Een BLEIT-topic voor iedereen - 2024

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Stefke

Re: Een BLEIT-topic voor iedereen - 2024

Post by Stefke »

F M wrote: 13 Dec 2024 12:34 Inderdaad. Hier in Leuven is het daardoor bv aan de Tiensepoort ook voor mij met de auto veel gemakkelijker, want ik moet niet in 25 richtingen meer speuren of ik geen fietser of voetganger onder de wielen zou krijgen wanneer ik moet afslaan.
Yep, één kruispunt wel en de volgende 3 misschien weer niet :dontknow: Toch een richting of 2 die je in't oog moet houden en klaar. Moeilijk is dat toch niet. Voor een vrachtwgenbestuurder is dat wel ander koek.
Vierkant groen: groen voor de fietser, die kan vertrekken, helaas vertrekken ook de voetgangers (dwarsverkeer) van links en rechts, en de andere fietsers van links en soms van rechts...En eenmaal het kruispunt over heb je de overkant hetzelfde probleem. :wall: :wall: :wall: In de schoolbuurt hier geraak je gewoon niet over met de fiets bij begin of einde schooldag... :wall: :wall: En eenmaal de overkant kan je zelfs niet eens zien wie er van rechts nog door het groene licht komt gereden als er rechts ook nog een bus of camion voor het rode licht staat. Als je al door kan rijden tenminste want daar is ook nog een tros voetgangers aan't oversteken... :whip:
Beter afschaffen die handel, 1 faze rechtdoor voor voetgangers fietsers en daarna een dwarsfase, maar niet tegelijk in alle richtingen.

Stefke

Post by Stefke »

Muug wrote: 13 Dec 2024 13:49 Stefke heeft tegenwoordig met élke verkeersregel een probleem. 8-)
Nope, wel met ongeveer elke weggebruiker... :furious3: Gewoon uw gezond verstand gebruiken én een beetje aandachtig zijn in het verkeer is er niet meer veel bij tegenwoordig. Dat zou men beter ook eens doen bij het bedenken van nieuwe infrastructuurwerken... :wall: :wall: :wall: :wall:

Muug

Post by Muug »

't is waar 't is waar.
Maar wat wilt ge ook, de grote meerderheid van de mensen heeft "brain rot". Deels geïnduceerd door de miljoenen filmpjes die dagelijks passeren op de diverse social media. Deels ook door de wagens die vanalles vanzelf doen. De overheid heeft daarom beslist om talloze regels en veiligheidsmaatregelen uit te rollen zodat die social media-zombies zich niet te rap verongelukken. :mrgreen:

En dan krijg je op den duur iets als dit:

Image

En mensen als Blackbert, ikke, Stefke, Raketman en zo, zijn dan belichaamd door Wall-E. :grin:

duibhce Kaelann

Post by duibhce Kaelann »

F M wrote: 13 Dec 2024 12:34 Inderdaad. Hier in Leuven is het daardoor bv aan de Tiensepoort ook voor mij met de auto veel gemakkelijker, want ik moet niet in 25 richtingen meer speuren of ik geen fietser of voetganger onder de wielen zou krijgen wanneer ik moet afslaan.
Inderdaad, aan de Tiensepoort vind ik dat ook best goed werken voor alle partijen.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

F M

Post by F M »

Stefke wrote: 13 Dec 2024 14:21
Yep, één kruispunt wel en de volgende 3 misschien weer niet :dontknow: Toch een richting of 2 die je in't oog moet houden en klaar. Moeilijk is dat toch niet. Voor een vrachtwgenbestuurder is dat wel ander koek.
Vierkant groen: groen voor de fietser, die kan vertrekken, helaas vertrekken ook de voetgangers (dwarsverkeer) van links en rechts, en de andere fietsers van links en soms van rechts...En eenmaal het kruispunt over heb je de overkant hetzelfde probleem. :wall: :wall: :wall: In de schoolbuurt hier geraak je gewoon niet over met de fiets bij begin of einde schooldag... :wall: :wall: En eenmaal de overkant kan je zelfs niet eens zien wie er van rechts nog door het groene licht komt gereden als er rechts ook nog een bus of camion voor het rode licht staat. Als je al door kan rijden tenminste want daar is ook nog een tros voetgangers aan't oversteken... :whip:
Beter afschaffen die handel, 1 faze rechtdoor voor voetgangers fietsers en daarna een dwarsfase, maar niet tegelijk in alle richtingen.
Je bedoelt zulk een situatie?
I am confused. Oh no, maybe not!

F M

Post by F M »

En onze op de straat geparkeerde Corsa is weer eens aangereden. Minimale schade, enkel een kras langs de benzineklep. Zou ik zelf nooit laten repareren, maar het is een leasewagen en dan moet dat wel gemaakt worden of ik moet dat betalen wanneer ik de auto moet inleveren. Nu is er een reparatie per jaar volledig gratis, dus zonder franchise, maar die heb ik al opgebruikt, om lichte krassen weg te werken...
Dus is het nodig om dit kleine akkefietje aan te geven, zodat de verzekering van de tegenpartij dat betaalt. Maar die tegenpartij is doorgereden...
Het werd wel gezien door een derde persoon, en die heeft zijn contactgegevens nagelaten en heeft de nummerplaat genoteerd.
Daarmee dus on line een aangifte bij de politie gedaan.

Wat een gedoe allemaal. :pillepalle:
I am confused. Oh no, maybe not!

Jopet

Post by Jopet »

Weer eens het snelheidsmonster uitgehangen, geflitst aan 77 gecorrigeerd naar 71 waar we 70 mogen rijden, dom van mij want die paal staat daar al een eeuwigheid! :wall: :wall: :wall:
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

Post Reply