Ducati Desert X - mjammie

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Ducati Desert X - mjammie

Post by Muug »

We kunnen toch niet al ons spaargeld in éne keer buitengooien, verdoen aan een mooie, nieuwe, gewéldige allroad-Ducati? :oops:
Yes we can ! :rayof:
But no we don't. :|

Los daarvan mogen we deze gloednieuwe Ducati Desert X toch wel gewoonweg prachtig vinden.
(Flashbacks naar de Cagiva Elefant 900i Lucky Strike Edition van weleer, teisteren ons netvlies voor enkele seconden. )
Image

Maar Wat Een Pracht Fiets Is Dit! :smitten: :smitten: :smitten: :smitten: :smitten: :smitten: :smitten: :smitten: :smitten:

Image

Filmpje van 25 minuten:


(@Blackbert: bij youtube-filmpjes moet je soms een aantal suffixen beginnend met een & verwijderen, vooraleer het filmpje zichtbaar wordt. Bij bovenstaand filmpje heb ik dat ook moeten doen. ;) )

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Ducati Desert X - mjammie

Post by Jopet »

Muug wrote: 17 Dec 2021 11:25 We kunnen toch al ons spaargeld in éne keer buitengooien, verdoen aan een mooie, nieuwe, gewéldige allroad-Ducati? :oops:
Yes we can :rayof:

YOLO :ricky:

Want we leven maar 1 maal!
Sparen ? Waarom ? Voor morgen dat misschien niet meer komt?

Je hebt toch een eigendom, dat is de mooiste spaarboek dat je kan hebben.

Dus Muug, niet kwijlen maar kopen en genieten :ricky:



Image
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Ducati Desert X - mjammie

Post by Muug »

16290 zonder accessoires. Nu bestellen is geleverd in mei. In mei bestellen..... levering ergens in de herfst...
Demo model arriveert in maart/april.

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Ducati Desert X - mjammie

Post by Jopet »

Muug wrote: 18 Dec 2021 15:37 16290 zonder accessoires. Nu bestellen is geleverd in mei. In mei bestellen..... levering ergens in de herfst...
Demo model arriveert in maart/april.
Hmmm, een nieuw model motor bestellen zonder er een testrit mee gedaan te hebben, ik denk niet dat ik dat zou doen....
Tenzij je met de dealer kunt afspreken dat je de bestelling eventueel kosteloos kan annuleren als de testrit je niet zou bevallen.

Trouwens als je een nieuwe moto of auto besteld is het tegenwoordig normaal dat je minstens een maand of 6 moet wachten (sommige modellen zelfs meer dan een jaar), je moet eens kijken hoe triestig de showrooms er tegenwoordig bij staan, steeds leger en leger.
Bij Tesla gaan ze qua aankoop nog een stapje verder, bij sommige modellen, wanneer je een nieuwe besteld, weet je geen juiste prijs meer, prijs wordt bepaald bij werkelijke productie van de wagen, maar als de prijs je bij levering niet bevalt kun je wel gratis annuleren (je moet trouwens maar 100€ voorschot betalen) :pillepalle: .
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Ducati Desert X - mjammie

Post by Blackbert »

Dat komt ervan als de overgrote meerderheid van alle computerchips in de buurt van China gemaakt wordt. Tel daarbij de sterk gestegen vraag doordat al die thuiswerkers een nieuwe computer nodig hebben/willen, terwijl het door allerlei varianten van lockdown niet uitgegeven geld toch uit die zakken moet (gsm, spelcomputer, tv, ..., allerlei overbodige prul qua) en je snapt waarom keukens zonder toestellen geplaatst worden en autofabrikanten als Audi een lijst opties af fabriek schrappen om toch niet helemaal stil te vallen.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Ducati Desert X - mjammie

Post by Muug »

Blackbert wrote: 18 Dec 2021 19:08 Dat komt ervan als de overgrote meerderheid van alle computerchips in de buurt van China gemaakt wordt. Tel daarbij de sterk gestegen vraag doordat al die thuiswerkers een nieuwe computer nodig hebben/willen,
En, komt daarbij nog dat Windows 11 uitermate kieskeurig vwb de computer.
Mijn ene computer komt niet in aanmerking omdat er TPM en Secureboot ontbreekt.
Mijn laptop heeft dat wel, maar komt niet in aanmerking omdat mijn cpu niet ondersteund wordt.
Dus wil ik W11 dan moet ik een andere computer kopen. :wall:
Nu, de eerste vijf jaar ben ik dat zeker nog niet van plan.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Ducati Desert X - mjammie

Post by OzzePaa »

Muug wrote: 18 Dec 2021 19:41 .......
Dus wil ik W11 dan moet ik een andere computer kopen. :wall:
Nu, de eerste vijf jaar ben ik dat zeker nog niet van plan.
Hier van 'tzelfde ... TPM :wall: De meningen daarover zijn wat "verdeeld", to say the least :roll:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Ducati Desert X - mjammie

Post by Droopy »

Ontopic : yummie maar te duur en te hoog. :?

Offtopic : Windows 11 mogen we op het werk niet installeren, volgens onze computerman zijn de meeste drivers nog niet aangepast en de helpdesk van ons werkprogramma heeft in een mail gezonden dat ze voorlopig geen support geven als je pc's op windows 11 draaien omdat er nog veel te veel bugs inzitten. :shock: :?

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Ducati Desert X - mjammie

Post by Blackbert »

Droopy wrote: 22 Dec 2021 10:28 Ontopic : yummie maar te duur en te hoog. :?

Offtopic : Windows 11 mogen we op het werk niet installeren, volgens onze computerman zijn de meeste drivers nog niet aangepast en de helpdesk van ons werkprogramma heeft in een mail gezonden dat ze voorlopig geen support geven als je pc's op windows 11 draaien omdat er nog veel te veel bugs inzitten. :shock: :?
ontopic, agree on 1 and 2 :mrgreen:

offtopic: niks nieuws onder de zon dus. hoelang gaat MS nog door met support voor versie 10? nog wel wat tijd dus vooraleer er (onnodig) geld moet uitgegeven worden.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Ducati Desert X - mjammie

Post by TuttoTerreno »

ik vind de prijs nog meevallen voor een Ducati.

volgend jaar wil ik die wel eens gaan proefrijden.

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Ducati Desert X - mjammie

Post by TRooPER »

TuttoTerreno wrote: 22 Dec 2021 11:18 ik vind de prijs nog meevallen voor een Ducati.

volgend jaar wil ik die wel eens gaan proefrijden.
zonder accessoires.
en er zit zelfs geen bagagerekje op.

het ziet er op 1ste zicht veelbelovend uit, niet dat ik eigenlijk zit te wachten op een windows11 computer op een motorfiets.... :peepwall:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Ducati Desert X - mjammie

Post by TuttoTerreno »

TRooPER wrote: 22 Dec 2021 15:04
TuttoTerreno wrote: 22 Dec 2021 11:18 ik vind de prijs nog meevallen voor een Ducati.

volgend jaar wil ik die wel eens gaan proefrijden.
zonder accessoires.
en er zit zelfs geen bagagerekje op.
als ge dat nodig hebt, kunt ge bagagedragers binnenkort zeker elders kopen.

de enige optie die ik bij Guzzi genomen had, was 2j Garantie verlenging.

de koffers waren toen nog niet leverbaar :roll:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Ducati Desert X - mjammie

Post by Muug »

TuttoTerreno wrote: 22 Dec 2021 11:18 ik vind de prijs nog meevallen voor een Ducati.
ontopic: Dat vond ik ook. Nu, ongetwijfeld brengen ze het jaar nadien een R of een SP uit :lol:
Wat rekje betreft: ze verkopen dat zelf, maar zo is dat bvb niet compatibel met de extra 8L-tank. In de Configurator was dat alleszins niet te combineren.

offtopic: W10 is EOL in 2025. Dus wel nog wat tijd.

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Ducati Desert X - mjammie

Post by Koeno »

Allemaal Apple kopen...
Niet kapot te krijgen zo lijkt...

Mijn macbook is van 2009, enkel ram & ssd upgrade... Kan wel laatste OS'en niet meer aan maar nog nooit problemen mee gehad.
Vrouwlief haare macbook pro is van 2014 en draait nog steeds vrij vlot de laatste OS.
(en nu de haat-reacties op mac: 3 2 1 ;-) )

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Ducati Desert X - mjammie

Post by Muug »

Koeno wrote: 23 Dec 2021 10:58 (en nu de haat-reacties op mac: 3 2 1 ;-) )
In andere topic graag. :whip:

User avatar
Schussboelie
Posts: 485
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Ducati Desert X - mjammie

Post by Schussboelie »

Koeno wrote: 23 Dec 2021 10:58 Allemaal Apple kopen...
Niet kapot te krijgen zo lijkt...

Mijn macbook is van 2009, enkel ram & ssd upgrade... Kan wel laatste OS'en niet meer aan maar nog nooit problemen mee gehad.
Vrouwlief haare macbook pro is van 2014 en draait nog steeds vrij vlot de laatste OS.
(en nu de haat-reacties op mac: 3 2 1 ;-) )
Niks geen haat maar onze iMac van 2015 is even traag als onze Windows laptop van 2013...
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Ducati Desert X - mjammie

Post by Blackbert »

Schussboelie wrote: 23 Dec 2021 12:01
Koeno wrote: 23 Dec 2021 10:58 Allemaal Apple kopen...
Niet kapot te krijgen zo lijkt...

Mijn macbook is van 2009, enkel ram & ssd upgrade... Kan wel laatste OS'en niet meer aan maar nog nooit problemen mee gehad.
Vrouwlief haare macbook pro is van 2014 en draait nog steeds vrij vlot de laatste OS.
(en nu de haat-reacties op mac: 3 2 1 ;-) )
Niks geen haat maar onze iMac van 2015 is even traag als onze Windows laptop van 2013...
Ne keer uitspoelen met lauw water... :whistling:

2025. no problem, dan vallen we toch zonder elentriek.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Ducati Desert X - mjammie

Post by Stefke »

Ziet er aardig design uit die Duc. 4 tankdoppen in totaal is er toch wel wat over... 8-)

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Ducati Desert X - mjammie

Post by Muug »

4???

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Ducati Desert X - mjammie

Post by Stefke »



2 links en 2 rechts, op het produktiemodel precies wel mat ander doppen. Tenzij het fake is. :dontknow:

Post Reply