Heb ik gekocht voor mijn motor(hobby)

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
den Bullet
Posts: 1475
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Heb ik gekocht voor mijn motor(hobby) - 2022

Post by den Bullet »

Dinsdag een ventielsleutelke gekocht om de achterband van de Norton terug te kunnen oppompen (die soupape zit muurvast :? ).

Maar ik ga er pas ècht aan kunnen beginnen als de Fé terug is van Graspop (maandag, en als 'm gerecupereerd is ... :mrgreen: ).

User avatar
Bij
Posts: 436
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Heb ik gekocht voor mijn motor(hobby) - 2022

Post by Bij »

Een papierke van de FOD justitie :devil:
De motortrip van een weekje geleden in de ardennen kost dus ietske meer dan gepland :mrgreen:
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Heb ik gekocht voor mijn motor(hobby) - 2022

Post by TuttoTerreno »

Bij wrote: 30 Jun 2022 19:55 Een papierke van de FOD justitie :devil:
De motortrip van een weekje geleden in de ardennen kost dus ietske meer dan gepland :mrgreen:
ik verwacht er ook eentje. wel vooraan geflitst, maar meestal is er een ijverige ambtenaar in de buurt die de nummerplaat noteert. In een gehucht met 3 boerderijen en sinds kort wat 30km/h bordjes...

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik gekocht voor mijn motor(hobby) - 2022

Post by Muug »

"Ride to be free" is allang een lege slogan geworden... :stars:

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Heb ik gekocht voor mijn motor(hobby) - 2022

Post by petervdc »

Bij wrote: 30 Jun 2022 19:55 Een papierke van de FOD justitie :devil:
De motortrip van een weekje geleden in de ardennen kost dus ietske meer dan gepland :mrgreen:
Idem, 100 ipv 70 is dus 236€

:wall: :wall:
Keep going

Stoffel
Posts: 478
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Heb ik gekocht voor mijn motor(hobby) - 2022

Post by Stoffel »

Amai, kan al beginnen tellen.
2 weken geleden hier int straat geflits, 54km…in een zone 50 wat dus 53€ betekent…
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

User avatar
Stefke
Posts: 2898
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik gekocht voor mijn motor(hobby) - 2022

Post by Stefke »

petervdc wrote: 01 Jul 2022 12:01 Idem, 100 ipv 70 is dus 236€

:wall: :wall:
omaai, da is fucking veel geld... :shock:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik gekocht voor mijn motor(hobby) - 2022

Post by OzzePaa »

Stefke wrote: 02 Jul 2022 14:23
petervdc wrote: 01 Jul 2022 12:01 Idem, 100 ipv 70 is dus 236€

:wall: :wall:
omaai, da is fucking veel geld... :shock:
Ja, en zeker alst omwille van een nief model flitsbak is hier in den achterhof : eentje die ik dus maaraltegoed weet staan :roll:
Waar m'n gedachten waren weetek niet, maar inallegeval niet bij 't rechterhandje ... aan 80 voorbij terwijl dat aan max 50 had moeten zijn.
Na corrrectie naar 74 toch nog goed voor 216 nodeloos uit te geven Euros.

Dan zijn de anonieme Oostenrijkse motorpolizisten schappelijker : zaterdag in' tafkomen van het Hahntenjoch, iets voorbij Schlabs schiet ons plots een zwarte horzel voorbij met op het achterwerk een matrixbordje met "Polizie ///Folgen".
Alhoewel ook max 60 er de norm was, slechts Bussgeld betaald wegens niet naleven van het over 2,8km geldende "Überhohlverbot".
Klapke met de betreffende wetsdiener was eigenlijk verder ook best prettig ;) :lol:

Voorts werd tijdens m'n afwezigheid Rudolf's lederen tankpakje geleverd. Iets te laat om geen kou te moeten lijden op de Stelvio dus, maar ook in z'n blootje heeft hij de 3555km dus zonder een krimp te geven afgehaspeld 8-) :thumbsup: :rayof:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Stoffel
Posts: 478
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Heb ik gekocht voor mijn motor(hobby) - 2022

Post by Stoffel »

Vandaag 4l olie, oliefilter en druppelladeraansluiting geleverd gekregen. Kan ik de nieuwe oude aanwinst 1 van de volgende dag nieuw bloed geven :)
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

User avatar
zappa
Posts: 4505
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik gekocht voor mijn motor(hobby) - 2022

Post by zappa »

Ik wacht op een pakketje "zonnebril met leesgedeelte" met de bedoeling dat scherm van Tuur eindelijk te kunnen zien terwijl ik rij. Alles in het linker deel ziet er uit als puntjes.
sig nature

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Heb ik gekocht voor mijn motor(hobby) - 2022

Post by TuttoTerreno »

TuttoTerreno wrote: 01 Jul 2022 08:39
Bij wrote: 30 Jun 2022 19:55 Een papierke van de FOD justitie :devil:
De motortrip van een weekje geleden in de ardennen kost dus ietske meer dan gepland :mrgreen:
ik verwacht er ook eentje. wel vooraan geflitst, maar meestal is er een ijverige ambtenaar in de buurt die de nummerplaat noteert. In een gehucht met 3 boerderijen en sinds kort wat 30km/h bordjes...
De staat heeft de uitnodiging tot sponsoring gestuurd: 37km/h (gemeten 40km/h) waar dertig mocht: 30euro

blijkbaar van voor én langs achter geflitst, de foto van de plaque is op de sponsordeal afgedrukt, alsook het motortype "Piaggio" :|

User avatar
zappa
Posts: 4505
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik gekocht voor mijn motor(hobby) - 2022

Post by zappa »

TuttoTerreno wrote: 23 Jul 2022 13:32
TuttoTerreno wrote: 01 Jul 2022 08:39

ik verwacht er ook eentje. wel vooraan geflitst,....... alsook het motortype "Piaggio" :|
Kan je dat dan niet aanvechten? Hier zijn toch ook landbouwers met hun tractor geflitst aan 160/ u ? :? door een valse nr plaat?
sig nature

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Heb ik gekocht voor mijn motor(hobby) - 2022

Post by TuttoTerreno »

is al betaald. ik ga als wraak op die twee boeren daar nu extra veel passeren, wat heen en weer rijden, veel te rap en met zoveel lawijt als mogelijk.

:evil:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Heb ik gekocht voor mijn motor(hobby) - 2022

Post by TuttoTerreno »

nog niks gekocht, maar het scheelt niet veel:

er staat ne CRF250 Rally te koop, a.h.w. full option, volledig uitgerust zoals 't zou moeten.

en ik ken de verkoper, die heeft nog 5 andere Enduros, geen tijd om nog met de 250 rally te rijden.
En hij wil ervan af, zo staat het spel ook geprijsd.

:whistling:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik gekocht voor mijn motor(hobby) - 2022

Post by Wipr »

Staat gepland om te kopen......veiligheidsbril in de Brico. Rond de 5euro. Met de pothelm ‘s avonds rijden maar dan iets om de ogen te beschermen he. De vorige veiligheidsbril die diende om te motorrijden is sinds een paar jaar on gebruik tegen slijpgensters. :mrgreen: the true purpose.

Ik ski bijvoorbeeld ook met een blitse “fluo gele camouflage motief” motorjas. Kost minder dan een skijas en doet dezelfde job.

En amai, die boetes :shock: :shock: :shock: eigenlijk degoutant soms want baantjes waar je 70mag worden dan ineens 50km/u en daar waar het bordje staat, staat ook meteen de flitspaal. Ah maar zegt de streven politie ambtenaar. U moet dan de snelheid al aangepast hebben tegen dat u aan het bordje bent. En het excuus dat u het niet gezien heeft gaat niet op.

Dan denk ik....moet je tegenwoordig al een medische attest voorleggen alvorens een rijbewijs te krijgen :mrgreen:

Gelukkig komt me dat niet te vaak voor die boetes. Daarvoor rijden al mijn voertuigen te traag en met die van mijn madam rijd ik bewust niet want dan sta ik continue op de bon.

Als er een boete toekomt is dat doordat de snelheid op dezelfde weg verlaagd wordt zoals bovenstaand geval. Pessimist zijnde zie ik ook daar een bewuste strategie om de mensen te kloten. Vadertje staat als reus het plebs bij hun voeten te grijpen. Onderstboven te hangen en het geld uit hun zakken te schudden. :peepwall: :twisted:

User avatar
Schussboelie
Posts: 485
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Heb ik gekocht voor mijn motor(hobby) - 2022

Post by Schussboelie »

Wipr wrote: 28 Jul 2022 19:37Als er een boete toekomt is dat doordat de snelheid op dezelfde weg verlaagd wordt zoals bovenstaand geval. Pessimist zijnde zie ik ook daar een bewuste strategie om de mensen te kloten. Vadertje staat als reus het plebs bij hun voeten te grijpen. Onderstboven te hangen en het geld uit hun zakken te schudden. :peepwall: :twisted:
Ik denk dat je je medeburgers overschat.
Men bouwt er overal maar op los, langs wegen waar je 70 mag (vroeger zelfs 90) en dan gaan ze zagen dat er teveel en te snel verkeer door hun straat jaagt.
Als het gaat over snelheidslimieten en bijhorende boetes zoek ik de oorzaak meer bij het NIMBY fenomeen dan bij een bewuste geldklopstrategie.
Anders zouden al die trajectcontroles al lang fatsoenlijk gefunctioneerd hebben.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik gekocht voor mijn motor(hobby) - 2022

Post by Blackbert »

jup.
Ik heb 2 routes om van de bewoonde wereld in mijn bos te geraken. Allebei ongeveer 2 km lang.
Allebei vroeger, toen ik nog veel fietste wegens te jong voor iets anders, stond langs allebei een huis of 10, de rest akkers en bos.
Er waren er al wat bijgekomen, maar sinds de aankondiging van de betonstop worden de resterende stukken in ijltempo bebouwd.
De ene is recht, met wat voorrang van rechtsen en sinds enige jaren 4 hindernissen om beurtelings te moeten stoppen voor tegenliggers.
De andere heeft wat mooie bochten, ligt nu als Strade Bianchi open. Aan de buizen-met-kabel te zien voor de verlichting zal het smaller worden. En wie weet wat nog voor onzin.
In die rechte een paar weken terug ook gepakt wegens 63 per uur. In dat stukske dat al 50 is.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Heb ik gekocht voor mijn motor(hobby) - 2022

Post by TuttoTerreno »

Verwarmde handschoenen.

Impregneer spray.

Nieuwe helm schroeven besteld, nog niet geleverd.

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Heb ik gekocht voor mijn motor(hobby) - 2022

Post by Jopet »

Niet voor mijn hobby maar voor het woon-werk verkeer, mijne oude Schuberth C2 is versleten, dus een nieuwe helm gekocht, een Scorpion EXO-930 Solid Fluo Rood, maar dat rood is enkel binnen onder kunstlicht rood, buiten ziet hij er oranje uit :dontknow: Voordeel van deze helm is dat je met open kinstuk mag rijden (is dubbel gehomologeerd) en eventueel als ik dit zou willen kun je het kinstuk afnemen om als jethelm te gebruiken.
Bij RAD zeiden ze wel dat dit niet de stilste helm is maar aangezien het werk op 6km van mijn deur is en de max. snelheid 70 km/u is dan speelt die stilte niet veel geen rol.
Om ritten te doen en op reis te gaan heb ik een Schuberth C4, bedoeling was eerst eventueel over te stappen naar een C5, maar de communicatie Sena SC1 Advanced past niet in een nieuwe C5 en dus om opnieuw een helm met communicatie te hebben zou dit mij dik 800 € kosten en dat vond ik wat teveel, dus dan maar een nieuwe goedkope helm gekocht om woon-werk verkeer af te haspelen.

Image
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik gekocht voor mijn motor(hobby) - 2022

Post by OzzePaa »

Een koopke gedaan in Friesland : een set ongebruikte originele kofferdragers voor de even originele, volgens sommigen oerlelijke, 1150-GSA-alu-zijkoffers.
Al efkes naar op zoek, zodat ik die ijzeren bakken van Rudolf ook aan Gertruud haar achterwerk zou kunnen hangen.
Nieuw nog steeds bij BMW "zu haben" voor 599,00 Euros .... BTW excl. .... dus dat was ne no-go. :whistling:
Nu aan een luttel derde ervan opgestuurd vanuut 'et hooghe noorden fan Nejderlaand 8-) :thumbsup: :rayof:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Post Reply