Bollen naar Brussel - ervaringen delen

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Post Reply
User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Bollen naar Brussel - ervaringen delen

Post by Muug »

Allez,
vandaag viel het goed mee. Slechts 1u10 onderweg, incl. een half uur da'k verloren heb omdat ik moest terugkeren omdat ik mijn laptop thuis vergeten was :?

De vandaag begane overtredingen om enigszins soepel op het werk te geraken:
- sneller gereden dan toegelaten
- rechts inhalen zonder fileverkeer
- filefilteren aan meer dan 50km/u (of hoe zat het ook alweer)
- over arceervakken gereden om stilstaande wagens voorbij te rijden
- een busvak gebruikt om stilstaande/zeer traag rijdende wagens voorbij te rijden.

Een kort lijstje dus, vandaag, al zeg ik het zelf. :thumbsup:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Bollen naar Brussel - ervaringen delen

Post by F M »

Bij mij, bollen naar Leuven. In de fietsstraat in het midden van de weg gaan rijden omdat een auto de straat langs de school als sluipweg gebruikte en me voorbij wou rijden.
I am confused. Oh no, maybe not!

Online
User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Bollen naar Brussel - ervaringen delen

Post by Stefke »

Brussel is voor mij gelukkig makkelijk bereikbaar per fiets of per trein. Maar ook per fiets zal het in de spits wel aardig vechten zijn om fatsoenlijk en veilig vooruit te komen. :roll:

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Bollen naar Brussel - ervaringen delen

Post by den Bullet »

Sinds 1 mei vorig jaar niet meer in Brussel geweest; niet per trein, auto of moto.

Ik mis het (nog?) niet ...

en da vui nen Brusseleir (Zinneke, giene Ket) :?

Stoffel
Posts: 482
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Bollen naar Brussel - ervaringen delen

Post by Stoffel »

Hier wekelijks verschillende keren naar Brussel met de wagen…ik vertrek vroeg genoeg dus niet zoveel last van files of dergelijke :whistling:
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Bollen naar Brussel - ervaringen delen

Post by Koeno »

Brussel? Waar ligt dat?

Het enige wat ik van Brussel nodig heb is de ring errond.
Veel meer heb ik daar niet mee te maken :p

Online
User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Bollen naar Brussel - ervaringen delen

Post by Stefke »

Koeno wrote: 12 Jun 2023 20:36 Brussel? Waar ligt dat?

Het enige wat ik van Brussel nodig heb is de ring errond.
Veel meer heb ik daar niet mee te maken :p
Ze hebben daar leuke terraskes en eettenten, aardige concertzalen, toffe galeries en schone musea jong! :o
En dan zwijg ik nog over de archirecturale parels daar!

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Bollen naar Brussel - ervaringen delen

Post by Muug »

Koeno wrote: 12 Jun 2023 20:36 Brussel? Waar ligt dat?

Het enige wat ik van Brussel nodig heb is de ring errond.
Veel meer heb ik daar niet mee te maken :p
Ik zal u daar eens meenemen per moto. :mrgreen:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Bollen naar Brussel - ervaringen delen

Post by Muug »

Stefke wrote: 12 Jun 2023 22:15
Koeno wrote: 12 Jun 2023 20:36 Brussel? Waar ligt dat?

Het enige wat ik van Brussel nodig heb is de ring errond.
Veel meer heb ik daar niet mee te maken :p
Ze hebben daar leuke terraskes en eettenten, aardige concertzalen, toffe galeries en schone musea jong! :o
En dan zwijg ik nog over de archirecturale parels daar!
Feit.
Jaren terug hebben we daar eens een citytrip gedaan incl. B&B. Voor herhaling vatbaar.

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Bollen naar Brussel - ervaringen delen

Post by Koeno »

Stefke wrote: 12 Jun 2023 22:15
Koeno wrote: 12 Jun 2023 20:36 Brussel? Waar ligt dat?

Het enige wat ik van Brussel nodig heb is de ring errond.
Veel meer heb ik daar niet mee te maken :p
Ze hebben daar leuke terraskes en eettenten, aardige concertzalen, toffe galeries en schone musea jong! :o
En dan zwijg ik nog over de archirecturale parels daar!
Mogelijks ben ik een cultuurbarbaar in eigen land.
Dat helpt natuurlijk niet ;-)

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Bollen naar Brussel - ervaringen delen

Post by Jopet »

Stefke wrote: 12 Jun 2023 22:15
Koeno wrote: 12 Jun 2023 20:36 Brussel? Waar ligt dat?

Het enige wat ik van Brussel nodig heb is de ring errond.
Veel meer heb ik daar niet mee te maken :p
Ze hebben daar leuke terraskes en eettenten, aardige concertzalen, toffe galeries en schone musea jong! :o
En dan zwijg ik nog over de archirecturale parels daar!
Wel daarvoor moet ik dus zeker niet naar Brussel gaan want dat hebben wij ook allemaal in ons mooie Brugge :ricky:
Ik woon op paar minuten van het centrum met de fiets en misschien 15 minuten te voet, dus kan ik daar alles doen wat Sterke schreef :thumbsup: Maar helaas ik ga zelden tot nooit naar het centrum :dontknow:

leuke terraskes : is geleden van toen ons moeder zaliger in het Minnewater tehuis woonde in 2018-19 en we wandelingen deden met haar
Eettenten : als ik oliebollen van de mei foor mee mag rekenen is dit ook zo 5 jaar geleden, restaurantbezoek kan ik zelfs geen jaartal op plakken, ergens een jaar of 10 geleden toen ons ma eens trakteerde.
aardige concertzalen : in onze mooie Stadsschouwburg De Mugge van Brugge met een ode aan Willy Lustenhouwer net voor de Corona uitbraak in 2020
toffe galeries : ik ga zelden mee shoppen dus jaaaaaren geleden ergens eens tijdens èèn van de soldes
schone musea jong : eeuuhhh 20, 30 of 40 jaar geleden ik weet het niet :oops:
archirecturale parels : gelukkig kan ik die tijdens èèn van mijn zeldzame passages wel bewonderen
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Bollen naar Brussel - ervaringen delen

Post by Muug »

OK, maar hoe lang waren uw werkdagen ook alweer? En hoeveel uren per week ben je effectief thuis (en niet aan het slapen bvb). En het gras moet ook af natuurlijk. Dus ergens snap ik het wel. Cultuur is iets dat mensen "doen" in hun vrije tijd eh. Idem met restaurantjes en cafeetjes.

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Bollen naar Brussel - ervaringen delen

Post by TRooPER »

naar Brussel rijden:
1 conclusie: hoe minder hoe liever :grin:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Bollen naar Brussel - ervaringen delen

Post by Mario »

ik woon intussen sinds een jaar terug in Brussel en als je hier woont, word je al snel een beetje gewoon aan de chaos, hectiek, de soms wonderlijke edoch ook gevaarlijke dingen die je ziet in het verkeer, de onbeschoftheid ook van veel mensen, het vuil, de vervuiling, het lawaai
je leert er wat mee leven of je er wat minder aan te ergeren

maar ik ben eergisteren teruggekomen van m'n reis naar het Baskenland en hoe dichter ik bij België kwam, hoe bedrukter m'n gemoed werd
en inderdaad, het bleek een (cultuur)schok te zijn om weer ons land binnen te rijden
in Frankrijk en het Baskenland, was het veel rustiger rijden, veel minder drukte (behalve het stukje Parijse ring dat ik op de heenweg meepikte)
zeker in het Baskenland zijn de deelnemers aan het verkeer een stuk gedisciplineerder en gedragen ze zich veel hoffelijker dan in België/Brussel
de kwaliteit van de wegen (Frankrijk op veel plaatsen minder) in het Baskenland ligt veel hoger dan hier

en dan kom je dus België binnen langs de E420 en die verschrikkelijke N5 die Philippeville met Charleroi verbindt; wat is me dat toch, telkens weer verbaast me de erbarmelijke kwaliteit van het wegdek op dat stuk
ook nu weer bijna van de moto gerammeld; grenst het aan schuldig verzuim dat je daar op een maanlandschap blijft rijden?

en dus ook het gedrag van automobilisten maar ook voetgangers en scooterrijders en motorrijders in Brussel; niet te doen
uw ogen gaan echt open als je een "habitué" een tijdje uit zijn "natuurlijk milieu" haalt; je snapt dan ineens waarom mensen uiteindelijk beslissen om Brussel te ontvluchten of er liever wegblijven
ik kwam de stad via afrit 14 binnengereden om weer naar Molenbeek te rijden; pffff, blij dat ik dat niet elke dag moet doen, zelfs niet elke week en dat ik de auto/moto meestal gewoon op stal kan laten op weekdagen

na opfrissen en wat uitpakken toch even naar buiten gegaan om een brood te kopen
als ik terugkom is er een jonge gast in een relatief smalle straat met langs weerszijden (in daartoe bestemde uitsparingen, ok) geparkeerde auto's enthousiast wheelies aan het trekken met een moto
ik heb dat nooit gekund, wheelies, maar ook nooit echt geprobeerd; maar ik vond dat hij dat goed kon :thumbsup:
alleen, da's een drukke straat, met ook nog een pleintje in het midden waar veel kinderen rondlopen en spelen
maar niemand leek er van op te kijken of durfde er iets van zeggen?

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Bollen naar Brussel - ervaringen delen

Post by TuttoTerreno »

Aah, er zit een reisverslag van Mario aan te komen :w00t:

Online
User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Bollen naar Brussel - ervaringen delen

Post by Stefke »

De fotograaf hier in dit mondaine stadje ten zuiden van Brussel heeft de familiezaak in 2019 na 95 jaar te bestaan stopgezet. Op zijn 53ste heeft hij een B&B overgenomen in de Vogezen. Af en toe komt hij nog eens naar hier. En die mens is veel rustiger en aangenamer geworden. Laatst viel het hem op hoe hard het hier stinkt in België en wat voor een heksenketel het hier is. Hij ergerde zich te pletter aan het verkeer hier. 30 minuten om 10 km ver te geraken, aanschuiven, toeteren, verkeerslichten waar je toch met 2 door het groen licht kan geraken om dan terug 3 minuten voor het rood te staan... En dat is nog niet eens Brussel. Nee terugkomen naar hier gaat die niet meer doen.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Bollen naar Brussel - ervaringen delen

Post by TuttoTerreno »

Stefke wrote: 23 Jun 2023 10:00 Laatst viel het hem op hoe hard het hier stinkt in België
Als ge in Zaventem aankomt, en ge in de luchthaven naar het trein perron afdaalt, word je meteen door de eeuwige urinegeur verwelkomd die daar rondhangt. Dan weet je ineens weer: "Oh ja, we zijn in België!"

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Bollen naar Brussel - ervaringen delen

Post by den Bullet »

Mario wrote: 23 Jun 2023 09:03
...

en dan kom je dus België binnen langs de E420 en die verschrikkelijke N5 die Philippeville met Charleroi verbindt; wat is me dat toch, telkens weer verbaast me de erbarmelijke kwaliteit van het wegdek op dat stuk
ook nu weer bijna van de moto gerammeld; grenst het aan schuldig verzuim dat je daar op een maanlandschap blijft rijden?

...
En ge moogt daar op de meeste stukken 120 rijden ... :mad:

Post Reply