reizen 2022

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: reizen 2022

Post by TuttoTerreno »

Jopet wrote: 18 Apr 2022 23:27
TuttoTerreno wrote: 18 Apr 2022 22:40 In Italië zijn de prijzen sinds de invoering van de euro niet veel gewijzigd.
Dan zal het toch maar van bepaalde hotels zo zijn, een hotel dat we al enkele malen in Corvara gedaan hebben vroeg in 2012 75 euro voor half pension, in 2018 was dit zo'n 90 €.
Toen we vorig jaar wilden gaan vroegen zo maar eventjes 140 € voor half pension, met als resultaat dat we ergens anders gegaan zijn, en heb net eens gekeken, dit jaar is het zelfs al 144 € geworden met enkel ontbijt...

Gelukkig zijn er wel hotels die nog normale prijzen vragen ten opzichte van enkele jaren geleden :ricky:
Südtirol telt niet mee. :twisted:

edit: hoewel, de laatste keer dat ik in de buurt van Corvara bleef slapen, was in Pederoa (Hotel Posta Pederoa), fantastisch hotel voor 65euro HP. Dat was een wreed goeie deal.

User avatar
red_zebra
Posts: 166
Joined: 26 Oct 2019 23:27

Re: reizen 2022

Post by red_zebra »

Reizen 2022 is erop.

Twee jaar hebben we hiervoor gewacht, het heeft maar 9 dagen geduurd maar het zijn nu officieel de beste motorvakantie van mijn leven!
ben al vaak met de motor op vakantie geweest, alhoewel, niet zo vaak als sommigen hier maar soit, vaak op mijn niveau
Zestien jaar lang is de eerste plaats van beste motorvakantie voor Bert gebleven met een trip naar de Dolomieten, sorry Bert, maar je moet jouw plaats opgeven voor dit reis.

Ik zou plus minus 250 foto's kunnen posten, jullie vertellen dat mijn reisgenoten echte Lords zijn (fact), dat we fantastisch weer hebben gehad (regen inbegrepen), dat wat er naast de Applecross Inn ontbreekt aan de voet van de Applecross Pass is een winkel waar ze t-shirts verkopen dat zeggen "I survived the Applecross Pass under wind and rain and I've got this t-shirt to prove it.", dat Schotten super vriendelijk zijn (en vooral een schattig accent hebben <3), dat de Highlands op zijn best zijn buiten de zomer periode (zoals overal tegenwoordig), dat ik nog altijd triestig ben dat twee van onze Lords er niet bij waren, dat het adembenemend is hoe landschappen om elke bocht kunnen veranderen in iets nog meer indrukwekkend, dat de lichtinval in Schotland buitenaards is (nog meer dan in Ierland), dat het weer er helemaal onbeslist is (het veranderd constant van regen naar zon naar wind met een paar druppels om terug naar 'misschien zon' te gaan), en dat ik eigenlijk helemaal geen goesting had om terug te de boot op te rijden.

Maar dat zou een epistel zijn waar mijn pen niet goed genoeg voor is.
En daar een beeld (in dit geval een video) meer waard is dan duizend woorden ga ik hulp vragen van één van de Lords dat alles in een filmpje gecondenseerd heeft: https://youtu.be/jbpDb8jQgxQ

Wanneer zijn we terug weg?
Vi veri veniversum vivus vici. -V-

Koeno
Posts: 3205
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: reizen 2022

Post by Koeno »

Dezen applecross?
Daar zijn wij verdekke nog getrakteerd geweest op smeltsneeuw... eind mei 2012....
Schotland blijft een zot land op dat vlak... 4 seizoenen op 1 dag is daar gewoon perfect mogelijk...
Image

User avatar
red_zebra
Posts: 166
Joined: 26 Oct 2019 23:27

Re: reizen 2022

Post by red_zebra »

Koeno wrote: 08 Jun 2022 15:30 Dezen applecross?
Daar zijn wij verdekke nog getrakteerd geweest op smeltsneeuw... eind mei 2012....
Schotland blijft een zot land op dat vlak... 4 seizoenen op 1 dag is daar gewoon perfect mogelijk...
Yups, that one exactly :)
applecross pass.jpg
Vi veri veniversum vivus vici. -V-

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: reizen 2022

Post by F M »

:thumbsup:
Het zag er fantastisch uit. En dat zal het ook wel geweest zijn. ;)
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Bij
Posts: 436
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: reizen 2022

Post by Bij »

Brings back memories :mrgreen: :mrgreen: in het begin van mijn motor carrière ben ik daar ook geweest met de toenmalig XTZ 660.
Het goede vooruitzicht is dat ik volgende week de ardennen ga onveilig maken :rayof: :rayof:
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: reizen 2022

Post by Marsman »

red_zebra wrote: 08 Jun 2022 15:16
En daar een beeld (in dit geval een video) meer waard is dan duizend woorden ga ik hulp vragen van één van de Lords dat alles in een filmpje gecondenseerd heeft: https://youtu.be/jbpDb8jQgxQ
ik heb dat fimke ondertussen al meerdere keren bekeken: schoon, echt schoon
:thumbsup:

Next time maybe. Who knows...
:lipsrsealed2:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Blackbert
Posts: 3444
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: reizen 2022

Post by Blackbert »

Die T-shirts hangen naast die andere met "I survived the midges watching the sunset over my pint". 8-)

Als de Master of Trafic Lights en de Master of Ceremony de roadbook maakten kan het wel beter zijn dan de Dolomieten ja. En dat gezelschap is ook niet slecht. ;)
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11775
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: reizen 2022

Post by Muug »

Ik wil méér van zulke T-shirts :devil:

User avatar
red_zebra
Posts: 166
Joined: 26 Oct 2019 23:27

Re: reizen 2022

Post by red_zebra »

Blackbert wrote: 09 Jun 2022 07:53 Die T-shirts hangen naast die andere met "I survived the midges watching the sunset over my pint". 8-)

Als de Master of Trafic Lights en de Master of Ceremony de roadbook maakten kan het wel beter zijn dan de Dolomieten ja. En dat gezelschap is ook niet slecht. ;)
Nog een geluk we hebben totaal geen last gehad van die beestjes, maar het was ook nog niet de seizoen ervoor blijkt.
Die roadbooks zijn idd goud waard :smitten:
En de gezelschap was meer dan goud waard :smitten: :smitten: :smitten:
Vi veri veniversum vivus vici. -V-

User avatar
red_zebra
Posts: 166
Joined: 26 Oct 2019 23:27

Re: reizen 2022

Post by red_zebra »

Muug wrote: 09 Jun 2022 08:15 Ik wil méér van zulke T-shirts :devil:
En ik wil meer met de motor reizein :ricky: :wink:
Vi veri veniversum vivus vici. -V-

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: reizen 2022

Post by F M »

Blackbert wrote: 09 Jun 2022 07:53 En dat gezelschap is ook niet slecht. ;)
En dat gezelschap heb ik al veel te lang niet meer gezien of gehoord. :(

De laatste keer dat ik hen gezien heb, heeft Paul me trouwens van te kort bij gezien en lagen we beiden op de grond. Memories...
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: reizen 2022

Post by OzzePaa »

red_zebra wrote: 08 Jun 2022 15:16 Reizen 2022 is erop.
.......................
En daar een beeld (in dit geval een video) meer waard is dan duizend woorden ga ik hulp vragen van één van de Lords dat alles in een filmpje gecondenseerd heeft: https://youtu.be/jbpDb8jQgxQ
.......................
:drif: :drif: :drif:

Allez, weeral een plus in de weegschaal om toch ne keer over 't waterke te gaan rijden. Die weegschaal slaat al jaren (zei het dus nu weeral een beetje minder) door naar "toch maar niet" :thinking2: Het zit tussen m'n oren ik weet het, :wall: maar plausibiliteit dagenlang aan de verkeerde kant van de weg in de regen te rijden heeft nog altijd de bovenhand int koppeke :roll:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11775
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: reizen 2022

Post by Muug »

Toch simpel opgelost pa? Ge volgt gewoon, ipv vooraan te rijden.
Ik rij ondertussen al zo vlot links als rechts.

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: reizen 2022

Post by den Bullet »

Muug wrote: 09 Jun 2022 17:30 Toch simpel opgelost pa? Ge volgt gewoon, ipv vooraan te rijden.
Ik rij ondertussen al zo vlot links als rechts.
Akkoord, redelijk vlotte omschakeling als ge constant het koppeke erbij houdt.

Moeilijkste bij mij waren de T-kruisingen; onbegrijpelijk, mo ja ...

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: reizen 2022

Post by F M »

Je bent inderdaad rap aangepast. En daarbij, de wegen zijn toch dikwijls zo smal dat je niets te kiezen hebt :mrgreen:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Stefke
Posts: 2909
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: reizen 2022

Post by Stefke »

OzzePaa wrote: 09 Jun 2022 16:57 Allez, weeral een plus in de weegschaal om toch ne keer over 't waterke te gaan rijden. Die weegschaal slaat al jaren (zei het dus nu weeral een beetje minder) door naar "toch maar niet" :thinking2: Het zit tussen m'n oren ik weet het, :wall: maar plausibiliteit dagenlang aan de verkeerde kant van de weg in de regen te rijden heeft nog altijd de bovenhand int koppeke :roll:
Alez jong, ge weet niet wat ge mist! Ben daar nu toch al ne keer of 8 gaan rijden op dat eiland en dat is altijd geweldig! 8-)

User avatar
red_zebra
Posts: 166
Joined: 26 Oct 2019 23:27

Re: reizen 2022

Post by red_zebra »

Yup, zelfde als iedereen ervoor. Links rijden is echt geen stress.
Ik vind het zelf beter, het voelt gewoon normaal, links een rondpunt nemen en zo, wat mij betreft voelt het zelf beter dan rechts rijden.

Chris had ons allemaal leuke stickers gedaan, eentje voor de dashbord met erop: <-- DRIVE LOOK -->
En achteraan op onze topkoffers was er eentje met: THE LEFT SIDE IS THE RIGHT SIDE

Het belangrijkste is van op te letten voor automatismen en gewoontes, altijd attent zijn als je van een parking afrijd of aan een T-kruisunt draait, want jouw gewoonte ga je rechts laten gaan, maar het gaat snel voorbij :)

Gans UK is de moeite waard. Ik ken odt Kent bijna door en door, Schotland en Ierland heb ik ook al vaak gedaan.
Volgende op de lijst zijn de Lake Districts, Cymru, en Devon :)

De vraag is alleen nog wanneer :ricky:
Vi veri veniversum vivus vici. -V-

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: reizen 2022

Post by F M »

red_zebra wrote: 10 Jun 2022 09:27 Volgende op de lijst zijn de Lake Districts,
Hmm, beautiful !

Remember there: Hardknottpass. :geek:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: reizen 2022

Post by duibhce Kaelann »

F M wrote: 10 Jun 2022 11:31 Hardknottpass. :geek:
:stupid:
Wrynose, gevolgd door Hrdknott, van oost naar west gereden vond ik het mooist.
Andere leuke plaatsen en passen in de buurt:
  • Coniston Water
  • Honister Pass
  • Grasmere Red Bank
  • Kirkstone Pass
Allemaal gemakkelijk in 1 ritje te doen vanuit het mooie Windermere

Hartside Pass is ook populair maar dus vrij druk en dat is eigenlijk al in de Pennines, niet meer Lake District.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Post Reply