Toogpraat - voor wie er zin in heeft - 2024
Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft - 2024
Blijft wel schoon… zeker zo een 916, die beginnen 2dehands toch ook prijzig te worden 
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.
- TuttoTerreno
- Motorzot
Hier, de foto's :TuttoTerreno wrote: ↑03 Aug 2024 09:21 Goegel "ducati Panigale V4 2025"
en je komt in het juiste spoor.
https://robbreport.com/motors/motorcycl ... 235790398/
Gepersonaliseerde nummerplaten voor moto's bestaan blijkbaar ook.
Deze week eentje gezien die denkt dat zijn Beemer "big fun" is en eentje gezien waarop "miss duc" stond maar of ze een echte miss was kon ik niet zien want ze had haar helm op.
Mijn favoriete nummerplaat blijft toch nog altijd die van een verhuurder van dixi toiletten met de nummerplaat "kaka" rondrijdt.
Deze week eentje gezien die denkt dat zijn Beemer "big fun" is en eentje gezien waarop "miss duc" stond maar of ze een echte miss was kon ik niet zien want ze had haar helm op.
Mijn favoriete nummerplaat blijft toch nog altijd die van een verhuurder van dixi toiletten met de nummerplaat "kaka" rondrijdt.
- TuttoTerreno
- Motorzot
Mijn goede daad voor vandaag gedaan.
Na het buitenrijden van een nationaal park aan de evenaar, zagen we een motor + motorrijder ("boda boda" in local slang) in de gracht liggen.
Gestopt, de motor rechtgezet en er half onder lag een jonge gast met een links been dat paraplu stond.
1 van zijn kennissen kwam er aan per boda boda, met een passagier achterop die een binnendeur (dwars) vasthield - this is Africa.
Soit, zijn moto plus de goederen die de gewonde transporteerde achtergelaten bij zijn maat, en hemzelf opgeladen .
Zijn mama een paar km later opgepikt en beide 25km verder in het grootste ziekenhuis in de omgeving afgezet.
Net vernomen dat ze hem provisorisch opgelapt hebben, morgen X-rays en een gips.
Terzijde: Boda boda's zijn bijna uitsluitend 100cc Bajaj's, super zuinig en gebouwd om 250+ kg te transporteren. Die Indiërs hebben 99,9% marktaandeel, die brommers zijn simpel en mega robust.
Mijn favoriete belading is een gemonteerd dubbel bed op zijn kant gezet en ene achterop die het probeert vast te houden. En dan natuurlijk dwars door de hoofdstad chaos rijden.
Of 100+ levende kiekens die per koord in meerdere verdiepingen rond de hele motor worden gebonden.
Na het buitenrijden van een nationaal park aan de evenaar, zagen we een motor + motorrijder ("boda boda" in local slang) in de gracht liggen.
Gestopt, de motor rechtgezet en er half onder lag een jonge gast met een links been dat paraplu stond.
1 van zijn kennissen kwam er aan per boda boda, met een passagier achterop die een binnendeur (dwars) vasthield - this is Africa.
Soit, zijn moto plus de goederen die de gewonde transporteerde achtergelaten bij zijn maat, en hemzelf opgeladen .
Zijn mama een paar km later opgepikt en beide 25km verder in het grootste ziekenhuis in de omgeving afgezet.
Net vernomen dat ze hem provisorisch opgelapt hebben, morgen X-rays en een gips.
Terzijde: Boda boda's zijn bijna uitsluitend 100cc Bajaj's, super zuinig en gebouwd om 250+ kg te transporteren. Die Indiërs hebben 99,9% marktaandeel, die brommers zijn simpel en mega robust.
Mijn favoriete belading is een gemonteerd dubbel bed op zijn kant gezet en ene achterop die het probeert vast te houden. En dan natuurlijk dwars door de hoofdstad chaos rijden.
Of 100+ levende kiekens die per koord in meerdere verdiepingen rond de hele motor worden gebonden.
Helemaal goed.
Nu nog een reisverslag aub in de juiste draad (met of zonder moto) en we zijn helemaal blij.
Nu nog een reisverslag aub in de juiste draad (met of zonder moto) en we zijn helemaal blij.
what would Tom do?
- TuttoTerreno
- Motorzot
De laatste zondag voor de gemeenteraadsverkiezingen, ik ben benieuwd hoeveel politici vandaag weer aan de deur langskomen of een folder in de bus zullen stoppen.
Maar ik klaag niet, voor het eerst in bijna 40 jaar zijn het hier nog eens spannende gemeenteraadsverkiezingen.
Maar ik klaag niet, voor het eerst in bijna 40 jaar zijn het hier nog eens spannende gemeenteraadsverkiezingen.
Hier bij de start van het WK gravel is het een hectische boel in "onze" fietsbar. Met ons vzw fietsclubje baten wij ook een terrasje uit met videoscherm, het fietsatelier kan haast niet volgen met last minute afstellingen/herstellingen van fietsen voor deze of gene bekende koereur. Eigenlijk komen we wat handen tekort. En jawel dan zijn er politiekers die joviaal komen doen en komen informeren hoe het gaat met de fietsbar en de vzw en blablablablabla.... Afgelopen 5 jaar heeft er nog geen enkele van die mannen een poot binnengezet en nu komen ze in de weg lopen...
Last edited by Stefke on 06 Oct 2024 20:30, edited 1 time in total.
Over het WK gravel. Ik vind het leuk die mannen te zien rijden waar wij ook al wel geregeld gefietst hebben. Het verschil in snelheid is wel aanzienlijk
I am confused. Oh no, maybe not!
- den Bullet
Zelfs ne zogezegden burgemeester van een naburige Brabantse stad ...Stefke wrote: ↑06 Oct 2024 13:17
Hier bij de start van het WK gravel is het een hectische boel in "onze" fietsbar. Met ons vzw fietsclubje baten wij ook een terrasje uit met videoscherm, het fietsatelier kan haast niet volgen met last minute afstellingen/herstellingen van fietsen voor deze of gene bekende koereur. Eigenlijk komen we wat handen tekort. En jawel dan zijn er politiekers die joviaal komen en komen informeren hoe het gaat met de fietsbar en de vzw en blablablablabla.... Afgelopen 5 jaar heeft er nog geen enkele van die mannen een poot binnengezet en nu komen ze in de weg lopen...![]()
![]()
Nee, ik moet die praktijken niet...
![]()
![]()
Zaterdagmorgen heb ik mij achter een felle gestroomlijnde Duitse gezet die aan het warm rijden was langs het kanaal. Die trapte rustig rond tegen 39km/u op vlakke baan...
En verder toch weer wat afgunstig gekeken naar de motards in de koers. Zeker nu ze zomaar langs jaagpaden, gravelstroken en door bossen en parken mochten kachelen met cameravolk achterop. De oude F650 GS-en kwamen weer goed van pas. De bezemmoto was zelfs een lichtere enduro. Gelukkig lag het droog. En als vanouds weer een tros GS-en en RT's om de fotografen te vervoeren.
Hey Stefke,Stefke wrote: ↑06 Oct 2024 23:16 En verder toch weer wat afgunstig gekeken naar de motards in de koers. Zeker nu ze zomaar langs jaagpaden, gravelstroken en door bossen en parken mochten kachelen met cameravolk achterop. De oude F650 GS-en kwamen weer goed van pas. De bezemmoto was zelfs een lichtere enduro. Gelukkig lag het droog. En als vanouds weer een tros GS-en en RT's om de fotografen te vervoeren.
ook jij kan dat doen. Check https://www.vlaamsemotosignaalgevers.be/nl/Home/
Heb ik vorige week nog mee gebeld, overwegend om er lid van te worden.
Kan je als wegkapitein allerlei wielerdingens en andere soorten konvooien (paarden, traktoren....) begeleiden. Soms mag je zelfs meerijden/racen met prioritaire voertuigen.
Zelf heb ik echter besloten om het toch niet te doen, wegens véél te weinig tijd.
41,47 euro per dag is de maximumvergoeding voor vrijwillgers 
Ik zal dat ook niet doen wegens te weinig vrije tijd (andere hobby met vrijwilligerswerk). En ik zie me daar al rijden met mijn klein KTMmeke tussen al die dikke BMWs...
Ik zal dat ook niet doen wegens te weinig vrije tijd (andere hobby met vrijwilligerswerk). En ik zie me daar al rijden met mijn klein KTMmeke tussen al die dikke BMWs...
I am confused. Oh no, maybe not!
Zeker weten dat die kleine KTMmekes veel meer gaatjes vinden om door te schieten dan die dikke. 
Sterren komen, sterren gaan alleen Elvis blijft bestaan. John Kocinski is overleden. Hij werd slechts 56.
- duibhce Kaelann
Zo ook Malcolm Smith. Wel op de meer gezegende leeftijd van 83.
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Toch wel straf eh zeg, al die mensen die dood gaan.

- den Bullet
En Mary McGee. Wel maar op 87 jaar ...duibhce Kaelann wrote: ↑29 Nov 2024 09:36 Zo ook Malcolm Smith. Wel op de meer gezegende leeftijd van 83.
- duibhce Kaelann
ja, het bericht over Motorcycle Mary ook zien passeren deze week. Misschien een goed moment om https://www.imdb.com/title/tt32220579/ eens te bekijken...
When I'm nervous I count primes.