Alpen on Speed

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Alpen on Speed

Post by F M »

Koeno wrote: 21 Jul 2022 07:14 Zijn ook maar weinig stukken die ik zou willen weglaten;-)
Bwa, Muug die zijnen uitleg doet over zijnen auto zonder olie in de versnellingsbak bv :mrgreen: :peepwall:
I am confused. Oh no, maybe not!

Stoffel
Posts: 481
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Alpen on Speed

Post by Stoffel »

:lol:
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

User avatar
Muug
Posts: 11772
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Alpen on Speed

Post by Muug »

Miljaar, Koeno, over wat hebben wij allemaal gepraat? :yikes: Staan er niet wat teveel geheimen geregistreerd?
Ge weet: what happens at the Alps, stays at the Alps! :deal:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Alpen on Speed

Post by OzzePaa »

F M wrote: 21 Jul 2022 13:42
Koeno wrote: 21 Jul 2022 07:14 Zijn ook maar weinig stukken die ik zou willen weglaten;-)
Bwa, Muug die zijnen uitleg doet over zijnen auto zonder olie in de versnellingsbak bv :mrgreen: :peepwall:
Boh, kweetnie ... zo'n klapkes onderweg zijn altijd cool 8-)
Z'n beschrijving, bijvoorbeeld, in beste Frans tegen die "gars-en-205" over wat al achter de rug was tijdens de voorbije dagen en de parlée int Engels tegen de Duitse Simson-helden kon me wel plezieren. Alsook het GPS-gepeuter en geleuter over al dan niet verkeerd zitten en de U-turn-capriolen :grin: :tongue:
Maar zelfs op double-speed bekeken mogen de lange "rechte" stukken inderdaad wel wat ingekort ;)

Hopelijk is er trouwens ook wat beeldmateriaal van de passages aan de iconische plekskes in de regio zoals Fort Central, de Jafferau-tunnel, den Adelaar op de Asietta, sneeuw op de Sommeiller ;) :?: :lurker:

Prachtige beelden inallegeval :ricky: ... en vanaf het tweede uur werd het bijkbaar wel wat pittiger dan de "ottostraat" waarover de route voordien ging ... maar 't zal toch nog wat oefenen worden om de minder begane paden van De Kam onder de wielen te schuiven vermoed ik ;) :mrgreen:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11772
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Alpen on Speed

Post by Muug »

Allez, mijn deel van de foto's staat nu ook online. De komende dagen zal ik de posts van Koeno aanvullen met tekst en foto's. Ik hou jullie op de hoogte.

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Alpen on Speed

Post by zappa »

F M wrote: 20 Jul 2022 22:40 Owla, 3 u 24 ???? :o :shock: :?
Ik zou toch wat knippen, Koeno...
nee nee wacht nog wat, volgende week ben ik op motorijvakantie in ladouche france, er is gratis wifi en franse tv kijk ik toch niet :grin: :thumbsup:
sig nature

User avatar
PraatAdmin
Site Admin
Posts: 40
Joined: 02 Feb 2016 16:26

Re: Alpen on Speed

Post by PraatAdmin »

Allez,
leest alles weer maar eens van in 't begin.
Ik heb de topics van KoenO aangepast.
Mijn toevoegingen zijn in het blauw.
Er zijn ook nog een pak foto's aan toegevoegd. Ongeveer honderd.
Have fun (again!) :laughing:

User avatar
Schussboelie
Posts: 485
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Alpen on Speed

Post by Schussboelie »

Zalig mannen!!! :P

Als ge ooit nog eens terug wilt moeten we onze plannen eens samenleggen, ik heb vorig jaar een gelijkaardige toer gedaan in omgekeerde richting en ik wil ook nog wel eens terug!
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1217
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Alpen on Speed

Post by TuttoTerreno »

PraatAdmin wrote: 22 Jul 2022 19:10 Allez,
leest alles weer maar eens van in 't begin.
Ik heb de topics van KoenO aangepast.
Mijn toevoegingen zijn in het blauw.
Er zijn ook nog een pak foto's aan toegevoegd. Ongeveer honderd.
Have fun (again!) :laughing:
done! :thumbsup:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Alpen on Speed

Post by OzzePaa »

Het toneelstukske aan Fort Central is geweldig ;) :grin: :lol:
Den adelaar op Asietta en sneeuw op Someiller ... Top :!: :rayof:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11772
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Alpen on Speed

Post by Muug »

Schussboelie wrote: 14 Jul 2022 14:43
Blackbert wrote: 14 Jul 2022 14:06Ge moet een badge hebben. Toch toevallig uw ticket van de LGKS niet?
Muug wrote: 14 Jul 2022 14:13ehm neen, het ticketje voor de LGKS gaf écht geen toegangsrecht tot die eveneens genivelleerde 46 haarspeldbochtjes. Was dat maar waar :laughing:
<Kommaneukermodus>
Het ticketje is enkel voor de Alta Via del Sale en die is maar een onderdeel van de hele LGKS.
</Kommaneukermodus>
Dat wist ik niet! :thumbsup:

Trouwens, hoe heb je je georganiseerd, toen je dan in 't zuiden aan de Middellandse zee bent vertrokken? Eerst gewoon enkele dagen rijden naar de Zee, en dan via diverse pistes terug naar huis? Waar exact begint de Ligurische eigenlijk? Ik heb dat nog nooit opgezocht eigenlijk.

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Alpen on Speed

Post by F M »

Muug wrote: 24 Jul 2022 11:33 Trouwens, hoe heb je je georganiseerd, toen je dan in 't zuiden aan de Middellandse zee bent vertrokken? Eerst gewoon enkele dagen rijden naar de Zee, en dan via diverse pistes terug naar huis? Waar exact begint de Ligurische eigenlijk? Ik heb dat nog nooit opgezocht eigenlijk.
Ben je van plan om de volgende keer alles in te plannen? :whistling:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11772
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Alpen on Speed

Post by Muug »

F M wrote: 25 Jul 2022 10:16
Muug wrote: 24 Jul 2022 11:33 Trouwens, hoe heb je je georganiseerd, toen je dan in 't zuiden aan de Middellandse zee bent vertrokken? Eerst gewoon enkele dagen rijden naar de Zee, en dan via diverse pistes terug naar huis? Waar exact begint de Ligurische eigenlijk? Ik heb dat nog nooit opgezocht eigenlijk.
Ben je van plan om de volgende keer alles in te plannen? :whistling:
Mja, platte banden en andere technische issues kan je nooit inplannen. We zouden anders echt wel meer gedaan hebben van het vooropgestelde project. Dat versta je ook wel.

Een volgende keer..... zou ik wel eens elders andere pistes willen rijden. Waar géén entreegeld betaald moet worden. Waar géén honderd Peugeotjes stofwolken opwerpen. Maar dan wil ik twee weken tijd. Geen race meer zoals deze keer.

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Alpen on Speed

Post by F M »

Muug wrote: 25 Jul 2022 10:29
F M wrote: 25 Jul 2022 10:16
Ben je van plan om de volgende keer alles in te plannen? :whistling:
Mja, platte banden en andere technische issues kan je nooit inplannen. We zouden anders echt wel meer gedaan hebben van het vooropgestelde project. Dat versta je ook wel.

Een volgende keer..... zou ik wel eens elders andere pistes willen rijden. Waar géén entreegeld betaald moet worden. Waar géén honderd Peugeotjes stofwolken opwerpen. Maar dan wil ik twee weken tijd. Geen race meer zoals deze keer.
Natuurlijk. Ik was ook maar aan het jennen.

Tijd... Iets voor als we gepensioneerd zijn?
En elders? Ik denk dat er in de Pyrenneeën misschien wel wat mogelijk is?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Blackbert
Posts: 3442
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Alpen on Speed

Post by Blackbert »

Als ge de site van de TET opent zijn er 10duizenden km in Europa.
Alleen vermoed ik dat je, om enigszins aaneengesloten onverhard te kunnen rijden, eerst een 1000km moet overbruggen. Naar 't zuiden, oosten of noorden.
Voor mijn plan B vond ik op de TET F tracks die Schengen met Annecy verbinden. Wel heel veel kleine D-wegen die zigzaggend de stukken onverhard aan elkaar breien. Het zal wel mooi en ontspannend zijn, maar het schiet voor geen meter op.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11772
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Alpen on Speed

Post by Muug »

Wel ja, er zullen wel werelddelen zijn waar je moeiteloos uren en dagen onverhard kan rijden, maar 't zal een beetje verder zijn dan de grens van Europa. :|

Maar TET kan volgens mij wel fun zijn, getuige dit filmpje: TET UK - North Yorks Moors :


Over TET gesproken: je doet dat volgens mij met een zo licht mogelijke machine. Zéker in bergachtige streken. Albanië en omgeving bvb, daar zijn de tracks soms extréém ruig en gevaarlijk. Daar wil je geen 230kilo overheen heisen. :pillepalle:

User avatar
Muug
Posts: 11772
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Alpen on Speed

Post by Muug »

F M wrote: 25 Jul 2022 10:43 Natuurlijk. Ik was ook maar aan het jennen.

Tijd... Iets voor als we gepensioneerd zijn?
En elders? Ik denk dat er in de Pyrenneeën misschien wel wat mogelijk is?
Gij iemand jennen? Allez zeg. :mrgreen:

Elders: de Appenijnen waar TT toch al mooie verhalen van geschreven heeft, vind ik al meer dan goed genoeg hoor. Pistes hoeven voor mij zeker niet in de bergen te zijn. Een TET-vakantie van één of twee weken lijkt mij zeer plezant.

User avatar
Schussboelie
Posts: 485
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Alpen on Speed

Post by Schussboelie »

Muug wrote: 24 Jul 2022 11:33
Schussboelie wrote: 14 Jul 2022 14:43<Kommaneukermodus>
Het ticketje is enkel voor de Alta Via del Sale en die is maar een onderdeel van de hele LGKS.
</Kommaneukermodus>
Dat wist ik niet! :thumbsup:

Trouwens, hoe heb je je georganiseerd, toen je dan in 't zuiden aan de Middellandse zee bent vertrokken? Eerst gewoon enkele dagen rijden naar de Zee, en dan via diverse pistes terug naar huis? Waar exact begint de Ligurische eigenlijk? Ik heb dat nog nooit opgezocht eigenlijk.
Wij zijn met de remork naar Bardonecchia gereden.

De eerste dag een "lokale" lus gereden, via de Mont-Cenis en Lacets de Montvernier naar de Madeleine en vervolgens over de Galibier (inclusief stukje verboden offroad) en de Col de l'Echelle terug.
De dag erna terug over de Col l'Echelle maar dan verder naar het zuiden over de Parpaillon naar de Bonnette en dan een stuk TET tot net voorbij de Col de Turini.
Derde dag over Sospel naar Trucco en de Colla di Langan en Colle Melosa waar de LGKS eigenlijk begint.
Daar hebben we het zuidelijke deel van de LGKS gedaan en dan via La Brigue afgedaald naar Tende.
De Col de Tende was nog helemaal afgesloten dus de dag erop terug langs La Brigue omhog om het noordelijke deel (Alta Via del Sale) te doen en naar Demonte om te slapen.
Daarna langs de Maira Stura en Varaita Maira terug noordwaarts naar Bardonecchia.
Daar dan terug op hotel en nog een paar dagen rondgereden om onder andere Assietta, Finestre, Jafferau (langs de skipiste omhoog), Fort Pramand (langs San Colombano omhoog) en nog wat spielerij te doen.
De auto en remork zijn heel de tijd bij het hotel blijven staan.

Uiteindelijk was de route een samenraapsel van een de TET, de HardAlpiTour die ik in 2014 gereden heb, de KTM Adventuer Rally van 2017 en een eerder reisverslag dat ik hier las.
Enkel op de Via del Sale hebben we moeten betalen (Sommeiller wel niet gedaan).
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
Muug
Posts: 11772
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Alpen on Speed

Post by Muug »

waw 8-)
Dat klinkt wel alsof ge er een twee weken voor uitgetrokken hebt. :thumbsup:

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Alpen on Speed

Post by duibhce Kaelann »

Blackbert wrote: 25 Jul 2022 11:11 Als ge de site van de TET opent zijn er 10duizenden km in Europa.

Zoals je zelf al gemerkt heb zijn heel veel van de wegen die in de TET zitten eigenlijk geasfalteerde verbindingswegen. Zeker in west en centraal Europa ligt dat percentage erg hoog.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Post Reply