IST4 - zondag 7 mei

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
User avatar
Blackbert
Posts: 3431
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by Blackbert »

nee, zondag. zaterdag zal sleuteldag zijn. no panic.
grease up your baby for a ball on the hill

Mario
Posts: 723
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by Mario »

Mario wrote: 02 May 2023 10:10 ik ga dus ook proberen af te komen, zelfs als het regent
maar wat zijn nu eigenlijk de praktische afspraken vóór de rit, want ik ben niet helemaal mee...

of is dat allemaal nog niet vastgelegd?
bon, de zondag dat Total-benzinestation vlakbij Spontin om 10u?

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by OzzePaa »

Mario wrote: 04 May 2023 09:49
Mario wrote: 02 May 2023 10:10 ik ga dus ook proberen af te komen, zelfs als het regent
maar wat zijn nu eigenlijk de praktische afspraken vóór de rit, want ik ben niet helemaal mee...

of is dat allemaal nog niet vastgelegd?
bon, de zondag dat Total-benzinestation vlakbij Spontin om 10u?
Daar start idd de bovenstaande track, Mario :thumbsup:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
F M
Posts: 5044
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by F M »

OzzePaa wrote: 28 Apr 2023 19:50
De officiële omleiding richting Bure gaat ten noorden vd N846 via Les Cambuses/Rue de Belvaux, maar ik stel voor een veel toffer alternatiefke te pakken bezuiden die N-weg :
in Tellin efkes rechts en dan steil links naar beneden op de Val des Cloches, scherp links via Rue des Noyons - Chemin des Crêtes - Rue Croix Renkin om in Bure (met een héél scherpe rechts op 't einde van La Ruelle) weer op de N846 te komen. :ricky:

Image
Gezien de wegenwerken, natuurlijk geen probleem hiermee.
En nu de track toch dient aangepast : FM ... :peepwall:
Als we na Laneuville au Bois op de N89 komen, lijkt me het oversteken daarvan en via de Barrière Mathieu en Môchamps door den bos wel een leuke "binnedoor" naar de N889, in plaats van kaarsrecht over de 2x2-met-middenberm-N89-ottostraat naar Barrière -de-Champlon. :book2: :sweeet:
Eigenlijk, vanuit het barrière de Champlon vertrekt de toffe stuurweg N889, waar we nu een pak van missen, maar ja...
... en, met nog een klèin détourke langs Tillet en Fosset,
Ken ik zo direct niet, maar ja...
blijft de lengte ongeveer zoals ze was : 244km ;) :lol:

Image

Hieronder een downloadlink naar de aangepaste track (met vertrek aan de Total naftpomp) , in TomTom-Mydrive gecorrigeerd en geëxporteerd ... zou dus OK moeten zijn voor zowel Garmin als TT.

IST_4_TT_OK.GPX
Je track gaat in Chanly wel even onnodig van de normale weg af naar rechts via zulke kleine wegjes dat Street View er zelfs niet gepasseerd is, maar ja...
https://www.google.be/maps/@50.0783605, ... 384!8i8192

Je track staat op de Zumo.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11753
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by Muug »

Allez.
Het weer morgen.
Wat voorspellen ze? Wie heeft hier veel ervaring met het interpreteren van weerberichten? Ik alvast niet...

Tom Twin
Posts: 101
Joined: 28 Feb 2022 16:36

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by Tom Twin »

Den tweeling en ik gaan moeten passen. Ik lig in bed met een snotneus. :cry:
Me gusta la moto, me gustas tú.

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by Marsman »

Muug wrote: 06 May 2023 11:42 Allez.
Het weer morgen.
Wat voorspellen ze? Wie heeft hier veel ervaring met het interpreteren van weerberichten? Ik alvast niet...
ze weten niet eens welk weer het gisteren gaat worden, laat staan dat ze dat voor morgen zouden voorspellen. Ge kunt 5 verschillende websites met mekaar vergelijken en dan zeggen ze alle 5 iets anders...

Veel blablabla verkopen en de interessante uithangen, dat kunnen ze wel
:roll:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
F M
Posts: 5044
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by F M »

Een regenpak zal wel van pas komen...
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by duibhce Kaelann »

Ik ga morgen in de droogte van de garage doorbrengen. De Versys van mijn broer nog een onderhoudje geven...
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11753
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by Muug »

Muug wrote: 26 Apr 2023 15:26
F M wrote: 26 Apr 2023 13:26 Een goed alternatief, en dan moet de track niet nog eens gewijzigd worden.

Hebben we al een idee wie er allemaal mee rijdt ? Kwestie dat we op iemand wachten indien nodig ?
Nog niet, we hebben gelukkig nog wat tijd om dit lijstje aan te vullen:


- Ozzepa
- FM
- Muug
- FransST
Blackbert?
Marsman?
Mario?

kirikoe 1.0
Posts: 27
Joined: 28 Jul 2019 11:25

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by kirikoe 1.0 »

Ik moet ook afhaken. Zit met een vervelende oogontsteking.

User avatar
Blackbert
Posts: 3431
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by Blackbert »

Yes.
In 't spoor van Ozzepaa, wel met minder cc. :ricky:
Image
der liggen wel ander bandjes onder.

Dat weerbericht is precies nog 't zelfde als in 't begin van de week. Whatever. Hopelijk heeft de Marsman gelijk en zijn 't alleen de temperaturen die kloppen.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11753
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by Muug »

:shock:
:w00t:
:rayof:

User avatar
FransST
Posts: 67
Joined: 20 Aug 2016 00:06

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by FransST »

Het zal voor een andere keer zijn, er rust kennelijk een vloek op het samen rijden met jullie ( in 2019 ging onderweg naar het beginpunt de dynamo stuk).

Op amper 3 km van huis brak de koppelingskabel.... :evil: :evil:
Eerst paar 100 m de motor geduwd, daarna toch maar geprobeerd in de 1e versnelling te starten, dat lukte en rustig naar huis gereden.

Had paar dagen geleden de buitenkabel nog wat bijgesteld omdat ik vond dat er wel erg veel speling op zat. Toen niet verder gekeken.
Had het kunnen weten: tijdens onze vakantie in 2001 in Ierland - met een andere Sprint - dat ook voorgehad ( koppelingskabel bijstellen). Toen tijdig gezien dat de kabel, net achter de nippel, aan het rafelen was.
De rest van de reis naar huis zo weinig mogelijk de koppeling gebruikt en goed thuis gekomen.

Degenen die de rit wel rijden: veel plezier en weinig regen. :grin:

Frans.
Nog steeds met een sprint ST 1050 en Zumo XT.

Stoffel
Posts: 476
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by Stoffel »

Ik hoop dat de mannen weinig regen hebben… ;)
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

User avatar
Muug
Posts: 11753
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by Muug »

Het weer viel wel mee eigenlijk. Tot zo'n 15u een constante maar lichte regen. Niet echt hinderlijk. Wel fijn als de regenkleding ook effectief waterdicht is. :thumbsup:
Na een slechte nacht was ik om 7u opgestaan, met een slecht humeur en een bakkes tot op de grond. Kort nadien laat FM weten dat zijn lijf in panne was gevallen. De WC was zijn nieuwe vriend geworden. Hop, weer ene minder. Afin, dik tegen mijn goesting in mijn regenpak gekropen en naar ginder gereden. Echt, weet iemand ergens een goeie therapeut die mij daar van af kan helpen? :dontknow:
Om 10u30 vertrokken we dan, Ozzepa, Blackbert, Marsman, Mario en ik. Ik werd naar voren geduwd als voorrijder, en dat ging zelfs probleemloos dankzij een perfect uitgewerkte route/track die door mijn ouwe Zumo 345 volmaakt correct ingelezen was. WAW!
Tegen twaalven een eerste pauze, na wat geklets op zoek naar een eetgelegenheid. Daar hadden ze nogal veel tijd nodig maar het was wel heel lekker. In de namiddag namen we ergens een kleine pauze, en iets voor zes waren we dan aan het eindpunt. Dan nog anderhalf uur naar huis. 498km. Niet slecht.
En nu is het natuurlijk wachten of er flitsboetes gaan zijn eh. Tegenwoordig... :roll:

Nogmaals bedankt aan iedereen. Merci om de track te actualiseren, merci om te komen, merci om te volgen, merci om niet te vallen, merci voor de grappen en de babbels. Gewoon ook merci tout court, want het heeft deugd gedaan. Mijn breinpijn is verdwenen. :thumbsup:
Last edited by Muug on 07 May 2023 21:35, edited 1 time in total.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by OzzePaa »

Het was idd een veel betere dag dan de verwachtingen lieten uitschijnen.
Mij grandioos gammuzeerd met een top-toerke in dito gezelschap :thumbsup:
Tot efkes voor Nameche in een Samsonbocht die naam eigenlijk niet waardig, een soortement 'herstelplek" besloot het voorwiel van Gertruud op één of andere manier onderuit te halen.
Je raadt het al : vol ongeloof hoe dat daar mogelijk was, zag BlackBert Ozzepaa nogmaaris een bodemonderzoek uitvoeren.
Op linkerlant. Die knie heeft één en ander opgevangen want setieus dik, stijf en wat pijnlijk ook, ja :(
Voorts geviel van een héël stijve nek en stramheid alom natuurlijk.
Weerom gelukkig niks anders geraakt dan de vangrails en die had bovendien een onderplaat :thumbsup:
Tja, het is wat het is ... tijd voor tijd en boterhammen :wall:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
F M
Posts: 5044
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by F M »

Veel spijt dat ik niet mee kon. Ik heb nog getwijfeld of ik tegen de middag de route in de andere richting zou rijden en jullie tegenkomen, maar ik heb de ganse dag nog maar 1 boke kunnen eten. :(

EDIT. Ik zie nu dat Ozzepaa net voor mij iets geschreven heeft wat niet zo plezant was. Hopelijk zijn de gevolgen niet te zwaar...
Last edited by F M on 07 May 2023 21:58, edited 1 time in total.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11753
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by Muug »

Allee paa, oe is da nu mogelijk :!: :?: Ja die natte herstelplekken zijn (s)pekglad eh. :(
Miljaar toch, en ik was al zo opgelucht dat er geen accidenten waren gebeurd.
Allez hop, ik hoop dat het niet teveel pijn doet, en dat er niet teveel kosten aan de moto zijn. :thumbsup:

User avatar
Blackbert
Posts: 3431
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by Blackbert »

8u15, ongeveer halfweg tussen maison Ozzepaa en maison Blackbert. Start van een ritje echt binnendoor van een 120km tot de startplaats. Blij van iedereen weer eens live te zien, koffieke, voorraad benzine en zakske onzin later zijn we weg.
Na eeuwen op een 950twin is 't efkes wennen: ne mono 600 met maar half zoveel paardjes vraagt wat meer schakelwerk. Maar veel groen, grote littekens van wat ooit bos was en grote plakken felgeel later heb ik de sweet spot gevonden en hoe ik hem daar moet houden. Dankzij de nattigheid is het tempo wel strak maar niet zo toeristisch en ik kan de grote jongens gewoon volgen.
De middagpauze is lang, maar gaat snel voorbij. Dankzij een paar mensen die hun contacten uit de old days wel onderhouden zijn we weer helemaal mee wat betreft vroegere forumleden.
Dankzij de covidperikelen zijn de drankgelegenheden in Spontin, op 't einde, allebei "a vendre". Shame. Nog maar eens tanken en afspreken dat we geen jaar gaan wachten voor de volgende. Paa en ik richting Samsonvalei, om dan Noordwaarts te stomen.

Fijn rijden die baan. Nog altijd rustig, geen zotte dingen. En dan zie ik die GS in een oogwenk op zijn zij richting vangrails schuiven, met Ozzepaa erachteraan. De moto stuitert terug tot in 't midden van de weg, de rijder vouwt ongeveer dubbel tegen de vangrail. Fuck.
Tegen dat ik bij hem ben heeft hij zich weer opengevouwen en zit te sakkeren. Geen van ons weet waar dat nu aan lag. Rustig een heel klein beetje inkantelen voor de heel flauwe bocht en pats. Paa staat weer overeind, nog steeds sakkerend "wat is da, hoe kan da?". Met de meneer uit de auto zet ik zijn brommer weer recht. En aan de kant.
We rapen de brokken bijeen, en gaan eens kijken naar die bocht: lange rechte streep van de valbaar. Waar die begint een plek zo groot als een pannekoek, een herstelling. Spekglad. Haa ja. We zijn 't er ook over eens dat die lat onder de vangrail een echt probleem voorkomen heeft.
We nemen de kortste, rechtste weg naar huis. Dat duurt tot 20u30.
Paa, laat u soigneren, indien nodig door een pro, want dat gaat zeer doen na die totter.
grease up your baby for a ball on the hill

Post Reply