Alpen on Speed

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
User avatar
Blackbert
Posts: 3462
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Alpen on Speed

Post by Blackbert »

dus

Interessante kommentare over de Sommeiller.
Ook:
Image

Betreffende de Assietta:
Image

na die 1000km is een lazy sunday misschien geen slecht idee: Fort-fort-tunnel-fort-fort en terug voor 't avondeten.
https://www.google.be/maps/dir/Camping+ ... !3e0?hl=nl
Of gewoon vroeg ontbijt en aan de Assietta beginnen ...

Er is nog een pdf van de gemeente: https://www.comune.bardonecchia.to.it/w ... tria-4.pdf
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Alpen on Speed

Post by OzzePaa »

Pas den derde terug zijnde van de Dolle Mietjes, is den 2de mee vertrekken niet evident. Helaas, want het plan die wegskes zonder wegdek ook eens onder de wielen steken zit al lang in mijn verlang-emmertje.
Nu zou, met nog een Franse-Alpen-tiendaagse in augustus, het waarschijnlijk ook niet echt verkoopbaar geweest zijn AlaMijzon :mrgreen:
Maar écht : de LGKS aan 20 per uur :?: :roll:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11801
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Alpen on Speed

Post by Muug »

Bert, ik versta geen Italiaans, wat zeggen ze van die assietta?

Zondag rustig enkel Monte Jafferau? Zeker geen slecht idee.
Last edited by Muug on 22 Jun 2022 21:29, edited 1 time in total.

User avatar
Muug
Posts: 11801
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Alpen on Speed

Post by Muug »

OzzePaa wrote: 22 Jun 2022 19:22
Maar écht : de LGKS aan 20 per uur :?: :roll:
Niemand die dat gaat controleren.

User avatar
Muug
Posts: 11801
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Alpen on Speed

Post by Muug »

Bert, die foto dateert van 2011? Dat leidt ik tenminste af uit de url. Als dat klopt, dan zal die info allang niet meer correct zijn.
Blackbert wrote: 22 Jun 2022 17:36 Betreffende de Assietta:
Image
Last edited by Muug on 22 Jun 2022 22:01, edited 1 time in total.

User avatar
Muug
Posts: 11801
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Alpen on Speed

Post by Muug »

Bert,
enkele weken geleden heb ik over enkele cols deze informatie verzameld. Info die van officiële Franse en Italiaanse sites komt. :thumbsup:
Hier bvb: https://www.lestradedellagardetta.it/fr ... ujourdhui/

Assietta : in de zomermaanden niet op zaterdag en zondag tussen 9u en 17u, max 30km/u, niet parkeren behalve op de parkeervakken
Sommeiller: vanaf 15/7 tot 30/9 op donderdag gesloten. Op andere dagen tussen 9u en 17u moet je 5 euro betalen
Jafferau: vanaf 2018 is de tunnel weer gerepareerd en toegankelijk
Colle delle Finestre : geen verbod
Colle Lazzarà : best van N naar Z
Colle della Vaccera : geen beperkingen
Colle delle gilba : « Off-road voertuigen, quads en motorfietsen zijn verboden op de Colle del Prete, de intervalweg die het gehucht Becetto verbindt met de waterscheiding tussen de valleien van de Varaita en de Po. Het besluit is genomen door de burgemeester van Sampeyre, Domenico Amorisco, met een verordening betreffende de vijf kilometer lange onverharde weg die Meyre di Ruà met de heuvel verbindt.” (datum 29/10/2020)
Colle del Preit: Sinds 2013 geldt op de bergkamweg Maira-Stura tussen Colle del Preit en Colle Valcavera een rijverbod van 27 juli tot 28 september op zaterdagen, zondagen en feestdagen, telkens van 9 tot 18 uur. Een algemeen rijverbod geldt ook dagelijks 's nachts tussen 21.00 en 06.00 uur.
Varaita-Maira-Kammstraße / Strada dei Cannoni : begint in Venasco en eindigt (om heel correct te zijn) bij colle della bicocca
Colle Valcavera : sinds 2013 geldt op de bergkamweg Maira-Stura tussen Colle del Preit en Colle Valcavera een rijverbod van 27 juli tot 28 september op zaterdagen, zondagen en feestdagen, telkens van 9 tot 18 uur. Een algemeen rijverbod geldt ook dagelijks 's nachts tussen 21.00 en 06.00 uur.
Parpaillon: open vanaf 30 juni

User avatar
Blackbert
Posts: 3462
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Alpen on Speed

Post by Blackbert »

Ok,
Als de Sommeiller gewoon 5€ kost en de sneeuw weg genoeg is, kan die 70km er nog bij, zondag. :mrgreen:
Gilba-Prete: De mooie zuidkant is dus gesloten. Wij komen van 't Noorden, en op de Gilba kunnen we rechts naar Borgatta Danna. Van daar is 't asfalt, tot de Santuario di Valmala. Daar is ook een camping: https://www.dusmanpianpietro.it/servizi/.
Is het begin van de Varaita Maira.

Brengt mijn maandag Assietta - Gilba - Santuario op 230km, ongeveer.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11801
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Alpen on Speed

Post by Muug »

Da komt in orde, ik voel het 8-)
'k heb give or take tien kilo gereedschap mee, twee binnenbanden, zalf en gaas voor verbandwonden, een rol wc-papier, twee gpssen... en 2 of 3 onderbroeken. Een beetje stinken mag. :lol:
Nemen we ons kleine naftbidonskes mee? Ons ktm's zijn wel zuiperkes eh.

Koeno
Posts: 3223
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Alpen on Speed

Post by Koeno »

Houden jullie ook rekening met de tempo beperkende beginner die meegaat? ;-)

Daarnet eerste rit met de GSa (puur op de baan). Die mitassen doen het zeer goed verdekke.
Nu nog wat vertrouwen in de moto terug vinden en dat komt snor.

3 onderbroeken zegt ge?
Dju kheb er te veel mee.

2 gps'en ga ik reduceren tot 1ntje.

bidonneke voor naft? bij mij noemt da mijn tank... met een voorraad tot bijna 600km (in zuinigste geval) lijkt mij dat ook niet nodig.

nu eens gereedschap beginnen verzamelen...... :peepwall:

User avatar
Blackbert
Posts: 3462
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Alpen on Speed

Post by Blackbert »

Standaard gereedschap uitgebreid met het compressortje en bandenlichters, een bussel tiewraps en 2 binnenbanden. wat klein spul voor elektrische prullen.
Iemand een hand/voetpompje? Bommetjes?
Koeno, is dat tubeless geschoeid, die GSA? Vette koordstopsels mee? En misschien best ook setje binnenbanden, sommige gaten zijn niet dicht te krijgen.

Die bidonskes gaan mee, leeg tot in Lux.
Tripy is weer helemaal up to date voor de aanwijzingen, De 60csx met OSM kaart voor het visuele. En de juiste pagina's uit de michelinatlas, F en I.
Kleren sokken en ondergoed minimaal, synthetisch spul kan mee in de douche en is dan in de ochtend weer droog.
Mijn benzinekoker nog eens testen, al is 't maar voor de ochtendkoffie.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
F M
Posts: 5064
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Alpen on Speed

Post by F M »

Muug wrote: 23 Jun 2022 11:21 en 2 of 3 onderbroeken.
Aha, het is maar een weekendtripje? :grin:
I am confused. Oh no, maybe not!

Koeno
Posts: 3223
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Alpen on Speed

Post by Koeno »

Blackbert wrote: 23 Jun 2022 12:05 Standaard gereedschap uitgebreid met het compressortje en bandenlichters, een bussel tiewraps en 2 binnenbanden. wat klein spul voor elektrische prullen.
Iemand een hand/voetpompje? Bommetjes?
Ik heb compressortje mee voor banden, met tussenstuk voor luchtmatras indien nodig.
Blackbert wrote: 23 Jun 2022 12:05 Koeno, is dat tubeless geschoeid, die GSA? Vette koordstopsels mee? En misschien best ook setje binnenbanden, sommige gaten zijn niet dicht te krijgen.
Tubeless inderdaad, want ventiel gaten zitten off-center in velg, werd mij vertel dat dat niet handig is om binnenband in te krijgen.
Volgens jou geen probleem? Dan zoek ik de juiste maten eens op :)
Blackbert wrote: 23 Jun 2022 12:05 Die bidonskes gaan mee, leeg tot in Lux.
Tripy is weer helemaal up to date voor de aanwijzingen, De 60csx met OSM kaart voor het visuele. En de juiste pagina's uit de michelinatlas, F en I.
Kleren sokken en ondergoed minimaal, synthetisch spul kan mee in de douche en is dan in de ochtend weer droog.
Mijn benzinekoker nog eens testen, al is 't maar voor de ochtendkoffie.
als jullie kookvuurtjes meenemen, mag ik dat dan achterwege laten? :p
Mijn koe weegt zo al genoeg :roll:

User avatar
Blackbert
Posts: 3462
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Alpen on Speed

Post by Blackbert »

Koeno wrote: 23 Jun 2022 12:16
Tubeless inderdaad, want ventiel gaten zitten off-center in velg, werd mij vertel dat dat niet handig is om binnenband in te krijgen.
Volgens jou geen probleem? Dan zoek ik de juiste maten eens op :)

als jullie kookvuurtjes meenemen, mag ik dat dan achterwege laten? :p
Mijn koe weegt zo al genoeg :roll:
het kan overkill zijn, die bandjes voelen zeer stevig. maar als er een scheur in zit, van een scherpe steenrand bvb, is dat lastig dichtkrijgen.
een binnenband lost dat op, maar hij moet geplaatst geraken inderdaad.
leesvoer:https://www.advrider.com/f/threads/tube ... a.1142161/

gij mag da.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11801
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Alpen on Speed

Post by Muug »

ik kan ev. een handpompje meenemen, voor als de elektrieken (heb ik ook trouwens) het begeven.
van die bommetjes kan ik er wel een stuk of vijf menemen yes.

Kleren? WTF hebben we dat nodig :pillepalle: :grin: allez, 'k heb toch iets voorzien voor de motorloze avonden. Eén paar kousen, één lange broek (met afritsbare pijpen) en één t-shirt, daarmee kom ik alle avonden wel door. :grin:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1235
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Alpen on Speed

Post by TuttoTerreno »

Naast pluggen, compressoren en binnenbanden, een praktisch Italiaans woordje : gommista.

8-)

User avatar
Muug
Posts: 11801
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Alpen on Speed

Post by Muug »

Kindjes: regenpak niet vergeten. :?

User avatar
Blackbert
Posts: 3462
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Alpen on Speed

Post by Blackbert »

TuttoTerreno wrote: 23 Jun 2022 14:48 Naast pluggen, compressoren en binnenbanden, een praktisch Italiaans woordje : gommista.

8-)
Uiteraard, ge moet wel tot bij die mens geraken eerst. Of toch tot op 't asfalt.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11801
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Alpen on Speed

Post by Muug »

Voor alle campings één adres, de Archies app. Subliem.

User avatar
Stefke
Posts: 2923
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Alpen on Speed

Post by Stefke »

Blackbert wrote: 22 Jun 2022 14:06 Voor de rappe zijn er nog plaatsen vrij.
Helaas niet in mijnen agenda... :?

Koeno
Posts: 3223
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Alpen on Speed

Post by Koeno »

Ik ben er klaar voor... Dju te vroeg klaar... kan de beste overkomen...
nog wat kleine prullaria in orde brengen maar de belangrijkste basics zijn er

Image

Post Reply