Bon, gisteren dagtrip naar Drongen. En terug, maar daarover direct meer.
Na een stuk file aan de Kennedy en flink oppassen daarna, in PFOSland, toch maar doorrijden, afspraak om 13u.
Zo ongeveer aan het fijne viaduct van Destelbergen, een hikje, effe inhouden en door. Dan nog eens, en opnieuw.
Dan, om de R4 af te rijden, moeten stoppen. Koppeling in, RPM naar 0, stil. Start direct terug, maar heeft een fijn handje nodig om weg te geraken.
De terugrit. Beetje choke nodig om te starten, beetje stotteren, maar een stukske E40, de E17 lukt allemaal wel, mits behoudend rijden, rustig aan de gas draaien. Choke iets open laten lijkt wat te helpen. Reservelampje aan, dus 17km verder in Kalken 1 tank gevuld met dure snelwegbenzine en een flesje reiniger van Wynns. Het gaat, maar niet meer dan dat. Voor Kruibeke: file. Met deze motorloop ga ik dar niet tussen, dus de afrit en naar linkeroever.
De nieuwe oprit komt nu gewoon langs rechts voor de tunnel op de E17. Valt mee. rustig door de pijp kachelen, net voorbij de afrit A12 stevige stuipen en stil. Op de pechstrook.
Toen toch een poging of 10 nodig gehad om weg te geraken. Hij startte wel direct, maar eens er een beetje moest gewerkt worden op die lichte helling: uit.
Met wat koppeling en gas toch vertrokken en dan de afrit Berchem naar boven. Oef, want op de ring komt het Fast team u depaneren en ben je veel geld kwijt.
Binnendoor dan maar. Ongeveer alle verkeerslichten op rood uiteraard, het moet spannend blijven.
KFR zoals ze bij BMW zeggen, maar dus ook uitvallen als ik de koppeling intrek en weer bij vertrekken. Teveel gas geven bij acceleratie was ook niet goed.
Btw, 16.5 liter getankt in Kalken en een goeie 100km later terug reserve. Ja die liters verdelen zich over de 2 tanks maar toch.
tijdens die "rit" af en toe ook een stevige knal bij gas dicht en een serieus benzineluchtje toen ik daar in Berchem stopte en effe op ralentie liet draaien.
Waarbij beide uitlaten even veel en even hete gassen uitbraken, zo op het gevoel.
- er is meer dan genoeg benzine, anders zou 'm zo niet stinken. de pomp kunnen we dus wel uitsuiten.
- ergens valse lucht, maar daar wordt ie arm van, niet rijk.
- ontsteking checken, heeft wel nieuwe bougies, maar misschien een bobine niet goed vast of stuk. kabels en aarding controleren.
- viezigheid in een carburator, vlotter die niet goed werkt of ergens een scheurtje in 't membraan.
- synchroniseren was nog niet gebeurd, dan ook maar checken of EPC en SAS nog steeds deftig afgedopt zijn.
- ...
Het blijft een
adventurebike
