Startprobleem

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
Post Reply
Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Startprobleem

Post by Mario »

Hoi,
een paar weken geleden heb ik de Ducati nog eens proberen starten om er een ritje mee te gaan doen.

Accu die al maanden aan de optimate hing aangesloten en dat leek te werken maar toch startte hij niet.

Het probleem dat ik had: normaal, als je de sleutel in het contact stopt en draait (zonder hem te starten), hoor je een licht zoemgeluid en gaan er op het dashbord 2 lampjes branden.
Ditmaal geen van dit alles, dus geen zoemgeluid en maar 1 lampje dat brandde.
Wat niet brandde was het lampje van de benzine.

Ik, die totaal niet technisch onderlegd ben, leid daaruit af dat de benzinepomp wellicht stuk gegaan is.

Iemand die dit kan bevestigen of een beter idee heeft ?

Stoffel
Posts: 464
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Startprobleem

Post by Stoffel »

Benzinepomp zou ik raar vinden, ik gok op de batterij. Heb je de batterijspanning al gemeten?
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Startprobleem

Post by Muug »

Probeer eerst maar eens een andere accu.
Een accu acht maand aan één stuk aan een druppellader hangen is trouwens ook niet het beste. Een accu durft dan wel eens uit te drogen. Of gewoon kapot te gaan. De accu één keer per maand adhv een druppellader eens opladen is beter voor de accu.

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Startprobleem

Post by den Bullet »

Muug wrote: 18 Jul 2022 14:00 Probeer eerst maar eens een andere accu.
Een accu acht maand aan één stuk aan een druppellader hangen is trouwens ook niet het beste. Een accu durft dan wel eens uit te drogen. Of gewoon kapot te gaan. De accu één keer per maand adhv een druppellader eens opladen is beter voor de accu.
Hangt er ook een beetje van af van de accu. Die van de VanVan hangt er al drie jaar aan met alleen sporadisch es te starten; Fé is al aan de derde accu bij zijn R6 (wel elke keer in garantie vervangen; RAD-service en daar weet hij wel één en ander van :mrgreen: )

In zijn 900 SS zit een Motobatt en die geeft geen krimp. In zijn Scrambler weet ik niet maar noch bij de huidige, noch bij de vorige heeft hij daar problemen mee gehad.

En dus al die batterijen hangen aan de druppelladers (dus vier voor 't ogenblik :? )

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Startprobleem

Post by Blackbert »

Dat gezoem zal de benzinepomp zijn die het circuit volsteekt.
Als je dat niet hoort, na maanden stilstaan:
batterij echt wel leeg
de rode knop in de off positie?
(omdat de ktm ook niet zal primen als die knop af staat).
grease up your baby for a ball on the hill

Post Reply