VW T4 syncro camper van Fischer
Posted: 27 Oct 2022 10:04
en dus niet van Westfalia.
Twee maandjes geleden gekocht, na alweer een zomervakantie waarin harder naar overnachtingen gezocht werd dan naar attracties en schoon landschappen. (Nee, FM, we weigeren op voorhand te boeken en te plannen.)
Een buske, omdat we echt niet houden van tenten, zeker niet als het friskes is. Ook niet van daktenten. En omdat een buske ook gewoon dagelijks gebruikt kan worden, als werkpaard of muilezel, of gewoon als 2de wagen.
VW, omdat we een goeie toffe VW-garage in de buurt hebben, met passie voor het merk, en liefde voor de oudjes.
Syncro: omdat ge nooit weet wanneer ge in de brousse terecht komt. (niet dat de zomerbanden veel grip gaan bieden, lol)
Fischer: omdat die een breder bed hebben dan de Westfalia's (maar 't is wel toeval dat het Fischer is, het had even goed een andere kunnen zijn). De simpele reden daarvoor is dat Westfalia zijn vuil- en proper water tank achter de kastjes zet, terwijl Fischer de vuilwatertank onder 't chassis heeft gehangen, en de properwatertanks staan vanachter in de koffer, zoals je kan zien. Daardoor kunnen de kastjes wat smaller opgebouwd worden, zodat de zitbank/het bed breder is. Plus, de zetel klapt op een eenvoudige manier open naar een bed. Bij Westfalia's moet de hele bank van 85 kilo naar voren getrokken worden op twee glijrails, en dat is erg belastend voor de onderrug.
Voor de techneuten: het is een SCA-dak, de motor is een 2.5 TDI 102pk AXL.
Momenteel worden er wat kleine detailverbeteringen gedaan. Tapis plein in de leefruimte, nieuw tapijt in de stuurcabine, oude DIN-stekker vervangen door moderne dubbele USB-lader. De oplaadinstallatie gaat wellicht ook gemoderniseerd worden. Momenteel ben ik echter bezig met het in kaart brengen van de elektriek, want daar heb ik helaas geen schema van.
Afin, hier wat foto's:
Twee maandjes geleden gekocht, na alweer een zomervakantie waarin harder naar overnachtingen gezocht werd dan naar attracties en schoon landschappen. (Nee, FM, we weigeren op voorhand te boeken en te plannen.)
Een buske, omdat we echt niet houden van tenten, zeker niet als het friskes is. Ook niet van daktenten. En omdat een buske ook gewoon dagelijks gebruikt kan worden, als werkpaard of muilezel, of gewoon als 2de wagen.
VW, omdat we een goeie toffe VW-garage in de buurt hebben, met passie voor het merk, en liefde voor de oudjes.
Syncro: omdat ge nooit weet wanneer ge in de brousse terecht komt. (niet dat de zomerbanden veel grip gaan bieden, lol)
Fischer: omdat die een breder bed hebben dan de Westfalia's (maar 't is wel toeval dat het Fischer is, het had even goed een andere kunnen zijn). De simpele reden daarvoor is dat Westfalia zijn vuil- en proper water tank achter de kastjes zet, terwijl Fischer de vuilwatertank onder 't chassis heeft gehangen, en de properwatertanks staan vanachter in de koffer, zoals je kan zien. Daardoor kunnen de kastjes wat smaller opgebouwd worden, zodat de zitbank/het bed breder is. Plus, de zetel klapt op een eenvoudige manier open naar een bed. Bij Westfalia's moet de hele bank van 85 kilo naar voren getrokken worden op twee glijrails, en dat is erg belastend voor de onderrug.
Voor de techneuten: het is een SCA-dak, de motor is een 2.5 TDI 102pk AXL.
Momenteel worden er wat kleine detailverbeteringen gedaan. Tapis plein in de leefruimte, nieuw tapijt in de stuurcabine, oude DIN-stekker vervangen door moderne dubbele USB-lader. De oplaadinstallatie gaat wellicht ook gemoderniseerd worden. Momenteel ben ik echter bezig met het in kaart brengen van de elektriek, want daar heb ik helaas geen schema van.
Afin, hier wat foto's: