'Lone Rider' toch maar op zoek naar motorvriendjes rond zijn leeftijd (30j, Sint-Truiden)

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
Post Reply
BadWolf1992
Posts: 3
Joined: 01 Jan 2023 19:07

'Lone Rider' toch maar op zoek naar motorvriendjes rond zijn leeftijd (30j, Sint-Truiden)

Post by BadWolf1992 »

Hallo allemaal,

Sinds juni 2022 ben ik in het bezit van een Harley-Davidson Road King.
Na talloze eenzame Ardense ritjes, merk ik op dat ik toch nood heb aan wat motorvriendjes om mee te toeren.

Ik hoor u al afkomen: motorclubs, young padawan, motorclubs bieden het antwoord.
En ja, zeker. Akkoord. Alleen ... ik merk dat in die motorclubs waar ook wat andere Harley-rijders aanwezig zijn (en het dus niet een "laten we eens kijken hoe snel we door de bochten kunnen vliegen"-soort van club is ;) ), de gemiddelde leeftijd ver boven de mijne ligt.

En ook nu hoor ik u afkomen: dat komt nu eenmaal met het soort motor, padawan.
Neen, mijne dames en heren, dat vind ik niet. Ik geloof heilig dat er hier nog dames en/of heren rond mijn leeftijd zijn die houden van het dure Amerikaanse merk.
Als dat in Amerika kan, waarom hier dan niet? Of verstoppen deze andere padawans zich om de kwetsende opmerkingen te vermijden, zoals: "dat is toch een oudemannenmotto" of "amai, hoeveel nieren en longen hebt ge daarvoor moeten verkopen" of "waarom geen [insert enorm licht ding op 2 wielen met een 1500cc motor]? Dat is toch meer iets voor uwe leeftijd"?

Enfin .. Ik ben afgedwaald geraakt in een frustratie.

Ik zoek dus eigenlijk motorvrienden rond mijn leeftijd (wat "rond mijn leeftijd" betekend, bepaalt u zelf maar) (regio Sint-Truiden ± 50 km) die willen toeren voor de fun en de uitzichten. Rustige ritjes maken, wat praten ondertussen en genieten van het uitzicht.
Of klink ik nu te veeleisend voor mijn leeftijd? :)

Hopend dat ik niet overkom als een lul.
Gelukkig nieuwjaar

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: 'Lone Rider' toch maar op zoek naar motorvriendjes rond zijn leeftijd (30j, Sint-Truiden)

Post by F M »

Welkom.

Je komt niet over als een lul, maar ik vrees wel dat je hier niet veel gelijkgestemden gaat vinden. Ik ken op dit forum niemand met een cruiser/chopper, laat staan een HD. Hier vind je eerder motorrijders die wel eens van de gebaande weg af willen.
I am confused. Oh no, maybe not!

BadWolf1992
Posts: 3
Joined: 01 Jan 2023 19:07

Re: 'Lone Rider' toch maar op zoek naar motorvriendjes rond zijn leeftijd (30j, Sint-Truiden)

Post by BadWolf1992 »

Aha! :)

Jammer, maar bedankt om me dat even te duiden.
BW - bouwjaar: 1992 - Harley-Davidson fanaat met een 2014 Harley-Davidson Road King Classic wanhopig op zoek naar motorvriendjes :grin:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: 'Lone Rider' toch maar op zoek naar motorvriendjes rond zijn leeftijd (30j, Sint-Truiden)

Post by Muug »

F M wrote: 01 Jan 2023 23:17Hier vind je eerder motorrijders die wel eens van de gebaande weg af willen.
FM, dat is wat kort door de bocht, toch.
Van de pak'm beet 100 dagelijkse passieve lezers hier zal er geen enkele graag offroad gaan.
En van de tien dagelijkse actieve deelnemers is er "as we speak" maar ene echt enkel offroad bezig en dat is Koeno.
De rest is minstens 95% van de tijd onroad.

't is wel een feit dat niemand hier een cruiser/shopper heeft.

Zijn er dan wél HD/cruiser-fora? Mogelijks, maar ik weet dat niet omdat ik daar nog nooit achter gezocht heb.

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: 'Lone Rider' toch maar op zoek naar motorvriendjes rond zijn leeftijd (30j, Sint-Truiden)

Post by F M »

Muug wrote: 02 Jan 2023 10:09
F M wrote: 01 Jan 2023 23:17Hier vind je eerder motorrijders die wel eens van de gebaande weg af willen.
FM, dat is wat kort door de bocht, toch.
Van de pak'm beet 100 dagelijkse passieve lezers hier zal er geen enkele graag offroad gaan.
Van de 20 meest gepost hebbende forumleden tel ik er 12 die al eens off road gaan. Vandaar mijn gevoel.

Maar ik ken werkelijk geen enkele met een cruiser/chopper/custom...
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Schussboelie
Posts: 480
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: 'Lone Rider' toch maar op zoek naar motorvriendjes rond zijn leeftijd (30j, Sint-Truiden)

Post by Schussboelie »

Muug wrote: 02 Jan 2023 10:09Van de pak'm beet 100 dagelijkse passieve lezers hier zal er geen enkele graag offroad gaan.
Say what?? Geen enkele die graag offroad gaat??
Ik vrees dat er ergens een foutje in je zin geslopen is...
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: 'Lone Rider' toch maar op zoek naar motorvriendjes rond zijn leeftijd (30j, Sint-Truiden)

Post by Muug »

Schussboelie wrote: 02 Jan 2023 11:01
Muug wrote: 02 Jan 2023 10:09Van de pak'm beet 100 dagelijkse passieve lezers hier zal er geen enkele graag offroad gaan.
Say what?? Geen enkele die graag offroad gaat??
Ik vrees dat er ergens een foutje in je zin geslopen is...
Van de passieve? Mensen gelijk wannes en julien, die maar 1 keer per jaar posten? Zulke mensen rijden nooit offroad.
Jij bent bvb geen passieve lezer. Niet volgens mijn definitie.

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: 'Lone Rider' toch maar op zoek naar motorvriendjes rond zijn leeftijd (30j, Sint-Truiden)

Post by Stefke »

BadWolf1992 wrote: 01 Jan 2023 23:07 Hallo allemaal,

Enfin .. Ik ben afgedwaald geraakt in een frustratie.

Ik zoek dus eigenlijk motorvrienden rond mijn leeftijd (wat "rond mijn leeftijd" betekend, bepaalt u zelf maar) (regio Sint-Truiden ± 50 km) die willen toeren voor de fun en de uitzichten. Rustige ritjes maken, wat praten ondertussen en genieten van het uitzicht.
Of klink ik nu te veeleisend voor mijn leeftijd? :)

Hopend dat ik niet overkom als een lul.
Welkom!
Dat er frustratie in zit is wel duidelijk denk ik.
Ik zou al afstappen met wakker te liggen van wat men allemaal over mijn leeftijd en mijn motomerk denkt... 8-)
En waarom moeten dat mensen zijn van uw leeftijd? In alle leeftijdscategorieën zitten mensen die even saai, vrolijk, lelijk, slim, etc.... zijn als jijzelf... 8-)

Maar ik heb makkelijk praten natuurlijk. Ik had één motomaat. Maar ben wel ooit op het oerforum gesukkeld waar dit forum zowat een afsplitsing/alternatief/kleindochter van is.
En op dat oerforum was er ne slimme die vond dat we elkaar maar eens IRL moesten ontmoeten, ergens in cafe Den Druugen Airing in het centrum van het land. Daar zaten we dan, een zootje nobele onbekenden bijeen, jong en oud, blond en grijs, hoog opgeleid en ongediplomeerd, dames en heren. En soort zoekt soort, dus die bende van toen, die hangt vandaag 25 jaar later eigenlijk voor een groot stuk nog altijd aaneen, zij het wat in mindere mate omdat iedereen zijn drukke leventje heeft. En er wordt gelachen met KTM, Ducati, BMW, HD en noem maar op maar dat maakt allemaal geen zak uit. En in mijn geval is het dan helemaal scheef gelopen want straks kan ik +-80% van mijn vriendenkring linken aan het motorrijden. De jongste is 18 de oudste ondertussen 80..
Dus ach schuif die leeftijden en merken even opzij.... :dontknow:

Stoffel
Posts: 464
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: 'Lone Rider' toch maar op zoek naar motorvriendjes rond zijn leeftijd (30j, Sint-Truiden)

Post by Stoffel »

Awel, das mooi gezegd :thumbsup:
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

BadWolf1992
Posts: 3
Joined: 01 Jan 2023 19:07

Re: 'Lone Rider' toch maar op zoek naar motorvriendjes rond zijn leeftijd (30j, Sint-Truiden)

Post by BadWolf1992 »

Stefke wrote: 02 Jan 2023 20:11
BadWolf1992 wrote: 01 Jan 2023 23:07 Hallo allemaal,

Enfin .. Ik ben afgedwaald geraakt in een frustratie.

Ik zoek dus eigenlijk motorvrienden rond mijn leeftijd (wat "rond mijn leeftijd" betekend, bepaalt u zelf maar) (regio Sint-Truiden ± 50 km) die willen toeren voor de fun en de uitzichten. Rustige ritjes maken, wat praten ondertussen en genieten van het uitzicht.
Of klink ik nu te veeleisend voor mijn leeftijd? :)

Hopend dat ik niet overkom als een lul.
Welkom!
Dat er frustratie in zit is wel duidelijk denk ik.
Ik zou al afstappen met wakker te liggen van wat men allemaal over mijn leeftijd en mijn motomerk denkt... 8-)
En waarom moeten dat mensen zijn van uw leeftijd? In alle leeftijdscategorieën zitten mensen die even saai, vrolijk, lelijk, slim, etc.... zijn als jijzelf... 8-)

Maar ik heb makkelijk praten natuurlijk. Ik had één motomaat. Maar ben wel ooit op het oerforum gesukkeld waar dit forum zowat een afsplitsing/alternatief/kleindochter van is.
En op dat oerforum was er ne slimme die vond dat we elkaar maar eens IRL moesten ontmoeten, ergens in cafe Den Druugen Airing in het centrum van het land. Daar zaten we dan, een zootje nobele onbekenden bijeen, jong en oud, blond en grijs, hoog opgeleid en ongediplomeerd, dames en heren. En soort zoekt soort, dus die bende van toen, die hangt vandaag 25 jaar later eigenlijk voor een groot stuk nog altijd aaneen, zij het wat in mindere mate omdat iedereen zijn drukke leventje heeft. En er wordt gelachen met KTM, Ducati, BMW, HD en noem maar op maar dat maakt allemaal geen zak uit. En in mijn geval is het dan helemaal scheef gelopen want straks kan ik +-80% van mijn vriendenkring linken aan het motorrijden. De jongste is 18 de oudste ondertussen 80..
Dus ach schuif die leeftijden en merken even opzij.... :dontknow:
Zeker akkoord dat er een familiegevoel kan ontstaan in een groep gelijkgezinden. Ik denk dat mijn frustratie de overhand heeft genomen qua interpretatie van mijn vraag. Het hoeven geen HD rijders te zijn. Het mogen ook [insert hier eender welk motormerk op 2-3 wielen] zijn. Ook “rond mijn leeftijd” mocht vrij geïnterpreteerd worden.

Achteraf gezien .. komt de vraag inderdaad niet zo over.
Dus even een tweede poging:
Ik zoek een gelijk gezind maatje: iemand die kan genieten van een rustige rit met mooie uitzichten, zonder de nood voor knee-downs door elke bocht want dat zou best een hilarisch zielig zicht zijn om mij te zien proberen te volgen op mijn touring HD.
Rustig maar vlot ritje, enkele pauzes onderweg bij mooie uitzichten, wat babbelen en lachen. That’s it, actually.
BW - bouwjaar: 1992 - Harley-Davidson fanaat met een 2014 Harley-Davidson Road King Classic wanhopig op zoek naar motorvriendjes :grin:

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: 'Lone Rider' toch maar op zoek naar motorvriendjes rond zijn leeftijd (30j, Sint-Truiden)

Post by Blackbert »

Behalve dat Stefke veel beter rijdt dan ik, lijkt zijn verhaaltje wel over mij te gaan.

Vlot en strak toeristisch zijn nog wel de termen om een ritje van dit en vorige fora te omschrijven. Soms was dat met 50 man. Nee, niet in 1 rijtje met pipo's die dan de kruispunten moeten afzetten, dat valt uiteen in groepkes van 2 tot 5 mensen, die telkens ongeveer dezelfde rijstijl hebben.
Gewoon dit ding in 't oog houden, als 't weer wat langer licht is valt er wel een rit uit de lucht.

Oh, met een HD kan je meer dan je denkt. Kom ik zondag uit een zandweg ergens in Nl, hoor ik een dikke twin, maar toch anders.
Ha, daar, zodra ik de asfaltweg kon zien: zeer beheerst en in control, met het voorwiel zo hoog als kon in de lucht, 100m ver. Op zo ene (wel kortere uitlaatpijpen denk ik). :mrgreen: 8-)

Image
grease up your baby for a ball on the hill

Jopet
Posts: 820
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: 'Lone Rider' toch maar op zoek naar motorvriendjes rond zijn leeftijd (30j, Sint-Truiden)

Post by Jopet »

Ooit in een ver verleden met zowel een Road King als een Electra Glide wat ritjes gedaan in de VS en tot de conclusie gekomen dat dit type motor niet voor mij is.
In mijn ogen zijn dit motoren om te cruisen, maar niet om bvb hier op de West Vlaamse boerewegeltjes mee rond te toeren of op reis de passen in het hooggebergte op te zoeken, een HD is meer gemaakt voor de open weg, wegen met gewone bochten.
Dat zie je dus ook duidelijk in de VS, overal waar de open wegen zijn zie je vooral HD's, Indian's, Victory's en Goldwings. Hoe meer naar het noord-westen dan zie je duidelijk de verschuiving naar BMW, Ducati, KTM en de Japanesen.
Maar als HD jouw droom is dan heb je groot gelijk er voor te gaan, en ik hoop dat je in je buurt ook gelijkgestemden vind om samen van je ritjes te genieten.

Hier nog even de Jopet in actie op HD's :ricky:

The Snake op Mulholland Highway

Image

Mount Evans Scenic Byway (tot op 4320m hoogte gereden)

Image
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: 'Lone Rider' toch maar op zoek naar motorvriendjes rond zijn leeftijd (30j, Sint-Truiden)

Post by Koeno »

Ik zou vooral zeggen: als je zin hebt om te rijden en je hebt een route-idee?
Post het hier alvast eens.

Ik voel niet steeds de nood om sportief te rijden of offroad te rijden.
Als het past in de agenda wil ik wel meerijden.
't Is dat ik natuurlijk niet in een straal van 50km rond sint truiden hang.

Met welke motor ik meerijd is dan nog afhankelijk... :p

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: 'Lone Rider' toch maar op zoek naar motorvriendjes rond zijn leeftijd (30j, Sint-Truiden)

Post by Muug »

Koeno wrote: 03 Jan 2023 11:40 Met welke motor ik meerijd is dan nog afhankelijk... :p
Moh moh moh: ge hebt twee moto's die niet zijn ingeschreven en ene die wél is ingeschreven. Dus veel keus heb je toch niet? :dontknow:
Allez, nu toch nog niet. ;)

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: 'Lone Rider' toch maar op zoek naar motorvriendjes rond zijn leeftijd (30j, Sint-Truiden)

Post by Koeno »

Ge zijt uwen tel kwijt zeker ;-)
CB1000R & KTM990Adv zijn beide ingeschreven en dus een optie.
Als de GSA opgehaald is komt er een nummerplaat vrij, dan kunnen we kiezen om geld te besparen (verzekering stopzetten & plaat terugsturen) of CB750 of CBR600 op de baan in te schrijven.

Van die twee laatste is nog niet beslist welke het minste bestaansrecht heeft :D

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: 'Lone Rider' toch maar op zoek naar motorvriendjes rond zijn leeftijd (30j, Sint-Truiden)

Post by Muug »

ehm ja, ik was mijn tel kwijt :rolleyes3:

Stoffel
Posts: 464
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: 'Lone Rider' toch maar op zoek naar motorvriendjes rond zijn leeftijd (30j, Sint-Truiden)

Post by Stoffel »

Koeno wrote: 03 Jan 2023 14:13 Ge zijt uwen tel kwijt zeker ;-)
CB1000R & KTM990Adv zijn beide ingeschreven en dus een optie.
Als de GSA opgehaald is komt er een nummerplaat vrij, dan kunnen we kiezen om geld te besparen (verzekering stopzetten & plaat terugsturen) of CB750 of CBR600 op de baan in te schrijven.

Van die twee laatste is nog niet beslist welke het minste bestaansrecht heeft :D
Das zoals men zegt hoeveel moto's zijn genoeg; N + 1 (waarvan N staat voor het huidig aantal moto's) :whistling:

P.S. Ik zou de CB750 inschrijven voor op de weg 8-)
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: 'Lone Rider' toch maar op zoek naar motorvriendjes rond zijn leeftijd (30j, Sint-Truiden)

Post by OzzePaa »

Het motto "Nodig Eens Een Eenzame Uit" is eigenlijk niet relevant, want "alleen" betekent bijlange niet altijd "eenzaam", maar hierbij toch ook mijn gemeende welkom aan "Lone Rider" en de intentie hem ervan op de hoogte te stellen als het voorwiel weer eens richting zuiden langs St-Truiden wijst.
Mooie uitvalsbasis trouwens, van waaruit je al rap in contreiën belandt die op twee wielen vree tof zijn om te verkennen.
Aan welke soort moto die twee wielen vast gemaakt zijn hoeft daarbij geen criterium e zijn.
't Is al gezegd, maar het simpelste is natuurlijk om hier desgevallend je snode plannen kenbaar te maken als je je favoriete rit(je) wil gaan maken.
Dan kunnen eventuele liefhebbers alvast beleven wat jij als een tof toerke ervaart.
Andersom is een forum-rit meerijden dé manier om uit te vissen welk vlees er hier in de kuip zit, en of jij je daar ook kan in vinden.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Post Reply