Een JUICH-topic voor iedereen - 2024

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Raketman

Re: Een JUICH-topic voor iedereen - 2024

Post by Raketman »

Allez da's weer ne stressfactor minder. Om vervangen te worden door een nog veel grotere stressfactor op't moment dat ze den eerste keer alleen met uwen auto weg zijn :mrgreen: :mrgreen: .

Mijn oudste is al aan haar tweede auto bezig. Den eerste is perte total gereden door een tegenligster die op haar GSM bezig was en op een kruispunt afgeweken was naar de voorsorteerstrook waar mijn dochter op stond te wachten om af te slaan...

Den eerste Aygo heeft ze volledig zelf bekostigd, voor den tweede (identiek dezelfde) hebben we gesponsord. Aja, de tegenpartij werkt tegen en dat zit op de lange baan in proces. Al 3 keer van verklaring veranderd, telkenmale haar compleet maffe versies volledig weerlegd worden door de feiten en de getuigen. Tof, zo mensen die hun verantwoordelijkheid niet nemen. Komt daar ook nog bij dat, in afwachting van de uitslag van heel dat geprocedeer, de verzekeringsmaatschappijen onderling beslist hebben dat mijn dochter wel in fout zal zijn omwille van haar beperkte ervaring en leeftijd. Aja, statistiek. Kennelijk mogen die verzekeringsmaatschappijen dat ook want die zijn dat onderling in één of ander convenant overeen gekomen. Als later blijkt dat mijn dochter in haar recht is wordt alles alsnog uitbetaald. Maffia :devil: ...De redenering achter al dit gefoefel is om te vermijden dat de verzekeringsmaatschappij geld zou mislopen indien mijn dochter wel in fout gesteld wordt, dus trekken ze alvast haar bonus-malus met 4 punten omhoog ! En als ze toch in haar recht gesteld wordt (wat zo zal zijn) dan betalen ze alles terug en gaat de bonus-malus terug omlaag. Dus ondertussen zijt ge kredietverstrekker aan't spelen aan een verzekeringsmaatschappij. Maffia :devil: .

Pittig detail : de 43-jarige tegenpartij had haar rijbewijs ook nog maar 3 maand. Mijn dochter had het 6 maand, en voordat ze haar praktijk gedaan heeft heb ik daar anderhalf jaar en 15.000km mee rondgereden. Wie zou hier de onervaren bestuurder geweest zijn...
Nil volentibus arduum

F M

Post by F M »

En dat zeg je allemaal in een juich-topic ? :?:
I am confused. Oh no, maybe not!

zappa

Post by zappa »

F M wrote: 29 Oct 2024 21:10 En dat zeg je allemaal in een juich-topic ? :?:
Juich en dan vaststellen dat het toch niet zo juich is...

FM je kent (ver, ergens...) ons dochter, Juich dat ze met de auto ging kunnen rijden na een bezoek aan cara. (wil zelfs daar niet over uitwijden) Dan volgende stap rijscholen.... aangepaste voertuigen????? :shock: :shock: :shock: :shock: wablieft ?
a ja dat voertuigje van cara waar ze niet inpaste en met haar kunstbeen op de gas geblokkeerd zat :roll: binnen anderhalf jaar beschikbaar :|

Dan maar zelf een 2de handse reeds aangepaste ford focus gekocht, zelf rijlessen gegeven, vele km's gereden, en oké shame on us, ze was echt nog nooit zelf in 't verkeer gekomen, dat was nieuw voor haar, maar ze leert snel, ze had de wegcode vlug onder de..., door dus, maar die gas en rem aan het stuur, dat stuur met een bol om te draaien, dat is toch allemaal wennen, en zo'n Focus is ook niet het slofferigste autoke dat er is. Veel gaan oefenen in Eeklo, tot de dag er komt om een afspraak te maken voor een examen, blijkt dat in sint Niklaas te zijn :o :o :o :o :o f*ck zeg ! Gelukkig is hier een goedhartig persoon op 't forum die ooit nog rijlessen gegeven heeft in St Niklaas en ons een beetje wegwijs kan maken in welke delen en straten er daar voornamelijk gereden gaat worden. Full time oefenen in sint Niklaas! Dag van het examen, een opmerkingtje maar geen fouten, dus geslaagd, 300kg van mijn schouders, van mijn dochter haar schouders een ton. Juist op tijd om haar onregelmatige uurrooster aan ho gent, zonder veel bekommernis van mobiliteit te ondergaan.
't mottigste was eigenlijk dat in een ford focus een zeer slechte automatische versnellingsbak zat, die al 2x vervangen was (verkopers hadden ons dat niet meegedeeld :( ) we hebben er een gereviseerde (nieuw niet meer te verkrijgen) laten inplaatsen zodat ze verder kon haar lessen en achterna stage volgen. Toen die terug naar de :furious3: ging (ze had toen al enkele jaren verkeer/auto ervaring) een nieuwe ford ecosport gekocht, laten aanpassen met gas en rem aan het stuur, en wat echt een aanrader is een dashcam, met die situaties die zich op de weg voordoen, dat geeft haar ook ergens 't gevoel dat ze er niet alleen voor staat.

Succes Muug aan je dochter ( ze heeft al een berichte gekregen ;) ) en je beseft pas dat je oud wordt als je je dochter staat uit te zwaaien, de eerste keer ze met de auto den hof af rijdt ;) :laughing:
sig nature

Schussboelie

Post by Schussboelie »

zappa wrote: 29 Oct 2024 22:23ze leert snel, ze had de wegcode vlug onder de..., door dus
Dit vind ik een juichtopic waardig!
Hier moest ik echt om lachen, goed gevonden, relativerend en met de blik vooruit!!
Chapeau!
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Muug

Post by Muug »

zappa wrote: 29 Oct 2024 22:23 Succes Muug aan je dochter ( ze heeft al een berichte gekregen ;) ) en je beseft pas dat je oud wordt als je je dochter staat uit te zwaaien, de eerste keer ze met de auto den hof af rijdt ;) :laughing:
:sweetheart:

Ik ben hier al een jaar of twee aan 't voelen da'k oud aan 't worden ben, want ik ben me al enkele jaren ZWAAR aan het ergeren aan de toestanden hier op 't werk. Niet normaal meer. Ik moet echt ander gras gaan opzoeken, zodat ik weer from scratch met hernieuwde energie kan gaan werken. 't vat hier is af, echt. En zo zitten we weer goed bezig in deze BLEIT-topic :mrgreen:

Schussboelie

Post by Schussboelie »

Net telefoontje gekregen dat al mijn bestelde stukken binnen zijn!
Straks gaan ophalen, van 't weekend wat knutselen en dan kan ik hopelijk EINDELIJK eens met mijne nieuwen tuffer buiten komen!

Peeke

Post by Peeke »

Ik weet niet goed of ik dit bij het JUICH-topic moet posten, of onder het BLEIT-topic.
Laat ik dan maar gaan voor het gevoel dat overheerst, dat is dus JUICHEN.

Zondag voor het eerst een rit gedaan, samen met de dochter.
Zij met de brommer (Sherco 50) en ik met mijn motor.
Dat was uiteraard zeer traag rijden voor mij, het was ook niet zo'n lange rit (20 km).

Het was een geweldig vader-dochter moment, ik heb er van genoten.
Hey, ik zat op mijn motor, all good dus.

Er was ook dat gevoel dat dit het moment is waarop de jeugd begint over te nemen.
Dat is enerzijds een reden om te JUICHEN, ze heeft immers ook echt interesse om later met de motor te gaan rijden.
Dat is anderzijds een reden om te bleiten, want dat wil zeggen dat ik nu toch echt wel bij de oudere garde hoor, ik weiger mezelf oud te noemen.

Dus, laat ik toch maar JUICHEN, ik heb een leuke zondag gehad met de dochter, zij is voor het eerst eens wat verder gaan rijden dan thuis in de omliggende straten. Het motorrijden is doorgegeven en ... ik voel me nog niet zo heel oud :whistling:
____
Peeke - Finally back on the road :ricky:
TDM 900 - 2005 :rayof:

Koeno

Post by Koeno »

Moet zalig zijn...

Ik heb zo enkele vrienden die met hun vader kunnen gaan motorrijden...
Gedeelde hobby... 'k Denk niet dat die altijd beseffen wat voor kado dat feitelijk is...
mijn pa heeft het niet zo voor motoren, probeert geïnteresseerd te zijn, maar door het verlies van ne vriend enkele jaren terug is dat niet zo vanzelfsprekend...

Ik kijk er stiekem naar uit om een eerste ritje met onze oudste achterop te doen...
Volgend jaar wordt hij 8, wettelijk gezien mag hij dan mee... Als hij fysiek in staat is om die helm te verdragen... Dan wilt hij ook achterop...
Hij spreekt zelf ook over motorrijden later... da's nog 10jaar... hopelijk kan/mag het dan nog.... ergens toch een stiekeme droom...
(ook al hoor ik dan dus automatisch bij de oude garde?)

Muug

Post by Muug »

Mijn pa heeft nooit interesse gehad in moto's. Gewoon, géén interesse. Niemand in mijn familie, en dat langs weerskanten. Dus geen idee waar mijn microbe van komt.
Aja, ik heb één neef gehad die met de moto reed. Die heeft zich in Wetteren met de moto verongelukt, en nog een jonge moeder erbij doodgereden, en hij bleek al jaren zonder rijbewijs te rijden. :skull: :skull: :skull:

F M

Post by F M »

Dat zou eigenlijk een leuk topic zijn. Hoe heb ik de motormicrobe te pakken gekregen.

Muug

Post by Muug »

F M wrote: 30 Oct 2024 18:55 Dat zou eigenlijk een leuk topic zijn. Hoe heb ik de motormicrobe te pakken gekregen.
Allez hup, begint er maar aan! :grin:

Peeke

Post by Peeke »

Muug wrote: 30 Oct 2024 16:51 Mijn pa heeft nooit interesse gehad in moto's. Gewoon, géén interesse. Niemand in mijn familie, en dat langs weerskanten. Dus geen idee waar mijn microbe van komt.
Aja, ik heb één neef gehad die met de moto reed. Die heeft zich in Wetteren met de moto verongelukt, en nog een jonge moeder erbij doodgereden, en hij bleek al jaren zonder rijbewijs te rijden. :skull: :skull: :skull:
Wel Muug, ik ben de enige in de familie met een motor, in alle familie die ik ken.
Ook bij mijn ouders of grootouders, geen motor te bekennen.

Toch wist ik al lang voor mijn 16de verjaardag dat ik een brommer zou hebben, en zelfs toen wist ik al, dat ik een motor wou.
Dat heeft iets langer geduurd, heeft een heel lange pauze gehad, maar ik voel me nog steeds motard in hart en nieren.

Hoe weet ik dat? Omdat ik elke dag uitkijk naar de volgende dag dat ik kan gaan rijden.

Ik weet dus niet waar ik het van heb, ik ben wel blij dat ik het kan doorgeven.
Mijn hoop is wel dat wanneer ze uiteindelijk haar eerste motor koopt, ik dan ook nog rij en we samen eens echt met motor kunnen gaan rijden.
____
Peeke - Finally back on the road :ricky:
TDM 900 - 2005 :rayof:

Koeno

Post by Koeno »

Schussboelie wrote: 30 Oct 2024 12:10 Net telefoontje gekregen dat al mijn bestelde stukken binnen zijn!
Straks gaan ophalen, van 't weekend wat knutselen en dan kan ik hopelijk EINDELIJK eens met mijne nieuwen tuffer buiten komen!
Jouw vorige was de 790 Adventure R ?
je nieuwe de 890 Adventure R?

grote verschillen in qua blok?
'k heb met beide kort al eens gereden, maar daar zat veel tijd tussen...
'k vraag mij af of 2dehands een 890 R zijn meerprijs waard is...
:peepwall:

Muug

Post by Muug »

Als je de 890R overweegt, probeer dan misschien ook eens de Kove 800x Rally, die was toch ook heel goed?

F M

Post by F M »

Koeno wrote: 01 Nov 2024 21:47 'k vraag mij af of 2dehands een 890 R zijn meerprijs waard is...
Tegenover de 790 bedoel je? De soepelere motor maakt het verschil. Toen ik mijn 790 kocht, bestond de 890 nog niet. Hoewel de 790 motor zeker heel goed is, zou ik nu toch voor de 890 kiezen.

Schussboelie

Post by Schussboelie »

Koeno wrote: 01 Nov 2024 21:47
Schussboelie wrote: 30 Oct 2024 12:10 Net telefoontje gekregen dat al mijn bestelde stukken binnen zijn!
Jouw vorige was de 790 Adventure R ?
je nieuwe de 890 Adventure R?

grote verschillen in qua blok?
'k heb met beide kort al eens gereden, maar daar zat veel tijd tussen...
'k vraag mij af of 2dehands een 890 R zijn meerprijs waard is...
:peepwall:
De nieuwe is de 890 Adventure R Rally :grin:

Hoeplijk seffes eerste ritje!! :ricky:

Muug

Post by Muug »

't is niet voor niets dat deze topic niet onder "motorpraat" staat. 8-)

Juich-topic: zaterdag mag ik een nieuwe versterker afhalen. :rayof:
Dubbele juich: de handelaar neemt mijn huidige voorversterker en eindversterker over en wilt er zelfs een paar honderd euro méér voor geven dan ik er ooit (2dehands) aan betaald heb. 8-)

zappa

Post by zappa »

Muug wrote: 06 Nov 2024 16:18 't is niet voor niets dat deze topic niet onder "motorpraat" staat. 8-)

Juich-topic: zaterdag mag ik een nieuwe versterker afhalen. :rayof:
Dubbele juich: de handelaar neemt mijn huidige voorversterker en eindversterker over en wilt er zelfs een paar honderd euro méér voor geven dan ik er ooit (2dehands) aan betaald heb. 8-)
Steven (ver) sterk (er) ?

Image
sig nature

Muug

Post by Muug »

Zappa, ik maak mij zorgen om uw associatief vermogen. Het staat de laatste tijd wat in overdrive. :lol:

Stefke

Post by Stefke »

Gisteren nog een try-out kunnen meepikken van de Fanfaar want die geven zaterdag hun allerlaatste concert! Wel om te bleiten dat ik die nooit eerder aan het werk zag... :wall:

Post Reply