Heb ik gekocht voor mijn motor(hobby)

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik gekocht voor mijn motor(hobby) - 2022

Post by Muug »

Het zal wel een tettenmoto zijn :ricky:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik gekocht voor mijn motor(hobby) - 2022

Post by OzzePaa »

F M wrote: 05 Jun 2022 22:06 En is Adolf - sorry - Rudolf een gemotoriseerde tweewieler of moet je hem met de benen aandrijven? :dontknow:
Nee, dát apparaat noemt Fritz Kalkhof en die z'n batterij is op de 1000km die ik er al mee aan de rol ben geweest nog niet opgeladen geweest ;)
Muug kent blijkbaar mijn voorkeuren door en door en is dan ook helemaal juist : de Rudolf is kwazie de tweelingbroer van Gertruud, jaartje jonger en wat ander kleurkes, maar wel nog van de goeie soort met slechts één vonkfabriekske per tiet en zelfs zonder handvatchaufage en (shoot me) servo-stotter-remmen. Edoch wel voorzien van 3 origineel dikke ijzeren bakken, Givi-lichtkanonnen, nog blinkend-nief Mitas Dakarreke's en by Jove een stoofbuis van meneer Akrapovic. Met de 53.000 gebolde km's die 'em op conto heeft moetek nog efkes oppassen tottem uit rodage is ;) :mrgreen:
Misschien een geldbriefje of twee teveel betaald, maar 'k zijn kontent :grin: :rayof:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Bij
Posts: 436
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Heb ik gekocht voor mijn motor(hobby) - 2022

Post by Bij »

En is de Rudolf ook een beetje fotogeniek?? :ricky:
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik gekocht voor mijn motor(hobby) - 2022

Post by F M »

Eigenlijk komt er bij mij nu maar 1 vraag op.

Waarom ?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik gekocht voor mijn motor(hobby) - 2022

Post by Muug »

Omdat het kan!

Omdat hij dan een reserve heeft voor wanneer zijn oudste weer panne heeft.

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Heb ik gekocht voor mijn motor(hobby) - 2022

Post by Droopy »

F M wrote: 06 Jun 2022 21:36 Eigenlijk komt er bij mij nu maar 1 vraag op.

Waarom ?
Da's ook mijn vraag :dontknow: maar ik vermoed dat OzzePaa wel een plan zal hebben. :)

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik gekocht voor mijn motor(hobby) - 2022

Post by OzzePaa »

Muug wrote: 06 Jun 2022 22:17 Omdat het kan!

Omdat hij dan een reserve heeft voor wanneer zijn oudste weer panne heeft.
Indeed ... Because we can, zei ooit een mens die het dacht te weten ...
'k Zei toch al dat Muug mij pesies goed kent ;)
Kan ik desnoods later van 2 met ouderdomskwaaltjes nog ene maken die weer een paar jaar meekan.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Stefke
Posts: 2898
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik gekocht voor mijn motor(hobby) - 2022

Post by Stefke »

Droopy wrote: 07 Jun 2022 10:22
F M wrote: 06 Jun 2022 21:36 Eigenlijk komt er bij mij nu maar 1 vraag op.

Waarom ?
Da's ook mijn vraag :dontknow: maar ik vermoed dat OzzePaa wel een plan zal hebben. :)
Tja, waarom ook niet denk ik dan?

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Heb ik gekocht voor mijn motor(hobby) - 2022

Post by Droopy »

OzzePaa wrote: 07 Jun 2022 20:15 Indeed ... Because we can, zei ooit een mens die het dacht te weten ...
'k Zei toch al dat Muug mij pesies goed kent ;)
Kan ik desnoods later van 2 met ouderdomskwaaltjes nog ene maken die weer een paar jaar meekan.
Zoals ik al dacht, a man with a plan :thumbsup: , 'k ben al een beetje (heel) nieuwsgierig naar de eerste fotoreportage. :whistling: :whistling: (en komt er ook een schitterende sticker op Rudolf zijn neus) :)

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik gekocht voor mijn motor(hobby) - 2022

Post by OzzePaa »

Droopy wrote: 08 Jun 2022 10:25
OzzePaa wrote: 07 Jun 2022 20:15 Indeed ... Because we can, zei ooit een mens die het dacht te weten ...
'k Zei toch al dat Muug mij pesies goed kent ;)
Kan ik desnoods later van 2 met ouderdomskwaaltjes nog ene maken die weer een paar jaar meekan.
Zoals ik al dacht, a man with a plan :thumbsup: , 'k ben al een beetje (heel) nieuwsgierig naar de eerste fotoreportage. :whistling: :whistling: (en komt er ook een schitterende sticker op Rudolf zijn neus) :)
Ga 'm morgen ophalen. Verzekering verwittigd. Plaat van Gertruud mee.
Beetje personolizing ben ik wel voor, Droop, maar van OsMaa mag er inallegeval GEEN koe op :stop: . En zeker geen achterwerk daarvan op de koffers ;) :lol: :sweeet:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik gekocht voor mijn motor(hobby) - 2022

Post by F M »

OzzePaa wrote: 08 Jun 2022 19:49 r van OsMaa mag er inallegeval GEEN koe op :stop: . En zeker geen achterwerk daarvan op de koffers ;) :lol: :sweeet:
Rudolf is toch' a reindeer', en geen koe?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Heb ik gekocht voor mijn motor(hobby) - 2022

Post by TuttoTerreno »

in de solden ne nieven (maar oud/vorig model) helm. nen adventure-klap-helm.

Tot ik die per toeval tegenkwam, was de enige die meteen bangelijk goe pastte, nen Arai (van over de 800euro :whistling: ).

Verder m'n oude enduro kleren uit een doos in de kelder gehaald, en nog een bruikbaar frakske gevonden (dat had ik blijkbaar destijds op de groei gekocht).

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik gekocht voor mijn motor(hobby) - 2022

Post by Muug »

F M wrote: 08 Jun 2022 20:46
OzzePaa wrote: 08 Jun 2022 19:49 r van OsMaa mag er inallegeval GEEN koe op :stop: . En zeker geen achterwerk daarvan op de koffers ;) :lol: :sweeet:
Rudolf is toch' a reindeer', en geen koe?
Die beesten zijn ook gender fluide hoor.

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Heb ik gekocht voor mijn motor(hobby) - 2022

Post by Mario »

TuttoTerreno wrote: 01 Jun 2022 16:56
F M wrote: 01 Jun 2022 08:37 Is dat voor de auto? Of kan dat ook voor de moto?
zoals Mario al vertelde, ge kunt het in elk voertuig gebruiken. Ik geloof dat voor FR het tolsysteem gewoon de transponder herkent en afrekent. Voor de andere landen moet ge de juiste nummerplaat op de bip&go ingeven (en dus daar wijzigen als ge een ander voertuig neemt). Omdat die landen op nrplaat checken, niet in de eerste plaats op transponder.

ik ga het wellicht meer in de auto gebruiken dan op de motor, maar 't kan maar van pas komen.
allee, ik ben sinds een paar dagen terug uit La Douce France en de bip&go voor motards heeft toch gewerkt (dus ook in zijn armband die stevig genoeg bleek om gewoon de volle 6 dagen om m'n arm te blijven zitten alhoewel ik hem enkel de eerste dag 2x kort heb nodig gehad (ergens tussen de Franse grens en Langres)
't is altijd wel spannend als je aan het tolpoortje aankomt of het wel zou werken maar dat was wel degelijk het geval, ook vanonder het regenvestje dat ik aanhad

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Heb ik gekocht voor mijn motor(hobby) - 2022

Post by TuttoTerreno »

ik heb de sensor met Velcro vooraan in het kaartvak van mijn tanktas geplakt.

woensdag gaat dat systeem getest worden...

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Heb ik gekocht voor mijn motor(hobby) - 2022

Post by TuttoTerreno »

Mario wrote: 13 Jun 2022 15:02
allee, ik ben sinds een paar dagen terug uit La Douce France en ...
en ... we wachten op het reisverslag :whistling:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Heb ik gekocht voor mijn motor(hobby) - 2022

Post by TuttoTerreno »

De Bip&Go werkte bijna perfekt.... Spannend wel om zien of de bareel opengaat.

Alleen bij de allerlaatste bareel, kreeg ik een Rood licht en bleef de bareel toe. Terug kon in niet want er was iemand achter mij, dus naast de bareel verder gereden. Wsl. De verkeerde laan genomen, al stond er ne motor op de grond geschilderd.

Curieus hoe dit afloopt.

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik gekocht voor mijn motor(hobby) - 2022

Post by Blackbert »

TuttoTerreno wrote: 15 Jun 2022 19:55 De Bip&Go werkte bijna perfekt.... Spannend wel om zien of de bareel opengaat.

Alleen bij de allerlaatste bareel, kreeg ik een Rood licht en bleef de bareel toe. Terug kon in niet want er was iemand achter mij, dus naast de bareel verder gereden. Wsl. De verkeerde laan genomen, al stond er ne motor op de grond geschilderd.

Curieus hoe dit afloopt.
In Italië?
Binnen een jaar of langer via een advocatenkantoor een vraag tot betaling. (tenzij ge chance hebt en de camera's alleen de voorkant filmen)
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Heb ik gekocht voor mijn motor(hobby) - 2022

Post by TuttoTerreno »

Mijn nr plaat zou eigenlijk meteen in hun systeem moeten zitten in connectie met een telepass sensor...


De eigenlijke procedure is als volgt: stoppen, rode knop drukken, gesprek voeren met een operator en die de nr plaat laten noteren en de bareel laten openen...

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Heb ik gekocht voor mijn motor(hobby) - 2022

Post by Mario »

amai jong, wat is dat voor iets omslachtigs
dan is het Frans systeem toch veel eenvoudiger zeg

(en ja, ik moet nog tijd maken voor een verslag(je) :) )

Post Reply