Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Blackbert »

Sinds dat ritje met de Husky Norden, omdat ze na enkele winters verwaarlozing protesteerde door vanalle vloeistoffen te verliezen:

Helemaal gestript van alles blauw en oranje
Gaatje in de radiator laten herstellen.
Helicoil voor 1 boutje van het oliefilterdeksel.
Tweedehandse H-pijp (collector uitlaat) wegens doorgeroest.
Bestelling gedaan bij KTM
Intussen kofferrek en delen frame waar ik aan kon: roest behandeld en terug zwart geverfd.
Afgebladderd koppelingsdeksel en waterpompdeksel gespoten.
Idem met alle uitlaatbuizen. Ne keer zien of dat iets uithaalt.
Nieuwe banden op de velgen gelepeld.
Nabestelling bij KTM: blok op de achteras gebroken.
Remklauw rechtsvoor vervangen door een bijna nieuwe, wegens teveel speling. Nieuwe blokken voor.
Waterpompas en -dichting vervangen
Kleppen nagekeken en 2 bijgesteld.
Nieuwe ketting en tandwielen

Zijn we der?
Nee.
Verse olie en koelvloeistof, propere bougies en luchtfilter, starten. Benzinelek.
2 weken eer ik de juiste o-ringen vond.
Rijden?
Nee.
Switch zijpikkel dood. Stekker gebrugd.
Serieus wringen om de tanks er weer op te krijgen, die groeien als ze er te lang naast staan.
Nog een akkefietje met de minpool aan de accu die niet vast genoeg zat.

Weer helemaal rijklaar.

Maar eigenlijk, onderhuids is ze smerig. Zeepwater en hoge druk doen het niet. Zou eigenlijk eens helemaal uit elkaar moeten. Ooit.

Dit efkes nav de fijne reacties in "dagtripfoto". :thumbsup:
grease up your baby for a ball on the hill

Stoffel
Posts: 476
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Stoffel »

Amai, daar is veel liefde in gekropen.
Dat eerste ritje zal wel deugd gedaan hebben :ricky:

Ben wel curieus hoe je het koppelingsdeksel heb gespoten, met 2 componenten verf?
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

User avatar
Schussboelie
Posts: 485
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Schussboelie »

Blackbert wrote: 22 Jul 2022 17:48Maar eigenlijk, onderhuids is ze smerig. Zeepwater en hoge druk doen het niet. Zou eigenlijk eens helemaal uit elkaar moeten. Ooit.
Flink werk geleverd! :thumbsup:
Voor het kuisen, kuipen en tanks eraf en laten stomen he.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by zappa »

Op klein onderhoudje geweest, zodat ik met een gerust hart een weekje weg kan :grin:
Die plek vet op mijne pad, die door de carterplaat kwam druppen, was een eigen fout door een kettingsmeeroverdosis , en na die dagen met + 33 ° vliegt dat naar voor en drupt dat door de carterplaat. = opgelost, netjes afgespoten in de garage en daar zagen ze dat er nergens een lek was behalve dat klein kettingtandwiel die zich een slazwierder waande.
Bandendruk, is dat wel oké ? aaaah nu wel. :thumbsup:
Olie okéa? aaah nu wel.
nief oliefilterke :thumbsup:
Ondertussen kwam ik tot de vaststelling dat ik ruim 440km gereden had, Tuur was al 50km aan 't klagen dat hij op reserve ging, tegen dat ik een naftpomp vond, bleek er maar plaats voor 17,5 l dus nog ruim nafte in de tank van 20 liter, Tuur is ne zuinigen :smitten:

Hop hop eindelijk nog eens motovakantie !
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Muug »

Kettingvet, ik had het u gezegd eh ☺

Stoffel
Posts: 476
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Stoffel »

Voila, eindelijk bij de nieuwe aanwinst de olie & filter vervangen.
Attachments
IMG_4960.jpg
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Muug »

Radiateurs op de zijkant. VTR1000?

Stoffel
Posts: 476
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Stoffel »

Muug wrote: 28 Jul 2022 12:48 Radiateurs op de zijkant. VTR1000?
Nope, heb ik wel overwogen. Maar tis een vfr800 van 2001 geworden.
In mijn ogen het laatste beste model van Vfr…met tandwiel aangedreven nokkenassen.
De latere Vfr modellen hebben ketting aangedreven nokkenassen en vtec, zeker dat laatste was niet mijn ding…
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Koeno »

Stoffel wrote: 28 Jul 2022 13:04 In mijn ogen het laatste beste model van Vfr…met tandwiel aangedreven nokkenassen.
Niet enkel in uw ogen... Ook in die van mij ;-)
Ik heb de snellere versie ervan gehad... De rode

Image

Domweg verkocht..... omdat mijn broek eigenlijk wat te klein was en ik overtuigd was dat het aan mijn slechte knie lag... :lipsrsealed2:
Moet toch één van de zaligste blokken geweest zijn waar ik al mee gereden heb...

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Blackbert »

Koeno wrote: 28 Jul 2022 13:17
Stoffel wrote: 28 Jul 2022 13:04 In mijn ogen het laatste beste model van Vfr…met tandwiel aangedreven nokkenassen.
Niet enkel in uw ogen... Ook in die van mij ;-)
Ik heb de snellere versie ervan gehad... De rode

Image

Domweg verkocht..... omdat mijn broek eigenlijk wat te klein was en ik overtuigd was dat het aan mijn slechte knie lag... :lipsrsealed2:
Moet toch één van de zaligste blokken geweest zijn waar ik al mee gereden heb...
Uw garage was wel wat aan de kleine kant precies, toen.
grease up your baby for a ball on the hill

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Koeno »

Ja moeilijk parkeren... altijd al wheelie'end tot tegen de muur :twisted:

Stoffel
Posts: 476
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Stoffel »

Koeno wrote: 28 Jul 2022 13:17
Stoffel wrote: 28 Jul 2022 13:04 In mijn ogen het laatste beste model van Vfr…met tandwiel aangedreven nokkenassen.
Niet enkel in uw ogen... Ook in die van mij ;-)
Ik heb de snellere versie ervan gehad... De rode

Image

Domweg verkocht..... omdat mijn broek eigenlijk wat te klein was en ik overtuigd was dat het aan mijn slechte knie lag... :lipsrsealed2:
Moet toch één van de zaligste blokken geweest zijn waar ik al mee gereden heb...
Ik had heimwee… in 2006 had ik zo een rode, eentje van 98, 2 jaar mee rondgebold en weggedaan voor een zx12r. Ik heb de Vfr altijd een beetje gemist.
Ik wist als er terug eentje kwam dat het een 2001 moest zijn met de laatste updates (geen handchoke meer, HISS,..). Dus toen deze op de markt kwam met onderhoudshistoriek heb ik niet getwijfeld.
Tis dat de bazin haar veto bij 2 moto’s gesteld heeft of er kwam nog een XRV750 van 96-98 bij… dan zou de garage voor mij compleet zijn :mrgreen:
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Mario »

proficiat!
heb ooit nog heel even met zo'n moto gereden (paar kilometer) en dat viel me niet tegen (was die van JeanD, weet niet of die hier nog lid is (geweest) )
we deden een ritje in Zeeland en hebben toen even van motor gewisseld
maar weet helemaal niet meer welke 'sensaties' ik erbij had (de motor bedoel ik, want dat was een van de grote bijzonderheden aan dat model) ; wel dat hij veel 'fietsiger' aanvoelde dan mijn toenmalige ZX7-R
dat verbaasde me echt; de Kawa leek daartegenover echt een lomp ding

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Wipr »

Proficiat met de VFR800, heb er ook nog zo ene gehad in het koningsblauw. Waanzinnig goede motorfiets. Zelfde model als hierboven beschreven. Was 1 van de enige motorfietsen waarbij km’s afmalen op de autostrade leuk was. Cruisen tegen 140/160 en iets meer rond middernacht op de E17, waar is den tijd. Toen de dieren nog konden spreken en van flitspalen, laat staan trajectcontroles, sprake was. Was een valse trage. Optrekken naar 6000rpm en het ging vlotjes vooruit. Doortrekken nog beter maar ik vond het echt een super motor. Waarom verkocht? Veel redenen om op te noemen maar allemaal sloegen ze kant noch wal en wou ik wellicht wat anders. Anders was daarom niet beter. Je weet pas wat je mist als je het niet meer hebt.

Veel rijplezier :ricky:

User avatar
Stefke
Posts: 2897
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Stefke »

Stoffel wrote: 28 Jul 2022 13:04 In mijn ogen het laatste beste model van Vfr…met tandwiel aangedreven nokkenassen.
En in mijn ogen is de laatste 750 RC36 dan weer de schoonste. Zou ik nog in huis durven halen.
Mijn collega heeft een Pan European op de kop getikt van de laatste reeks. Absolute nieuwstaat, alle onderhoudsfacturen erbij, 33000km en nooit regen gezien. :shock: Ge snapt niet dat zo'n moto 20 jaar lang zijn doel voorbijschiet...

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Muug »

De RC36II dus, de allermooiste inderdaad.

Die Pan: 800€? Of anders 1500 max. Ze zijn hypergoedkoop tegenwoordig.

Stoffel
Posts: 476
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Stoffel »

Stefke wrote: 28 Jul 2022 20:57
Stoffel wrote: 28 Jul 2022 13:04 In mijn ogen het laatste beste model van Vfr…met tandwiel aangedreven nokkenassen.
En in mijn ogen is de laatste 750 RC36 dan weer de schoonste. Zou ik nog in huis durven halen.
Mijn collega heeft een Pan European op de kop getikt van de laatste reeks. Absolute nieuwstaat, alle onderhoudsfacturen erbij, 33000km en nooit regen gezien. :shock: Ge snapt niet dat zo'n moto 20 jaar lang zijn doel voorbijschiet...
Smaken verschillen ;) . De rc36 heeft carbu’s en met al dat gedoe van E10 en dergelijke wou ik toch liever een injectie model…
Ik meen me te herinneren dat er voor de rc36 ooit eens iemand een NR750 Kuip gemaakt heeft…ultieme bike :w00t:
Die Pan 1100… is een legende …onverwoestbaar …
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Muug »

De Pan1100 is de allermooiste toermachine van de laatste dertig jaar.
Maar ik vrees dat het achter zo'n grote kuip toch wel ondraaglijk heet is op zomerse dagen.
Het lijkt me een prachtige bolide om ermee naar Spanje te zoeven, daar 5000km te rijden, en terug. Maar echt, ik zou 't niet durven vanwege het te warm hebben.
Het is ook een reden voor mij om géén Multistrada te kopen, of een BMW RT. Sterker nog, zelfs op de R1150GS met standaard ruit kreeg ik het vorig naar toen we naar de Vogezen reden mottig warm. Letterlijk!

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by F M »

Muug wrote: 29 Jul 2022 09:31 De Pan1100 is de allermooiste toermachine van de laatste dertig jaar.
Serieus ? :shock:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Muug »

Echt. 8-)
En in zijn tijd zeker de beste.
Maar wellicht naar huidige maatstaven heel lomp en log qua handling.

Locked