F M wrote: ↑13 Dec 2024 12:34
Inderdaad. Hier in Leuven is het daardoor bv aan de Tiensepoort ook voor mij met de auto veel gemakkelijker, want ik moet niet in 25 richtingen meer speuren of ik geen fietser of voetganger onder de wielen zou krijgen wanneer ik moet afslaan.
Yep, één kruispunt wel en de volgende 3 misschien weer niet

Toch een richting of 2 die je in't oog moet houden en klaar. Moeilijk is dat toch niet. Voor een vrachtwgenbestuurder is dat wel ander koek.
Vierkant groen: groen voor de fietser, die kan vertrekken, helaas vertrekken ook de voetgangers (dwarsverkeer) van links en rechts, en de andere fietsers van links en soms van rechts...En eenmaal het kruispunt over heb je de overkant hetzelfde probleem.

In de schoolbuurt hier geraak je gewoon niet over met de fiets bij begin of einde schooldag...

En eenmaal de overkant kan je zelfs niet eens zien wie er van rechts nog door het groene licht komt gereden als er rechts ook nog een bus of camion voor het rode licht staat. Als je al door kan rijden tenminste want daar is ook nog een tros voetgangers aan't oversteken...
Beter afschaffen die handel, 1 faze rechtdoor voor voetgangers fietsers en daarna een dwarsfase, maar niet tegelijk in alle richtingen.