Moto roulette

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Moto roulette

Post by zappa »

Koeno wrote: 10 Jan 2022 16:46 Momenteel FM speel ik met hetzelfde idee als wat jij hier oppert...
790R is in BE tweedehands niet te vinden op dit moment (heb een pracht exemplaar zien verdwijnen vorige week). En eens zoeken om met zo'n 790 te rijden voelen of die mij ligt.
990 zou ik eens moeten rijden om die injectie te voelen (hoort ge toch veel horror over)
maat van mij heeft een tenere 700 dus die ga ik ook eens lief aankijken of een testrit mogelijk is...

misschien moet de tenere 700 of 790R toch maar de GSa & cb1000R & VTR1000 gaan vervangen...
hoe meer ik er over na denk... de laatste 4 jaar heeft mijn liefste wederhelft nog maar 1 keer meegereden voor een weekendje...
zot om altijd een duo in rekening te brengen, als duo eigenlijk maar zelden mee rijdt...

kijk alle meningen doen er toe: blijven roulette spelen mensen!!
Oke ik ben maar een vrouwmensch die altijd voorzichtig en zelfs té voorzichtig met ne moto rond tuf. Maar de keren dat ik met mijn 990 all/off road ging, dan was als ik hem recht hield (zo foute woordspeling :mrgreen: ) het wel de betere moto om door de slechts mogelijke putten en over giga bulten te rijden, vele beter zelfs dan mijn husa, die gaat wel meer wat passen opzij zetten en door zijn gewicht, vlieg je er wel mee door de lucht, de beek binnen bvb :oops: Natuurlijk voor mijn korte pootjes is zo'n hevig/hoog 990 machien met te veel top gewicht veel te zwaar, maar hij trok zich er overval door, zelf met de baanbandjes. Zou ik het zelfde doen met de 890 ? nee, die zijn vering is zeker niet wat de 990 had. Maar die 890 is wel veeeeeeel braver en vergevingsgezind als je in 3de wil aanzetten en geen zin hebt om te schakelen, zeker niet giftig, tenzij je aan zijn oor draait dan wordt hij wakker. De 890 zijn motor en karakter met de 990 zijn kunnen om door de putten te knallen zou ideaal zijn ;)

Als je uw GSA niet gaat houden en alleen een 701 met duo ? :dontknow:
sig nature

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Moto roulette

Post by Koeno »

bizar toch dat een minstens 10jaar oudere motor toch zo veel betere vering heeft?
Hoe was de voorrem van de KTM 990 zonder abs? was die makkelijk doseerbaar?

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Moto roulette

Post by Muug »

Helemaal niet bizar. KTM smeet met de 950 alles op tafel wat ze konden. Om een marktpositie te veroveren. Tegenwoordig werken ze elk model véél beter uit. Straatmodellen, zoals die van Zappa en FM, krijgen minder goei vering dan de R- versies. Ze doen dus exact wat vele anderen doen: eerst het publiek definiëren, dan de moto die erbij past.

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Moto roulette

Post by Stefke »

Koeno wrote: 09 Jan 2022 20:35 3. CRF 250/300 rally: 150kg niet veel vermogen, basic electronica... maarrrr misschien wat weinig umph op snelweg...
Haha, als ik moet kiezen... 8-)
Waarom moet een apparaat dat voornamelijk ingezet wil worden voor offroad toch 130 of meer halen op de snelweg??? :dontknow:
En waarom moet dat 70pk hebben als ge er maar 30 kunt gebruiken? :dontknow:
En Colin Chapman wist het 50 jaar geleden al: "Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere."
8-)

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Moto roulette

Post by Muug »

Stefke wrote: 10 Jan 2022 22:53
Koeno wrote: 09 Jan 2022 20:35 3. CRF 250/300 rally: 150kg niet veel vermogen, basic electronica... maarrrr misschien wat weinig umph op snelweg...
Haha, als ik moet kiezen... 8-)
Waarom moet een apparaat dat voornamelijk ingezet wil worden voor offroad toch 130 of meer halen op de snelweg??? :dontknow:
En waarom moet dat 70pk hebben als ge er maar 30 kunt gebruiken? :dontknow:
En Colin Chapman wist het 50 jaar geleden al: "Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere."
8-)
Omdat hij geen remork wil gebruiken om grote afstanden te overbruggen. Zodat de noppenbanden niet vierkant gereden worden.
Ah, het is de klassieke spreidstand waar hij mee worstelt. Hij zal wel ontdekken dat er eenvoudigweg géén oplossing is. Het is of/of, niet en/en.

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Moto roulette

Post by Koeno »

Goed nieuws Muug, dat had ik al ontdekt ;)
dus ik zoek (voor mijzelf) het meest ideale compromis...

Momenteel (puur theoretisch) heeft een T700 het grootste voordeel in mijn ogen...
weegt natuurlijk nog steeds 200kg maar dat is zo eventjes 70kg minder als mijn GSa.

Op een strakke 2de plaats staat een KTM 990 ADV, omdat het hart ook meespeelt.
Na bijna 20jaar ben ik gewend geraakt aan het uiterlijk en durf ik zelfs zeggen dat dat gewoon een schone motor is...

Op derde plaats momenteel 790R omdat sjah, dat moet gewoon...

En ergens daartussen zweeft nog steeds de crf250rally of crf300rally...
Het enige waar ik dan wat tegen op zie: met de remork op en af is wat meer tijdverlies voor mij.
Remork staat niet hier thuis, en dan moet je op locatie van de rit toch kunnen omkleden want met modderkledij in de auto stappen gaat niet geapprecieerd worden door leasing maatschappij...

't ding is dat niet elke rit een pure modderrit is natuurlijk, al durf ik mij daar precies meer en meer in riskeren :lipsrsealed2:

Na wat babbelen gisterenavond staat zelfs inruil van de GSa momenteel open voor discussie...
Alsook in ruil van CB1000R en verkoop vtr en indien nodig zelfs sevenfifty...
eigenlijk is momenteel de circuit motor de enige die nog relatief zeker is van zijn verblijf...

Transalp-projecte wordt binnenkort te koop gezet...

Knopen worden langzaam aan gehakt... zeeer langzaam aan :D

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Moto roulette

Post by F M »

Koeno wrote: 10 Jan 2022 22:20 bizar toch dat een minstens 10jaar oudere motor toch zo veel betere vering heeft?
Ik durf dat te betwijfelen. Zoals al gezegd heb ik veel op youtube gekeken tijdens de aankoop van mijn 790. De 790R werd hier en daar vergeleken met de 950/990. Alle vergelijkingen resulteerden in het voordeel van de 790R. Wat eigenlijk ook wel zou moeten; als KTM zo veel jaren later een mindere motor op de markt gebracht had, dan zou dat een blamage zijn.

Niet vergeten dat Zappa de straatversie heeft, zoals ik. Die vering is inderdaad minder dan bij de R en de 950/990. Die is goedkoper en meer op de straat gericht.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Schussboelie
Posts: 485
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Moto roulette

Post by Schussboelie »

Koeno wrote: 11 Jan 2022 09:02Momenteel (puur theoretisch) heeft een T700 het grootste voordeel in mijn ogen...
weegt natuurlijk nog steeds 200kg maar dat is zo eventjes 70kg minder als mijn GSa.

Op een strakke 2de plaats staat een KTM 990 ADV, omdat het hart ook meespeelt.
Na bijna 20jaar ben ik gewend geraakt aan het uiterlijk en durf ik zelfs zeggen dat dat gewoon een schone motor is...

Op derde plaats momenteel 790R omdat sjah, dat moet gewoon...
Ik ben uiteraard zwaar bevooroordeeld, laat dat duidelijk zijn, maar dat gezegd zijnde ben ik het niet helemaal eens met je volgorde tenzij je toch één van je andere straatmotoren gaat houden.
In het andere geval zou volgens mij de 790R duidelijk op 1 moeten staan en de T7 op 3.
Last edited by Schussboelie on 11 Jan 2022 10:14, edited 1 time in total.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Moto roulette

Post by Koeno »

Omdat voor jou de 790R op de baan zoveel beter is als de T7 en de T7 offroad maar gering beter is als de 790R?

User avatar
Schussboelie
Posts: 485
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Moto roulette

Post by Schussboelie »

Inderdaad.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Moto roulette

Post by Muug »

En de 890R zal nog zoveel beter zijn.

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Moto roulette

Post by F M »

Okkazies, Muug, okkazies ! De 890 is te recent.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Moto roulette

Post by Muug »

F M wrote: 11 Jan 2022 14:30 Okkazies, Muug, okkazies ! De 890 is te recent.
aja, sorry, lol :grin:

User avatar
Schussboelie
Posts: 485
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Moto roulette

Post by Schussboelie »

Koeno wrote: 11 Jan 2022 10:07 Omdat voor jou de 790R op de baan zoveel beter is als de T7 en de T7 offroad maar gering beter is als de 790R?
Eigenlijk wil ik jou gewoon de mijne verpatsen zodat ik ne 890 (eventueel Rally) kan kopen. :angel:
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Moto roulette

Post by F M »

Schussboelie wrote: 11 Jan 2022 14:54
Koeno wrote: 11 Jan 2022 10:07 Omdat voor jou de 790R op de baan zoveel beter is als de T7 en de T7 offroad maar gering beter is als de 790R?
Eigenlijk wil ik jou gewoon de mijne verpatsen zodat ik ne 890 (eventueel Rally) kan kopen. :angel:
Dus eigenlijk wou je zeggen dat de 790R off road ook veel beter is dan de T7 ? :mrgreen:
I am confused. Oh no, maybe not!

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Moto roulette

Post by Koeno »

Schussboelie wrote: 11 Jan 2022 14:54
Koeno wrote: 11 Jan 2022 10:07 Omdat voor jou de 790R op de baan zoveel beter is als de T7 en de T7 offroad maar gering beter is als de 790R?
Eigenlijk wil ik jou gewoon de mijne verpatsen zodat ik ne 890 (eventueel Rally) kan kopen. :angel:
Waar spreken we af voor de testrit, en quanta kosta? :whistling:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Moto roulette

Post by Muug »

Koeno wrote: 11 Jan 2022 15:02
Schussboelie wrote: 11 Jan 2022 14:54
Eigenlijk wil ik jou gewoon de mijne verpatsen zodat ik ne 890 (eventueel Rally) kan kopen. :angel:
Waar spreken we af voor de testrit, en quanta kosta? :whistling:
Eigenlijk kost een testrit zo'n 1000 euro, ongeveer. :lipsrsealed2: Ik was u dat vergeten aanrekenen. :?

User avatar
Schussboelie
Posts: 485
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Moto roulette

Post by Schussboelie »

Muug wrote: 11 Jan 2022 16:47
Koeno wrote: 11 Jan 2022 15:02

Waar spreken we af voor de testrit, en quanta kosta? :whistling:
Eigenlijk kost een testrit zo'n 1000 euro, ongeveer. :lipsrsealed2: Ik was u dat vergeten aanrekenen. :?
Dat lijkt me een faire basisprijs voor een testrit. :lol:
Ge zegt maar wanneer, jij zit ergens in Oost-Vlaanderen als ik me niet vergis?
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Moto roulette

Post by Koeno »

Schussboelie wrote: 11 Jan 2022 16:51 Dat lijkt me een faire basisprijs voor een testrit. :lol:
Ge zegt maar wanneer, jij zit ergens in Oost-Vlaanderen als ik me niet vergis?
Oost vlaanderen indeed, geen idee of jij liever warmer weer afwacht? :p

Muug wrote: 11 Jan 2022 16:47
Koeno wrote: 11 Jan 2022 15:02

Waar spreken we af voor de testrit, en quanta kosta? :whistling:
Eigenlijk kost een testrit zo'n 1000 euro, ongeveer. :lipsrsealed2: Ik was u dat vergeten aanrekenen. :?
Hmmm, ik zie waar de verwarring vandaan kan komen , maar een testrit kost niks nada noppens

anders ga ik u toch iets moeten aanreknen om met mijn van goud gemaakte koe te rijden...

Werner
Posts: 217
Joined: 05 Jan 2013 06:54

Re: Moto roulette

Post by Werner »

Ik begrijp het niet zo goed...
In de loop der jaren heb ik op sommige momenten ook meerdere moto's gehad
die ik niet allemaal kon houden en bijgevolg keuzes moest maken dewelke buiten moest
en dewelke mocht blijven.
Op geen enkel ogenblik is het ooit bij mij opgekomen om daaromtrent her en der
raad te gaan vragen omdat het per slot van rekening jijzelf bent die best weet welke
moto het beste bij jou past en die je het liefste zou willen houden.
En op het gevaar af een hoop bagger naar mijn hoofd te krijgen: indien het niet je bedoeling was om eventjes je hele handel te showen, maak dan zelf je keuze en trek je van andermans "raad" niets aan.

Post Reply