Moto roulette
Posted: 09 Jan 2022 20:35
Kom kom, wat peper opt forum, wat voer voor discussie.
Wat hersenvoer....
Momenteel staat er in mijn garage/tuinhuis/hangarke iets te veel moto's (het aantal maakt even niet uit).
Ik speel meer en meer met de GSa in de modder, maar dat ding weegt soms toch wel veel...
Er zijn wel wat mogelijkheden natuurlijk, maar 1 ding staat vast: de GSa blijft. (alleh denk ik momenteel toch).
GSa is op de baan en met duo gewoon gemakkelijk voor weekendjes weg enzo...
Sowieso wil ik bij de "grotere" merken blijven... zelfs KTM voelt al als een sprong in het duister...
Dus ik zie voor mezelf 3 mogelijkheden (en ik gok dat jullie er nog wat zullen toevoegen).
Follow me through:
1. Ik heb hier een puzzel van een transalp staan: ik mis velgen, kuipwerk in stukjes en geen idee hoe goed het motorblok is;
Maar ik knutsel graag, maar de kosten gaan natuurlijk oplopen... als ik mij ooit bedenk is dat ppuuurrrr verlies... en dat ding is ondertussen ook bijna 30 jaar oud....
En natuurlijk: geen electronica :p
2. Tenere 700 staat hier heeeeel hoog aangeschreven, niet te veel poespas maar schoon masjien...
Maar ga ik zo'n modern/schoon/nieuw spul wel durven allraod gebruiken?
en aangezien 90% van mijn kilometers solo zijn, gaat die dan niet mijn gsa vervangen?
3. CRF 250/300 rally: 150kg niet veel vermogen, basic electronica... maarrrr misschien wat weinig umph op snelweg...
4. Ktm 690 enduro / Husqvarna 701 /... soortgelijks: beetje spartaan misschien voor mij?
5. KTM 950/990 om één of ander reden al sinds ik de Varadero ooit kocht bijten die spullen in mijn been...
maar dan mag de GSa buiten, zo'n 950/990 voelt voor mij iets of wat hetzelfde aan...
wat heb ik net bewezen?
1. ik kan niet tellen
2. Ik zit met het probleem dat ik aan elke motor moet wennen... dus een testrit vind ik altijd moeilijk....
mijn eerste rit op een r1200Gsa was voor mij genoeg om te zeggen dat ik bij een varadero ging blijven...
een 2e & 3e rit deden mijn ogen open gaan... Dus testritten als vergelijk zal misschien wel iets brengen, maar heoveel?
+ een testrit die ook offroad gaat zal wss niet geappriceerd worden bij verkopers...
3. Mijn gedachten veranderen van dag tot dag nog altijd, het voordeel? ik moet niet echt nu beslissen...
optie 2 & 3 kunnen altijd gebeuren. Optie 1 is lastiger want transalp neemt plaats in tuinhuis in beslag, en de onderdelen die ik wil upgraden zijn niet altijd 2de hands te vinden...
Dus voeg jullie logisch verstand eens toe aub
wat zie ik over het hoofd, wat kan helpen de knoop te hakken?
Ik besef ook dat een motor nu kopen/verkopen niet betekend dat ik later niet iets anders kan terug kopen of verkopen...
Maar ik wil mijn huidige systeem (praktisch zonder verlies) blijven werken :p
Wat hersenvoer....
Momenteel staat er in mijn garage/tuinhuis/hangarke iets te veel moto's (het aantal maakt even niet uit).
Ik speel meer en meer met de GSa in de modder, maar dat ding weegt soms toch wel veel...
Er zijn wel wat mogelijkheden natuurlijk, maar 1 ding staat vast: de GSa blijft. (alleh denk ik momenteel toch).
GSa is op de baan en met duo gewoon gemakkelijk voor weekendjes weg enzo...
Sowieso wil ik bij de "grotere" merken blijven... zelfs KTM voelt al als een sprong in het duister...
Dus ik zie voor mezelf 3 mogelijkheden (en ik gok dat jullie er nog wat zullen toevoegen).
Follow me through:
1. Ik heb hier een puzzel van een transalp staan: ik mis velgen, kuipwerk in stukjes en geen idee hoe goed het motorblok is;
Maar ik knutsel graag, maar de kosten gaan natuurlijk oplopen... als ik mij ooit bedenk is dat ppuuurrrr verlies... en dat ding is ondertussen ook bijna 30 jaar oud....
En natuurlijk: geen electronica :p
2. Tenere 700 staat hier heeeeel hoog aangeschreven, niet te veel poespas maar schoon masjien...
Maar ga ik zo'n modern/schoon/nieuw spul wel durven allraod gebruiken?
en aangezien 90% van mijn kilometers solo zijn, gaat die dan niet mijn gsa vervangen?
3. CRF 250/300 rally: 150kg niet veel vermogen, basic electronica... maarrrr misschien wat weinig umph op snelweg...
4. Ktm 690 enduro / Husqvarna 701 /... soortgelijks: beetje spartaan misschien voor mij?
5. KTM 950/990 om één of ander reden al sinds ik de Varadero ooit kocht bijten die spullen in mijn been...
maar dan mag de GSa buiten, zo'n 950/990 voelt voor mij iets of wat hetzelfde aan...
wat heb ik net bewezen?
1. ik kan niet tellen
2. Ik zit met het probleem dat ik aan elke motor moet wennen... dus een testrit vind ik altijd moeilijk....
mijn eerste rit op een r1200Gsa was voor mij genoeg om te zeggen dat ik bij een varadero ging blijven...
een 2e & 3e rit deden mijn ogen open gaan... Dus testritten als vergelijk zal misschien wel iets brengen, maar heoveel?
+ een testrit die ook offroad gaat zal wss niet geappriceerd worden bij verkopers...
3. Mijn gedachten veranderen van dag tot dag nog altijd, het voordeel? ik moet niet echt nu beslissen...
optie 2 & 3 kunnen altijd gebeuren. Optie 1 is lastiger want transalp neemt plaats in tuinhuis in beslag, en de onderdelen die ik wil upgraden zijn niet altijd 2de hands te vinden...
Dus voeg jullie logisch verstand eens toe aub
wat zie ik over het hoofd, wat kan helpen de knoop te hakken?
Ik besef ook dat een motor nu kopen/verkopen niet betekend dat ik later niet iets anders kan terug kopen of verkopen...
Maar ik wil mijn huidige systeem (praktisch zonder verlies) blijven werken :p