propere klepjes - vuile klepjes

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
Post Reply
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

propere klepjes - vuile klepjes

Post by Muug »

Met dat de carbs gedemonteerd zijn (zie andere topic) heb ik even naar de inlaatkleppen gekeken.

De propere zijn die van de voorste cylinder. De vuile die van de achterste. Toch een ferm verschil zo.

Image

Image

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: propere klepjes - vuile klepjes

Post by duibhce Kaelann »

Muug wrote: 03 Feb 2023 14:50 Image
Ziet eruit alsof die toch ergens valse lucht heeft gezogen van na de luchtfilter. Mogelijk nog steeds het geval, mogelijk inderdaad in de carbu zelf.
Je had al een compressietest gedaan om te checken dat de kleppen toch nog genoeg afdichten?
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: propere klepjes - vuile klepjes

Post by Muug »

Nee eigenlijk.
Met welk apparaatje?

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: propere klepjes - vuile klepjes

Post by Stefke »

Met een compressiemeter he. 8-) Maar daarmee weet je nog niks, de zuigervegen kunnen ook hun beste tijd gehad hebben... En als er olie of water in de compressiekamer zit meet je ook fout...De enige juiste manier om te meten is het inlaat of uitlaatkanaal vacuum trekken. Daar bestaat ook een apparaat voor. Ook niet goed; het luchtkanaal volspuiten met remmenreiniger en kijken of het blijft staan boven de klep... :roll: Ook niet goed; de cylinderkop ondersteboven leggen, een vloeistof op de kleppen gieten en dan langs onder in het kanaal met perslucht spuiten... :roll:

Post Reply