Iemand ervaring met Cabra Ventura

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Post Reply
Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Iemand ervaring met Cabra Ventura

Post by Koeno »

Zoals de titel al zegt.... Heeft iemand hier ervaring met (of al gehoord van): https://cabraventura.com/?portfolio=tabua_deluxe_22 ?

Kameraad van mij probeert er mij warm voor te maken...
'k zou dan wel ff moeten op zoek gaan naar ne lichter stuk speelgoed als de ktm 990...

:peepwall:

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Iemand ervaring met Cabra Ventura

Post by zappa »

TomTwin toen het nog TomTriple was(?) en Pee klak met z'n 950 zijn ooit nog een memorabele rondrit gaan doen in Portugal, als ik dat goed voor heb? :question:

Maar alleszins veel goedkoper dan wat ik op die site zie staan :shock: :?
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Iemand ervaring met Cabra Ventura

Post by Muug »

Enduro reizen zijn in blijkbaar.
Het wordt duidelijk meer en meer georganiseerd.
Mogelijks omdat er minder en minder mogelijkheden zijn in eigen land.
Nu kan je daar voor willen betalen.
Maar je kan dat ook goedkoper doen, door bvb af en toe mee te doen aan een verlengd weekend, zoals ene Tisden Terre op Facebook dat veelvuldig organiseert, in Noord-Frankrijk, de Alpen, in de Pyreneeën, etc... dan heb je enkel de minimale kosten van eten, drinken en brandstof.
Last edited by Muug on 24 Sep 2022 09:05, edited 1 time in total.

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Iemand ervaring met Cabra Ventura

Post by Blackbert »

zappa wrote: 23 Sep 2022 21:11 TomTwin toen het nog TomTriple was(?) en Pee klak met z'n 950 zijn ooit nog een memorabele rondrit gaan doen in Portugal, als ik dat goed voor heb? :question:

Maar alleszins veel goedkoper dan wat ik op die site zie staan :shock: :?
Tom T en Pee Klak (Trooper) hebbende Balkan verkend.
Tom T and me waren in Portugal.
Telkens georganiseerd door een paar enthousiaste rijders, met lokale connecties.
Organiseren was: roadbooks en campings voorzien en een datum. Ge zorgt zelf dat ge daar geraakt en weer terug.

Geen fancy shit, geen rustdag, gewoon elke dag een rit van rond de 250-300km.
Camping, eten en drinken, benzine en brandstof voor de heen- en terugrit. Perfect.

hierzie, zo ging dat.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Iemand ervaring met Cabra Ventura

Post by zappa »

Blackbert wrote: 24 Sep 2022 08:54
zappa wrote: 23 Sep 2022 21:11 TomTwin toen het nog TomTriple was(?) en Pee klak met z'n 950 zijn ooit nog een memorabele rondrit gaan doen in Portugal, als ik dat goed voor heb? :question:

Maar alleszins veel goedkoper dan wat ik op die site zie staan :shock: :?
Tom T en Pee Klak (Trooper) hebbende Balkan verkend.
Tom T and me waren in Portugal.



hierzie, zo ging dat.
:? oeps, sorry, haal de dingen wat door elkaar :mrgreen: Maar dat was daar, iets wat ik me herinner, dat Tom het over die erg verticale afdalingen had, met daar af en toe een vlak stukje tussen om toch niet aan een rotvaart naar beneden te bollen? En waar die Ierse ging zwemmen met haar Yam?
sig nature

Tom Twin
Posts: 101
Joined: 28 Feb 2022 16:36

Re: Iemand ervaring met Cabra Ventura

Post by Tom Twin »

Blackbert wrote: 24 Sep 2022 08:54 Tom T en Pee Klak (Trooper) hebbende Balkan verkend.
Tom T and me waren in Portugal.
Telkens georganiseerd door een paar enthousiaste rijders, met lokale connecties.
Organiseren was: roadbooks en campings voorzien en een datum. Ge zorgt zelf dat ge daar geraakt en weer terug.

Geen fancy shit, geen rustdag, gewoon elke dag een rit van rond de 250-300km.
Camping, eten en drinken, benzine en brandstof voor de heen- en terugrit. Perfect.

hierzie, zo ging dat.
En zwemmen! :grin: Ja, de twee hoogtepunten in mijn carrière worden hierboven opgesomd!

Portugal in het voorjaar is prachtig, nog niet te heet en OVERAL bloemen.

De prijs van een georganiseerde reis waar je verblijft op een plek met een terras met fancy zeteltjes en poefen is natuurlijk wat meer dan wanneer je gaat kamperen maar dit doet wel denken aan het voorschotfactuur van de gas. :o
Me gusta la moto, me gustas tú.

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Iemand ervaring met Cabra Ventura

Post by Blackbert »

Wel, dat was 11 jaar geleden. :shock:
Heel ons verslagje nog eens gelezen en er waren toen genoeg kandidaten om dat ook eens te proberen.
Zou dat nog zo zijn? :whistling:
grease up your baby for a ball on the hill

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Iemand ervaring met Cabra Ventura

Post by Koeno »

Ik zou willen ja zeggen, maar heb nog wat meer ervaring nodig...
zeker op de ktm die al enkele weken stilstaat...
ik zeg dus nu nog nee :p

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Iemand ervaring met Cabra Ventura

Post by TuttoTerreno »

Muug wrote: 23 Sep 2022 22:57 dan heb je enkel de minimale kosten van eten, drinken en brandstof.
ik dacht ergens te hebben gelezen dat er nog wat minimale kosten bijkwamen:

vlak na aankomst: boete (met korting) bij de eerste ontmoeting met de plaatselijke ordehandhavers.
Twee dagen tijdverlies/omweg bij de de tweede ontmoeting. Gelukkig had men tijd met hopen en was dat een verwaarloosbaar probleempje.


Minimale kosten is tevens uitstekend om de lokale bevolking te plezieren. Het draagvlak voor dergelijk toerisme zal enkel toenemen als ze weten dat ze er niks aan mogen verdienen.
Gelukkig houdt men zoveel van het geluid van open akrapovic uitlaten in de bergen en natuur parken.

:thumbsup:



Denk je dat een lokale "gids" met enkele klanten tegengehouden wordt door de carabinieri?
klein weetje: die heeft toelating van de eigenaars van de grond, is "autorizzato", .... en mag naar boven wanneer ie wil, sluitingsdag met 48 bordjes of niet.

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Iemand ervaring met Cabra Ventura

Post by Koeno »

Kort samengevat is het antwoord dus: neen.
Ik kon maar proberen, toch bedankt!!

Post Reply