Een BLEIT-topic voor iedereen - 2024

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
petervdc

Re: Een BLEIT-topic voor iedereen - 2024

Post by petervdc »

Muug wrote: 10 Jul 2024 08:51 Eigenlijk zouden al onze overheden en organen (ocmw's, intercommunales, etc) eens geëvalueerd moeten worden door één of ander onafhankelijk studiebureau. Met bvb rendement en efficiëntie als kernwoorden. En vervolgens aanbevelingen doen, met bijhorende te verwachten besparingen op korte, middellange en lange termijn.
dat gebeurt ook, die worden dan "gestuurd" om te zeggen dat alles ok is... of er moete nveranderingen komen, en 20 jaar later...
Keep going

Stefke

Post by Stefke »

Het vastgoedje midden in de stad dat al ruim 35 jaar mijn aandacht trekt en echt wel mijn ding is staat nu te koop. Helaas redelijk onbetaalbaar voor mij en voor een ander ideaal om plat te gooien en er een lelijke appartementsblok op te zetten... :roll: Jammer.
https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/geb ... 0/20057835

Muug

Post by Muug »

Als ik een tip mag geven: ga naar de bank met een business plan, bvb er deels een b&b van maken, en ze gaan u met plezier een lening geven.

Jopet

Post by Jopet »

Ja man, das eigenlijk een stukse grond dat je daar koopt want dat zijn gewoon een paar muren met een dak..... Ze kennen daar ook de prijzen in Halle :pillepalle:
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

Stoffel

Post by Stoffel »

Amai, vrij prijzig :pillepalle:
Ik begrijp soms niet hoe de jeugd het allemaal tegenwoordig voor elkaar krijgt :peepwall:
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

Jopet

Post by Jopet »

Stoffel wrote: 27 Jul 2024 08:52 Amai, vrij prijzig :pillepalle:
Ik begrijp soms niet hoe de jeugd het allemaal tegenwoordig voor elkaar krijgt :peepwall:
Inderdaad, deze vraag stel ik mij ook dikwijls, gevolg zeer zware leningen waarbij wanneer 1 van de 2 hun job verliest ze verplicht zijn op zwart zaad te leven.....
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

den Bullet

Post by den Bullet »

Jammer moest het afgebroken worden :cry:
En de prijzen hier? Te zot om los te laten. Maar ja: de ligging is ideaal: een trein- en busstation met ongelooflijk veel verbindingen, vlakbij de ring en andere verbindingswegen, genoeg supermarkten (Colruyt, Carrefour, Delhaize, Aldi, Spar, ...) en andere winkels (alhoewel de belangrijkste winkelstraat er nogal leeg bijligt).
Genoeg onderwijs: ik geloof dat de schoolmeute zo'n 10.300 bedraagt (op 42.000 inwoners kan dat tellen). Koninklijk Atheneum, Don Bosco Technish Instituut, H. Hart en College, Koninklijk Technisch Instituut en nog een aantal satellietscholen her en der ...
Dus qua aantrekkingskracht is dat niet te onderschatten :?

Peeke

Post by Peeke »

Om te bleiten …

Na 10 jaar eindelijk terug op de moto.
Niet te lange rit samen met FransST.

Eerlijk? Een mooie rit. Van Lommel een rondrit langs Averbode. Veel bochten, kleine wegjes. Genieten. Mijn bochten techniek werd er alleen maar beter op.

En dan … links afdraaien in een straat, ik tel rustig af, ga met de moto links hangen. En dan slaat die plots naar rechts, smakt mij tegen de grond en blijft dan liggen.

:veryangry: Wat was dat zeg? FransST achter mij zag het gebeuren en snapt er ook niets van.

De kuip rechtsboven is zwaar beschadigd. Voor de rest krassen op de uitlaat.

En ik? Ik voel wat pijn in mijn knie, niets erg. Moto recht gezet. Alles nagekeken en dat leek ok. Terug gestart en de reis richting Averbode verder gezet.

Terug thuis deed die knie al wat meer pijn, enkel ook.

Na een zo goed als slapeloze nacht kon ik vanmorgen mijn knie niet meer plooien. Toch maar naar de de spoed dan.

Goed nieuws kwam de dokter me vertellen na de scans. Niets gebroken, dat geneest wel weer.

Nu dus met mijn been omhoog wachten tot de zwelling gedaan is. En ik dus weer gewoon kan stappen.

De TDM, ze zag er zo goed uit. Deze schade doet dus pijn. Ik heb daarnet een offerte gevraagd om dat kuipdeel te laten herstellen. De krassen op de uitlaat zullen er op blijven vrees ik.

Bedankt FransST voor het gezelschap, de steun en de hulp.

Peeke
____
Peeke - Finally back on the road :ricky:
TDM 900 - 2005 :rayof:

Stefke

Post by Stefke »

:o achteraan weg? een te nieuwe band? :cry:
Last edited by Stefke on 27 Jul 2024 19:49, edited 1 time in total.

Stoffel

Post by Stoffel »

Hola, das minder.. blij dat je niet meer hebt.
De schade zal wel meevallen, ik zou ook even zoeken naar een reserve kuipdeel, kan zijn dat dit zelfs goedkoper komt dan herstellen ;) .

Alle, langs Averbode, das vlakbij, de volgende keer springde maar is binnen :ricky:

Peeke

Post by Peeke »

Stefke wrote: 27 Jul 2024 19:15 :o achteraan weg? een te nieuwe band? :cry:
Het is inderdaad een nieuwe achterband, vooral ook trouwens 😂
____

Peeke

Post by Peeke »

Stoffel wrote: 27 Jul 2024 19:36 Hola, das minder.. blij dat je niet meer hebt.
De schade zal wel meevallen, ik zou ook even zoeken naar een reserve kuipdeel, kan zijn dat dit zelfs goedkoper komt dan herstellen ;) .

Alle, langs Averbode, das vlakbij, de volgende keer springde maar is binnen :ricky:
Ja, ben al aan het zoeken geweest. Nog niet gevonden.
Deal, want die rit ga ik nog wel eens doen, hopelijk zonder de moto neer te leggen.
____

TuttoTerreno
Motorzot

Post by TuttoTerreno »

Wat een pech.

Klinkt alsof je voorwiel blokkeerde of zo en je daardoor naar rechts gegooid werd.

Over de moto nu geen zorgen maken, laat eerst de gekneusde knie maar genezen.

FransST

Post by FransST »

Ik begrijp er ook nog steeds niets van hoe of wat er precies gebeurde.
De TDM heeft splinternieuwe banden. Voor vertrek had ik al gezegd om op het 1e rustige straatje - na ong. 2km- al een paar remproeven te doen o.a om te voelen hoe de motor daarop reageert. Dat ging goed.

Ik reed achter Peeke, we moesten schuin links een straat in. We reden de hele tijd al gewoon/rustig en daar ongeveer 50 km/u en waren aan het afremmen om die zijweg in te draaien.
Ik schat dat we nog tussen 20 -30 km/u reden, net voor het daadwerkelijke afdraaien, toen ik zijn motor enkele rare bewegingen zag maken en Peeke met zijn motor viel.
Op die plaats was geen teerstreep, hij reed niet op de witte lijn, er lag geen zand o.i.d. en hij remde niet hard. Blokkerend voorwiel is niet waarschijnlijk. Dus onduidelijk wat er gebeurde en waarom hij viel.

Gelukkig kon hij verder rijden en smaakte het ijsje bij de Abdij van Averbode heel goed.

Daarna op eenzelfde rustig tempo de route verder gereden naar huis.

Nu hopen dat de blessure meevalt en Peeke binnenkort toch weer kan opstappen voor een volgend ritje.

Frans.
Nog steeds met een sprint ST 1050 en Zumo XT.

Stoffel

Post by Stoffel »

Nieuwe banden.. mij hebben ze altijd gezegd de eerste 100km kalm aan doen en eens goed op temperatuur rijden… Ik weet niet of er waarheid in schuilt maar pas het zelf al 20j toe ;)

Muug

Post by Muug »

100km is veel. Vind ikzelf.

Peeke

Post by Peeke »

Stoffel wrote: 28 Jul 2024 20:18 Nieuwe banden.. mij hebben ze altijd gezegd de eerste 100km kalm aan doen en eens goed op temperatuur rijden… Ik weet niet of er waarheid in schuilt maar pas het zelf al 20j toe ;)
Zoals FransST al schreef. Het was rustig, we reden niet snel. Opgewarmd waren de banden wel denk ik, we hadden er op dat moment een 30 km op zitten.
____

Peeke

Post by Peeke »

Iemand een goed contact voor herstelling kuip van de TDM?
Geschaafd en één grote en één kleine scheur erin.

Dus wss kunstof lassen, schuren en opnieuw spuiten.
____

Peeke

Post by Peeke »

Peeke wrote: 30 Jul 2024 12:20 Iemand een goed contact voor herstelling kuip van de TDM?
Geschaafd en één grote en één kleine scheur erin.

Dus wss kunstof lassen, schuren en opnieuw spuiten.
Guido Broeckx al gecontacteerd, die heeft niets liggen.
____

Stoffel

Post by Stoffel »

Baboon in Nederland al geprobeerd?
Bij Cmsnl zie ik dat zo een kuipdeel 300€ nieuw kost.. kleur te kiezen ;)

Post Reply