Superieur ondergoed

Op en bij de motor, zonder elektriek
User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Superieur ondergoed

Post by TuttoTerreno »

Doorheen de jaren heb ik ongeveer alle soorten funktioneel ondergoed gekocht ende getest. Een beetje op de motor, maar haast dagelijks bij het pendelen op de harley trapson.

In den beginne was er Rukka, dat prijzige shirts uit 100% coolmax aanbood. Onverslijtbaar, ik heb ze nog steeds, maar niet zo heel aangenaam om dragen, het weefsel is een beetje grof en er ontstaat bij gebruik soms een zweetgeurtje.. Maar destijds een revolutie.

Dan kwam Louis met uitstekende, dunne vanucci coolmax & elastan kledij, aangenamer om dragen en ook onverslijtbaar.

doorheen de jaren hebben ze veel andere dingen geprobeerd, dikkere shirts, ander materiaal erin gemixt, maar niks zo fijn als die voornoemde oude generatie vanucci‘s.

Tot enige tijd geleden, Luois de RVX light lijn op de markt bracht: https://www.louis.de/artikel/vanucci-rv ... irt/210034 Dat is de eerste die m.i. nog iets aangenamer om dragen is. (Oppassen bij de korte mouw Tshirts, die zijn heel strak -> minstens 1 maat groter kopen)


Naast het comfort om dragen in de hitte (en eigenlijk altijd), is het grote voordeel dat ge die dingen `s avonds kunt wassen, uitwringen en `s ochtends zijn die helemaal droog, zonder moeite.

Travel light, travel fast.

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Superieur ondergoed

Post by Muug »

Nooit Icebreaker merino ondergoed geprobeerd?
Moet je zeker eens doen.
Ik heb al minstens twintig jaar één dunne en één dikkere trui-met-kraag. Beide met lange mouwen. Onverslijtbaar die dingen. Perfect voor de heetste en koudste temperaturen. Nooit geurtjes. Meenemen in de douche en 's morgens droog inderdaad.
Daarnet heb ik nog spul van odlo, rukka en wat andere merken en die draag ik nooit.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Superieur ondergoed

Post by TuttoTerreno »

ik heb een (oud) Merino ondershirt voor de winter, maar dat verdraag ik niet als 1ste laag. Heb me dan ook niet aan meer Merino spullen gewaagd.


wat ook heel goed is, is de seamless 3D cool skin van Held. De anti geur werking werkt ook echt, maar...
kost ook een stuk meer dan de witte producten van Louis

Die Held 3D draag ik graag onder m'n leren pak.

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Superieur ondergoed

Post by Muug »

De ene merino is de andere niet, heb ik al ondervonden. Mocht je eens kunnen passen, probeer eens het merk Icebreaker. :thumbsup:

User avatar
zappa
Posts: 4505
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Superieur ondergoed

Post by zappa »

Bij al de merino's die ik bezit, zullen ze de schapenvlooien mee verwerkt hebben?
Wel interessant om soepele gewrichten te behouden, zo overal over je hele lijf jeuk hebben :roll:

Bestaat er ook goed, nee, heel goed anti-zitvlak-pijn ondergoed? Binnenkort weekje op de moto, mijn onderstebovenkant van mijn billen doet nu al pijn met het gedacht eraan? :|
sig nature

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Superieur ondergoed

Post by TuttoTerreno »

Koersbroek? Koers-onderbroek? Luchtkussen op de zitbank?

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Superieur ondergoed

Post by Muug »

Ik heb een airhawk in de aanbieding. Dat is zo'n luchtkussending. Maar ik weet niet of het de goede maat is.

User avatar
zappa
Posts: 4505
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Superieur ondergoed

Post by zappa »

TuttoTerreno wrote: 17 Jul 2022 14:26 Koersbroek? Koers-onderbroek? Luchtkussen op de zitbank?
even gegoegeld op koersbroek ;) ... :shock: dat is toch wel hét anti-verkrachtingsmiddel voor vrouwen, zelfs als de mogelijke aanvaller blind is van hitsigheid, en denkt dat er een jong blaadje voor hem ligt, dan moet een blik op zo'n broek toch alle goesting in de schoenen doen zakken? Juist nog de lach van een baviaan trainen en het plaatje is compleet :lol:

Maar als het werkt tegen zadelpijn, is die bavianenkont-look wel oké om er bij te nemen, tenslotte trek ik daar nog mijn motorbroek overheen.

Muug, dat kussen :ermm: ik kan net gepast (en soms niet) aan de grond, dus iedere keer als ik stop, moet ik eerst dat kussen vanonder mij trekken ?

ik zal eens kijken voor zo'n broek met ingebouwde :toilet:
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Superieur ondergoed

Post by Muug »

Zappos, de truuk is om dat luchtkussen zo ver leeg te laten lopen dat uw poep het zadel licht raakt. Als er teveel lucht in zit ga je letterlijk zweven en dat is toch niet goed. :mrgreen:

User avatar
zappa
Posts: 4505
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Superieur ondergoed

Post by zappa »

Muug wrote: 17 Jul 2022 16:45 Zappos, de truuk is om dat luchtkussen zo ver leeg te laten lopen dat uw poep het zadel licht raakt. Als er teveel lucht in zit ga je letterlijk zweven en dat is toch niet goed. :mrgreen:
zweven? dat doe ik al zonder kussen of lucht :mrgreen:
sig nature

User avatar
Schussboelie
Posts: 485
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Superieur ondergoed

Post by Schussboelie »

Muug wrote: 17 Jul 2022 13:52 De ene merino is de andere niet, heb ik al ondervonden. Mocht je eens kunnen passen, probeer eens het merk Icebreaker. :thumbsup:
Ik vrees dat mijn Icebreaker truitjes toch stinken intussen...
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Superieur ondergoed

Post by F M »

Mijn merino t-shirt was mijn slechtste aankoop ooit. Onmiddellijk veel harder stinken dan mijn gewone t-shirts.

Ik koop eigenlijk geen specifieke motorkledij. Buiten motorpak natuurlijk.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2915
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Superieur ondergoed

Post by duibhce Kaelann »

Ik ben toch ook een grote fan van merino. Ondertussen heb ik een verzameling van Icebreaker, Woolpower en Decathlon. T-shirt, long sleeves, pulls, onderbroeken, kousen, long johns, ...
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
zappa
Posts: 4505
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Superieur ondergoed

Post by zappa »

aha, die bavianenkontlap z!t aan de binnenkant :lol: Juist aan denken als ik naar 't wc ga dat ik zelf niet schrik :mrgreen:

Morgen ne keer testen ....

Hopelijk is het ook een stofje dat na een paar uur ook niet 50 meter tegen wind stinkt ?
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Superieur ondergoed

Post by Muug »

Nee, 100 meter :mrgreen:

User avatar
zappa
Posts: 4505
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Superieur ondergoed

Post by zappa »

Muug wrote: 22 Jul 2022 09:08 Nee, 100 meter :mrgreen:
Altijd veel plaats tussen de file :mrgreen:
sig nature

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Superieur ondergoed

Post by TuttoTerreno »

zappa wrote: 21 Jul 2022 22:29

Morgen ne keer testen ....


En? hoe beviel de bavianenkontlap?

User avatar
zappa
Posts: 4505
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Superieur ondergoed

Post by zappa »

TuttoTerreno wrote: 02 Aug 2022 18:59
zappa wrote: 21 Jul 2022 22:29

Morgen ne keer testen ....


En? hoe beviel de bavianenkontlap?

Na een volledige week testen, = GOED !!! 's avonds een beetje het gevoel van even eens iets anders tussen mijn benen zou niet slecht zijn, maar na het afstappen, ging dat vlug over, kan ook liggen aan het feit - dat na ik met de punt van mijn zooo scherp mes, het velleke van de salami te vlot door ging en in mijn linker hand diep in een aderke stak, waardoor ik voor 't eerst eens een bloedfonteintje zag :? - ik de zadelpijn niet meer voelde. Maar lang leve de papieren mondmaskers, die kunnen ook dienst doen om een wonde dicht te houden, terwijl je je motorhandschoen er netjes overspant. De volgende keer we gaan picknicken met mijn mes, zorg ik dat er tenminste wondpleisters bij het mes zitten. :mrgreen:
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Superieur ondergoed

Post by Muug »

Gij en messen. :shock: :pillepalle: :mrgreen:

Stoffel
Posts: 478
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Superieur ondergoed

Post by Stoffel »

Muug wrote: 04 Aug 2022 00:00 Gij en messen. :shock: :pillepalle: :mrgreen:
Precies om 00:00u gepost :o
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

Post Reply