Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by TuttoTerreno »

Een schappelijke Guzzi/aprilia/vespa dealer neemt de V85TT over aan een faire prijs en mits aanvaardbare opleg mag ik 1 dezer met een Aprilia Tuareg 660 huiswaarts keren.
Die laatste motor staat momenteel in de showroom en de papieren zijn naar mij onderweg.

Ik zou ze wel allebei willen houden, maar ergens wil ik toch ook wel getrouwd blijven en zo

En om ze te houden, is de "overlap" tussen beide een beetje te groot.

Ik was op het laatst de V85 aan het gebruiken op een wijze die ver buiten de comfort zone ligt van "mijn kunnen" met die fiets. Grindbanen vereisten altijd mijn volle concentratie, altijd de kar onder tractie houden om uitschuivers vh voorwiel te vermijden.
Slijkwegen bergaf, daar wil ik het niet meer over hebben. :lipsrsealed2:

De keuze was eigenlijk ofwel een Tuareg/T7 of een 690/701.

Maar ik heb enorme vooroordelen t.o.v. die oostenrijkse materie. Zelfs de grootste KTM fan die ik ken, is het stilaan beu aan het worden. :(

T7, testrit beviel me niet. kwas effenaf blij dat ik terug op m'n V85TT mocht plaatsnemen. Daarnaast, voor Yamaha heb ik 1 dealer/paleis. Ik heb er jarenlang quasi naast gewoond, maar nooit het gevoel gehad dat die iets aan mij wou verkopen, integendeel. Monopolisten zijn wellicht zo, je moet dankbaar zijn dat ze je de kans geven om je centen naar hen te brengen. En een tweedehandsmarkt is er niet: je kan wel okkazies kopen, maar je betaalt toch praktisch de nieuwprijs.


Ik heb niks slechts te zeggen over de V85TT, het is een geweldig berggeitje en ik hou van de V-twin/"boxer" eenvoud en karakteristiek. Ik ga de Guzzi missen.
Hooguit jammer dat ze niet van in 't begin tubeless wielen hadden.

Ik geloof dat de Tuareg hetzelfde kan -op een eigen, andere manier weliswaar- plus extra dingen in de marge een beetje makkelijker maakt.


En intussen is Piaggio/Aprilia ook wat geëvolueerd: individuele rijmodi, tubeless 21 duims wielen, enz. Ik geloof dat de italianen goed gekeken hebben naar de T7, hier en daar hebben ze wat compromissen weggewerkt en eigen accenten gezet.

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Droopy »

TuttoTerreno wrote: 23 May 2022 20:49 Een schappelijke Guzzi/aprilia/vespa dealer neemt de V85TT over aan een faire prijs en mits aanvaardbare opleg mag ik 1 dezer met een Aprilia Tuareg 660 huiswaarts keren.
Die laatste motor staat momenteel in de showroom en de papieren zijn naar mij onderweg.

...
Proficiat. :thumbsup:

'k Heb toch even de Aprillia website moeten bezoeken om je Tuareg te bekijken :oops: maar het ziet er alleszins een knappe Italiaanse uit met heel wat potentieel :o :thumbsup:

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Koeno »

GSa binnengebracht, eerste bevestiging: 't zit niet in mijn koppeke, er is wel degelijk iets mis.
Meneer Robby gaat tegen volgende week onderzoeken 'wat' er juist allemaal mis is.
en Gsa'tje zal toch nog klaar gestoomd worden voor het vertrek richting de alpen.

Beestje krijgt wel de slechte gewoonte om altijd voor een uitstapje in panne te willen vallen...
Zal ik hem toch is moeten afleren...

User avatar
Muug
Posts: 11759
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Muug »

Koeno wrote: 24 May 2022 13:24 GSa binnengebracht, eerste bevestiging: 't zit niet in mijn koppeke, er is wel degelijk iets mis.
Meneer Robby gaat tegen volgende week onderzoeken 'wat' er juist allemaal mis is.
en Gsa'tje zal toch nog klaar gestoomd worden voor het vertrek richting de alpen.

Beestje krijgt wel de slechte gewoonte om altijd voor een uitstapje in panne te willen vallen...
Zal ik hem toch is moeten afleren...
hm, ne keer ze daar een gewoonte van gemaakt hebben... :lipsrsealed2:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by TuttoTerreno »

alle accessoires &hun bekabeling afgebouwd, stickers verwijderd, origineel zitkussen er weer op.

het grove vuil verwijderd.


wie een hoger zadel, een gimpo GPS houder, een originele USB poort of een H&B topcase houder zoekt voor een V85TT, laat maar weten.

User avatar
Bij
Posts: 436
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Bij »

ne PB gedaan ivm de GPS houder. ;)
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

J2FK
Posts: 134
Joined: 19 May 2015 17:28

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by J2FK »

Gisteren rap ff check gedaan van de R6 circuitslet voor volgende week mettet.
:o :o .....niks te vroeg precies :whistling:

Imageupload images

Image

User avatar
Stefke
Posts: 2896
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Stefke »

Schoon op tijd! Minder remmen jong! 8-)

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by TuttoTerreno »

Bij wrote: 26 May 2022 22:28 ne PB gedaan ivm de GPS houder. ;)
Hallo Bij, ik heb (nog) geen PB ontvangen... :?

ge kunt me ook mailen : adventureq@gmail.com

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Blackbert »

Image
Na dat uitstapje was het heel duidelijk: sleutelen of niet meer rijden.
Olielek thv filterdeksel
Gaatje in de radiator
Groot onderhoud nodig, inclusief waterpomp
Nieuwe kettingset en banden

All things blue and orange eraf gehaald. F#ck da's smerig hieronder. poetsen dus.
Blijkt de de uitlaaatpijp onder het zadel aan de twee kanten doorgeroest te zijn, tussen de ophangbeugels. Om dat netjes te demonteren en later weer terug te zetten: subframe er ook maar afhalen.
Tweedehandse h-pijp gescoord in zeer goede staat.
Luchtfilterdoos open, filter eruit. Weerom f#ck, daar heeft een muis gewoond, aan de "vuile" kant. Komt ervan als ge dat ding veel te lang niet gebruikt.
Uitkuisen en verder demonteren, kleppen controleren (dank aan ktm950.info om nog steeds online te staan) Voor en achter 1 uitlaatklep buiten spec. Andere shim ertussen en alles weer dichtschroeven.

Pfft, voorkant carter is echt dirty, dus batterijbak en olietank er ook maar afhalen.
Image
Frame en andere stalen delen: waar nodig roestplekken behandeld en weer zwart gemaakt.
Plastic onderdelen gereinigd, kom hier en daar nog saharazand tegen.
Batterij en benzinepomp terugzetten. Nog wachten op oa benzineleiding om de olietank er weer aan te hangen.
Helicoil in het boutgat van het oliefilterdeksel. Spannend maar het viel uiteindelijk nog wel mee.

Bon, hij staat nu omhoog op de tafel: ketting doorgeslepen, voorste tandwiel eraf, poetsen.
Achterwiel los en eruit, meer poetsen.
Hmm, die as klemt precies een beetje. Ah ja, het blokje dat op de as geschroefd zit, links, is gescheurd.
Net de dealer gebeld dat ze nog een nieuwe as bij de bestelling mogen voegen.

Binnen een maand moet hij klaar zijn ...
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by OzzePaa »

Dat noem ik nu eens "de zaak efkes op orde zetten" zie :w00t:
Sjappoo, Bert ... :headbang: Assem klaar is inderdaad mss wat meer proberen te rijden, want anders verslijt dat binnen de kortste keren opnieuw van stil te staan ;) :mrgreen: :lol:

User avatar
Bij
Posts: 436
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Bij »

TuttoTerreno wrote: 27 May 2022 10:07 Hallo Bij, ik heb (nog) geen PB ontvangen... :?

ge kunt me ook mailen : adventureq@gmail.com
Ik heb iets naar uw bloemdoos gestuurd ;)
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Blackbert »

Eigenlijk zou hij helemaal uit elkaar moeten om alle onderdelen weer netjes te maken.
Maar daar is 't nu het moment niet voor. En KTM heeft niet alles meer op stock, wat hier en daar een probleem kan worden.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11759
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Muug »

Wow Bert! :thumbsup:
Laat maar weten wat je nodig hebt, misschien heb ik het wel. Bvb met benzineslang kan ik wel helpen volgens mij.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by OzzePaa »

Blackbert wrote: 27 May 2022 12:27 Eigenlijk zou hij helemaal uit elkaar moeten om alle onderdelen weer netjes te maken.
Maar daar is 't nu het moment niet voor. En KTM heeft niet alles meer op stock, wat hier en daar een probleem kan worden.
Voor de moment zit ik in Den Helder met een (ander) zootje ongeregeld, waarvan er één het plaatwerk van zijne 890 ook provisoir met Duct-tape en Colsonbandjes bij mekaar gehouden heeft, wegens geen onderdelen tijdig beschikbaar na een mineur accidentje in z'n recht paar weken geleden.
"Hier en daar" sums it dus wel up :roll:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11759
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Muug »

Niks!

Vier dagen op mijn lappen geweest en de moto moest thuis blijven. :?

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Koeno »

Muug wrote: 30 May 2022 09:49 Vier dagen op mijn lappen geweest en de moto moest thuis blijven. :?
Vier dagen op mijn lappen geweest en de moto mocht niet thuis blijven.
bijna 1800km afgelegd op de CB1000R in het Duitsche Land.
Beetje regen, Vrij veel droogte & héél véél bochten. :w00t:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by TuttoTerreno »

afspraak gemaakt voor de eerste onderhoudsbeurt.

dat vergde meer moeite dan verwacht.

User avatar
Muug
Posts: 11759
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Muug »

TuttoTerreno wrote: 30 May 2022 15:28 afspraak gemaakt voor de eerste onderhoudsbeurt.
dat vergde meer moeite dan verwacht.
Ook wat kilometers gemaakt precies :thumbsup:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by TuttoTerreno »

nee, nog nul km. ben nog op de plaque aan 't wachten.
Maar op 15 juni vertrek ik op reis. Tegen dan moet de eerste oliewissel (1000km) een feit zijn.

heeft moeite gekost, want alles zou overal voor de komende weken volgeboekt zijn. :o

Locked