Wie is Tamara?

Who's who? Wie is wie? Wie is wat? Wat is wie? Wie weet wie wie is?
Tamara
Posts: 20
Joined: 29 Jun 2023 15:04

Wie is Tamara?

Post by Tamara »

Er werd in een ander topic, terecht, gesuggereerd dat ik me maar eens moet voorstellen, dus bij deze ;)

Ik ben op mijn 35ste beginnen rijden met een Cagiva Raptor 650ie van 2007. In't begin vooral in de Ardennen met mijn toenmalige partner. De eerste 7 jaar wegens omstandigheden op zich niet zo heel veel kilometers gereden, maar in 2014 kwam daar verandering in. Ik werd toen gevraagd om bij in het bestuur van het 2fast4u.be forum te komen en sindsdien zijn de gereden kilometers de hoogte in gegaan.

Na de Cagiva, kwam er in 2015 een CBR600F die ik ongeveer een jaar later ingeruild heb voor een BMW S1000R (gen1), die ik weer een jaar later (na 18.000km) inruilde voor een nieuwer model (gen2) met blipper waar ik dan 6 jaar en 50.000km mee gereden heb. Dit jaar kwam er dan het nieuwste model van de s1000r bij en daar staan ondertussen ook alweer 5.600km op sinds 4 mei.

Van de 6 motoren in onze garage zijn er dus 3 van mij: de 2 S1000R's en een CBR600RR van 2008 die enkel voor circuit gebruikt werd, en die ik eens te koop zou moeten zetten wegens "ik ben daar te oud voor geworden om met zo'n spartaanse machine op't circuit te gaan rijden". De andere 3 zijn een KTM SuperDuke, een Triumph Street Triple en een pitbike.

Professioneel heb ik de afgelopen 20 jaar altijd in de marketing gezeten, maar sinds een jaar of 3 ben ik overgestapt naar de dark side, zijnde IT :lol: eerst als business analyst voor marketing applicaties en nu meer en meer aan het evolueren naar een project portfolio management rol waarbij ik vooral de alignering met de business trek.

Sorry dat ik in dat andere draadje wat fel uit de hoek kwam. Ik hou van motorrijden, van het organiseren van ritten en motorweekends en vooral van het samenbrengen van mensen die eenzelfde passie delen. Dat zijn zowat de basisredenen waarom ik na bijna 10 jaar nog steeds in het 2fast4u bestuur zit. Ik heb op die manier al zoveel leuke mensen leren kennen (waarvan er een aantal ook hier op het forum zitten), massa's fantastische ritten gedaan en gezellige weekends en reizen meegemaakt, dat ik er graag wat van mijn vrije tijd voor opoffer om daarmee bezig te zijn. En ja, soms gebeuren er accidenten, maar ik denk niet dat er bij ons meer accidenten gebeuren dan bij andere groepen :dontknow:

Soit, momenteel druk bezig met het voorbereiden van onze komende motorreis naar Picos de Europa en de Franse Pyreneeen (omgeving Lourdes) dus als iemand nog tips heeft, laat maar weten. Ik ben vooral nog in de omgeving van Cangas de Narcea nog aan't kijken welke routes we daar kunnen rijden - dit is voorlopig het plan: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... sp=sharing

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Wie is Tamara?

Post by F M »

Tamara wrote: 03 Jul 2023 12:13 Soit, momenteel druk bezig met het voorbereiden van onze komende motorreis naar Picos de Europa en de Franse Pyreneeen (omgeving Lourdes) dus als iemand nog tips heeft, laat maar weten. Ik ben vooral nog in de omgeving van Cangas de Narcea nog aan't kijken welke routes we daar kunnen rijden - dit is voorlopig het plan: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... sp=sharing
Mmmm, prachtig. Ik denk dat je het mooiste er al uitgepikt hebt. :thumbsup:

En welkom.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
FransST
Posts: 67
Joined: 20 Aug 2016 00:06

Re: Wie is Tamara?

Post by FransST »

Tamara wrote: 03 Jul 2023 12:13 ...... Ik ben vooral nog in de omgeving van Cangas de Narcea nog aan't kijken welke routes we daar kunnen rijden - dit is voorlopig het plan: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... sp=sharing
Vorig jaar juni ben ik daar geweest met mijn vrouw ( met de auto ) . We hadden enkele dagen Potes als uitvalsbasis, zijn daarna naar Leon gereden en vandaar ook naar Cangas de Narcea. Wij zijn toen via de N634 naar de kust gereden en toen over diezelfde N634 naar Navia. ( stuk naar het westen)
In Navia de brug over en meteen links de As-12 naar Grandas de Salime - Barrio - Cargas del Narcea en daar weer naar het zuiden naar Ponferrado.
Vanuit Ponferado naar Barrio de Valdeorras en daar de Le-126 op, hoog de bergen in en via La Banez naar Valladolid.
Hier hebben we 3 dagen over gedaan, steeds redelijk vroeg in de middag hadden we een hotel gevonden, niets vooraf geboekt. Dat is ook een erg bergachtig gebied met bijbehorend bochtenwerk.
De route heb ik nog... :grin: .

Frans.
Nog steeds met een sprint ST 1050 en Zumo XT.

Tamara
Posts: 20
Joined: 29 Jun 2023 15:04

Re: Wie is Tamara?

Post by Tamara »

FransST wrote: 04 Jul 2023 23:14
Tamara wrote: 03 Jul 2023 12:13 ...... Ik ben vooral nog in de omgeving van Cangas de Narcea nog aan't kijken welke routes we daar kunnen rijden - dit is voorlopig het plan: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... sp=sharing
Vorig jaar juni ben ik daar geweest met mijn vrouw ( met de auto ) . We hadden enkele dagen Potes als uitvalsbasis, zijn daarna naar Leon gereden en vandaar ook naar Cangas de Narcea. Wij zijn toen via de N634 naar de kust gereden en toen over diezelfde N634 naar Navia. ( stuk naar het westen)
In Navia de brug over en meteen links de As-12 naar Grandas de Salime - Barrio - Cargas del Narcea en daar weer naar het zuiden naar Ponferrado.
Vanuit Ponferado naar Barrio de Valdeorras en daar de Le-126 op, hoog de bergen in en via La Banez naar Valladolid.
Hier hebben we 3 dagen over gedaan, steeds redelijk vroeg in de middag hadden we een hotel gevonden, niets vooraf geboekt. Dat is ook een erg bergachtig gebied met bijbehorend bochtenwerk.
De route heb ik nog... :grin: .

Frans.
Zoiets? https://www.google.com/maps/dir/Navia,+ ... ?entry=ttu Je mag me de route altijd even bezorgen!

Ondertussen hebben we de Parador de Corias in Cangas del Narcea ingeruild voor een hotel in Soto del Barco, met als gevolg dat alles wat westelijk ligt van Cangas del Narcea misschien niet echt meer haalbaar is. We willen maximaal iets van een 280-300km per dag doen. Ik heb de afgelopen maand echt wel ondervonden dat meer kms per dag veel te vermoeiend is op de s1000r.

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Wie is Tamara?

Post by Koeno »

Tamara wrote: 05 Jul 2023 09:27 Ik heb de afgelopen maand echt wel ondervonden dat meer kms per dag veel te vermoeiend is op de s1000r.
Da's de leeftijd he... ge zijt bijna klaar voor nen XR te kopen :p

Tamara
Posts: 20
Joined: 29 Jun 2023 15:04

Re: Wie is Tamara?

Post by Tamara »

Koeno wrote: 05 Jul 2023 09:33
Tamara wrote: 05 Jul 2023 09:27 Ik heb de afgelopen maand echt wel ondervonden dat meer kms per dag veel te vermoeiend is op de s1000r.
Da's de leeftijd he... ge zijt bijna klaar voor nen XR te kopen :p
moest ik met mijn voeten aan de grond kunnen op nen XR... :dontknow:

maar ik heb me die bedenking ook al gemaakt zenne: misschien had ik beter iets comfortabeler gekocht ipv opnieuw zonder nadenken voor een s1000r te gaan. Ach we zien wel... er is nog plaats in de garage :lol:

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Wie is Tamara?

Post by petervdc »

Tamara wrote: 05 Jul 2023 09:44. er is nog plaats in de garage :lol:
Plek heb ik ook maar budget niet.
Enfin, tgaat naar andere dinges ;-)

Elk jaar nog een reis van een paar weken, de rest vh rijden is véél verminderd
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Wie is Tamara?

Post by Muug »

petervdc wrote: 05 Jul 2023 13:37
Tamara wrote: 05 Jul 2023 09:44. er is nog plaats in de garage :lol:
Plek heb ik ook maar budget niet.
Enfin, tgaat naar andere dinges ;-)

Elk jaar nog een reis van een paar weken, de rest vh rijden is véél verminderd
Hier ook jong :(
Ene keer met Motorpraat, een weekend met not2fast4me en dat was het voorlopig. :whip:

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Wie is Tamara?

Post by petervdc »

Tjah... "het leven" is best veranderlijk


Maar soit, tgaat hier over Tamara :-)
Keep going

Tamara
Posts: 20
Joined: 29 Jun 2023 15:04

Re: Wie is Tamara?

Post by Tamara »

petervdc wrote: 05 Jul 2023 13:58 Tjah... "het leven" is best veranderlijk


Maar soit, tgaat hier over Tamara :-)
En Tamara rijdt best nog veel eigenlijk :lol: naast de jaarlijkse motorreis, doen gaan we redelijk vaak op weekend naar Luxemburg en den Eifel, plus de ritten met de motorclub waarvan mijn vriend in't bestuur zit (MTC Doeveren), plus de ritten van 2fast4u... ik begin alleen wat langer recuperatietijd nodig te hebben na de ritten van meer dan 300km :lol:

Had ik al vermeld dat we geen kinderen hebben? 8-)

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Wie is Tamara?

Post by petervdc »

Tamara wrote: 05 Jul 2023 16:18 Had ik al vermeld dat we geen kinderen hebben? 8-)
Verbazend weinig tijd voor wrsch :laugh3:
Keep going

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Wie is Tamara?

Post by petervdc »

Tamara wrote: 05 Jul 2023 16:18 En Tamara rijdt best nog veel eigenlijk
Ah dus als ik es een weekendje weg wil met de moto, bel ik je dan ;-)
Al die clubjes waar je in zit...
Keep going

Tamara
Posts: 20
Joined: 29 Jun 2023 15:04

Re: Wie is Tamara?

Post by Tamara »

petervdc wrote: 05 Jul 2023 17:08
Tamara wrote: 05 Jul 2023 16:18 En Tamara rijdt best nog veel eigenlijk
Ah dus als ik es een weekendje weg wil met de moto, bel ik je dan ;-)
Al die clubjes waar je in zit...
altijd welkom om mee te rijden! :ricky:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Wie is Tamara?

Post by Muug »

petervdc wrote: 05 Jul 2023 17:08
Tamara wrote: 05 Jul 2023 16:18 Had ik al vermeld dat we geen kinderen hebben? 8-)
Verbazend weinig tijd voor wrsch :laugh3:
:lol:

Tamara
Posts: 20
Joined: 29 Jun 2023 15:04

Re: Wie is Tamara?

Post by Tamara »

petervdc wrote: 05 Jul 2023 17:08
Tamara wrote: 05 Jul 2023 16:18 Had ik al vermeld dat we geen kinderen hebben? 8-)
Verbazend weinig tijd voor wrsch :laugh3:
kwestie van prioriteiten he :lol:

J2FK
Posts: 138
Joined: 19 May 2015 17:28

Re: Wie is Tamara?

Post by J2FK »

Wie is Tamara.....das iemand die ooit eens in mijn garage een pak heeft komen passen :lol: :lol:

Tamara
Posts: 20
Joined: 29 Jun 2023 15:04

Re: Wie is Tamara?

Post by Tamara »

J2FK wrote: 05 Jul 2023 19:34 Wie is Tamara.....das iemand die ooit eens in mijn garage een pak heeft komen passen :lol: :lol:
euhm... ergens aan de kanten van Langdorp? :krabje: :dontknow:

User avatar
FransST
Posts: 67
Joined: 20 Aug 2016 00:06

Re: Wie is Tamara?

Post by FransST »

Tamara wrote: 05 Jul 2023 09:27
Zoiets? Je mag me de route altijd even bezorgen!

Ondertussen hebben we de Parador de Corias in Cangas del Narcea ingeruild voor een hotel in Soto del Barco, met als gevolg dat alles wat westelijk ligt van Cangas del Narcea misschien niet echt meer haalbaar is. We willen maximaal iets van een 280-300km per dag doen. Ik heb de afgelopen maand echt wel ondervonden dat meer kms per dag veel te vermoeiend is op de s1000r.
Ja, dat lijkt me de route die wij vorig jaar gereden hebben. Die hoef ik je dus niet door te sturen.
De afstanden vallen best mee: Leon - Navia = ongeveer 260 km.
Navia _ ponferrado = 350 km.
Ponferrado - Valladolid = 315 km.
En wij hebben dat met de auto gedaan, is ook nogal een verschil met een moto. :grin:

Frans.
Nog steeds met een sprint ST 1050 en Zumo XT.

J2FK
Posts: 138
Joined: 19 May 2015 17:28

Re: Wie is Tamara?

Post by J2FK »

Tamara wrote: 05 Jul 2023 20:30
J2FK wrote: 05 Jul 2023 19:34 Wie is Tamara.....das iemand die ooit eens in mijn garage een pak heeft komen passen :lol: :lol:
euhm... ergens aan de kanten van Langdorp? :krabje: :dontknow:
:shock: :shock: idd...straf dat je dat nog weet :thumbsup:

Tamara
Posts: 20
Joined: 29 Jun 2023 15:04

Re: Wie is Tamara?

Post by Tamara »

J2FK wrote: 05 Jul 2023 21:02
Tamara wrote: 05 Jul 2023 20:30

euhm... ergens aan de kanten van Langdorp? :krabje: :dontknow:
:shock: :shock: idd...straf dat je dat nog weet :thumbsup:
ik heb mij efkes sufgepiekerd eerst zenne :lol: maar dat was den enige keer dat ik ergens bij iemand in een garage een pak gepast heb :lol:

Post Reply