Reizen 2023

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Reizen 2023

Post by OzzePaa »

F M wrote: 08 Nov 2022 09:51
Schussboelie wrote: 08 Nov 2022 07:43 Ik snap het, en ik ben ook wel wat jaloers op die attitude maar voor mij is het net andersom.
Het vooraf plannen en uitzoeken geeft me zoveel voorpret!
...
Hier speelt bij mij echter ook een flinke dosis FOMO.
Stel je maar eens voor dat je, op de wilden boef, ergens op een splitsing de linkse afslag neemt omdat de 500m die je daarvan kan zien onverhard is en rechts niet.
Voor hetzelfde geld stopt dat onverhard na 600m en had je rechts 25km van de graafste stroken onder je wielen kunnen hebben.
Ik zou gek worden om, na een reis richting Noordkaap bijvoorbeeld, achteraf te moeten vaststellen dat je Oude Postweg tussen Kautokeino en Alta gemist hebt.

Je zal maar drie weken verlof nemen (eerste en voorlopige enige keer in mijn 23-jarige loopbaan), 3000km rijden met de camionette, 8500km op de moto om dan één van de mooiste stukken in die streek te missen...

Betekent dit alles dat ik de reis ook werkelijk zo rijd?
Zelden tot nooit.
Altijd zijn er wel dingen veranderd op de weg of nopen onverwachte voorvallen je tot andere keuzes.
Maar toch, ik ben graag goed voorbereid wat de route betreft. :)
:stupid:

Maar ja, iedereen zijn ding, natuurlijk ;)
:stupid:

Zelfs toerkes in België heb ik (meestal) vooraf al voor een groot stuk virtueel gereden.
Op de wilden boef is idd vree plezant : pré-GPS/Goegel-tijdperk waren "een richting", tips allerhande en sporadisch een (veel te "grote") kaart goed voor ongelooflijk toffe ontdekkingen. Maar ééns de elektronische (voorbereidings)mogelijkheden gemeen goed werden, ontdekte je wat je allemaal voorbij gereden c.q. gemist had tijdens die omzwervingen.

Je hebt me trouwens een avondje kwijlen bezorgd met dat (over een paar jaar uitgesmeerd) verslag, Schuss ;) :thumbsup:
Op een andere manier formidabel dan Dalpen en andere Dolle Mieten toch 8-)

Wat reisplannen betreft staat er voorlopig nog just niks in de agenda ... int koppeke evenmin.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Schussboelie
Posts: 480
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Reizen 2023

Post by Schussboelie »

OzzePaa wrote: 08 Nov 2022 11:00Op een andere manier formidabel dan Dalpen en andere Dolle Mieten toch 8-)
Letterlijk dát!
Ik ben zot van Dalpen in al zijn facetten (Ligurische, Dolle Mieten, zelfs de Zwitserse) maar Skandinavië is inderdaad formidabel op een heel andere manier.
Dat maakt het ook zo leuk, je hoeft helemaal niet te vergelijken, is gewoon anders!
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Reizen 2023

Post by petervdc »

zuid frankijk, noord italie, een week of 2
Keep going

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Reizen 2023

Post by Koeno »

Koeno wrote: 06 Nov 2022 09:21 Mogelijkse enkele dagen TET in Frankrijk... :peepwall:
De regio krijgt plots vorm, aan de hand van 5 delen van TET-routes die samen een lus vormen, gaan we de departementen Bourgogne, Centre Val de Loir, Limousin & auvergne gebruiken :p
De lus zelf is 2000km, die zullen we mogelijks niet allemaal kunnen rijden als beginners (op beperkte tijdspanne).
Met de auto naar daar, die wordt ergens in het middelpunt van de lus achtergelaten, zodat we er altijd snel geraken voor de terugrit of in geval van issues.

Nu nog beslissen:
- Wanneer
- Welke moto
- Welke banden op welke moto

Bon, goei vooruitzichten :D

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Reizen 2023

Post by Muug »

Ferm! :thumbsup:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Reizen 2023

Post by TuttoTerreno »

De ACT UK tracks zijn er...

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Reizen 2023

Post by TuttoTerreno »

TuttoTerreno wrote: 13 Nov 2022 22:41 De ACT UK tracks zijn er...
ttz, de joetjoeb remork : https://www.youtube.com/watch?v=rupNu4aDRKQ

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Reizen 2023

Post by Koeno »

ACT tracks is dan zoals de TET tracks, maar dan andere organisatie??
of zie ik dat verkeerd?

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Reizen 2023

Post by Blackbert »

TuttoTerreno wrote: 13 Nov 2022 22:41 De ACT UK tracks zijn er...
HM, pleasant surprise that is.
Ergens verwachtte ik mij aan een overpriced luxe ding zoals er al teveel zijn, maar nee.
Tracks gewoon te downloaden en doe maar, in de spirit van de TET en de Wipe Your Own Ass ritten.

Cool. 39€ voor een jaar lidmaatschap is dan een zeer aanvaardbare bijdrage.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Reizen 2023

Post by TuttoTerreno »

Lidmaatschap is vrijwillig, als ge het project wilt steunen.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Reizen 2023

Post by Muug »

Wat is ACT?

hornetjo
Posts: 12
Joined: 09 Nov 2022 13:05

Re: Reizen 2023

Post by hornetjo »

THIS IS ACT = Adventure Country Tracks (https://adventurecountrytracks.com/)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Reizen 2023

Post by Muug »

Maar dan is ACT toch gewoon een concurrent van TET? Waarbij TET natuurlijk 100% leunt op particuliere inzet en onbaatzuchtigheid. ACT daarentegen lijkt mij ergens wel een commerciële inslag te hebben?

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Reizen 2023

Post by Blackbert »

De insteek lijkt mij dezelfde: op een volwassen manier de minder begane wegen gebruiken.
TET is meer een vrij te gebruiken verzameling tracks, voor de rest moet je het zelf uitzoeken.
ACT kan dat ook zijn, maar blijkbaar hebben ze een aantal commerciële partners die er een meer georganiseerd geheel van kunnen maken.

uit de fotogalerij van ACT Portugal:
Image
Ik vond al dat het er een beetje bekend uitzag:
Tom en de Rudy, in omgekeerde richting
Image
WYOA Portugal 2011
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Reizen 2023

Post by Muug »

Ok. Ik stop gewoon met werken. Ik ga al die tracks doen. :w00t:

Tom Twin
Posts: 101
Joined: 28 Feb 2022 16:36

Re: Reizen 2023

Post by Tom Twin »

Blackbert wrote: 15 Nov 2022 18:09 De insteek lijkt mij dezelfde: op een volwassen manier de minder begane wegen gebruiken.
TET is meer een vrij te gebruiken verzameling tracks, voor de rest moet je het zelf uitzoeken.
ACT kan dat ook zijn, maar blijkbaar hebben ze een aantal commerciële partners die er een meer georganiseerd geheel van kunnen maken.

uit de fotogalerij van ACT Portugal:
Image
Ik vond al dat het er een beetje bekend uitzag:
Tom en de Rudy, in omgekeerde richting
Image
WYOA Portugal 2011
Haha, ik had die foto ook gezien, durfde de vergelijking niet te maken. Dat was de doorwading zonder takelwagen. :ricky:
Me gusta la moto, me gustas tú.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Reizen 2023

Post by Muug »

Allez, kogel is door de kerk. Als onze spruit op kamp gaat, nemen we de R1200RS om er mee door Tsjechië te zoeven. Zo, nu nog uitzoeken wat er ginder te zien is, te beleven is, en misschien een logementje of drie vastleggen. :thumbsup:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Reizen 2023

Post by TuttoTerreno »

Cesky Krumlov, Budovice, Telc, kutna hora, Praag, plus vele kastelen en burchten.

en dat is een kwart vh land, of zo.

Kunt ook in stijl slapen in kasteel hostacov, en met de leen fiets naar zleby, een burcht met wapenverzameling uit de tijd.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Reizen 2023

Post by Muug »

TuttoTerreno wrote: 30 Nov 2022 09:53 Cesky Krumlov, Budovice, Telc, kutna hora, Praag, plus vele kastelen en burchten.
en dat is een kwart vh land, of zo.
Kunt ook in stijl slapen in kasteel hostacov, en met de leen fiets naar zleby, een burcht met wapenverzameling uit de tijd.
Merci Tute ! Kutna Hora staat zeker al op mijn lijstje, man, al die skeletten wil ik niet missen :pillepalle:

Is daar veel logies trouwens? Maw kunnen we gerust op den boef reizen? Of is 't gelijk in the UK (schotland, wales, ierland...) waar ze tien keer te weinig bedden hebben en ge elke dag drie uur moeten zoeken achter een vrij bed? :(

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Reizen 2023

Post by TuttoTerreno »

ik ben al heel vaak ik CZ geweest, en nooit iets echt op voorhand geboekt. En ook nooit moeten zoeken, veeleer uitkiezen.

Post Reply