Vraag over TomTom 550

Zolang er maar knopjes aan zitten
Post Reply
Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Vraag over TomTom 550

Post by Mario »

Iemand enig idee wat ongeveer de autonomie is van zo'n toestel ?
heb er een en ben van plan om er in juni ettelijke dagen mee in Frankrijk rond te rijden

nu, je kunt dat met je motor (accu ?) verbinden maar is blijkbaar een redelijk moeilijke (en relatief dure) "operatie", dus vroeg ik me af of het toestel het 4 à 5 uur uithoudt met de eigen batterij ?

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Vraag over TomTom 550

Post by TuttoTerreno »

er bestaat een redelijk grote kans dat er ergens op uw guzzi een vrije (superseal) stekker hangt om zoiets op aan te sluiten.

Bij de V85TT steekt die vlak naast de batterij, bij de V7 zou ie ook ergens vooraan kunnen hangen.

User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Vraag over TomTom 550

Post by Muug »

vier vijf uur jawel, dat lukt. Bewonderingswaardiig. :thumbsup:

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Vraag over TomTom 550

Post by F M »

Ook als je bluetooth connectie hebt naar een headset?

Ik zou er niet op rekenen dat je er een dag mee doorkomt.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Bij
Posts: 436
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Vraag over TomTom 550

Post by Bij »

Mario,
Heb je al eens nagevraagd bij den Delta Motor in de otterstraat?
Die manne kennen dat en dan is dat ineens proper in orde. ;)
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Vraag over TomTom 550

Post by Mario »

Bij wrote: 29 Apr 2022 12:17 Mario,
Heb je al eens nagevraagd bij den Delta Motor in de otterstraat?
Die manne kennen dat en dan is dat ineens proper in orde. ;)
ja, deze week contact mee gehad en... ze willen er niet aan werken
ze doen enkel nog moto's (of scooters) die ze zelf verkocht hebben ; te veel werk en moeten dus weigeren :(

ik ga nu naar een dealer in Brussel
merci voor de antwoorden !

TuttoTerreno,
ik denk dat er op deze Guzzi's (V7 III) niet zo'n stekker zit, maar zal het eens van nabij proberen te bekijken

User avatar
Bij
Posts: 436
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Vraag over TomTom 550

Post by Bij »

Dat is spijtig Mario.
Is nochthans een goede dealer (mijn ervaring hé)
Ik heb bij mijne V85 afgetakt in het dashboard achter de USB aansluitingen (op aangeven van Sander van Delta Motor)
Ge moet uw zadel er eens afpakken en zoek dan in de buurt vanuw batterij. Misschien is er daar wel een mogelijkheid om aansluiting te maken.
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Vraag over TomTom 550

Post by TuttoTerreno »

Mario wrote: 29 Apr 2022 12:35

TuttoTerreno,
ik denk dat er op deze Guzzi's (V7 III) niet zo'n stekker zit, maar zal het eens van nabij proberen te bekijken
de eerste google hit :
https://www.guzzisti.de/forum/topic/137 ... -sitzbank/

met foto's...

't is wel een V7 II , maar ik geloof niet dat ze dat voor de recentere III geschrapt hebben - de stekker kan eventueel wel op een andere plaats steken (vooraan aan de kabelboom, onder de tank, whatever).

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Vraag over TomTom 550

Post by Mario »

Bij wrote: 29 Apr 2022 12:47 Dat is spijtig Mario.
Is nochthans een goede dealer (mijn ervaring hé)
Ik heb bij mijne V85 afgetakt in het dashboard achter de USB aansluitingen (op aangeven van Sander van Delta Motor)
Ge moet uw zadel er eens afpakken en zoek dan in de buurt vanuw batterij. Misschien is er daar wel een mogelijkheid om aansluiting te maken.
dat betwijfel ik niet, maar 't is wel jammer dat er voor hen blijkbaar niets anders op zit dan het zo aan te pakken
hij was wel vriendelijk aan de telefoon en wat geambeteerd ook maar bon, ik heb normaal gezien een andere oplossing gevonden (of die ook zo goed is, zal ik u misschien later kunnen zeggen :) ; 't is in alle geval een grotere dealer. Het kleinschalige bij Delta trok me ook wel aan)

ik vond deze link : https://www.guzzitech.com/forums/thread ... iis.17847/ .
als het klopt zou dat op een III dus niet noodzakelijk aanwezig zijn ; maar ik ga toch eens kijken bij de mijne

User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Vraag over TomTom 550

Post by Muug »

F M wrote: 29 Apr 2022 11:59 Ook als je bluetooth connectie hebt naar een headset?

Ik zou er niet op rekenen dat je er een dag mee doorkomt.
Als die enkel wat route-aanwijzingen moet geven jazeker. Been there, done that.
Zeker een uur of vijf. Acht ongetwijfeld niet.

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Vraag over TomTom 550

Post by Mario »

ja, ik zal toch alleen rijden en hoef niet per se onderweg een radiozender te horen (alhoewel, na 3 uur alleen motorgeluid en geraas van de wind wil je misschien toch eens iets anders horen)
verder hoop ik mijn ritten toch te beperken tot 'officieel' 4 à 5 uur (wat in de praktijk ongetwijfeld 6 uur of zo zal worden)

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Vraag over TomTom 550

Post by TuttoTerreno »

Mario wrote: 29 Apr 2022 13:58
ik vond deze link : https://www.guzzitech.com/forums/thread ... iis.17847/ .
als het klopt zou dat op een III dus niet noodzakelijk aanwezig zijn ; maar ik ga toch eens kijken bij de mijne
het twaalfde antwoord op die draad:
I can state absolutely definitely that the V7iii does NOT have a TomTom plug hidden away somewhere. However, under the seat there is a spare plug which has switched 12v on it. It's there to acomodate an OEM Guzzi USB socket. Their USB socket price is extortionate. However, I'm using the plug to power my TomTom and an after-market USB socket. Will carefully secrete the wiring along the frame under the tank and mount both on my handlebars. There is 12v on that plug - NOT 5v, the output from a USB.

dat is dus de superseal stekker waarvan sprake. Wat ge nodig hebt is een superseal plugje voor uwen tomtom draad en kees closed.

voor zo'n stekkertje, eerste treffer bij amazon:
https://www.amazon.de/GTIWUNG-Connector ... 0cnVl&th=1

zelf de draad aan zo'n stekker krimpen gaat ook wel, maar daar hedde ofwel het juste gerief (krimptang) voor nodig ofwel handiger zijn dan ik (die lat ligt niet hoog, toegegeven).

Post Reply