Effe voorstellen

Who's who? Wie is wie? Wie is wat? Wat is wie? Wie weet wie wie is?
ciba
Posts: 5
Joined: 02 Mar 2022 13:58

Effe voorstellen

Post by ciba »

Mijn naam is Steven, maar ga al jaren door als Ciba (al ettelijke jaren, want heb er zelf al 41 :lol: ).

Een dikke 15 jaar geleden gestart met het rijden, eerst met een 125cc voor woon werk verkeer richting Brussel. Heel snel gezien dat 125cc niet voldoende was voor wat ik nodig had en de overstap gemaakt naar een rijbewijs en een kawasaki versys.

Maar toen raakte mijn toenmalige madam zwanger, en naar het schijnt mag je geen Maxi Cosy op een motor plaatsen, dus stond de motor stil... zo stil dat we hem uiteindelijk verkocht hebben.

Tijdens de zomer van 2020, mijn dochter is dan 10 jaar... Beslist om terug een motor te kopen, terug een versys, deze keer zonder het idee er een maxi cozy op te zetten, maar met de dochter achterop.

We rijden nu voor het plezier, en regelmatig ook woon werk verkeer.
Het offroad verhaal triggert mijn nieuwsgierigheid, ik durf dan al wel eens een veld wegje in te rijden, beetje gravel mee te nemen, of gewoon op cursus offroad te gaan.


Zelf is mijn startbasis Booischot nabij Heist op den berg. Wie eens een toer doet... en een bijrijder zoekt... Let me know
versys.jpg

User avatar
Muug
Posts: 11772
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Effe voorstellen

Post by Muug »

Hey Ciba,

de oorsprong van die nickname vereist toch wat meer aandacht hoor. :grin:

Welkom op dit kleine forum waar men zelden niet off-topic gaat. :lol:

Ge zijt duidelijk van de verkeerde kant van Brussel, hoewel er hier een pak zitten die dat gaan tegenspreken. :whistling:

Het gebeurt zelden dat er hier forumsgewijs een rit wordt georganiseerd, wat niet gezegd is dat er achter de schermen niet wordt afgesproken. Binnen een maand of 2-3 wordt de vijfde editie van de MotorPraat-rit (MPR5) gereden, regio Henegouwen. Daar moet nog een datum voor vastgepind worden.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1217
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Effe voorstellen

Post by TuttoTerreno »

welkom, tweede busschotteneer op dees forum.

:w00t:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Effe voorstellen

Post by F M »

Howla, al 41?

Wat een jonkie, zullen er veel hier zeggen.😅

Welkom, van dezelfde kant van Brussel. :thumbsup:
I am confused. Oh no, maybe not!

ciba
Posts: 5
Joined: 02 Mar 2022 13:58

Re: Effe voorstellen

Post by ciba »

41 jaar is inderdaad relatief he, voor mijn dochter ben ik nen oude zak, voor mijn eigen in de fleur van mijn leven ;)


Ciba is me ooit toegewezen op cm kamp als 12 jarige, omdat ik geen dag weg kon zonder mijn "kunsttranen". Was toen zo blind als een mol, en de toenmalige lenzen waren nieg van die kwaliteit dat je ze kon dragen zonder extra vocht. Ciba Vision was toen het merk, en ciba is blijven plakken. Ondertussen geniet ik al jaren van een goeie laser behandeling, dus die lastige lenzen hebben we niet meer nodig.


Busschot....sinds een jaar of 8 mijn thuishaven. Van Melsbroek naar hier gekomen voor de liefde.

Morgen nog es genieten van het goeie weer.

Koeno
Posts: 3203
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Effe voorstellen

Post by Koeno »

Tuurlijk is dat relatief... ge zijt gewoon oud... :lol:
Verdekke hier moet dringend wat jonger volk komen...

Ik ben precies het jongst (actieve) lid nog altijd :p

alleszins:
Welkom!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Effe voorstellen

Post by OzzePaa »

Nog ne tegenspreker ivm "beste kanten van Brussel", hier : HodB is al bijna de Keimpe ;) :thumbsup:
Welkom Ciba :!:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1217
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Effe voorstellen

Post by TuttoTerreno »

Acht jaar geleden... toen was ik er wel al een tijdje vertrokken.

Maar misschien dat ik er dees jaar nog eens motorgewijs geraak - da's al een heel tijdje geleden...

@OzzePaa : het is helemaal de (Zuider-)Kempen: https://nl.wikipedia.org/wiki/Kempen_(streek)

User avatar
Muug
Posts: 11772
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Effe voorstellen

Post by Muug »

Lenzen... heb ik nooit kunnen dragen.

Maar naar 't schijnt is er een nog betere oplossing voor mijn afwijking: àndere lenzen laten steken. :? Maar ga'k nog efkes mee wachten.

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Effe voorstellen

Post by Marsman »

ciba wrote: 02 Mar 2022 21:11 Busschot....sinds een jaar of 8 mijn thuishaven. Van Melsbroek naar hier gekomen voor de liefde.
Melsbroek begot.

Da's hier justekes achter den hoek ;)
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Bij
Posts: 436
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Effe voorstellen

Post by Bij »

Ciba,
Ook vanuit de voorkempen van harte welkom hier :grin:
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Effe voorstellen

Post by F M »

Muug wrote: 03 Mar 2022 10:33 Lenzen... heb ik nooit kunnen dragen.

Maar naar 't schijnt is er een nog betere oplossing voor mijn afwijking: àndere lenzen laten steken. :? Maar ga'k nog efkes mee wachten.
Ik heb eerst mijn ogen laten laseren (van -12 en -13 naar ongeveer 0)
Later opnieuw bij- en verziend geworden, en ook nog cataract gekregen. Sindsdien ook nog eens nieuwe lenzen ingeplant.
En dan draag ik ook nog constant een multifocale bril...


Dat was om ons nieuw forumlid even te laten proeven van het gebruikelijke afwijken van het onderwerp. :mrgreen:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11772
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Effe voorstellen

Post by Muug »

F M wrote: 03 Mar 2022 14:12 Ik heb eerst mijn ogen laten laseren (van -12 en -13 naar ongeveer 0)
Later opnieuw bij- en verziend geworden, en ook nog cataract gekregen. Sindsdien ook nog eens nieuwe lenzen ingeplant.
En dan draag ik ook nog constant een multifocale bril...
Dus van quasi stekeblind van floe-igheid naar quasi nul. Niet slecht! Op wa leeftijd was da?

offtopic? Waaro? :dontknow:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Effe voorstellen

Post by F M »

Muug wrote: 03 Mar 2022 15:05
F M wrote: 03 Mar 2022 14:12 Ik heb eerst mijn ogen laten laseren (van -12 en -13 naar ongeveer 0)
Later opnieuw bij- en verziend geworden, en ook nog cataract gekregen. Sindsdien ook nog eens nieuwe lenzen ingeplant.
En dan draag ik ook nog constant een multifocale bril...
Dus van quasi stekeblind van floe-igheid naar quasi nul. Niet slecht! Op wa leeftijd was da?
Ik denk in 1994, dus ik was 34 toen. Let wel, het was nog quasi-experimenteel. OzzePaa zou het zeker niet hebben laten doen :whip: . De jaren daarna hebben ze de techniek gevoelig verbeterd, en nu is die ingreep niet meer zo pijnlijk, geneest veel sneller en vraagt veel minder nazorg.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
den Bullet
Posts: 1475
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Effe voorstellen

Post by den Bullet »

F M wrote: 03 Mar 2022 14:12
Ik heb eerst mijn ogen laten laseren (van -12 en -13 naar ongeveer 0)
Later opnieuw bij- en verziend geworden, en ook nog cataract gekregen. Sindsdien ook nog eens nieuwe lenzen ingeplant.
En dan draag ik ook nog constant een multifocale bril...


Dat was om ons nieuw forumlid even te laten proeven van het gebruikelijke afwijken van het onderwerp. :mrgreen:
Zelfde parcours (van -8,50 en -8,75 naar ongeveer nul)
7 jaar later een nieuwe correctie (aan een tiende van de prijs) en pas daarna cataract geconstateerd, met een tijdje lenzen als 'wachtmiddel' tot de cataract ver genoeg gevorderd was voor een terugbetaalde operatie (inplanting nieuwe lenzen). Die contactlenzen mocht ik een maand lang 24 op 7 dragen, dus zonder die uit te nemen. Op elk oog (ze hebben er maar twee gevonden :dontknow: ) telkens zo 'n drie maand en niks nada probleem mee gehad. Deze heb ik gekregen van de oftalmoloog en denk niet dat die in de handel te verkrijgen zijn.
En eveneens een multifocale bril nu (één oog bijziend, het andere verziend ... :? maar niet veel).

En hiermee ben ik niét afgeweken van F M zijn post! :ugeek:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Effe voorstellen

Post by F M »

den Bullet wrote: 03 Mar 2022 16:06 Op elk oog (ze hebben er maar twee gevonden :dontknow: )
:grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Effe voorstellen

Post by OzzePaa »

F M wrote: 03 Mar 2022 15:15 .... ik was 34 toen. Let wel, het was nog quasi-experimenteel. OzzePaa zou het zeker niet hebben laten doen :whip: ...
Nee indeed : als er mee te leven was, zouden ze er niet moeten aan beginnen hebben :lol:
En van visuele problemen kan ik meeklappen hé :roll:
Vant prille levensbegin zo bijziend als een ... euhhh ... mol uit Mol :mrgreen:
Altijd gebrild, met tijdens de apenjaren poging om zonder te doen wegens te groot nerd-gehalte mét :mrgreen: :pillepalle:
Jaar of 10 geleden 3 (DRIE) keer op één jaar netvliesloslating aan rechter exemplaar gehad. Laatste keer bij inchecken voor de home-flight op vliegveld van Madeira. Niet opbeurend datte ... :whistling:
Niet-gecorrigeerde kunststoflens laten steken en jaren later ook de linker wegens katarakt.
Met ouder worden wordt iedereen VER-ziend. Als je dan al bijziend bent compenseert dat formidabel tof. Iets aan je ogen laten dien vóór enigszinds "gevorderde" leeftijd betekent later opnieuw er aan laten frunniken.
Ben nu perfect happy met m'n kijkers : zie nu beter dan toen ik 34 was ;)
Geen leesbril vandoen voor afstanden van 10cm tot 40cm en
bril eigenlijk alleen nog op bij besturen motorvoertuigen of iemand te herkennen aan de overkant van de straat.
Over lenzen heb ik echter geen zinnig woord te zeggen, behalve dat het me altijd maar een gedoe leek (zonen allebei adepten dus ik weet wel wat het inhoudt) , en ook wel wegens (onnodige) ingebakken schrik om de oogbol zelf aan te raken :?
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
den Bullet
Posts: 1475
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Effe voorstellen

Post by den Bullet »

Bon, dan een vraagske aan al de belas(z)erden hier: hoe is het met het vertrouwen over het huidig zicht vanop de moto?
Bij mij al bijna 20 jaar nihil (de overgebleven "Elisabeffers" kunnen dat bevestigen tot hun grote gramschap ...).
Een van de redenen waarom 't schaap op stal blijft staan 😥

Stoffel
Posts: 479
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Effe voorstellen

Post by Stoffel »

@ Ciba: welkom ;)
Met het topic over de ogen, heb ik geen ervaring…dat laat ik aan andere over ;)
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

User avatar
Muug
Posts: 11772
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Effe voorstellen

Post by Muug »

den Bullet wrote: 03 Mar 2022 23:29 Bon, dan een vraagske aan al de belas(z)erden hier: hoe is het met het vertrouwen over het huidig zicht vanop de moto?
Bij mij al bijna 20 jaar nihil (de overgebleven "Elisabeffers" kunnen dat bevestigen tot hun grote gramschap ...).
Een van de redenen waarom 't schaap op stal blijft staan 😥
Bullet, misschien is 't de moment om uw vraag toch in een andere topic te stellen. ;)

Post Reply