Toogpraat - voor wie er zin in heeft - 2024

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Toogpraat - voor wie er zin in heeft - 2024

Post by Muug »

Toogpraat-topic - tetter-topic - tater-topic... you name it. Om zomaar wat uit je nek te kletsen. Omdat het kan, omdat het mag. :thumbsup:

Stoffel
Posts: 482
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft - 2024

Post by Stoffel »

@ Muug: zo te zien druk bezig geweest om de 2024 topics aan te maken :thumbsup:
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft - 2024

Post by Blackbert »

GS-en en zwaartekracht, ze hebben een speciale band. :twisted:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft - 2024

Post by Muug »

Heel veel oneigenlijk gebruik eigenlijk. Vooral door "middle aged men". :)

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft - 2024

Post by Koeno »

je hoort vaak zeggen: when in doubt, flat out enzo...
maar dit filmpje toont toch dat die flat out / té veel gas geven toch echt niet de oplossing is...
ik ben mogelijks een pussy offroad, maar in dit filmpje zie ik veel acties die vrij onnodig zijn... (beste stuurlui enzo)

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft - 2024

Post by Blackbert »

Ik zie er veel die omvallen omdat ze zo traag gaan dat de zwaartekracht het wint van hun evenwichtsgevoel.
Tuurlijk, "door de plas is op het gas" is een mooie strijdkreet, maar ge gaat niet winnen. :mrgreen:
grease up your baby for a ball on the hill

Stoffel
Posts: 482
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft - 2024

Post by Stoffel »

Het was wel is leuk om te zien :mrgreen:
En zoals gezegd zijn er toch een aantal die met de gas spelen waar ik me toch meer zou inhouden ….
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft - 2024

Post by Droopy »

https://www.motoren-toerisme.be/nieuws/ ... 5hUSpQoa_s

België-Nederland, zelfs in motokeuzes zijn we toch net iets anders. :)
Het nog duurdere prijskaartje voor moto's (en auto's) zorgt toch voor wat verschil met onze motomarkt, een basis GS kost er al snel € 3000 meer door hun dure motorrijtuigenbelasting. :roll:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft - 2024

Post by Muug »

De fameuse BPM inderdaad.
Maakt een heel groot verschil inderdaad.
Ge moet dan eens naar het verschil kijken (tussen NL en BE) voor pakweg een Lamborghini, Ferrari of andere superbak. :pillepalle:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft - 2024

Post by F M »

Ik moet eerlijk toegeven, ik heb nog nooit gekeken naar prijzen voor Lamborghini's of Ferrari's. :dontknow:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft - 2024

Post by Muug »

Koopt u ne keer een Nederlandse TopGear. :thumbsup:

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft - 2024

Post by Blackbert »

F M wrote: 16 Jan 2024 14:22 Ik moet eerlijk toegeven, ik heb nog nooit gekeken naar prijzen voor Lamborghini's of Ferrari's. :dontknow:
Het lost de verwachtingen volledig in: te ruilen voor uw bescheiden gezinswoning. Let wel, verkoopprijzen van huizen zijn licht in dalende lijn tegenwoordig, terwijl zo'n auto tweedehands hetzelfde oplevert als nieuw, heb ik uit goede bron.
https://www.2dehands.be/v/auto-s/lambor ... no-tv-full
Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft - 2024

Post by TuttoTerreno »

Praktisch bakske, grote koffer x verlaagde ophanging. Heel handig.

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft - 2024

Post by Blackbert »

Ik richt mij tot de 45plussers, voornamelijk.
Toen wij jong waren, had je nog elk jaar vriestemperaturen en een paar dagen tot een paar weken sneeuw.
Wij hier reden altijd met de fiets naar school, ne kilometer of tien enkel, op zo'n geschilderde fietsstrook. Die dan vol lag met zoute smeltblubber, wat er voor ons door de vrachtwagens afgereden werd. ik nam de bus enkel als ik van mijn moeder de fiets moest laten staan, omdat het te erg was: te veel sneeuw, bevroren sneeuw, ijzel.
Die bus reed dan gewoon, altijd. Mijn ouders geraakten ook altijd op hun werk, en terug thuis. Zonder winterbanden, zonder een resem electronische hulpmiddelen, zonder ABS. Gewoon gezond verstand.

Nu, als het nog eens een beetje winter wordt, zoals deze week, valt alles stil: scholen half leeg, bussen en vrachtwagens die niet meer mogen rijden. Google maps, gisteren avond, was een kunstwerk. Een strook van Charleroi tot voorbij Hasselt waar alles zo ongeveer stil stond. Met winterbanden, ABS en nog 10 drielettersystemen in hun auto die zouden moeten helpen bewegen.

ik heb een bus van 2.7 ton op winterbanden en een bakkersautooke op allseasons. Die allebei maar schuiven als ik mijn best doe om dat te laten gebeuren. en nee, ik ben niet die prutser vooraan in de rij aan 25 per uur. Die rij ik voorbij.

Waar is het misgegaan in die 40 jaar?
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Bij
Posts: 436
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft - 2024

Post by Bij »

Bert,
Hier was het vroeger hetzelfde. Wij geraakten ook overal op een veilige manier door ons boerenverstand te gebruiken. :grin:
Waar het is mis gelopen.... de moment dat die 3lettersystemen blijkbaar beter werden bevonden dan het gezonde verstand. :mrgreen:
Technologie is goed maar het manneke dat de boel moet bedienen daar staat of valt alles mee. mijn 2 centen :whistling:
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft - 2024

Post by TuttoTerreno »

De verkeersdrukte is heel veel groter geworden op 40j.

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft - 2024

Post by den Bullet »

Bij sneeuw ging ik te voet naar school (La Chasse in Etterbeek naar Sint-Joris) als het gesneeuwd had.
Daarna met het Puchske door de sneeuw.
Daarna met de Saroléa door de sneeuw (met koorden rond de wielen).
Daarna sneeuwde het omzeggens niet meer ...
Fé wel ...
Image

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft - 2024

Post by Muug »

Die automatische dinges - waar diverse forumleden hier zo enthousiast over zijn - maken ons brein kapot. 8-)

Gisteren op de radio: een madam die zag dat er in de sneeuw, in het donker, kweetniethoeveel wagens aan 't rijden waren zonder lichten. Aja, want die moderne wagens hebben lichtsensoren die de lichten bedienen, en de mensen weten niet meer hoe ze manueel hun lichten moeten aanleggen, en die sensoren waren door de witte wegen een beetje in de war en dachten dat er dus nog genoeg licht was, waardoor de dimlichten niet werden ontstoken. En, het strafste, de bestuurders hadden dat niet eens door. Da's dubbel :pillepalle: :pillepalle: en :whip: :whip:

Man man man, nu duiken er allerlei herinneringen op, aan mijn middelbare schooltijd, toen ik van Hofstade naar Aalst fietste, en 's middags nog eens heen en weer voor 't middageten. Dat was vier keer per dag door die blubber. 8-) 't zijn zo ervaringen die van ons een echte man gemaakt hebben, lol, en van meiskes echte vrouwen. :lol:
Last edited by Muug on 19 Jan 2024 10:57, edited 1 time in total.

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft - 2024

Post by Stefke »

TuttoTerreno wrote: 16 Jan 2024 20:51 Praktisch bakske, grote koffer x verlaagde ophanging. Heel handig.
maar wel een veredelde audi... 8-)

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft - 2024

Post by Stefke »

Blackbert wrote: 18 Jan 2024 20:30 Waar is het misgegaan in die 40 jaar?
Dat vraag ik mij van zoveel dingen af... :dontknow:

Post Reply