De ultieme rit
Posted: 07 May 2022 19:34
We schrijven zondagvoormiddag 24 april 11u .
Ik kom terug van een mooie rit en op een stuk recht en verlaten landbouwweggetje werp ik nog een snelle
blik op de - op de tank - gemonteerde gps en toen ging het licht uit.
Ben terug tot bewustzijn gekomen toen ze mij in de MUG stouwden.
Achteraf is gebleken dat ik recht op een gemetste duiker ben gereden...
Een chauffeur van de belbus heeft mij daar gevonden en de hulpdiensten verwittigd.
De rest van de dag hebben ze op de IC voor mijn leven gevochten en met succes. Na 8 dagen op die dienst
mocht ik naar een "gewone" kamer en nog eens 4 dagen later naar een revalidatiecentrum, waar ik nu een
waarschijnlijk maandenlange herstelperiode tegemoet ga.
De gevolgen van de klap zijn niet min; een kleine bloemlezing:
- hersenbloeding, gelukkig gestabiliseerd
- 2 halswervels beschadigd
- L-klaplong
- 4 gebroken ribben
- L knie zwaar gekneusd
- open voetbreuk links
- onderste ruggewervels beschadigd
- bekken gebroken en gedeeltelijk versplinterd
Dat zal dus bijgevolg het einde zijn van een - tot nu toe - lang en foutloos parcours.
Want indien ik er echter ooit aan zou denken om terug op een moto te stappen dan belooft mijn echtgenote op
diezelfde dag nog haar koffers te pakken ...
Wat de motor betreft: die verkeerde in showroomconditie maar daar zal nu wat werk aan zijn.
Bij gelegenheid stuur ik wel eens wat pics, maar ik heb het er mentaal nog te moeilijk mee.
Hij wordt sowieso verkocht, ofwel in zijn huidige staat, ofwel hersteld, daar ben ik nog niet uit.
Indien er eventueel interesse zou bestaan bij de forumleden, laat maar iets horen.
Het ga jullie goed.
Ik kom terug van een mooie rit en op een stuk recht en verlaten landbouwweggetje werp ik nog een snelle
blik op de - op de tank - gemonteerde gps en toen ging het licht uit.
Ben terug tot bewustzijn gekomen toen ze mij in de MUG stouwden.
Achteraf is gebleken dat ik recht op een gemetste duiker ben gereden...
Een chauffeur van de belbus heeft mij daar gevonden en de hulpdiensten verwittigd.
De rest van de dag hebben ze op de IC voor mijn leven gevochten en met succes. Na 8 dagen op die dienst
mocht ik naar een "gewone" kamer en nog eens 4 dagen later naar een revalidatiecentrum, waar ik nu een
waarschijnlijk maandenlange herstelperiode tegemoet ga.
De gevolgen van de klap zijn niet min; een kleine bloemlezing:
- hersenbloeding, gelukkig gestabiliseerd
- 2 halswervels beschadigd
- L-klaplong
- 4 gebroken ribben
- L knie zwaar gekneusd
- open voetbreuk links
- onderste ruggewervels beschadigd
- bekken gebroken en gedeeltelijk versplinterd
Dat zal dus bijgevolg het einde zijn van een - tot nu toe - lang en foutloos parcours.
Want indien ik er echter ooit aan zou denken om terug op een moto te stappen dan belooft mijn echtgenote op
diezelfde dag nog haar koffers te pakken ...
Wat de motor betreft: die verkeerde in showroomconditie maar daar zal nu wat werk aan zijn.
Bij gelegenheid stuur ik wel eens wat pics, maar ik heb het er mentaal nog te moeilijk mee.
Hij wordt sowieso verkocht, ofwel in zijn huidige staat, ofwel hersteld, daar ben ik nog niet uit.
Indien er eventueel interesse zou bestaan bij de forumleden, laat maar iets horen.
Het ga jullie goed.