MotorPraatRit 5 (MPR5) - laatste keer - volgend jaar is het MPR 6! :-D

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MotorPraatRit 5 (MPR5) - laatste keer - volgend jaar is het MPR 6! :-D

Post by Muug »

Mailtjes verstuurd. :thumbsup:
Ik ga nu efkes zien om een eetplaats vast te leggen zie. :thumbsup:

User avatar
Bij
Posts: 436
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: MotorPraatRit 5 (MPR5) - laatste keer - volgend jaar is het MPR 6! :-D

Post by Bij »

bestandjes ontvangen en op den TT gezet.
Route naar ginder is ook ok dus nu nog goed weer en we zijn weg op zondag :mrgreen: :mrgreen:
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: MotorPraatRit 5 (MPR5) - laatste keer - volgend jaar is het MPR 6! :-D

Post by F M »

Bij wrote: 09 Sep 2022 22:16 En op den TT gezet.
Das durven :mrgreen:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Bij
Posts: 436
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: MotorPraatRit 5 (MPR5) - laatste keer - volgend jaar is het MPR 6! :-D

Post by Bij »

tja bij gebrek aan andere opties .... ;)
We zullen wel zien wat het wordt :mrgreen:
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: MotorPraatRit 5 (MPR5) - laatste keer - volgend jaar is het MPR 6! :-D

Post by F M »

De rit was ver van mijn comfortzone. Maar dat mag wel eens. ;) Ik heb me ontzettend geamuseerd, met het rijden op kleine wegjes, op stukken licht onverhard, op één stuk nogal zwaar onverhard, en met het leuke gezelschap. Merci, Muug! :thumbsup:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MotorPraatRit 5 (MPR5) - laatste keer - volgend jaar is het MPR 6! :-D

Post by Muug »

Ik ben bij dat je mee was en content bent!
Merci Bij om erbij te zijn, het was echt tof.
Ozzepa mankeert elk jaar toch één vijs meer, ik ben curieus hoeveel er nog overschieten.🤪

Het weer was perfect, warm en zonnig zonder zweten. Geen onoverkomelijke wegwerken, geen hinderlijke rally, geen afgesloten brug, geen enkele rare situatie kortom. Wel een intens ritje waar elke kilometer dubbel telt!

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: MotorPraatRit 5 (MPR5) - laatste keer - volgend jaar is het MPR 6! :-D

Post by F M »

Enkele beelden:

De laatste nieuwe GS van OzzePaa. Raar hoe scheef OzzePaa en die boom staan...
Image
Die foto is genomen op de parking van het restaurant waar Muug wilde eten, maar ongeveer 500 meter van het restaurant waar hij gereserveerd had. :pillepalle:

En dan nog enkele fotootjes net voor het zwaarste stuk off road dat eraan zat te komen.
Image

Net na die bocht begon het.
Image

Muug doet nog alsof er niets aan de hand is :whistling:
Image

OzzePaa weet wel beter. ;)
Image
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MotorPraatRit 5 (MPR5) - laatste keer - volgend jaar is het MPR 6! :-D

Post by Muug »

F M wrote: 12 Sep 2022 19:10 Muug doet nog alsof er niets aan de hand is :whistling:
Image
:laugh3:
Gelijk of ik wist welke stukken er zaten aan te komen! :w00t:
De diversiteit van 't natuurschoon van die rit is zo enorm dat ik elke keer weer verrast ben van de schoon landschappen. :smitten: Maar ze onthouden? Jamais! Té kleine hersentjes daarvoor. :lipsrsealed2:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MotorPraatRit 5 (MPR5) - laatste keer - volgend jaar is het MPR 6! :-D

Post by Muug »

Trouwens, beste deelnemers, ver op 't eind van de rit zijn we daar een veld gepasseerd waar enkele mensen met hele rare en behoorlijk smalle landbouwvoertuigen (oversized gocarts met kabine, als het ware) heen en weer aan 't rijden waren, langs in rijen groeiende, héle lage gewassen, waarbij links van de chauffeur op één of andere manier die gewassen werden opgepikt en in een bak (achter de chauffeur) verdwenen. Als ik het goed gezien heb tenminste, alles ging zo rap. Er waren twee van die machientjes aan 't rijden en er stond ééntje werkloos. Over welke gewassen zou het gaan en wat zouden die machientjes dan doen? Oogsten? :dontknow:

User avatar
Bij
Posts: 436
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: MotorPraatRit 5 (MPR5) - laatste keer - volgend jaar is het MPR 6! :-D

Post by Bij »

Muug, FM, Ozzepa,
merci voor de companie. Het was op sommige stukken (vooral dat laatste) zwaar uit de comfortzone. Af en toe en zandwegske vind ik niet erg maar dat laatste was een beetje overkill... :mrgreen: :mrgreen:
Het was inderdaad een intens ritteke maar genoten van de eerste tot de laatste moment :thumbsup:
Naar huis was ook nog een avontuur want de TT wilde per se dwars door Brussel... Dat heeft efkes geduurd eer hij dan toch akkoord ging met hetgeen ik in mijne kop had ;)

Morgen moet de Guzzi binnen voor zijn jaarlijkse vertroetel beurt bij de dealer dus daarstraks toch maar even langs de wasplek gereden om het vuil eraf te spuiten :grin: :grin:
die mens gaat kontent zijn dat die van mij eens een propere moto binnen krijgt om aan te werken :mrgreen:

Volgend jaar opnieuw :rayof:
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: MotorPraatRit 5 (MPR5) - laatste keer - volgend jaar is het MPR 6! :-D

Post by OzzePaa »

Muug wrote: 12 Sep 2022 20:58 Trouwens, beste deelnemers, ver op 't eind van de rit zijn we daar een veld gepasseerd waar enkele mensen met hele rare en behoorlijk smalle landbouwvoertuigen (oversized gocarts met kabine, als het ware) heen en weer aan 't rijden waren, langs in rijen groeiende, héle lage gewassen, waarbij links van de chauffeur op één of andere manier die gewassen werden opgepikt en in een bak (achter de chauffeur) verdwenen. Als ik het goed gezien heb tenminste, alles ging zo rap. Er waren twee van die machientjes aan 't rijden en er stond ééntje werkloos. Over welke gewassen zou het gaan en wat zouden die machientjes dan doen? Oogsten? :dontknow:
De vergelijking met een go-cart hebbek nie direct, maar ... Strange machines ... :?
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MotorPraatRit 5 (MPR5) - laatste keer - volgend jaar is het MPR 6! :-D

Post by Muug »

Die ja.
Gewoon om het gras te keren zeg je? :dontknow:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: MotorPraatRit 5 (MPR5) - laatste keer - volgend jaar is het MPR 6! :-D

Post by OzzePaa »

Het is inderdaad een toerke waarvan je vindt dat eigenlijk meer liefhebbers zouden moeten hebben genoten ... tant pis. :roll:

Niet zomaar een rondritje, maar eentje waarna je van jezelf kan zeggen : daar heb ik me nu eens mee gammezeerd, zie ... en dat heb ik bovendien goe gedaan, want in een vlot tempo al die wegels en wegskes zonder problemen (oké, wat zweet hier en daar :mrgreen: ) afbonjouren in combinatie met de véééééle schoon uitzichten bewonderen, is toch redelijk intens en koppeke er bij houden :thumbsup:

FM, merci voor de tekenende foto's (mijn evenwicht is nog dik oké, al beweert Muug dat er op ander gebied wat vijzen aan't mankeren zijn :lol: ) en weet dat er écht niks met opzet onopzettelijk opgezet was om uw comfortzone-grenzen te verleggen :angel:
Datzelfde geldt ook voor Bij ; want door je rustige zelfzekerheid leek het, misschien wel door de onverstoorbaar doordokkerende Guzzi, dat je die stukjes met twee vingers in de neus afhaspelde ;) :thumbsup: :grin:

Dat er geen enkele "rare" situatie was, klopt wel niet helemaal, want dankzij Muug's parate Franse parlé, wisten we een bepaald moment dawwe moesten terugkeren omwille van een vrij omvangrijk oorlogsgebeurenherdenkingsmoment (met Brabançonne en al :headbang: ) ergens int midden van nen bos :o

Bedankt voor het initiatief en het (kwazie) onberispelijke voorrijden ... het was subliem :!: 8-) :rayof:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: MotorPraatRit 5 (MPR5) - laatste keer - volgend jaar is het MPR 6! :-D

Post by OzzePaa »

Muug wrote: 12 Sep 2022 22:21 Die ja.
Gewoon om het gras te keren zeg je? :dontknow:
Bah, ja ... misschien is er iemand meer op de hoogte van agrarische methodieken, maar ik zag daar eigenlijk niks van knollen o.i.d. gerooid worden :dontknow:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: MotorPraatRit 5 (MPR5) - laatste keer - volgend jaar is het MPR 6! :-D

Post by Stefke »

OzzePaa wrote: 12 Sep 2022 22:35
Muug wrote: 12 Sep 2022 22:21 Die ja.
Gewoon om het gras te keren zeg je? :dontknow:
Bah, ja ... misschien is er iemand meer op de hoogte van agrarische methodieken, maar ik zag daar eigenlijk niks van knollen o.i.d. gerooid worden :dontknow:
Dat is een vlasmachine he mannekes!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: MotorPraatRit 5 (MPR5) - laatste keer - volgend jaar is het MPR 6! :-D

Post by OzzePaa »

Stefke wrote: 12 Sep 2022 22:41
OzzePaa wrote: 12 Sep 2022 22:35
Bah, ja ... misschien is er iemand meer op de hoogte van agrarische methodieken, maar ik zag daar eigenlijk niks van knollen o.i.d. gerooid worden :dontknow:
Dat is een vlasmachine he mannekes!
Vlas .... gras ... whatever ;) :lol: :lol: :lol: Hiezie : ze waren bezig da spel aant omspitten :ugeek: :ugeek: ... allez : aan't "retourneren" :grin: :arrow: https://www.agriaffaires.nl/tweedehands ... rtere.html
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: MotorPraatRit 5 (MPR5) - laatste keer - volgend jaar is het MPR 6! :-D

Post by Stefke »

OzzePaa wrote: 12 Sep 2022 22:48 Vlas .... gras ... whatever ;) :lol: :lol: :lol: Hiezie : ze waren bezig da spel aant omspitten :ugeek: :ugeek: ... allez : aan't "retourneren" :grin: :arrow: https://www.agriaffaires.nl/tweedehands ... rtere.html
Vlas slijten noemen ze dat. Met wortel en al wordt dat uitgereden en in schone rijen achtergelaten. Depoortere is trouwens een van de laatste fabrikanten van zo'n specifieke machines.
https://www.depoortere.be

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MotorPraatRit 5 (MPR5) - laatste keer - volgend jaar is het MPR 6! :-D

Post by Muug »

Merci Stefke om dit op te helderen!
Eerlijk, ik heb het nog nooit gezien.

Vlas slijten, vlas roten, vlas repelen, zwingelen, hekelen, kaarten, en dan heb ik nog maar gewoon de crazy werkwoorden op een rijtje gezet. :o

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MotorPraatRit 5 (MPR5) - laatste keer - volgend jaar is het MPR 6! :-D

Post by Muug »

OzzePaa wrote: 12 Sep 2022 22:33 Dat er geen enkele "rare" situatie was, klopt wel niet helemaal, want dankzij Muug's parate Franse parlé, wisten we een bepaald moment dawwe moesten terugkeren omwille van een vrij omvangrijk oorlogsgebeurenherdenkingsmoment (met Brabançonne en al :headbang: ) ergens int midden van nen bos :o

Bedankt voor het initiatief en het (kwazie) onberispelijke voorrijden ... het was subliem :!: 8-) :rayof:
Ehm, dat onberispelijk voorrijden kon dan ook alleen maar gebeuren omdat gij uw correcte route in mijn ouwe amechtige Garmin geperst had, plus met uw vaardige vingers ook nog eens de optimale parameters ingesteld had! :thumbsup:

Wat dien boswachter allemaal gezegd heeft: rond de 12de september moet een bende van elf een Duits konvooi overvallen hebben. Alle elf opgepakt en gefusilleerd natuurlijk. Verder vertelde hij dat hij met een Limburgse uit Bree was getrouwd. Die heeft Kim Clijsters nog gekend en zijn schoonvader was blijkbaar één van de eerste sponsors van Kim! En dat hij desondanks geen woord Nederlands kende... en hij bleef maar praten, lol.

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: MotorPraatRit 5 (MPR5) - laatste keer - volgend jaar is het MPR 6! :-D

Post by F M »

Muug wrote: 13 Sep 2022 08:01 ...omdat gij uw correcte route in mijn ouwe amechtige Garmin geperst had, plus met uw vaardige vingers ook nog eens de optimale parameters ingesteld had!
Dat is hier een beetje off topic, maar dit illustreert voor mij waarom zo veel Garmin-gebruikers klagen over hun toestel. Je kan dat bijna perfect laten werken binnen zijn mogelijkheden, maar je moet er met je hoofd bij zijn ( de juiste route of track inladen) en het toestel goed leren kennen (bv zorgen dat je maar één routerende kaart actief hebt staan).

Voor die eerste voorwaarde is er een klein probleempje bij jou (als ik dat mag zeggen :) ), en voor de tweede voorwaarde heb jij ook het geduld niet (als ik dat mag zeggen :) ).

Wat de rit betreft wil ik er nog één zaak aan toevoegen: de afwezigen hadden ongelijk. En spijtig dat Bert zijn KTM nog niet in orde was.
I am confused. Oh no, maybe not!

Post Reply