Waarschijnlijk kunde uw foto's zelfs van Instagram naar imgbb copieren.
't is in de sjakosj aan het komen
had me daar blijkbaar ooit al geregistreerd (waarschijnlijk na een tip van jou of iemand anders van hier) maar compleet vergeten

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: reizen 2022

Post by F M »

F M wrote: 04 Feb 2022 10:46
F M wrote: 29 Nov 2021 14:38 Ik heb zin om nog eens de Pyreneeën te doen; kwestie van de grote tourcols eindelijk eens te kunnen rijden, want de vorige keren was ik in mei daar, en dan zijn die cols nog niet open.
En de Pyreneeën; it will be. Mijne maat heeft de reis uitgetekend en de hotels zijn geboekt. Hij heeft zelfs rekening gehouden met mijn vraag voor de grote tourcols, en ze zitten er allemaal in. Er zijn zelfs een paar cols van de tour erin opgenomen waar je naar boven en terug moet (Hautacam, plateau de Beille...), iets wat we normaal nooit doen.

Nu nog gezond blijven en hopen op goed weer. 8-)
Voilà, we zijn er klaar voor.
Allen nog gezond.
Weersvoorspellingen zien er goed uit.
Nieuwe voorband gemonteerd donderdag, bijna volledig ingepakt. Ik heb wel voor elke dag een slip en t-shirt bij.
Morgen snelweg tot Montluçon. En daarna start het plezier hopelijk.
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: reizen 2022

Post by Muug »

Ik zou toch meer onderbroeken meenemen.

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: reizen 2022

Post by Blackbert »

Muug wrote: 27 Jun 2022 08:26 Ik zou toch meer onderbroeken meenemen.
ja, al die kronkelbaantjes, een momentje is snel gebeurd.
grease up your baby for a ball on the hill

Tom Twin
Posts: 101
Joined: 28 Feb 2022 16:36

Re: reizen 2022

Post by Tom Twin »

Blackbert wrote: 27 Jun 2022 09:41
Muug wrote: 27 Jun 2022 08:26 Ik zou toch meer onderbroeken meenemen.
ja, al die kronkelbaantjes, een momentje is snel gebeurd.
Niks dat je met een gom niet kan oplossen.
Me gusta la moto, me gustas tú.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: reizen 2022

Post by TuttoTerreno »

TuttoTerreno wrote: 17 Apr 2022 15:31
-september: weekje hard-enduro Toscana/Umbria.
We wouden een hardenduro trip maken met een organisator die m'n maat goed kent, maar de datum past niet goed in mjn agenda.

Gevolg, we gaan een weekje later met gids (een goeie bekende van me) op pad, mogelijks wat minder "hard"enduro, maar met meer aandacht voor het culturele en (vooral) culinaire onder het motto: you ain't seen nothin' yet

"viaggiare nel paese delle meraviglie" :thumbsup:

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: reizen 2022

Post by F M »

Geen zin om een uitgebreid verslag à la Mario, Koeno of Muug te maken. Ook geen zin om foto's te posten. Dus hier een kort verslag van onze Pyreneeënreis.
On speed, want met WimGS erbij. We hebben naar mijn maatstaven hard gereden. Ik ga minstens één keer per jaar op motorreis sinds 1998, en had het nog nooit meegemaakt dat ik door geen enkele andere motor ben voorbijgestoken... Op de kleinere wegen, met korte bochtjes kon ik me meestal vastklampen in Wim zijn wiel. Op de bredere wegen met snellere bochten moet ik hem laten gaan, want ik durf die hoge bochtsnelheden echt niet aan.

Ondertussen is er al 1 snelheidsboete gearriveerd. 83 km/u op de snelweg rond Parijs waar je maar 70 mag. 45 euro.

We hebben mooie cols gereden, zowel qua zichten als qua rijden.

9 dagen prachtig weer, 1 dag regen. Toevallig net in de streek waar we in 2013 ook 1 dag regen beleefd hebben. Col d'Agnés, Col de Port, Portet'd"Aspet, col de Menté, iets bepaalt dat ik daar in het nat moet en zal rijden. :evil:

Doordat wij enkel op asfalt rijden is er weinig speciaals te vermelden.
- Iets voor Parijs zegt de GS van Wim dat er een motorstoring is en hij naar de dichtstbijzijnde dealer moet rijden. De motor een paar keer af en op zetten verhielp dat.
- Een reetje wat 5 meter voor me de weg over sprong.
- Een brug waar we over moesten volgens de gps, maar die afgesloten was voor gemotoriseerd vervoer. Toch maar tussen de paaltjes door gereden, en aan de andere kant van de brug constateren dat daar politie staat. :oops: Gelukkig zien wij er beschaafd uit en excuseerden we ons uitvoerig en zag de politieagent dat de gps ons zo leidde. Een belofte om dat daar nooit meer te doen was genoeg om ons door te laten. :)

Eigenlijk te saai om over te schrijven :mrgreen:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Schussboelie
Posts: 480
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: reizen 2022

Post by Schussboelie »

F M wrote: 13 Jul 2022 08:59- Een brug waar we over moesten volgens de gps, maar die afgesloten was voor gemotoriseerd vervoer. Toch maar tussen de paaltjes door gereden, en aan de andere kant van de brug constateren dat daar politie staat. :oops: Gelukkig zien wij er beschaafd uit en excuseerden we ons uitvoerig en zag de politieagent dat de gps ons zo leidde. Een belofte om dat daar nooit meer te doen was genoeg om ons door te laten. :)
Sjanske! :o
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: reizen 2022

Post by Muug »

FM, gij hebt vort veel chance gehad. Wij niet.... maar Koeno is daar nog niet met ons verhaal.

Post Reply